Itseruskettava voide?

Rv 25+2

Heii, Mites muut odottavat äidit, onko kukaan käyttänyt itseruskettavaa voidetta?
Tai saako sitä edes käyttää odotus aikana, voiko olla jotain haittaa? Onko kellään tietoa...

Olis kiva vähän saada väriä ihoon mut en oo uskaltanu käyttää ku en oo varma "turvallisuudesta"

Toivottavasti joku viitsisi vastata ja auttaa "hädässä olevaa" :-D

6

3211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • otto-likka

Löysin tälläinen kun joku oli kysynyt netti lääkäriltä:

Onko itseruskettavia voiteita turvallista käyttää raskauden aikana? Esim. Dove Summer Glow ja Nivea Summer Beauty?

Vastaus 2008-06-02 14:57:59
      Hei! Kyllä itseruskettavat voiteet, kuten myös aurinkovoiteet, kohtalaisissa määrin ovat sallittuja raskausaikana. Aina kannattaa kuitenkin tiedostaa se, että voiteistakin pieniä määriä ainesosia imeytyy verenkiertoon. Itseruskettavien kohdalla kyse on varmaan hyvin pienistä määristä, mutta tavallaan asian voi ajatella niin, että kun pieniä määriä "vierasaineita" tulee usealta eri taholta, niin tämän vuoksi juuri neuvotaan pidättäytymään kohtuudessa.

Tieteellisesti itseruskettavia voiteita raskauden aikana ei ole tutkittu. Raskauden aikana voi lisäksi pintaverenkierto olla lisääntynyt, jolloin imeytymistä voi tapahtua normaalia enemmänkin. Kuitenkin jos kyseessä ei ole toistuva käyttö ja etenkin, jos voidetta ei levitetä koko kropalle, vaan esim. säärille, on käyttö ok.

Mutta minä itse olen ainakin käyttänyt itseruskettavaa voidetta nyt raskaana ollessani.

• kosmetologi_

Useimmat sisältävät sellaisia aineita joita ei ole testattu raskaana olevilla. Ja suihkurusketuksiakaan ei suositella raskaana oleville (meillä ei anneta niitä odottaville). Kannattaa siis jättää voiteet käyttämättä tai käyttää pienelle alalle, esim. vain kasvoille.

• rv 32.-

dove voidetta voi ainakin käyttää, kysyin ihan lääkäriltä. olen käyttänyt nyt kolmessa raskaudessa. kasvoille, mahaan ja jalkoihin.

• Sariella

Käytän ihan säännöllisesti Doven summer Glowta.
      Oikein kunnon itseruskettavaa silloin tällöin, mutta harvemmin.
      Eipä ole kiellettyjen listalla tuokaan. En tuollaisesta kuitenkaan alkaisi panikoida.

• Tuleva mamma

että samanlailla ne kaikki muutkin aineet ja voiteet imeytyy jossain määrin verenkiertoon. Esim. ihan tavalliset vartalovoiteet, suihkusaippuat, shampoot sun muut jotka joutuvat ihomme kanssa kosketuksiin. Tuskin näissä "itseruskettavissa" on sen kummemmat myrkyt. Niitä ehkä ei vaan ole tutkittu niin pajlon. Aika harva muistaa että iho on ihmisen suurin elin ja sitä kautta kehoomme siiryy vaikka mitä vieraita kemikaaleja, varsinkin naisilla kaiken maailman rasvojen ja voiteiden kautta.

• Soleil-soleil

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2761
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      974
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      934
    7. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    8. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      78
      889
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      888
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe