Suomen vittumaiset yrittäjät

onpahan vaa

Hei te kaikki Suomen vittumaiset pikkuyrittäjät! Kun teille soittaa ihminen, joka tekee vain työtänsä ja yrittää kaupata teille näkyvyyttä eikä suinkaan kaivaa maata teidän jalkojenne alta, niin olisi ihan kiva jos ensimmäisenä ei haistattettaisi paskaa ja lyötäisi luuria korvaan. Ovatko Suomen pikkuyrittäjät oikeasti niin idiootteja etteivät tajua, että mitä enemmän yrityksellä on hyvälaatuista näkyvyyttä, niin sitä enemmän asiakkaita. Ja se ei todellakaan ole sen puhelinmyyjän vika, jos yrittäjän pikkufirmalla menee päin helvettiä. Oma vitun vikasi, jos olet yritykset pistänyt pystyyn.

Niin ja paras syy ikinä olla ostamatta näkyvyyttä! "Mä en halua enempää asiakkaita!" Niin siis mitä helvettiä! Miksi vitussa se yritys on pitänyt perustaa, jos ei halua asiakkaita!

Toivottavasti suomalaiset pikkuyrittäjät joskus tajuaisi mikä meininki markkinamaailmassa oikein on. raha on se mikä ratkaisee ja edes yrittäjä ei saa kaikkea ilmaiseksi, vaikka moni niin tuntuu kuvittelevan. Ja se asiallainen asiakaspalvelu taito kannattaa pitää myös puhelinmyyjälle puhuttaessa. Se myyjä näkee firman tiedot ja voi olla mahdollinen asiakas. Itse tiedän aika monta paikkaa, jonne en varmana mene asiakkaaksi sen jälkeen kun kuunteli viisi minuuttia pelkkää vittuilua, kun itse yritti ystävällisesti ja asiallisesti markkinoida näkyvyyttä.

Että haistakaa vaan vitun iso paska.

46

2305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n00b888

      haha, oletko hieman katkera? eikö kauppa käy? :---D

      • Anonyymi

        Ehdottomasti turun p.erintätoimisto


    • pikkuyrittäjä

      Kas arvon idiootti: Jos minulla on rahaa pyörittää firmaani ja asiakkaita riittävästi, muttei niin paljoa että voisin palkata lisää väkeä/osaavaa väkeä ei ole tai on vaikea löytää; Miksi ottaisin mitään riskiä laajentamisessa, kun käteenjäävä raha minulle on sama, pienemmällä riskillä ja pääomalla. Asiakkailleni paras mainos olen minä ja tarjoamani tuote/palvelu. Ei joku pilipali-paska mainos mitä yli-innokkaat lässyttäjät koittavat myydä väkisin haista vittu hinnalla. Minulla ei mene mitenkään päin helvettiä, taitaa vaan vituttaa kun sinulla menee?

      En tarvitse enempää asiakkaita, niitä on yllinkyllin. Mikäli joskus tarvitsen, osaan hankkia ne itse. Olen hankkinut nykyiset asiakkaat itse, ilman teidän paska-hakemistoja. Miksi en pystyisi siihen enää? Sen sijaan että hankitte minulle oikeaa näkyvyyttä, yritätte lypsää minun, itselleni saamien asiakkaiden tuotosta rahaa omaan taskuunne hakemistoilla joista ei ole mitään hyötyä.

      On totta arvon kusipää; Raha ratkaisee. Miksi helvetissä ottaisin sinulta jonkun super-katteisen paskatuotteen kun saan saman tuoton muualta, itselleni paremmalla katteella? Vastauksesi suorastaan kuvastaa suomalaisen yrittäjän järkeä raha-asioissa. -Mistään turhasta ei näinä aikoina makseta yhtään mitään.

      Minä teen töissä töitä eikä minulla ole aikaa lässyttää jonkun puhelinmyyjän kanssa. Minun MAKSAVA ASIAKKAANI ei halua että veloitan häntä jostain mihin en kunnolla paneudu, kuten jaarittelut sinun kanssasi. Mikäli sinä olisit minun asiakas: Maksaisitko siitä, että juttelisin jostain paska-luettelosta jonkun puhelinmyyjän kanssa minulle tuntiveloitusta? -Aivan! Toisekseen sinusta ei tule minun asiakastani; Minulla on niitä riittävästi muutenkin ;)

      Mielestäni luettelot/näkyvyys/hakemistot jnejne. On äärimmäisen hyviä busineksia yritykselle joka niitä myy. Kuten vaikka sinun työnantajallesi. Suurella katteella provisiopalkattu myyjä myymään jotain humpuukinäkyvyyttä! Mikäli yksikin lähtee niin kummasti virma tulosta takoo. Vaikkakin kaikki näkyvyys-markkinoinnit on ihan täyttä paskaa, aina joku erehtyy ja kas kuinka firmat tahkoaa siitäkin muutamasta eurosta hurjat voitot itselleen. Miten se edes on mahdollista jos oikeasti rahalla tarjottaisiin vain näkyvyyttä?

      Toivon, että löydät itsellesi oikean työpaikan. Hyvää kesää myös sinulle :)

      • Toinen pikkuyrittäjä

        Olen aivan samaa mieltä, olen itse asiassa sanonutkin joillekin luettelokauppiaille, etten tarvitse enempää asiakkaita. Se on lisäksi totta. Lisäksi olen sen verran kauan ollut alalla, että mikäli tulee yllättävä tilaus aivan oudolta yritykseltä jostain ihan eri puolelta Suomea, kuin missä itse toimin, ensimmäinen ajatus on ettei tilaaja saa enää mistään muualta tavaraa. Toinen juttu, mitä kannattaa miettiä luettelotilakauppiaan soittaessa: kuinka monta yrityshakemistoa itse käyttää?


      • täällä:
        Toinen pikkuyrittäjä kirjoitti:

        Olen aivan samaa mieltä, olen itse asiassa sanonutkin joillekin luettelokauppiaille, etten tarvitse enempää asiakkaita. Se on lisäksi totta. Lisäksi olen sen verran kauan ollut alalla, että mikäli tulee yllättävä tilaus aivan oudolta yritykseltä jostain ihan eri puolelta Suomea, kuin missä itse toimin, ensimmäinen ajatus on ettei tilaaja saa enää mistään muualta tavaraa. Toinen juttu, mitä kannattaa miettiä luettelotilakauppiaan soittaessa: kuinka monta yrityshakemistoa itse käyttää?

        Mulle kanssa jankattiin tuosta laajentamisesta, kun itsellä ei ollut edes mikään oikea yritys. Tein vain toiminimellä kotoa käsin töitä, kun lapsen sairauden vuoksi se oli ainoa mahdollisuus. Minulla oli tietyt sopimusasiakkaat ja osittain ala kuvallista mediaa, joten oli vieläpä niin, että tiettyihin asioihin oli joillain toimeksiantajilla yksinoikeus. Mutta ei, langan toisessa päässä vaan jankattiin, että laajentuu, asiakaskuntaa..ei millään mennyt perille, että laajentaminen ei kiinnosta ja sanoin, etten luultavasti edes jatka montaa vuotta.

        Kotona yksin yrittäminen on aika tylsää puuhaa. Olen nyt kouluttautumassa uudelleen - vielä kun oli vuosi aikaa "yrityksen" lopettamisesta, löysin nimeni jostain rekisteristä. Silloin vielä minulle soiteltiin ja tarjottiin näkyvyyttä - tämä kyllä uskoi, kun sanoin etten ole vähän aikaan yrittänyt ja olen vaihtamassa alaa ihan uuteen. Itsekin olen käynyt taloushallinnon alan koulua ja siellä opetetaan vain tuota, että yritys haluaisi muka aina laajentua. Ei se tosielämässä niin mene.


      • vielä lisää
        täällä: kirjoitti:

        Mulle kanssa jankattiin tuosta laajentamisesta, kun itsellä ei ollut edes mikään oikea yritys. Tein vain toiminimellä kotoa käsin töitä, kun lapsen sairauden vuoksi se oli ainoa mahdollisuus. Minulla oli tietyt sopimusasiakkaat ja osittain ala kuvallista mediaa, joten oli vieläpä niin, että tiettyihin asioihin oli joillain toimeksiantajilla yksinoikeus. Mutta ei, langan toisessa päässä vaan jankattiin, että laajentuu, asiakaskuntaa..ei millään mennyt perille, että laajentaminen ei kiinnosta ja sanoin, etten luultavasti edes jatka montaa vuotta.

        Kotona yksin yrittäminen on aika tylsää puuhaa. Olen nyt kouluttautumassa uudelleen - vielä kun oli vuosi aikaa "yrityksen" lopettamisesta, löysin nimeni jostain rekisteristä. Silloin vielä minulle soiteltiin ja tarjottiin näkyvyyttä - tämä kyllä uskoi, kun sanoin etten ole vähän aikaan yrittänyt ja olen vaihtamassa alaa ihan uuteen. Itsekin olen käynyt taloushallinnon alan koulua ja siellä opetetaan vain tuota, että yritys haluaisi muka aina laajentua. Ei se tosielämässä niin mene.

        aloittajalle vielä. Jos minulla on esim. yhden tai kahdenkin hengen ohjelmistoyritys ja tekeillä iso projekti yhdelle toimeksiantajalle, jossa työtä riittää vuodeksi, niin en todellakaan halua lisää asiakkaita! Sinun ehkä pitäisi ymmärtää, että valmistavalla pikkufirmalla on rajalliset resurssit. Et ole tainnut kuulla muusta kuin vähittäiskaupoista. Uuden työntekijän palkkaaminen on aina riski ja siitä tulee kustannuksia; ei pelkän laajentamisen takia uutta palkata, vaan uuden on ansaittava palkkansa muut aiheuttamansa kulut tuplana. Jos työntekijä tienaa vain sen mitä kuluttaa, ei hänestä ja sellaisesta laajentumisesta ole mitään hyötä. Uudesta työntekijästä on paljon muitakin kuluja kuin palkka sivukuluineen, tarvitaan lisää tilaa, ehkä työpöytä, tietokone, toimistotarvikkeita ja kiinteiden kulujen menot lisääntyvät, vessan vetämisiä myöten. Tajusitko?


      • tosielämästä..
        vielä lisää kirjoitti:

        aloittajalle vielä. Jos minulla on esim. yhden tai kahdenkin hengen ohjelmistoyritys ja tekeillä iso projekti yhdelle toimeksiantajalle, jossa työtä riittää vuodeksi, niin en todellakaan halua lisää asiakkaita! Sinun ehkä pitäisi ymmärtää, että valmistavalla pikkufirmalla on rajalliset resurssit. Et ole tainnut kuulla muusta kuin vähittäiskaupoista. Uuden työntekijän palkkaaminen on aina riski ja siitä tulee kustannuksia; ei pelkän laajentamisen takia uutta palkata, vaan uuden on ansaittava palkkansa muut aiheuttamansa kulut tuplana. Jos työntekijä tienaa vain sen mitä kuluttaa, ei hänestä ja sellaisesta laajentumisesta ole mitään hyötä. Uudesta työntekijästä on paljon muitakin kuluja kuin palkka sivukuluineen, tarvitaan lisää tilaa, ehkä työpöytä, tietokone, toimistotarvikkeita ja kiinteiden kulujen menot lisääntyvät, vessan vetämisiä myöten. Tajusitko?

        ..tuli tapaus yksi lisää mieleen. Meille teki yksi raksa-yrittäjä rempan, olimme tyytyväisiä. Olisimme ottaneet saman uudestaan luotettavuuden vuoksi, kun oli toisen paikan remontoimisen tarve, mutta hänellä oli neljän kuukauden jonot. Rempallamme oli sen verran kiire, niin valitsimme toisen. Eli hänellä on jo liikaa asiakkkaita, että pystyisi kaikkia tilauksia vastaanottamaan. Tämä toinenkin oli ihan hyvä, sitä paitsi vähän halvempi, joten jatkossa on vielä yksi remppa tulossa, siihen käytämme tätä toista. Eli tässä tapauksessa liian paljon asiakkaita yhdellä yrittäjällä vei meidät kilpailijan asiakkaaksi. Näistä kumpikaan ei mainosta läheskään sitä määrää, mitä esim. suuret valtakunnallisesti näkyvät saman alan firman mainostavat. Heillä on maine puskaradiossa, se on sitä parasta näkyvyyttä eikä mikään luettelomedia sitä voita. Yleensä heillä on pieni ilmoitus paikallislehdessä, mistä näkee puhelinnumeron. Sieltä ihmiset sitä osaavatkin etsiä tarvitessaan. Eivät he tarvitse valtakunnallista näkyvyyttä, sillä paikallista asiakaskuntaa on tarpeeksi.


      • Crishelle

        Ainoa hakemisto jota meikäläinen netissä käyttää on Google tai Inoa. Googlellakin löytyy vallan mukavasti tiedot siitä mistä haluankin. Toisaalta, Googlekin ohjaa yrityshakemistoihin.

        AP, minkälaisia hakemistoja sitten myyt?


    • m.karlsson

      ei ole oikein rähistä puhelinmyyjälle, mutta huomioi seuraavat seikat:

      - teitä näkyvyysasioissa olevia (varsinkin nettitilaa kaupittelevia), soittaa suunnilleen joka päivä

      - pienet ammatinharjoittajat ovat tavallaan vain töissä, eivät bisnesmiehiä, jotka laajentavat kysynnän niin salliessa. maalari saattaa olla aika kuitti 8 h työpäivän jälkeen, eikä haluta itselleen enää 8 h ylitöitä. ja jos alalla on kova kilpailu, hintojen nosto ei auta maksimoimaan voittoa - ainoastan vie kaikki asiakkaat. ja jos tilauskirjat ovat täynnä, et todella halua lisää asiakkaita.

      - suomalaisella miehellä on surkea itsetunto. vaimo ei anna, koirakaan ei kunnioita saati lapset, elämä on usein miten kuolleiden koneiden kanssa seurustelua, elämänsä joka käänteen tietää jo etukäteen 20 vuoden päähän eikä siellä ole palkkiona muuta kuin että asunto on maksettu jotta lapset voivat sen periä. jos hyvin käy, se vittumainen vaimo jättää välissä ja saa alkoholisoitua yksin ja rauhassa.

      eli KENELLE sinä lähtisit vastaavassa tilanteessa olemaan EDES JOKU, edes sen pohjalta, että tämä jolle lähdet pientä valtaasi osoittamaan, hyväksyy sen ainoastaan siksi, että on hyödyn toivossa alisteisessa asemassa sinuun nähden???

      saisit tuntea 5 minuuttia valtaa ja ylemmyyttä, joka kumpuaa mitättömyyden katkeruudesta ja turhien titteleiden, joita kukaan ei loppujen lopuksi arvostanutkaan kuten koulussa silloin luvattiin, jaosta turhille ihmisille turhilla käynytikorteilla.

      ja joka päivä näet saman, mitään ei tapahdu, aurinko nousee huomennakin ja silloin olet päivän lähempänä - kuolemaasi. pahimmat tapaukset toivovat aamujen tulevan joutuisasti. ei unelmia, ei valtaa omaan elämäänsä eikä tärkeintä - toivoa. ja silti sinä tartut mahdollisuuteen, puhelinmyyjään, koska se on ainoa, joka enää hivelee murskattua itsetuntoasi maksetulla alistumisellaan! kumpi on säälittävämpi, sinä vai hän..?

      ELI: heikko kohtasi on alistuminen näiden toivon hylkäämien ihmisrassukoiden sylkykupiksi. useimmat eivät ole pahoja; pahuuskin vaatii sielun. he eivät ole MITÄÄN. vain tyhjiä kuoria...

      suojele itseäsi ja lopeta alistuminen.

      nyt.

      ei enää.

      ei yhtäkään vittuilua, ei vihjausta ilman että vaadit täsmentämään, ei nöyristelyä.

      sinä olet ihminen joka on tasan saman arvoinen asiakkaasi kanssa. asiakkaalla vain on rahaa, sinulla jotain johon HÄNEN KANNATTAA vaihtaa se. eli hän menettää enemmän kuin sinä jollei osta. sinä olit vain viestintuoja.

      - kun asiakkaasi komentaa muka kiireellisen oloisesti "laita meili, en ehdi kuunnella. tärkeä palaveri", vastaa "en laita ennen kuin tiedät että olet kiinnostunut. koska soitan uudelleen..?". soita ko. ajankohtana, jollei vastaa, anna koko "kiireisen tapauksen" olla. kun ei vastaa puhelimeen, ei kohta enää ole kiireinen...

      - kun asiakkaasi sanoo, "en ole kuullutkaan yrityksestäsi", vastaa "joo, ollaan kumpikin vähän piilossa. en minäkään sinun".

      - kun asiakkaasi vittuilee, sano "et tunnu tajuavan pointtia, eli jatkan oikeita töitä ja soitan (tähän kilpailijan nimi)". ja lopeta puhelu kohteliaasti. muista että vittuilijaa ärsyttää eniten toisen heti selville käyvä korkeampi henkinen taso.

      muista tärkein: ÄLÄ ALISTU, ÄLÄ NÖYRISTELE VAAN OLE TASAVEROINEN. JOLLEI SE TOISELLE SOVI, KUMPI LOPULTA OLI SE HALPA TAPAUS..?

      Muuten vinkiksi, näkyvyysmarkkinoijat ovat kusettaneet meitä yrittäjiä niin paljon väärillä levikki/kävijä-lupauksilla, että vähemmästäkin koko näkyvyysmarkkinoiden arvo on jo negatiivinen. Ongelma on se, etten minä itsekään mm. markkinoinnissa työskentelevänä pysty enää uskomaan yhtäkään sanaa keneltäkään "näkyvyysihmiseltä" - vaikka esittäisi minkälaisia tietokoneella piirrettyjä kuvia, graafeja ja meilejä. voisinhan itsekin tehdä sellaisia ja väittää soittamalla mitä tahansa.

      ja kun uskottavuus menee, menee kaikki. ainoa keinosi vaikuttaa on se, että viestiisi luotetaan; jollei, ihan sama mitä sanot ja lupaat. luottamuksen voi menettää vain kerran, näkyvyysporukka teki sen kymmenesti.

      koko näkyvyysmarkkinointi on todella kovassa rakennemuutoksessa, ja oman näkemykseni mukaan ainoastaan todella erikoistuneet näkyvyyspalvelimet, jotka tarjoavat SAMALLA palvelua, voittavat. pelkkä passiivinen "tässä numeroni jos jota kuta kiinnostaa, ei enää toimi...

      toimivista palvelimista esimerkkeinä oikotie, etuovi, lomarengas, finnair jne. ylivoimainen asema erikoistumalla ja selkeä kohderyhmä.

      kaikkea hyvää sinulle ja urallesi.

    • Anna tietosi

      Otan yhteyttä ja ostan sinulta. Annat vain todistettavasti mitatun ulkopuolisen luotettavan tahon tekemän selvityksen keskimääräisestä kontaktimäärästä/sijoitettu euro, peiton ja profiilin.

      Jään odottelemaan tietojasi, niin pääsemme molemmat hyville kaupoille!

    • ja Hah hah

      Koulutukseltani olen kauppatieteiden maisteri, markkinointi pääaineena.

      Osaan ja olen kyllä tehnyt markkinoinnin suunnittelua, budjetointia, laskentaa ja kaikkea niin maan pirusti, että en kyllä tarvitse yhtään puhelinmyyjää kertomaan missä ja miten meidän pitää näkyä.

      Niin, olen jopa omistanut aiemmin elämässäni puhelinmyyntiyrityksen.

    • Poistu

      Internet ym. tilaa kaupittelevia huuhaa puljuja on jokapuolella.

      Osta itsellesi tilaa, jos se takaa menestymisen, äläkä soita!

      • hgjhgjhg

        internet on se tila


    • Ratkaisumarkkinoija

      Juuri tuota samaa olen ihmetellyt. Toimenkuvaani ja asiakaskuntaani kuuluvat yksityiset kotitaloudet ja pienyritykset, taustalla oleva yritys markkinoi erilaisia "säästöratkaisuja"... ainut asia, mitä itse tarjoan puhelimessa asiakkaalleni on kartoituskäynti, jonka pohjalta voin tehdä laskelman ratkaisuidemme tuottamista säästöistä & siitä, mitkä ratkaisut ovat juuri heidän kohteeseen järkevimmät. Ensimmäiset kontaktit asiakkaisiin otan luettelotietojen perusteella.

      Kotitalouksissa osataan suunnilleen käyttäytyä, MUTTA pienyritykset ovat olleet kerta toisensa jälkeen tyrmistyttäviä: "Haista v***u, saa***a, per**** tänne tartte soitella, ei vi*** kiinnosta..." Noh, ainakaan mua on enä turhaa oottaa näihin yrityksiin asiakkaaksi ja ihmetelen suuresti, miten tällaiset pienyritykset ylipäätään pysyy pystyssä pienellä paikkakunnalla, JOS asiakkaita ja/tai muita kohtaan käytös on tuota? Luuria vaan korvaan... Hohhoijjaa! "Hyvä kello kauas kuuluu, huono vielä kauemmas" sanoo wanha sananlasku...

      • Tuo edellinen KTM

        Toki kaikkinainen kartoitustyö, tarkoin kohdennettu asiallinen myynti ja jo olemassa olevien asiakkuuksien hoito on ok.

        Vakuutusyhtiöstä ja pankeista soitetaan kerran vuoteen, niin se pitääkin.

        Mutta jos 16v kesäteinit laitetaan soittamaan kusetuslitaniaa randomyrityksille, on se vastaanotto juuri sitä itseään.


      • pystyssä

        Minulle on ihan yksi lysti, miten veemäinen se sähköasentaja tai raksamies on jollekin puhelinmyyjälle, jos minulle, maksavalle asiakkaalle hän tekee työnsä hyvin. Mieluummin otan töitä tekemään raavaan kiroilevan äksyn ukon, joka saa jotain aikaan kuin homppelin, joka miettiin voi hintsu, anteeksi nyt rouva en millään tahtois häiritä mutta osaattekos neuvoa kuin päin tämä naula lyödäänkään seinään.

        Moni yrittäjä pysyy pystyssä sillä, että tekee hyvää laatua. Luonne on silloin täysin toisarvoinen. Itse olen ollut tukkupuolella ja olen nähnyt samoista yrittäjistä molemmat puolet, omille asiakkaille ollaan ystävällisiä, mutta asiakkaana itse ihan muuta.

        Onko mieleesi tullut, että olet päivän aikana ehkä noin seitsemäs puhelinmyyjä, joka saa aikaan työn keskeytyksen? Se pidentää monesti päivää, ja urakka viivästyy. Moni ottaa käyttöön silloin nopeimman tavan päästä sinusta eroon.


    • Jatta-

      Mulle yrittäjät on aina olleet todella mukavia, tosin tänään puhelimeen vastasi joku kapitalistisika joka ilmoitti ylemmyydentuntoisesti istuneensa jossain yyberhallituksessa ja sanoi ylemmyydentuntoisesti ettei jatka keskustelua pidemmälle.

      So what? Tunnissa tuli kaksi kauppaa. Jos pistät vähän positiivisuutta peliin, eiköhän ilmoitustilamyynti mene käyntiin. Älä hemmetissä ole noin pahalla päällä, en mäkään osta kaupasta jossa kassa haistattaa paskat pelkällä äänellään!

    • Firman omistava mies 754

      Joko tuo sun kirjoitukses on vitsi tai sitten hemmetin katkeran myyntiihmisen purkaus.

      Vinkkinä -> tuolla sun asenteellasi ei pitkälle pötkitä ja jokainen firman omistava tietää tehdä ne omat päätökset oli ne sitten hyviä tai huonoja.

      Muutama pointti kirjoitukseesi liittyen:

      a) Todellakaan kaikki firmat ei kaipaa myyntimiehiä kun näkyvyys on jo tarpeeksi hyvä muutenkin (riippuu paljon alasta, olevista asiakkaista jne.).

      b) miksi yrityksen pitäisi haalia välttämättä lisää asiakkaita (jos ei ole kasvuvaateita ja asiakkaita riittää) vai pitäisikö jonkun vaikka pienen firman haalia lisää asiakkaita ja 1) jättää vanhat asiakkaat hoitamatta 2) ei kerkiä hoitaa niin vanhoja ja uusia kunnolla -> seuraa melko varmasti asiakkaiden jaloilla äänestämistä pois päin.

      c) Oli se työ sitten myyntiä tai ostamista tai mitä tahansa, sidosryhmille/asiakkaille/ostajille ei kannata lähteä huutamaan - niin metsä vastaa kuin sinne huutaa on vanha kunnon sananparsi. Asiallisella käyttäytymisellä saa parhaan tuloksen.

      d) Ikävä kyllä, puhelinmyyjiä ja muitakin myyjiä on niin moneen junaan että niihin pahimpiinkin on törmänny kun omistaa firman. Firman omistajalla tai firman asioista päättävällä on oikeus olla ostamatta jos ei kiinnosta/ei ole tarvetta jne. (tietysti laki ja käytäntö rajoittaa omalta osaltaan miten hankintoja tehdään esim. kilpailuttaminen jne.).

      Ikävä kyllä olen törmänny myyjiin/puhelinmyyjiin joiden käytös on kaikkea muuta kuin korrekti ja toisen työtä kunnioittavaa esim. se, että kerrot kohteliaasti ettei ole tarvetta nyt, soivitusta aikataulusta tapaamisten suhteen tai esim. soittamisen suhteen jne. ei toiset myyjät kunnioita tippaakaan, moni myyjä ei oikeasti kuuntele mitä ostajalla/tai potentiaalisella ostajalla on sanottavaan.
      (on erillaisia kauppoja, myyjän sopimus, ostajan sopimus tai se paras kauppasopimus joka tyydyttää molempia).

      Myönnän että on myös hankintapuolella/ostopuolella ja firmojen omistajissakin toki korjailtavaa mutta myyjä saa leipänsä siitä mitä myy eikä kannata purra sen ostajan kättä kun siitä ei mitään hyvää seuraa.

      Myyjän metkut on aikas tuttuja mulle firman omistajana, onneksi on vielä paljon hyviä yhteistyökumppaneita myyjien puolella ja ne huonot ei vaan pärjää monesta eri syystä (osa on käytöksellään pilannu maineensa, osa huonoilla tuotteilla jne.).

      Monet myyjät aloittaa heti kun puhelimeen vastaa "hei olen sieltä ja sieltä" meikä ei kerkiä edes väliin sanoa mitään kun tulee perään "nyt olis kampanja" tai että nyt juuri teille olis tälläinen erikoistarjous" tai aika yleisesti vielä esittelyn jälkeen "tämä ei vie kuin minuutin tai kaksi" mikä on ihan yleisesti tunnettu klishee eli täyttä potaskaa, että saataisiin vaan sitä ovea enempi auki :-)

      Hyvä myyjä kuuntelee ja antaa ostajalle tilaa ja myöskin pitää muistaa ensimmäinen perussääntö mikä koskee myyntitekniikkaa "älä koskaan aja ostajaa selkä seinää vasten" -> 99% ostaja ei halua enää myyjästä tämän jälkeen kuulla ja vaikka olisikin pieni tarve hankintaan niin jos et anna ostajan perääntyä ollenkaan ja pistät selkä seinää vasten agressiivisesti painaen niin en ihmettele yhtään jos se luuri menee kiinni tai ettei siihen firmaan ole myyjällä enää asiaa -> pitää muistaa että vaikka päätökset pitäisi tehdä järjellä niin myös tunteeta ja ensivaikutelma ratkaisee edetäänkö pidemmälle ja jos myyjä ei kuuntele ja vie sulta ilmatkin ympäriltä niin ettei saa edes henkeä niin ei siitä mitään hyvää seuraa.

      Joka tapauksessa oli sun kirjoitus sitten vitsi tai olet älyttömän pottuuntunut niin toivotan hyvää onnea, kärsivällisyyttä ja kaikkea hyvää ja toivon että se tarvittava leipä ja sen päälle särvintä tulee jollain työllä oli se sitten myyntiä tai muuta.

      • että en ikinä...

        osta mitään, jos ilmassa on hiemankin pakon tuntua. En siis koskaan yhtään mitään. Selkärangasta tulee tämä asia.

        Puhelinmyyntiä olen tehnyt aikoinani vuosikaudet.


      • hakea...

        Kirjoittelin jo tuonne ylemmäksikin. Mutta tulipa mieleen, että eipä tuota näkyvyyttä ole aikoinaan tarvinnut maksullisilla palveluilla hakea, sillä nimi löytyi monesta muustakin paikasta ihan ilman mitään maksuja. Nämä poiki sellaista näkyvyyttä, että tuli noita maksullisten palveluiden tarjoajia soittelemaan.

        Näitä soittelijoita on piisannut myös isälläni, joka teki palkkatöissä ollessaan ammatinharjoittajana tjsp sivutoimista korjausbisnestä lähinnä tuttaville ja tuttujen tutuille, enempään ei ollut rahkeita. Sitten meillä on kuolinpesän nimissä jakamaton yritys, jossa ei ole minkäänlaista toimintaa, mutta kiinteiden toimitilojen vuoksi lopettamisessa on omat juttunsa, en ala niitäkään tässä tarkentaa. Onhan se aika huvittavaa, kun silloin tällöin tällekin tarjotaan näkyvyyttä. Tämäkin löytyy googlen kautta neljästä eri rekisteristä, vaikkei yhteenkään ole maksettu. Eikä sen alan yrityksen asiakaskunta - grillikioski - todellakaan etsi mistään luetteloista. On eräs sivusto, josta näitä grillejä/ravintoloita yms. arvostelee ihmiset ja sinne saa näkyvyyttä ilman että tekee itse mitään, hyvässä ja pahassa. Meidän grilli ei sinne ehtinyt, sillä on lopetettu jo useampi vuosi sitten.


    • että.....

      ""Mä en halua enempää asiakkaita!" Niin siis mitä helvettiä! Miksi vitussa se yritys on pitänyt perustaa, jos ei halua asiakkaita!"

      Täällä on syys tullut jo ilmi: Asiakkaita voi olla riittävästi ; niitä voi olla tarpeeksi ja yli toimituskyvyn jo yrityksen perustamisvaiheessa. Syy yrityksen perustamiseen esim. että saa sen tuoton itselleen ilman välikäsiä. Varsinkin rakennus ja asennusaloilla popula huomaa, että parempi liksa tulee käteen kun tekee omaan laskuun.

    • Jezzzzz

      Itse olen kans puhelinmyynnissä. 80% yrittäjistä on todella mukavia, mutta sitten mukaan mahtuu muutamia kusipäitäkin.

      Eniten ihmetyttää se, että yrittäjät eivät tajua sitä, että puhelinmyyjäkin on normaali ihminen. tällä tarkoitan sitä, että kun joku kusipääyrittäjä räyhää ja vittuilee puhelimessa on hän menettänyt monta osatavaa asiakasta. työpaikalla juttelemme paikallisista yrittäjistä jotka räyhäävät ja haukkuvat myyjät. Näihin paikkoihin ei meiltä mene kukaan myyjä asiakkaaksi ja juttu kyllä menee meidän suusta eteenpäinkin.

      Eli Arvoisia yrittäjä: seuraavan kerran kun huudat ja haukut puhelinmyyjän, niin muista se että samalla sinulta hävisi paljon rahaa. ainakin siinä muodossa että asiakkaat väheni.

      Ymmärrämme kyllä jos sanot asiallisestikkin, että sinulla ei ole rahaa. mutta ei meille huutaa tarvitse.

      90% sellaisista yrittäjistä jotka vittuilee ja huutavat että asiakkaita kyllä piisaa, ettei tarvi mainostaa enään missää, niin parin kuukauden päästä kun olen katsonut kyseisen yrityksen tietoja, olen ilokseni huomannut että kyseinen firma on konkurssissa.

      Ja monet yritykset jotka panostavat kunnolla markkinointiin, nii heille on siitä hyötyä ja he saavat rahansa moninkertaisesti takaisin. onneksi jotkut sen tajuavat. hyvänä esimerkkinä yksi eläinlääkäri joka panosti keltaisille sivuille n.600e, niin hän sai sen ilmoituksen johdosta vuodessa yli 1000 uutta asiakasta. ja uusi ilmoituksensa ilomielin seuraavanakin vuonna

      ja toiseksi, puhelinmyyjän homma on erittäin hyvin palkattua. käteen jää n.4000-6000e kuukaudessa. paljon enemmän mitä joillekkin pienyrittäjille. että hajotkaa siihen :)

      • Alanmiess

        eläinlääkärin yhteystiedot....1000 uutta asiakasta vie oman aikansa...oliko asiakkaita aiemmin ollenkaan....taisi olla konitohtori
        Vai jää käteen 4-6 tonnia....enpä usko väitettäsi....onhan noita puhelinmyyntiyrityksiä, jotka eivät maksa ollenkaan...

        Minä nimenomaan panostan markkinointiin, siihen ei kuulu maksaa tyhjästä. Katalogeja on pilvin pimein....sinne hukkuu kuin kärpäsen paska isokin ilmoitus...
        kuka niitä edes lukee?


      • Yrittäjä KTM

        Tällaisen viestin olisin saattanut naputella itsekinn reilu 10v sitten.

        Mikäänhän tuossa ei kuitenkaan aikuisten oikeasti pidä paikkaansa TAI mene noin helposti 1:1. Vähiten tienestisi. Nolla pois, niin voi uskoa juuri ja juuri.


      • puhelinmyyjääääää
        Yrittäjä KTM kirjoitti:

        Tällaisen viestin olisin saattanut naputella itsekinn reilu 10v sitten.

        Mikäänhän tuossa ei kuitenkaan aikuisten oikeasti pidä paikkaansa TAI mene noin helposti 1:1. Vähiten tienestisi. Nolla pois, niin voi uskoa juuri ja juuri.

        Se on hauskaa kun ihmiset jotka asiasta eivät mitään tiedä, pätevät täällä ja eivät usko mitään. no onneksi tämä ei olekkaan uskon asia :)

        tili tulee tasaisen varmasti joka kuukausi ja on todella hyvä.

        moni on kans aluksi sanonut että ei niin paljon voi tienata myyntityöllä, mutta kun olen tilinauhastani asian todistanut oikeaksi niin ei siihen voi enään mitään sano.

        enitenhän tämä vituttaa niitä jotka ovat käyneet monta vuotta kouluja ja sitten näitä pikku yrittäjiä. vituttahan se kun puhelinmyyjä tienaa 8h työpäivillä enemmän kun kouluja käyneet ja pienten yritysten johtajat :D hajotkaa siihen :)


      • Jonnatus
        puhelinmyyjääääää kirjoitti:

        Se on hauskaa kun ihmiset jotka asiasta eivät mitään tiedä, pätevät täällä ja eivät usko mitään. no onneksi tämä ei olekkaan uskon asia :)

        tili tulee tasaisen varmasti joka kuukausi ja on todella hyvä.

        moni on kans aluksi sanonut että ei niin paljon voi tienata myyntityöllä, mutta kun olen tilinauhastani asian todistanut oikeaksi niin ei siihen voi enään mitään sano.

        enitenhän tämä vituttaa niitä jotka ovat käyneet monta vuotta kouluja ja sitten näitä pikku yrittäjiä. vituttahan se kun puhelinmyyjä tienaa 8h työpäivillä enemmän kun kouluja käyneet ja pienten yritysten johtajat :D hajotkaa siihen :)

        Pakko uskoa kun omin silmin näin. Parhaimpana päivänä tähän mennessä tuntipalkka on ollut 18 euroa ja "peruspäivänä" tienaan 12-14 euroa tunnilta. Huonoimpana myyntipäivänä tuntiliksa on ollut jotain 6-8 euroa, mutta onneksi niitä päiviä on noin kaksi kuukaudessa.

        Kuka oikeasti väittää, että puhelinmyynti ei kannata? =D Voihan sitä kouluttautua vaikka miksi kauppatieteiden maisteriksi ja - jos ei työttömäksi jää - mennä kaupan kassalle yhdeksän euron tuntipalkalla, tai sitten voi kehittää itsensä hyväksi puhelinmyyjäksi ja tienata sen keskivertoliksan 15 euroa tunnilta.

        Oikeasti, kun niin paljon näkee ja kuulee niistä jotka valittaa kun ei sitä luvattua kahta tonnia tullut. (O-ou, olisikohan syy siinä, että joku taisi istua soittelemisen sijaan kahvihuoneessa ja jaaritteli turhia?!)

        Me tehään duunia ja ansaitaan joka ikinen pennimme joka tienataan - rehellisellä pelillä.


      • on rehellisiä?
        Jonnatus kirjoitti:

        Pakko uskoa kun omin silmin näin. Parhaimpana päivänä tähän mennessä tuntipalkka on ollut 18 euroa ja "peruspäivänä" tienaan 12-14 euroa tunnilta. Huonoimpana myyntipäivänä tuntiliksa on ollut jotain 6-8 euroa, mutta onneksi niitä päiviä on noin kaksi kuukaudessa.

        Kuka oikeasti väittää, että puhelinmyynti ei kannata? =D Voihan sitä kouluttautua vaikka miksi kauppatieteiden maisteriksi ja - jos ei työttömäksi jää - mennä kaupan kassalle yhdeksän euron tuntipalkalla, tai sitten voi kehittää itsensä hyväksi puhelinmyyjäksi ja tienata sen keskivertoliksan 15 euroa tunnilta.

        Oikeasti, kun niin paljon näkee ja kuulee niistä jotka valittaa kun ei sitä luvattua kahta tonnia tullut. (O-ou, olisikohan syy siinä, että joku taisi istua soittelemisen sijaan kahvihuoneessa ja jaaritteli turhia?!)

        Me tehään duunia ja ansaitaan joka ikinen pennimme joka tienataan - rehellisellä pelillä.

        Ei puhelinmyynti ole rehellistä, se on häirintää. Teidän soittonne ovat pois työajasta ja maksavien asikkaiden puheluista. Mummoille lehtien myyminen muka palkintoina on huijausta.

        Insinöörinä käyttöohjeita tekemällä tienaan enemmän kuin sinä, ei asiakkaita juuri yhtään.


      • Yrittäjä KTM
        puhelinmyyjääääää kirjoitti:

        Se on hauskaa kun ihmiset jotka asiasta eivät mitään tiedä, pätevät täällä ja eivät usko mitään. no onneksi tämä ei olekkaan uskon asia :)

        tili tulee tasaisen varmasti joka kuukausi ja on todella hyvä.

        moni on kans aluksi sanonut että ei niin paljon voi tienata myyntityöllä, mutta kun olen tilinauhastani asian todistanut oikeaksi niin ei siihen voi enään mitään sano.

        enitenhän tämä vituttaa niitä jotka ovat käyneet monta vuotta kouluja ja sitten näitä pikku yrittäjiä. vituttahan se kun puhelinmyyjä tienaa 8h työpäivillä enemmän kun kouluja käyneet ja pienten yritysten johtajat :D hajotkaa siihen :)

        Tuollaisella ulosannilla todistat vain omaa sivistymättömyyttäsi.

        Ai niin, tämä "pikkuyrittäjä" omisti muuten aikoinaan ~90 henkeä työllistäneen luuripuljun. Tunnen alalta edelleen riittävästi porukkaa, että tiedän kyllä missä mennään. Hajoa sinä siihen kusiseen tonniisi.


      • Jonnalilja
        on rehellisiä? kirjoitti:

        Ei puhelinmyynti ole rehellistä, se on häirintää. Teidän soittonne ovat pois työajasta ja maksavien asikkaiden puheluista. Mummoille lehtien myyminen muka palkintoina on huijausta.

        Insinöörinä käyttöohjeita tekemällä tienaan enemmän kuin sinä, ei asiakkaita juuri yhtään.

        Meikäläinen EI kaupittele mitään tavallisille kuluttajille, vaan yrityksille. Lisäksi meillä ei väitetä, että kyse on jostain palkinnosta vaan kerrotaan hinta kahteen kertaan, minkä mittainen tilaus on kyseessä, miten sen saa katkaistua halutessaan jne. En todellakaan ole missään mediapexillä =D Olipa pakko vastata, vaikka selvästi huomaa, miten katkeruus paistaa läpi. Joillain sitä liksaa on ja joillain sitä ei ole =)


      • yrittäjät
        Jonnalilja kirjoitti:

        Meikäläinen EI kaupittele mitään tavallisille kuluttajille, vaan yrityksille. Lisäksi meillä ei väitetä, että kyse on jostain palkinnosta vaan kerrotaan hinta kahteen kertaan, minkä mittainen tilaus on kyseessä, miten sen saa katkaistua halutessaan jne. En todellakaan ole missään mediapexillä =D Olipa pakko vastata, vaikka selvästi huomaa, miten katkeruus paistaa läpi. Joillain sitä liksaa on ja joillain sitä ei ole =)

        KAtkeruus, haista home. Se on ärtymystä, joka ei katoa vaikka onkin yrityksen jo jättänyt taakseen. Naurettava pelle, jonka höpinöihin typerimmät aloittelijat meenvät - tai sitten joissain yrityksissä oston suorittavat typerykset. Yritysmedioilla on virkaa sen verran, että opiskelijat niistä yrityksiä etsivät.


    • Tyyntimykki

      3000 puhelua toinen toistaan sinnikkäämmältä vatipäältä, jotka kauppaavat kalenteria, huru-huru-www-sivuille tulevaa mainosta, puhelinluetteloon tulevaa mainosta, paikallislehteen tulevaa mainosta...

      Tylyys on osoittautunut ainoaksi tavaksi päästä luuriapinasta eroon. Yrittäjillä ei työkiireiden vuoksi ole aikaa keksiä mitään uutta ja vallankumouksellista sanamuotoa, jolla puhelinpirun saisi ymmärtämään sanan "EI".

      Ystävällinen käytös on pahimmillaan johtanut siihen, että posti tuo laskun jostain "tilatusta" palvelusta.

      Ennenkaikkea: emme me täällä ole olemassa SINUA varten tai pitämässä huolta SINUN viihtyvyydestäsi. SINULLA pitäisi olla jotain sellaista sanottavaa, joka on rahan tai edes 5 minuutin arvoista.

      Kannattaisiko vaihtaa alaa?

    • onkin jo

      ..laajentumisesta tullut juttua. Mietipä vähän. Henkilöllä on esim. tilitoimisto kotonaan erillisessä työhuoneessa, jolla hän tienaa paremmin nettona kuin toimistotöissä vieraalla. Asiakkaita on juuri sen verran kuin pystyy hoitamaan. Laajentuminen tietäisi uuden työntekijän palkkaamista, tarvitsisi isommat toimitilat kodin ulkopuolelta, josta on taas kustannuksia. Kaikilla ei todellakaan ole laajentumistarvetta. Pieni ilmoitus paikallislehdessä on sitä paitsi sata kertaa tehokkaampi kuin pari riviä luettelomediassa.

      Minulla oli sivutoiminen toiminimi, kun tein lähinnä alihankintana piirroshommia lasten hoidon yhteydessä. Kyllä huvitti nämä soittelijat, jotka eivät millään ymmärtäneet, että eipä kiinnosta laajentua siitä yhtään vaan on tarkoitus lähteä töihin kun lapset vähän kasvavat.

      Sitten, aina kuulemma ollaan kateellisia katkeria ja ties mitä. Koettakaa nyt puhelinmyyjät nyt vaan moisen selittelyn sijaan myöntää itsellenne, että kyse on vain ja ainoastaan siitä, että suurin osa ihmisistä ei teidän soitoistanne pidä.

      • Jonnalilja

        Siksi niitä listoja soitellaan läpi että saadaan rankattua ne EI-vastaukset mappi ö:hön eli silppuriin, jotta listoilla keskitytään entistä enemmän niihin jotka todella telemarkkinoijilta haluaa tilata jotain. Me pyritään antaa asiakkaille mahdollisimman hyviä tarjouksia rehellisellä pelillä. Jos joku ei tahdo, mitä sille sitten mahtaa =) Jokaisella on oikeus sanoa ei. Mua ei heilauta kuitenkaan pätkääkään se että ensimmäiset 25 sanoo ei, jos seuraavista 30:sta vastaajista kymmenen sanoo kyllä. Bisnes on bisnestä, jos ei-sanasta ottaa itseensä, ei kovin pitkälle pääse.


      • - yrittäjä -
        Jonnalilja kirjoitti:

        Siksi niitä listoja soitellaan läpi että saadaan rankattua ne EI-vastaukset mappi ö:hön eli silppuriin, jotta listoilla keskitytään entistä enemmän niihin jotka todella telemarkkinoijilta haluaa tilata jotain. Me pyritään antaa asiakkaille mahdollisimman hyviä tarjouksia rehellisellä pelillä. Jos joku ei tahdo, mitä sille sitten mahtaa =) Jokaisella on oikeus sanoa ei. Mua ei heilauta kuitenkaan pätkääkään se että ensimmäiset 25 sanoo ei, jos seuraavista 30:sta vastaajista kymmenen sanoo kyllä. Bisnes on bisnestä, jos ei-sanasta ottaa itseensä, ei kovin pitkälle pääse.

        Pääsiskö tuonne mappi ö:hön jotenkin suoraankin, ilman että tarvitsee edes soittaa? Vähän kuten robinson-rekisteri yksityisille?

        En vaan ole huomannut soittelun vähentyneen, vaikka sanonkin ei.


    • se pikkuyrittäjä

      Menisit sinäkin jo oikeisiin töihin täältä valittamasta. Teihin numeropalveluhuijareihin suhtaudutaan sen takia vittumaisesti, että teitä on ensinnäkin aivan liikaa. Kauhea soittorumba joka vuosi, kun joka helvetin luettelopalvelukauppias kauppaa palvelujaan. Eniro on pahimmasta päästä!

      Ja hinnoissakaan ei ole mitään järkeä: pahimmat lähes 800 euroa jostain hikisestä pikkuilmoituksessa painetussa luettelossa, jota kukaan ei enää nykypäivänä lue.

      Meidän pikkufirmassa teidän puhelut suodatetaan jo automaattisesti pois. Mutta jokainen soittoyritys maksaa.

      Kostoksi viestistäsi vinkiksi kaikille suomen pikkuyrittäjille: jos soittajan numero alkaa yhdistelmällä 0201110 niin siihen voi vastata painamalla punaista luuria. Tämä on helppo muistaa ihan ulkoa ja tällä pääsee jo eroon muutamasta luettelopalveluhuijarista.

    • hahahaaaaahaaah

      asenne kunnossa :D

      • oisko mitä?

        Jäin kiinni juttuun..puhelinmyyjä syyttää yrittäjää..yrittäjä myyjää..myyjää kehuu palkkaustaan..yrittäjät ei usko!

        Oiskohan asia hyvä lopettaa siihen,että ei se ole myyjältä pois jos puhelimeen vastannut yrittäjä ole kiinnostunut(syystä tai toisesta). Ainahan voi soittaa seuraavalle yrittäjälle!

        Ja taas jos yrittäjänä vastaat puhelinmyyjälle jonka tarjoama tuote ei kiinnosta. esittäisit asiasi ystävllisesti,mutta jämäkästi. haukumatta ja syyttämättä. ei se ole yrittäjältä pois jos toinenkin yrittää..vai?

        Jos jollakin on niin loistavat myyntitaidot,että palkkansa saa nousemaan vaikka 10 tonniin. ei sekään ole yrittäjältä jolle jää puolet vähemmän pois..ei ne rahat omalle tilille tule kuitenkaan..vai kuinka?

        Eikö hienointa ole se,että vaikka juuri sinä(yrittäjä),et halua ostaa. joku toinen haluaa..puhelinmyynti kuitenkin työllistää ja varmasti myös elättää tai ainakin auttaa pärjäämään rahallisesti monen montaa suomalaista!

        Yrittäjänä varmasti tiedät kuinka iso osa kovalla työllä hankkimistasi rahoista menee verottajalle ja sitä kautta mm.työttömien elättämiseen.
        Eikö ole hatun noston arvoinen paikka,että vaikka oman alan töitä ei olisi tarjolla ainakin yrittää!!??

        Niinkuin meistä suurin osa..kuka mitäkin.
        Mutta sen varmaan tiedämme ihan kaikki,että ala kuin ala vaati jonkin tasoista myyntiä..ja myös katetta.
        Eikai kukaan ole kuitenkaan niin hölmö,että kokonaan ilmaiseksi töitä tekisi???
        Oli sitten puhelinmyyjä, jonka esimies on laskennut katteen niin,että saadaan palkka maksuun ja talolle omansa.
        tai vaikkappa maalari..eikai hänkään laskuta pelkkien materiaalien kuluja??

        Ja hyvä näin...meillä Suomessa on loppupeleissä hyvät yrittäjät, jotka myös työllistävät läjäpäin ihmisiä..myös myyjät! käsittääkseni myyjänkin työnantaja on yrittäjä..

        Joten aika hassua toisiaan haukkua,kun se yrittäjäkin kuitenkin tarvii asiakkaita joilla on varaa maksaa laskunsa ja laskunsahan voi maksaa vain rahalla..ja rahaa saa vaan yrittämällä. Oli sitten myyjä tai yrittäjä!!

        samaan ketjuun kuulutaan kaikki..ei ne ampiaisetkaan ainakaan minun mielestäni kivoja ole ja silti tiedän ja ymmärrän niiden olemassaolon tarkoituksen!

        Jos vaikka ihan jokainen keskitytään omaan tekemiseen. Maailmasta ja kanssaihmisistä ei koskaan tule täydellistä..mutta yhdessä me ollan kuitenkin näinkin hyvä maa elää luotu. Rahaa kuitenkin kaikki valitettavasti tarvitaan ja sitä ei tule ainakaan lisää muuta kuin kierrättämällä!!myyjältä yrittäjälle..yrittäjältä myyjälle..

        Yritteliästä ja menestyksekästä loppuvuotta niin puhelinmyyjille kuin yrittäjillekkin!!!


      • kaidox2
        oisko mitä? kirjoitti:

        Jäin kiinni juttuun..puhelinmyyjä syyttää yrittäjää..yrittäjä myyjää..myyjää kehuu palkkaustaan..yrittäjät ei usko!

        Oiskohan asia hyvä lopettaa siihen,että ei se ole myyjältä pois jos puhelimeen vastannut yrittäjä ole kiinnostunut(syystä tai toisesta). Ainahan voi soittaa seuraavalle yrittäjälle!

        Ja taas jos yrittäjänä vastaat puhelinmyyjälle jonka tarjoama tuote ei kiinnosta. esittäisit asiasi ystävllisesti,mutta jämäkästi. haukumatta ja syyttämättä. ei se ole yrittäjältä pois jos toinenkin yrittää..vai?

        Jos jollakin on niin loistavat myyntitaidot,että palkkansa saa nousemaan vaikka 10 tonniin. ei sekään ole yrittäjältä jolle jää puolet vähemmän pois..ei ne rahat omalle tilille tule kuitenkaan..vai kuinka?

        Eikö hienointa ole se,että vaikka juuri sinä(yrittäjä),et halua ostaa. joku toinen haluaa..puhelinmyynti kuitenkin työllistää ja varmasti myös elättää tai ainakin auttaa pärjäämään rahallisesti monen montaa suomalaista!

        Yrittäjänä varmasti tiedät kuinka iso osa kovalla työllä hankkimistasi rahoista menee verottajalle ja sitä kautta mm.työttömien elättämiseen.
        Eikö ole hatun noston arvoinen paikka,että vaikka oman alan töitä ei olisi tarjolla ainakin yrittää!!??

        Niinkuin meistä suurin osa..kuka mitäkin.
        Mutta sen varmaan tiedämme ihan kaikki,että ala kuin ala vaati jonkin tasoista myyntiä..ja myös katetta.
        Eikai kukaan ole kuitenkaan niin hölmö,että kokonaan ilmaiseksi töitä tekisi???
        Oli sitten puhelinmyyjä, jonka esimies on laskennut katteen niin,että saadaan palkka maksuun ja talolle omansa.
        tai vaikkappa maalari..eikai hänkään laskuta pelkkien materiaalien kuluja??

        Ja hyvä näin...meillä Suomessa on loppupeleissä hyvät yrittäjät, jotka myös työllistävät läjäpäin ihmisiä..myös myyjät! käsittääkseni myyjänkin työnantaja on yrittäjä..

        Joten aika hassua toisiaan haukkua,kun se yrittäjäkin kuitenkin tarvii asiakkaita joilla on varaa maksaa laskunsa ja laskunsahan voi maksaa vain rahalla..ja rahaa saa vaan yrittämällä. Oli sitten myyjä tai yrittäjä!!

        samaan ketjuun kuulutaan kaikki..ei ne ampiaisetkaan ainakaan minun mielestäni kivoja ole ja silti tiedän ja ymmärrän niiden olemassaolon tarkoituksen!

        Jos vaikka ihan jokainen keskitytään omaan tekemiseen. Maailmasta ja kanssaihmisistä ei koskaan tule täydellistä..mutta yhdessä me ollan kuitenkin näinkin hyvä maa elää luotu. Rahaa kuitenkin kaikki valitettavasti tarvitaan ja sitä ei tule ainakaan lisää muuta kuin kierrättämällä!!myyjältä yrittäjälle..yrittäjältä myyjälle..

        Yritteliästä ja menestyksekästä loppuvuotta niin puhelinmyyjille kuin yrittäjillekkin!!!

        Jos kerran kaikille yritetään saada myytyä tyhjää katetta, niin kuka sitä sitten ostaa ? ja miksi, kun yleisessä tiedossakin näköjään on että ne kaikki luettelot ja palstat on ihan perseestä revittyjä ?
        ...jonkunhan niitäkin on pakko ostaa, ei telefirmatkaan varmasti pelkällä pyhällä hengellä pystyssä pysy..


      • Kaido x3
        kaidox2 kirjoitti:

        Jos kerran kaikille yritetään saada myytyä tyhjää katetta, niin kuka sitä sitten ostaa ? ja miksi, kun yleisessä tiedossakin näköjään on että ne kaikki luettelot ja palstat on ihan perseestä revittyjä ?
        ...jonkunhan niitäkin on pakko ostaa, ei telefirmatkaan varmasti pelkällä pyhällä hengellä pystyssä pysy..

        anteeksi, kypsästi ja miehekkäästi pyörränkin puheeni ja yhdyn edelliseen vastaajaan... asiahan oli jo loppuun käsitelty, menenkin tästä muualle tappelemaan jonkun toisen yhteistyökyvyttömän/haluttoman kanssa....

        Hyvää kevään jatkoa kaikille tasapuolisesti. kiltisti siellä puhelimessa sitten.


      • Daadadiida
        Kaido x3 kirjoitti:

        anteeksi, kypsästi ja miehekkäästi pyörränkin puheeni ja yhdyn edelliseen vastaajaan... asiahan oli jo loppuun käsitelty, menenkin tästä muualle tappelemaan jonkun toisen yhteistyökyvyttömän/haluttoman kanssa....

        Hyvää kevään jatkoa kaikille tasapuolisesti. kiltisti siellä puhelimessa sitten.

        Mulle tuli tänään luuria korvaan kun koetin myydä ilmoitustilaa =D Teki mieli laittaa tekstari perään, että "olisin tehnyt sinusta jutun lehteemme kehuvaan sävyyn, mutta anti olla kun et kerran edes kuuntele mitä puhutaan". Onneksi on hyvä palkka ja oma työpöytä... =D


      • -yrittäjä-
        Daadadiida kirjoitti:

        Mulle tuli tänään luuria korvaan kun koetin myydä ilmoitustilaa =D Teki mieli laittaa tekstari perään, että "olisin tehnyt sinusta jutun lehteemme kehuvaan sävyyn, mutta anti olla kun et kerran edes kuuntele mitä puhutaan". Onneksi on hyvä palkka ja oma työpöytä... =D

        Minä avasin tänään uuden liittymän (kuukausimaksuton) ja se on nimetty firman nimelle lisäyksellä "markkinointi" ja numero tulee julkiseksi.

        Nyt saatte jatkossa soittaa siihen, ja jos joku vielä soittaa firman päänumeroon ja tiedustelee markkinointipäällikköä tms. niin pyydän soittamaan ko. numeroon.

        Kyseiseen numeroon ei vastaa kukaan. Mutta numerot otetaan ylös ja ilmoitetaan puhelinmyyja.info sivulle.


      • Toinen yrittäjä
        -yrittäjä- kirjoitti:

        Minä avasin tänään uuden liittymän (kuukausimaksuton) ja se on nimetty firman nimelle lisäyksellä "markkinointi" ja numero tulee julkiseksi.

        Nyt saatte jatkossa soittaa siihen, ja jos joku vielä soittaa firman päänumeroon ja tiedustelee markkinointipäällikköä tms. niin pyydän soittamaan ko. numeroon.

        Kyseiseen numeroon ei vastaa kukaan. Mutta numerot otetaan ylös ja ilmoitetaan puhelinmyyja.info sivulle.

        Minäpä teen saman :) Eipä ole tullut omaan mieleen tämä.

        Vai kannattaisikohan avata ihan maksullinen liittymä, 5e / minuutti tms.? Silloin siihen pitäisi kyllä vastatakin.


      • Crishelle
        -yrittäjä- kirjoitti:

        Minä avasin tänään uuden liittymän (kuukausimaksuton) ja se on nimetty firman nimelle lisäyksellä "markkinointi" ja numero tulee julkiseksi.

        Nyt saatte jatkossa soittaa siihen, ja jos joku vielä soittaa firman päänumeroon ja tiedustelee markkinointipäällikköä tms. niin pyydän soittamaan ko. numeroon.

        Kyseiseen numeroon ei vastaa kukaan. Mutta numerot otetaan ylös ja ilmoitetaan puhelinmyyja.info sivulle.

        Okei, tästä lähtien mäkin sitten tiedän miksi niissä useimmissa markkinointipäällikön puhelinnumeroissa ei koskaan vastata =DD Aika paha, hattua nostan ;)


    • Anonyymi

      Googleen 1 tähti näille yrittäjille. Toivottavasti vähenee asiakkaita

    • Anonyymi

      Puhelinmyyjät menkää helvettiin ja firmat nurin.

    • Anonyymi

      Olette niin törkeitä, kun soitatte. Kerran kun maksaa tyhjästä niin eipä tee mieli enää kuunnella. Ikinä emme mainoksia löytäneet sieltä minne kerroitte ne laittavanne. Aina lyödään luuri korvaan täällä päässä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2530
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      893
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe