Ennen Helluntaiseurakunnissa, Jeesus Kristus Jumalan Poika
oli seurakunnan Pää. Ihmeitä tapahtui Pyhässä Hengessä,
uskovat ylistivät, palvoivat, olivat kuuliaisi ja uskollisia
Herralle Jeesukselle.
Nyt kun kolminaisuusoppi on vallannut helluntaiseurakunnat
on Jeesus muuttunut Jumalaksi, enää hän ei ole Poika,
vaan yksi Jumalan persoona.
"Uskovaiset" rukoilevat tänä päivänä Isää Jumalaa,Jeesuksen
nimessä ja uskovat siihen että Jumala kuulee heitä.
Mutta turhaa on rukoukset, koska yritetään mennä Isän Jumalan tykö ilman Herraa Jeesusta. Kun uskova ihminen tämän ymmärtää ja alkaa rukoilla Herraa Jeesusta Kristusta
Jumalan Poikaa, niin uskon elämässä alkaa tapahtua ihmeellisiä ja siunaavia asioita ja saa kokea olen Herran Jeesuksen opetuslapsi, ja saan kulkea Totisesti armon alla.
Pyhä Henki todistaa että Jeesus Kristus on Jumalan Poika ja Isä Jumala on antanut hänelle kaiken vallan maan päällä ja taivaassa. Taivaissa Isä Jumala hallitsee ja Jeesus istuu Isän oikealla puolella.
Nämä jakeet kun ymmärtää niin usko vahvistuu;
35. Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
36. Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä.
Kenelle lukijoista Pyhä Henki todistaa että Jeesus on Jumala?
Esimmäinenkäsky on hyvä sisäistää sydämeen!
Herra Jeesus anon sinulta sinun nimessäsi, anna Pyhän Henkesi koskettaa lukijoita jotta he parannuksen tekisivät,AAMEN.
Mitä Pyhä Henki todistaa sinulle?
86
333
Vastaukset
- merim.raimo
että, Raamatun ilmoitus Jeesuksen Jumaluudesta on tosi. :)
- merim.raimo
Pe.ku kirjoitti:
Raamatussa on ilmoitus myös ihmisen Jumaluudesta.
Jumaluus on eri asia kuin Jumala..... ja iänkaikkisuuden on Hän laittanut meidän sisimpäämme ... ;)
- Iso Lapis
Pyhä Henki ei kumoa ensimmäistäkäskyä.
Jeesus sanoo Isästä Jumalasta:
3. Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen
Herra Jeesus sinua siunatkoon,AAMEA. Iso Lapis kirjoitti:
Pyhä Henki ei kumoa ensimmäistäkäskyä.
Jeesus sanoo Isästä Jumalasta:
3. Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen
Herra Jeesus sinua siunatkoon,AAMEA.tehnyt aiheesta avauksen,
http://keskustelu.suomi24.fi/node/6958492- Iso Lapis,,,,,,,
Pe.ku kirjoitti:
Jumaluus on eri asia kuin Jumala.Psalmit 8 luku
6. Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes jumal'olennon, sinä seppelöitsit hänet kunnialla ja kirkkaudella.
Totuuden sanaa ,tulkise tämä?
Herra Jeesus sinua siunatkoon,AAMEN. - todé*
Pe.ku kirjoitti:
tehnyt aiheesta avauksen,
http://keskustelu.suomi24.fi/node/6958492näkynyt. Vai pyöriikö täällä jollakin muulla nikillä?
Vaan enpä tuota jaksa miettiä tähän aikaan yöstä.
TV:sta tulee kuulemma joku homo-ohjelma. Kehtaisiko tuota katsoa. - Iso Lapis,,,,,,,,,,,,,
Pe.ku kirjoitti:
tehnyt aiheesta avauksen,
http://keskustelu.suomi24.fi/node/6958492Katso sinä mitä olen saa Herralta Jeesukselta Pyhässä Hengessä Kirjoitta
sites.google.com/site/kulmakivenseurakunta
Herra Jeesus sinua siunatkoon,AAMEN. Iso Lapis,,,,,,, kirjoitti:
Psalmit 8 luku
6. Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes jumal'olennon, sinä seppelöitsit hänet kunnialla ja kirkkaudella.
Totuuden sanaa ,tulkise tämä?
Herra Jeesus sinua siunatkoon,AAMEN."Jumalolentoja" on ollut näinä aikoinakin.
Stalin, Mao, Pohjois-Korean Presidentit ja eräskin Albanian johtaja.todé* kirjoitti:
näkynyt. Vai pyöriikö täällä jollakin muulla nikillä?
Vaan enpä tuota jaksa miettiä tähän aikaan yöstä.
TV:sta tulee kuulemma joku homo-ohjelma. Kehtaisiko tuota katsoa.Telekussako äsken sanoit sadetta näkyneen....täällä ei sada.
Lueskele TV: sijasta vaikka tuota sivua.
http://sites.google.com/site/kulmakivenseurakunta/Home/totuus-jatkuu/totuutta/totuutta-sinulle/totuutta-sinulle-lisaeae/totuutta-teille-kaikille/totuutta-sinulle-lukija
Minä menen nukkumaan.
Hyvää yötä!- Iso Lapis
Pe.ku kirjoitti:
"Jumalolentoja" on ollut näinä aikoinakin.
Stalin, Mao, Pohjois-Korean Presidentit ja eräskin Albanian johtaja.Epäjumalia on paljon, mutta ne vievät ihmisen Helvettiin!
Herra Jeesus sinua siunatkoon,AAMEN. - Iso Lapis
merim.raimo kirjoitti:
.... ja iänkaikkisuuden on Hän laittanut meidän sisimpäämme ... ;)
Ensimmäinen Mooses 2 luku
7. Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.
Herra Jeesu sinua siunatkoon,AAMEN. Iso Lapis,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:
Katso sinä mitä olen saa Herralta Jeesukselta Pyhässä Hengessä Kirjoitta
Herra Jeesus sinua siunatkoon,AAMEN.Isältä saama jumaluus niin kuin meilläkin:
Johannes 10
34 "Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin- "
1. Kor. 8:5
"Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja, "
Luuk. 11:2
"Niin hän sanoi heille: »Kun rukoilette, sanokaa: Isä, pyhitetty olkoon sinun nimesi; tulkoon sinun valtakuntasi; (tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;)«"
Kol. 1:12
"kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa,"
Kol. 3:17
"Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, KIITTÄEN ISÄÄ JUMALAA hänen kauttansa."- Iso Lapis
ekivaari kirjoitti:
Isältä saama jumaluus niin kuin meilläkin:
Johannes 10
34 "Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin- "
"Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja, "
"Niin hän sanoi heille: »Kun rukoilette, sanokaa: Isä, pyhitetty olkoon sinun nimesi; tulkoon sinun valtakuntasi; (tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;)«"
"kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa,"
"Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, KIITTÄEN ISÄÄ JUMALAA hänen kauttansa."Jos me olisimme jumalia, niin me ihmiset tekisimme ihmeitä, eihän Perkele voisi
jumalia kiusata ja hallita! Kun ensimmäisen käskyn ymmärtää,on vahva uskossaan, AAMEN.
Kumoa nämä Jumalan suusta lähteneet sanat.
Toi. Mooseksen kirja 20 luku
1. Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
2. "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
3. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
4. Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
5. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
6. mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
Herra Jeesus siunaa viisaudella lukijoita,AAMEN. - Iso Lapis,,,,,,,
ekivaari kirjoitti:
Isältä saama jumaluus niin kuin meilläkin:
Johannes 10
"Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, KIITTÄEN ISÄÄ JUMALAA hänen kauttansa."Mistä löytyy Raamatusta Laki jossa meitä kutsutaan jumaliksi?
Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'? Iso Lapis,,,,,,, kirjoitti:
Mistä löytyy Raamatusta Laki jossa meitä kutsutaan jumaliksi?
Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?Jumalan laiksi kaikkea profeettojensa kautta puhumaa sanaa;
Ps. 82:6
"Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;"
Joh. 10:34
"Jeesus vastasi heille: »Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?«"
1. Korinttolaiskirje 8
5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, JOSTA KAIKKI ON ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
Isä Jumala on myös Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, josta myös Jeesus on, joten me olemme Jeesuksen veljiä ja niin sanottuja jumalia!
Heprealaiskirje 2
11 "Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin YHDESTÄ. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,"
Kaiken kaikkiaan täällä olevilla vastaväittäjilläni huomaan olevan perin huonon kirjoitusten tuntemisen!Iso Lapis kirjoitti:
Jos me olisimme jumalia, niin me ihmiset tekisimme ihmeitä, eihän Perkele voisi
jumalia kiusata ja hallita! Kun ensimmäisen käskyn ymmärtää,on vahva uskossaan, AAMEN.
Kumoa nämä Jumalan suusta lähteneet sanat.
Toi. Mooseksen kirja 20 luku
1. Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
2. "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
3. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
4. Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
5. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
6. mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
Herra Jeesus siunaa viisaudella lukijoita,AAMEN.pitäisi kumota?:
2. "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä."
Ymmärrätkö että tämä on Isän Jumalan puhetta, joka on myös Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala!
2. Kor. 1:3
"Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,"
Ef. 1:3
"Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,"
Ef. 1:17
"anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"
1. Piet. 1:3
"Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,"- Joh 1:3
ekivaari kirjoitti:
Jumalan laiksi kaikkea profeettojensa kautta puhumaa sanaa;
"Jeesus vastasi heille: »Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?«"
1. Korinttolaiskirje 8
5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, JOSTA KAIKKI ON ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
Isä Jumala on myös Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, josta myös Jeesus on, joten me olemme Jeesuksen veljiä ja niin sanottuja jumalia!
Heprealaiskirje 2
11 "Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin YHDESTÄ. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,"
Kaiken kaikkiaan täällä olevilla vastaväittäjilläni huomaan olevan perin huonon kirjoitusten tuntemisen!kun siinä kerrotaan, että kaikki on saanut syntynsä hänen (Sanan = Jeesuksen) kautta ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään mikä syntynyt on.
Kysynkin, kuinka Jeesus voi olla luotu olento, eikä Jumala, kun kaikki on hänen kauttaan saanut syntynsä?
Sinun oppisi mukaan ilmeisesti tyhjästä, eli ei mistään, tuli sattumalta Sana eli Jeesus, joka sitten synnytti itsensä, koskapa Raamattuhan kertoo, että ilman häntä ei ole syntynyt mitään mikä syntynyt on!
Mutta onneksi meidän ei tarvi olla kaikenmaailman areiolaisten ja ateistien talutettavina, kun meille on annettu omalla äidinkielellä Raamattu, joka selvästi ilmoittaa useissa kohdin, että Jeesus on Jumala. Katso vaikkapa Jes 9:5, Room 9:5 ja 1. Joh 5:20 jotka selkokielellä sanovat Jeesuksen olevan Jumala. merim.raimo kirjoitti:
.... ja iänkaikkisuuden on Hän laittanut meidän sisimpäämme ... ;)
kirjoittanut että "kaikki pelastuvat", olen tarkoittanut juuri tätä Jumalasta olevaa iankaikkisuushenkeä, "joka ei saata syntiä tehdä, koska se on Jumalasta",
1. Joh. 3:9
"Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt."
1. Joh. 5:4
"sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme."
1. Joh. 5:18
"Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha."
Parhaankaan uskovaisen liha ja veri ei peri taivasten valtakuntaa, sillä Jeesus opetti lihallisesta serkustaan, Johannes Kastajasta näin.
Matteus 11
11 "Totisesti minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukosta noussut suurempaa kuin Johannes Kastaja; mutta vähäisin taivasten valtakunnassa on suurempi kuin hän."
[Luuk. 7:28 ]- Iso Lapis
ekivaari kirjoitti:
Jumalan laiksi kaikkea profeettojensa kautta puhumaa sanaa;
1. Korinttolaiskirje 8
Heprealaiskirje 2
Kaiken kaikkiaan täällä olevilla vastaväittäjilläni huomaan olevan perin huonon kirjoitusten tuntemisen!Miksi yrität jatkuvasti kumota ensimmäisen käskyn?
Me emme ole jumalia vaikka meillä on iankaikkisuus sielu.
Evank.Matt. 12 Luku
50. Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini.
Isän Jumalan tahto on että palvelemme hänen Poikaansa Jeesusta Kristusta.
Tämä jae jonka laitoit todistaa sen että ei ole kuin Yksi Jumala.
Eipä ole sullekkaan Jumalan sana auennut, se aukeaa vain Pyhässä Hengessä
eikä lihassa niinkuin sinä sitä tulkitset, kirjoitukset ehkä tunnet mutta oletko armoitettu niitä muille tulkitsemaan.
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, JOSTA KAIKKI ON ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.
Kerro mistä löytyy se laki että me olemme jumalia?Et ole vielä siihen vastannut. Olen 22 vuotta lukenut mutta sitä en ole löytänyt!
Katsoppa netistä näitä sivuja, sano sitten missä mennään:
Herra Jeesus siniua siunatkoon,AAMEN. - Iso Lapis
Joh 1:3 kirjoitti:
kun siinä kerrotaan, että kaikki on saanut syntynsä hänen (Sanan = Jeesuksen) kautta ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään mikä syntynyt on.
Kysynkin, kuinka Jeesus voi olla luotu olento, eikä Jumala, kun kaikki on hänen kauttaan saanut syntynsä?
Sinun oppisi mukaan ilmeisesti tyhjästä, eli ei mistään, tuli sattumalta Sana eli Jeesus, joka sitten synnytti itsensä, koskapa Raamattuhan kertoo, että ilman häntä ei ole syntynyt mitään mikä syntynyt on!
Mutta onneksi meidän ei tarvi olla kaikenmaailman areiolaisten ja ateistien talutettavina, kun meille on annettu omalla äidinkielellä Raamattu, joka selvästi ilmoittaa useissa kohdin, että Jeesus on Jumala. Katso vaikkapa Jes 9:5, Room 9:5 ja 1. Joh 5:20 jotka selkokielellä sanovat Jeesuksen olevan Jumala.Ymmärrä ensimmäinen Käsky Ja tulkise minulle ja muille vaikka Evankeliumi Matteuksen mukaan. Sen mitä minä olen saanut Pyhässä Hengessä kirjoittaa löytyy sivulta: sites.google.com/site/kulmakivenseurakunta
Poljetko sinäkin Jeesuksen Herrauden ja Evankeliumin lokaan?
Herra Jeesus sinua siunatkoon,AAMEN. Iso Lapis kirjoitti:
Miksi yrität jatkuvasti kumota ensimmäisen käskyn?
Me emme ole jumalia vaikka meillä on iankaikkisuus sielu.
Evank.Matt. 12 Luku
50. Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini.
Isän Jumalan tahto on että palvelemme hänen Poikaansa Jeesusta Kristusta.
Tämä jae jonka laitoit todistaa sen että ei ole kuin Yksi Jumala.
Eipä ole sullekkaan Jumalan sana auennut, se aukeaa vain Pyhässä Hengessä
eikä lihassa niinkuin sinä sitä tulkitset, kirjoitukset ehkä tunnet mutta oletko armoitettu niitä muille tulkitsemaan.
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, JOSTA KAIKKI ON ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.
Kerro mistä löytyy se laki että me olemme jumalia?Et ole vielä siihen vastannut. Olen 22 vuotta lukenut mutta sitä en ole löytänyt!
Katsoppa netistä näitä sivuja, sano sitten missä mennään:
Herra Jeesus siniua siunatkoon,AAMEN.käskyä voi kumota, sillä meillä on vain YKSI (ISOLLA) alkukirjaimella kirjoitettava Jumala! Jos sinä, Iso Lapis, väität ettei ole "niin sanottuja" jumalia, niin sinä väität Jumalan omaa sanaa vastaan, joka kutsuu jumaliksi niitä, joille hän on sanansa uskonut!
Johannes 10
34 "Jeesus vastasi heille: »Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli — ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin - «!"
"Niin sanottuja" jumalia ei saa sanoa ja asettaa Jumalaksi"!- Iso Lapis
ekivaari kirjoitti:
käskyä voi kumota, sillä meillä on vain YKSI (ISOLLA) alkukirjaimella kirjoitettava Jumala! Jos sinä, Iso Lapis, väität ettei ole "niin sanottuja" jumalia, niin sinä väität Jumalan omaa sanaa vastaan, joka kutsuu jumaliksi niitä, joille hän on sanansa uskonut!
Johannes 10
34 "Jeesus vastasi heille: »Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli — ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin - «!"
"Niin sanottuja" jumalia ei saa sanoa ja asettaa Jumalaksi"!Isä Jumala ei kirjoituta itseänsä vastaan lakia, kun hän on antanut lain käskyn älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
Herra Jeesus sinua siunatkoon, AAMEN. - Paka.Nainen
ekivaari kirjoitti:
kirjoittanut että "kaikki pelastuvat", olen tarkoittanut juuri tätä Jumalasta olevaa iankaikkisuushenkeä, "joka ei saata syntiä tehdä, koska se on Jumalasta",
1. Joh. 3:9
"Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt."
1. Joh. 5:4
"sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme."
1. Joh. 5:18
"Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha."
Parhaankaan uskovaisen liha ja veri ei peri taivasten valtakuntaa, sillä Jeesus opetti lihallisesta serkustaan, Johannes Kastajasta näin.
Matteus 11
11 "Totisesti minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukosta noussut suurempaa kuin Johannes Kastaja; mutta vähäisin taivasten valtakunnassa on suurempi kuin hän."
[Luuk. 7:28 ]"kirjoittanut että "kaikki pelastuvat", olen tarkoittanut juuri tätä Jumalasta olevaa iankaikkisuushenkeä, "joka ei saata syntiä tehdä, koska se on Jumalasta","
Mistä ihmiset tietävät, että heillä on iankaikkisuushenki? Miten tällainen ihminen käyttäytyy?
Näkyykö se sanoissa ja teoissa sekä pyrkimyksenä olla mollaamatta toisten uskoa? Iso Lapis kirjoitti:
Isä Jumala ei kirjoituta itseänsä vastaan lakia, kun hän on antanut lain käskyn älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
Herra Jeesus sinua siunatkoon, AAMEN.todisti Jumalan lakiin kirjoitetun?:
Psalmit 82
6 "Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;
7 kuitenkin te kuolette, niinkuin ihmiset kuolevat, ja kaadutte niin kuin kuka ruhtinas tahansa."
Johannes 10
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli — ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin — "- Iso Lapis
Paka.Nainen kirjoitti:
"kirjoittanut että "kaikki pelastuvat", olen tarkoittanut juuri tätä Jumalasta olevaa iankaikkisuushenkeä, "joka ei saata syntiä tehdä, koska se on Jumalasta","
Mistä ihmiset tietävät, että heillä on iankaikkisuushenki? Miten tällainen ihminen käyttäytyy?
Näkyykö se sanoissa ja teoissa sekä pyrkimyksenä olla mollaamatta toisten uskoa?Tutki sivuja:sites.google.com/site/kulmakivenseurakunta
Sieltä löytyy vastaus kysymykseesi!
Kertoisitko ensin luetko 92 painosta. Tiesitkö, "kaikki eivät pelastu."
Herra jeesus sinua siunatkoon;AAMEN. - Paka.Nainen
Iso Lapis kirjoitti:
Tutki sivuja:sites.google.com/site/kulmakivenseurakunta
Sieltä löytyy vastaus kysymykseesi!
Kertoisitko ensin luetko 92 painosta. Tiesitkö, "kaikki eivät pelastu."
Herra jeesus sinua siunatkoon;AAMEN.En lue, mutta on sanottu että kaikki eivät pelastu. Vain sellaisten jotka uskovat Kristukseen ja Hänen sovitustyöhön.
Raamattu on niin epäselvä kirja, ja on sanottu että sitä osaa vain tulkita Pyhän Hengen Voitelun saaneet ja toiset sanovat että uskomattomat eivät sitä saa edes lukea, kun eivät ymmärrä Raamatun Arvoitusta. - Iso Lapis
Paka.Nainen kirjoitti:
En lue, mutta on sanottu että kaikki eivät pelastu. Vain sellaisten jotka uskovat Kristukseen ja Hänen sovitustyöhön.
Raamattu on niin epäselvä kirja, ja on sanottu että sitä osaa vain tulkita Pyhän Hengen Voitelun saaneet ja toiset sanovat että uskomattomat eivät sitä saa edes lukea, kun eivät ymmärrä Raamatun Arvoitusta.Jos kävit meidän kotisivuilla ,niin siinä alussa minä saan armosta neuvoa mitä ihminen voi tehdä jos haluaa pelastua.
Ilman uskoa Herraan Jeesukseen Kristukseen Jumalan Poikaan on ihminen pelkkä
pakana.
Minun kerskaukseni on Isä Jumala ja Jeesus kristus Jumalan poika.
Koti sivuilla on totuutta.
Herra Jeesus sinua siunatkoon,AAMEN. Paka.Nainen kirjoitti:
"kirjoittanut että "kaikki pelastuvat", olen tarkoittanut juuri tätä Jumalasta olevaa iankaikkisuushenkeä, "joka ei saata syntiä tehdä, koska se on Jumalasta","
Näkyykö se sanoissa ja teoissa sekä pyrkimyksenä olla mollaamatta toisten uskoa?Pyhä Henki käyttäytyy, Paka.Nainen? Kaikki mikä on Jumalasta, kaipaa Jumalan yhteyteen samalla tavalla kuin pesimisvietti valtaa muuttolinnut vieraalla maalla kaipaamaan ja etsimään synnyinsijojaan!
Ps. 14:2
"Herra katsoo taivaasta ihmislapsiin nähdäksensä, onko ketään ymmärtäväistä, ketään, joka etsii Jumalaa."
Minulle tuossa edellisessä jakeessa mainittu 'taivas' ei ole tuo ilmataivas, jossa linnut ja raketit lentelevät, vaan minulle taivas merkitsee hengen vahvuutta, voimaa, väkevyyttä ja kestävää pysyvyyttä, sillä "Jumala kutsui vahvuuden taivaaksi".
Ymmärrys on se joka erottaa ihmisen eläimestä, (Ps.49:13,21) ja kirjoitusten mukaan vain ymmärtäväiset etsivät Jumalaa.
Ps.almit 24
6 "Tämä on se suku, joka häntä kysyy, joka etsii sinun kasvojasi, — tämä on Jaakob. Sela.
Ei kenenkään meidän liha ja veri jumalayhteyteen kaipaa, [Room. 8:7] vaan ainoastaan se pieni "sinapinsiementäkin" vähäisempi iankaikkisuushenki, jonka Jumala on meihin pannut. [Saarn. 3:11] Se pistää meidät ajattelemaan tämän näkyväisen maailman katoavaisuutta ja ilojen turhuutta.
Ei siinä pelastusvarmuudessa tarvitse olla kovin pitkälle edistynyt. Jo pelkkä etsiminen antaa pelastusvarmuuden:
Psalmit 119
94 "Sinun omasi minä olen, pelasta minut, SILLÄ SINUN ASETUKSIASI MINÄ KYSYN."
Mohikaanin ja Eroen vastaväitteistä huolimatta jokainen Jumalan asetuksia etsivä sielu saa tämän vakuuden Herralta, että:
Room. 8:16
"Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia."
Psalmit 9
10 (9:11) "Ja sinuun turvaavat ne, jotka sinun nimesi tuntevat; sillä sinä et hylkää niitä, jotka sinua etsivät, Herra."- Iso Lapis,,,,,,,,,,
ekivaari kirjoitti:
Pyhä Henki käyttäytyy, Paka.Nainen? Kaikki mikä on Jumalasta, kaipaa Jumalan yhteyteen samalla tavalla kuin pesimisvietti valtaa muuttolinnut vieraalla maalla kaipaamaan ja etsimään synnyinsijojaan!
"Herra katsoo taivaasta ihmislapsiin nähdäksensä, onko ketään ymmärtäväistä, ketään, joka etsii Jumalaa."
Minulle tuossa edellisessä jakeessa mainittu 'taivas' ei ole tuo ilmataivas, jossa linnut ja raketit lentelevät, vaan minulle taivas merkitsee hengen vahvuutta, voimaa, väkevyyttä ja kestävää pysyvyyttä, sillä "Jumala kutsui vahvuuden taivaaksi".
Ymmärrys on se joka erottaa ihmisen eläimestä, (Ps.49:13,21) ja kirjoitusten mukaan vain ymmärtäväiset etsivät Jumalaa.
Ps.almit 24
6 "Tämä on se suku, joka häntä kysyy, joka etsii sinun kasvojasi, — tämä on Jaakob. Sela.
Ei kenenkään meidän liha ja veri jumalayhteyteen kaipaa, [Room. 8:7] vaan ainoastaan se pieni "sinapinsiementäkin" vähäisempi iankaikkisuushenki, jonka Jumala on meihin pannut. [Saarn. 3:11] Se pistää meidät ajattelemaan tämän näkyväisen maailman katoavaisuutta ja ilojen turhuutta.
Ei siinä pelastusvarmuudessa tarvitse olla kovin pitkälle edistynyt. Jo pelkkä etsiminen antaa pelastusvarmuuden:
Psalmit 119
Mohikaanin ja Eroen vastaväitteistä huolimatta jokainen Jumalan asetuksia etsivä sielu saa tämän vakuuden Herralta, että:
Psalmit 9
10 (9:11) "Ja sinuun turvaavat ne, jotka sinun nimesi tuntevat; sillä sinä et hylkää niitä, jotka sinua etsivät, Herra."Kerroppa kaikille miten Pyhä Henki vaikuttaa tänä päivänä "uskovissa" ja
seurakunnissa joissa ihmisopit rehottaa.
Herra Jeesus sinua siunatkoon, AAMEN. - Pakanainen (ei kirj)
ekivaari kirjoitti:
Pyhä Henki käyttäytyy, Paka.Nainen? Kaikki mikä on Jumalasta, kaipaa Jumalan yhteyteen samalla tavalla kuin pesimisvietti valtaa muuttolinnut vieraalla maalla kaipaamaan ja etsimään synnyinsijojaan!
Ps.almit 24
Psalmit 119
Psalmit 9
10 (9:11) "Ja sinuun turvaavat ne, jotka sinun nimesi tuntevat; sillä sinä et hylkää niitä, jotka sinua etsivät, Herra."on tajuttavampaa kuin joidenkin muiden.
"vaan minulle taivas merkitsee hengen vahvuutta, voimaa, väkevyyttä ja kestävää pysyvyyttä, sillä "Jumala kutsui vahvuuden taivaaksi"."
"...taivas hengen vahvuutta..." :)
helvetti sitten hengen heikkoutta? eli lihan heikkoutta? heikkoutta olla alttiina pahalle? ja mikä on pahuutta? toiselle tahallisesti olla ilkeä? ymmärtämättömyys?
kade? tai jotain muuta sellaista joka tuo toiselle niin kuin itsellekin pahan olon? jos itse sitä edes tajuaa?
juu, näin... ei taivas ja helvetti raamattu konkretioineen oikein enää tehoa, täytyy olla muunlaista selitystä raamatulle, sellaista jossa pureudutaan ihmismieleen muutenkin kuin synti-synti sektorilla, rukous-rukous sekotorilla.
Jos noin mahtava Luoja on jostain syystä olemassa, niin täytyyhän sille olla muunkinlaisia selityksiä kuin viikunanpuun lehti= häveliäisyys, käärme= paha, neitsyt= koskematon nuori tyttö ...
ei, ei raamattu mennee ihmisen henkisen olemassa olon juurille
hokemat eivät ketään auta,..
täytyy fundeerta.... Joh 1:3 kirjoitti:
kun siinä kerrotaan, että kaikki on saanut syntynsä hänen (Sanan = Jeesuksen) kautta ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään mikä syntynyt on.
Mutta onneksi meidän ei tarvi olla kaikenmaailman areiolaisten ja ateistien talutettavina, kun meille on annettu omalla äidinkielellä Raamattu, joka selvästi ilmoittaa useissa kohdin, että Jeesus on Jumala. Katso vaikkapa Jes 9:5, Room 9:5 ja 1. Joh 5:20 jotka selkokielellä sanovat Jeesuksen olevan Jumala."...kaikki on saanut syntynsä hänen (Sanan = Jeesuksen) kautta ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään mikä syntynyt on".
---
1.Moos. 1:26
Ja Jumala sanoi: "TEHKÄÄMME ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".Tapio522 kirjoitti:
"...kaikki on saanut syntynsä hänen (Sanan = Jeesuksen) kautta ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään mikä syntynyt on".
---
1.Moos. 1:26
Ja Jumala sanoi: "TEHKÄÄMME ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät." [1. Moos. 1:27].
Myös Jeesus Kristus on Jumalan kuva, [2.Kor. 4:4; Kol. 1:15] mutta se ei oikeuta kutsumaan häntä Jumalaksi eikä asettamaan "mitään kuvaa Jumalaksi"!ekivaari kirjoitti:
omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät." [1. Moos. 1:27].
Myös Jeesus Kristus on Jumalan kuva, [2.Kor. 4:4; Kol. 1:15] mutta se ei oikeuta kutsumaan häntä Jumalaksi eikä asettamaan "mitään kuvaa Jumalaksi"!KRISTUS JA HÄNEN TYÖNSÄ
Kol.1:12-23
--
Kristus on ainut tie Jumalan luo. Muuta nimeä meille ei ole annettu, kuin Jeesus Kristus;
”Ei ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman." (Apt 4:12).
Kolossan kristityille suuri vaara oli eri uskontojen sekoittaminen toisiinsa eli synkretismi.
Tällaisia liikkeitähän on paljon tänäkin päivänä. Näille liikkeille on tyypillistä väheksyä Jeesuksen merkitystä ja jumaluutta.
Paavali tuo nyt tätä taustaa vasten esille sen, että Kristuksella on asema, jota ei voi rinnastaa mihinkään muuhun.
Tämä ainutlaatuisuus Hänellä on sekä luomistyössä (16) että pelastuksessa (13,14), sekä maailmankaikkeudessa (15,17) että kirkossa (18).
Nämä samat asiat on tallennettu mm. NIKEAN USKONTUNNUSTUKSEEN:
”Me uskomme yhteen Herraan, Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan.....,joka on samaa olemusta kuin Isä ja jonka kautta kaikki on saanut syntynsä, joka meidän ihmisten ja meidän pelastuksemme tähden astui alas taivaista...meidän edestämme ristiinnaulittiin, kärsi kuoleman ja haudattiin, nousi kuolleista kolmantena päivänä....”
Vain Kristuksen kautta me opimme tuntemaan Jumalaa ja vain Hänen kauttaan meillä on pääsy Jumalan tykö.
Me olemme syntisiä, mutta Jumalan kanssa sovitettuja (21). Sovitettuina me, joissa synti vielä asuu, olemme Jumalan edessä pyhiä ja vanhurskaita.
Kolossalaisten vaarana on ”toisenlainen evankeliumi”. Tästä Paavali varoittaa enemmän, kun tutkimme Kolossalaiskirjettä eteenpäin (Kol. 2:8,18).Iso Lapis kirjoitti:
Isä Jumala ei kirjoituta itseänsä vastaan lakia, kun hän on antanut lain käskyn älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
Herra Jeesus sinua siunatkoon, AAMEN.Iso Lapis, huomioimaan että Jumala itsekin sanoo niitä "niin sanottuja" jumalia olevan olemassa, mutta niitä ei sovi korottaa "totisen Jumalan" [Joh. 17:3] asemaan!
- Iso Lapis,,,,,,,,,,
Tapio522 kirjoitti:
KRISTUS JA HÄNEN TYÖNSÄ
Kol.1:12-23
--
Kristus on ainut tie Jumalan luo. Muuta nimeä meille ei ole annettu, kuin Jeesus Kristus;
”Ei ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman." (Apt 4:12).
Kolossan kristityille suuri vaara oli eri uskontojen sekoittaminen toisiinsa eli synkretismi.
Tällaisia liikkeitähän on paljon tänäkin päivänä. Näille liikkeille on tyypillistä väheksyä Jeesuksen merkitystä ja jumaluutta.
Paavali tuo nyt tätä taustaa vasten esille sen, että Kristuksella on asema, jota ei voi rinnastaa mihinkään muuhun.
Tämä ainutlaatuisuus Hänellä on sekä luomistyössä (16) että pelastuksessa (13,14), sekä maailmankaikkeudessa (15,17) että kirkossa (18).
Nämä samat asiat on tallennettu mm. NIKEAN USKONTUNNUSTUKSEEN:
”Me uskomme yhteen Herraan, Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan.....,joka on samaa olemusta kuin Isä ja jonka kautta kaikki on saanut syntynsä, joka meidän ihmisten ja meidän pelastuksemme tähden astui alas taivaista...meidän edestämme ristiinnaulittiin, kärsi kuoleman ja haudattiin, nousi kuolleista kolmantena päivänä....”
Vain Kristuksen kautta me opimme tuntemaan Jumalaa ja vain Hänen kauttaan meillä on pääsy Jumalan tykö.
Me olemme syntisiä, mutta Jumalan kanssa sovitettuja (21). Sovitettuina me, joissa synti vielä asuu, olemme Jumalan edessä pyhiä ja vanhurskaita.
Kolossalaisten vaarana on ”toisenlainen evankeliumi”. Tästä Paavali varoittaa enemmän, kun tutkimme Kolossalaiskirjettä eteenpäin (Kol. 2:8,18).Olisi aika jo kaikkien tutkia mitä Jeesus puhuu ihmisille Evankeliumissa.
Ottakaa 33/38 käännös Ja Matteus. Sisäistäkää ja tutkikaa kuinka voimallista sanaa sieltä löytyy. Kaikille on tullut Paavali ja paavalin puheet Evankeliumiksi.
Kenelle Isä Jumala sanoi, tehkäämme ihminen kuvaksemme ja kaltaiseksemme.
Taisi tulla liian helppo kysymys!
Vielä kerran:
Herra Jeesus siunaa jokaista totuuden etsijää,AAMEN - Iso Lapis
ekivaari kirjoitti:
Iso Lapis, huomioimaan että Jumala itsekin sanoo niitä "niin sanottuja" jumalia olevan olemassa, mutta niitä ei sovi korottaa "totisen Jumalan" [Joh. 17:3] asemaan!
Kyllähän niitä on, mutta ne ovat epäjumalia.
Vanhatestamentti, Evankeliumi, Apostolienteot, Kirjeet ja Ilmestyskirja on hyvä
tutkia,kun kun ymmärtää ensimmäisenkäskyn. Eikä yritä kumota sitä lihassa tulkitulla ihmisopilla, ja muistaa käskyn : Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
Meillä on Isä Jumala ja Poika Jeesus Kristus meidän Herramme.
Älkäämme sanoko Isää Ja Poikaa kohtaan väärää todistusta, niitä todistuksia on
Suomi24 sivut täynnä.
Sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi, sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi.
Herra Jeesus anon sinulta sinun nimessäsi, auta ihmisiä löytämään totuus
Raamatusta, AAMEN. Joh 1:3 kirjoitti:
Mutta onneksi meidän ei tarvi olla kaikenmaailman areiolaisten ja ateistien talutettavina, kun meille on annettu omalla äidinkielellä Raamattu, joka selvästi ilmoittaa useissa kohdin, että Jeesus on Jumala. Katso vaikkapa Jes 9:5, Room 9:5 ja 1. Joh 5:20 jotka selkokielellä sanovat Jeesuksen olevan Jumala.onko Jumalan sana luotu, asetettu, syntynyt vai tehty, [Sananl.8:22]. Hepreankielinen teksti kuulema voitaisiin suomentaa kaikiksi edellä mainituista!
Enkä ole sanonut että Jumalan sana on lähtenyt tyhjästä, sillä ei Isä Jumala tyhjä eikä tyhmä ole, sillä "kaikki on Jumalasta", ei tyhjästä, [2.Kor.13:4; 1.Piet.1:5]
Kun Jumala sanoo sanansa, ei hän alista siihen sanaan itseänsä, [1.Kor.15:27,28; 1.Kor. 11:12; 2.Kor. 5:18 ].- todé*
Pe.ku kirjoitti:
Telekussako äsken sanoit sadetta näkyneen....täällä ei sada.
Lueskele TV: sijasta vaikka tuota sivua.
http://sites.google.com/site/kulmakivenseurakunta/Home/totuus-jatkuu/totuutta/totuutta-sinulle/totuutta-sinulle-lisaeae/totuutta-teille-kaikille/totuutta-sinulle-lukija
Minä menen nukkumaan.
Hyvää yötä!Kulmakiven porukat.
- Iso Lapis
todé* kirjoitti:
Kulmakiven porukat.
Onko sulls 33/38 käännös? Jos ei ole niin se löytyy netistä.
Lue 33/38 käännöstä ja vertaa sitä meidän kotisivuihin:
Herra Jeesus sinua siunatkoon,AAMEN.
Jos et sattumalta tiennyt niin se on käännös jota käytettiin Kirkoissa ja seurakunnissa ennen kuin tuli 92 painos.
33/38 käännöstä tehtiin 50 vuotta, ja se oli siunaukseksi suomen kansalle.
92 painos on tuhoksi suomen kansalle,AAMEN.
Herra Jeesus sinua siunatkoon,AAMEN. - Paka.Nainen
Iso Lapis kirjoitti:
Jos kävit meidän kotisivuilla ,niin siinä alussa minä saan armosta neuvoa mitä ihminen voi tehdä jos haluaa pelastua.
Ilman uskoa Herraan Jeesukseen Kristukseen Jumalan Poikaan on ihminen pelkkä
pakana.
Minun kerskaukseni on Isä Jumala ja Jeesus kristus Jumalan poika.
Koti sivuilla on totuutta.
Herra Jeesus sinua siunatkoon,AAMEN.sivut antoivat kuvan putkinäöstä.
- Iso Lapis
Paka.Nainen kirjoitti:
sivut antoivat kuvan putkinäöstä.
Hyvä vertaus tuo putkinäkö, ei trvitse lukea kuin ´33/38 Raamattua. Ja kun on putkinäkö niin muut käännökset js väännökset ei pääse sekoittamaan päätä. Putken päästä näkyy vain yksi Raamattu.
Herra Jeesus sinua siunatkoon,AAMEN. - Iso Lapis
Pe.ku kirjoitti:
Jumaluus on eri asia kuin Jumala.Herra Jeesus anon sinulta sinun nimessäsi, anna ymmärtämättömille
ymmärrystä, AAMEN.
- näinkin!
15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
Mutta koska ihmiset eivät ota totuuden Henkeä todesta, niin he eksyvät. Totuuden Henki ei todista Jeesuksen olevan Jumala.- Iso Lapis
Ihmiset eivät enää erota totuutta, koska on julistajia, jotka eivät ole armoitettuja tulkitsemaan Jumalan sanaa muille, vaan he omiansa puhuvat, miellyttääksensä ihmisiä. Näissä jakeissa on totuus, joita ihmiset, jotka eivät niitä ymmärrä vääntävät ne kieroon.
Herra Jeesus sanoo, "kun Hän tulee" näin hän sanoo Pyhästä Hengestä.
Tässä on hyvät sanat, kuka ne ymmärtää on vahva uskossaan, AAMEN
Evank. Joh. 16 luku
13. Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
14. Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
15. Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
Kolminaisuusoppi on tuhonnut aidon opin monen, uskovan sydämestä,
heistä on tullut uppiniskaisia ihmisopin puolustajia.
Herra Jeesus siunaa totuuden julistajia,AAMEN.
- ...teot!
>>> Nyt kun kolminaisuusoppi on vallannut helluntaiseurakunnat
Helluntaiseurakunnissa on alusta asti hyväksytty kolminaisuusopin ajatus:
- Jeesuksen jumaluus; Jumalan ainosyntyinen Poika
- Pyhän Hengen persoonallisuus.
Ei tässä asiassa ole siis tapahtunut mitään opillista muutosta sadan vuoden aikana.
Siinä on sitten ehkä tapahtunut vuosisadan aikana muutoksia, kuinka Jeesus saa käytännössä olla yksittäisten jäsenten Herra. Vaikka tällainen muutos onkin aina tapahtunut vuosikymmenien aikana kenties kaikkien herätysliikkeiden kohdalla, ei silti anneta periksi! Mennään silti rohkeasti eteenpäin! Tehdään Jumalan tekoja ja puhutaan Jumalan sanoja!- Iso Lapis
Pyhä Henkikö sinulle opettaa Jeesuksen jumaluudesta?
Pyhä Henkikö opettaa ja muistuttaa seurakunnissa Jeesuksen jumaluudesta?
Herra Jeesus sinua siunatkoon,AAMEN - ...Poika
Iso Lapis kirjoitti:
Herra Jeesus sinua siunatkoon,AAMENJumalan Poika
Ainosyntyinen Poika
Raamattu siis. - Iso Lapis,,,
...Poika kirjoitti:
Jumalan Poika
Ainosyntyinen Poika
Raamattu siis.Raamatusta löytyy totuus, mutta Pyhässä Hengessä se avataan, turha sitä on lähteä lihassa tulkisemaan. Harvat ovat ne jotka tänäpäivänä ovat siihen armoitetut. Herra Jeesus on pelkkä nimi "uskoville", harvat ovat ne, jotka ymmärtävät turvata Jeesukseen Kristukseen Jumalan Poikaan tänäpäivänä.
Herra Jeesus sinua siunatkoon,AAMENmyös meidän jumaluudestamme mutta ei sano meitä Jumalaksi;
Hepr. 2:11
"Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,"- kuolevaisia ei
ekivaari kirjoitti:
myös meidän jumaluudestamme mutta ei sano meitä Jumalaksi;
Hepr. 2:11
"Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,"todellakaan sanota Jumalaki, mutta Pyhän Hengen johdossa olleet Raamatun, niin VT:n kuin UT:nkin kirjoittajat sanovat useissa kohdin Jeesuksen olevan Jumala.
Onko Pyhä Henki, josta käytetään myös nimeä Totuuden Henki, siis sinun mielestäsi ollut väärässä ja erehtynyt kun on selvin sanoin todistanut Jeesukjsen olevan Jumala? Esim Joh 1. luvun alku kertoo, että Sana oli Jumala ja muutamaa jaetta myöhemmin sanoo, että tämä Sana tuli lihaksi. Normaali Raamatunlukija kyllä käsittää tämän, että Jumala tuli Jeesukssa Kristuksessa ihmiseksi ihmisten keskelle, josta jo VT:n ilmoittama Herran nimi Immanuel, Jumala ihmisten keskellä, kertoo. kuolevaisia ei kirjoitti:
todellakaan sanota Jumalaki, mutta Pyhän Hengen johdossa olleet Raamatun, niin VT:n kuin UT:nkin kirjoittajat sanovat useissa kohdin Jeesuksen olevan Jumala.
Onko Pyhä Henki, josta käytetään myös nimeä Totuuden Henki, siis sinun mielestäsi ollut väärässä ja erehtynyt kun on selvin sanoin todistanut Jeesukjsen olevan Jumala? Esim Joh 1. luvun alku kertoo, että Sana oli Jumala ja muutamaa jaetta myöhemmin sanoo, että tämä Sana tuli lihaksi. Normaali Raamatunlukija kyllä käsittää tämän, että Jumala tuli Jeesukssa Kristuksessa ihmiseksi ihmisten keskelle, josta jo VT:n ilmoittama Herran nimi Immanuel, Jumala ihmisten keskellä, kertoo."jumaliksi" mutta ei sentään Jumalaksi, sillä Isä itse on sanonut Psalmissa 82,:
6 "Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;
7 kuitenkin te kuolette, niin kuin ihmiset kuolevat, ja kaadutte niin kuin kuka ruhtinas tahansa."
Johannes 8
42 "Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt."
Kuten huomaatte, lähettäjällä on eri olemus kuin lähetetyllä, ja Jeesus itse todisti:
Joh. 10:29
Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
Johannes 13
16 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi."
Johannes 14
28 "Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi."
Isän suuruus poikaan nähden pysyy Kristuksen ylösnousemuksen jälkeenkin, koska ylösnoussut Jeesus aina rukoilee Isää meidän puolestamme;
Roomalaiskirje 8
34 "Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme."
Heprealaiskirje 7
25 "jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa."
Ap. t. 10:38
"te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa."
Hepr. 7:7
"Mutta kieltämätöntä on, että halvempi saa siunauksen paremmaltaan."
Johannes 1:1 mainittu "jumala" on itsekin vahvemman Jumalan 'sylissä' tai 'helmassa' oleva, itsekin hoivaa ja voitelua tarvitseva jumala!- Iso Lapis
kuolevaisia ei kirjoitti:
todellakaan sanota Jumalaki, mutta Pyhän Hengen johdossa olleet Raamatun, niin VT:n kuin UT:nkin kirjoittajat sanovat useissa kohdin Jeesuksen olevan Jumala.
Onko Pyhä Henki, josta käytetään myös nimeä Totuuden Henki, siis sinun mielestäsi ollut väärässä ja erehtynyt kun on selvin sanoin todistanut Jeesukjsen olevan Jumala? Esim Joh 1. luvun alku kertoo, että Sana oli Jumala ja muutamaa jaetta myöhemmin sanoo, että tämä Sana tuli lihaksi. Normaali Raamatunlukija kyllä käsittää tämän, että Jumala tuli Jeesukssa Kristuksessa ihmiseksi ihmisten keskelle, josta jo VT:n ilmoittama Herran nimi Immanuel, Jumala ihmisten keskellä, kertoo.Immanuel Jumala kanssamme, Isä Jumala Pyhän Hengensä kautta Pojassaan.
Sana oli Jumalan tykönä , mutta sana ei ollut Jumala.
Jos Jumala tuli lihaksi ,kuka taivaissa hallitsi hänen poissa ollessaan maan päällä.
Evankeliumi pitäisi kirjoittaa uudestaan jos Isä Jumala, tuli maan päälle Jeesuksena.
Normaali Raamatun lukija osaa lukea mutta osaako totuudessa tulkita?
Lisää vastauksi kysymyksiisi ja tarkempia löydät:
Herra Jeesus avaa totuudella ihmisten ymmärrys ,AAMEN - ...Poika
Iso Lapis,,, kirjoitti:
Raamatusta löytyy totuus, mutta Pyhässä Hengessä se avataan, turha sitä on lähteä lihassa tulkisemaan. Harvat ovat ne jotka tänäpäivänä ovat siihen armoitetut. Herra Jeesus on pelkkä nimi "uskoville", harvat ovat ne, jotka ymmärtävät turvata Jeesukseen Kristukseen Jumalan Poikaan tänäpäivänä.
Herra Jeesus sinua siunatkoon,AAMEN.Mutta eihän sinun aloitusviestissäsi ollut kyse siitä, mistä nyt kirjoitat. Kirjoitit siitä, että helluntaiseurakunnissa olisi muka muutettu suhtautumista ns. kolminaisuusoppiin ja käsitystä Jeesuksen jumaluudesta. Totesin, että tässä asiassa ei ole tapahtunut muutosta sadan vuoden aikana. Helluntaiseurakunnissa on alusta asti tunnustettu Jeesuksen jumaluus Ainosyntyisenä Poikana.
- to..
"Mutta turhaa on rukoukset, koska yritetään mennä Isän Jumalan tykö ilman Herraa Jeesusta. Kun uskova ihminen tämän ymmärtää ja alkaa rukoilla Herraa Jeesusta Kristusta" Pitää rukoilla Jeesusta jota ilman ei pääse Isä Jumalan luo ja kolmas olento, Pyhä henki todistaa "että Jeesus Kristus on Jumalan Poika ja Isä Jumala on antanut hänelle kaiken vallan maan päällä ja taivaassa. Taivaissa Isä Jumala hallitsee ja Jeesus istuu Isän oikealla puolella." Sumerilaisia on muuten kiittäminen tästä istumajärjestyksestä jonka kuviteltiin olevan sama niin maanpäällisissä kuin taivaallisissa hoveissa.
"olla yksi" ovat eri asioita. "Kaikki on Jumalasta", josta myös Kristus on ja niin myös me hänen kauttansa. Mutta "Jumala on Kristuksen pää", joka antaa käskyt ja jonka tahtoa noudatetaan.
- Iso Lapis,,,,,
ekivaari kirjoitti:
"olla yksi" ovat eri asioita. "Kaikki on Jumalasta", josta myös Kristus on ja niin myös me hänen kauttansa. Mutta "Jumala on Kristuksen pää", joka antaa käskyt ja jonka tahtoa noudatetaan.
Ymmärtäkää tämä jae, kuka tekee vapaaksi?
36. Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.
Herra Jeesus siunaa rakkaita opetuslapsiasi; AAMEN. - Paka.Nainen
Iso Lapis,,,,, kirjoitti:
Ymmärtäkää tämä jae, kuka tekee vapaaksi?
36. Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.
Herra Jeesus siunaa rakkaita opetuslapsiasi; AAMEN.niin että mistä tekee vapaaksi?
- Iso Lapis
Paka.Nainen kirjoitti:
niin että mistä tekee vapaaksi?
Kun ihminen antaa elämänsä Herralle Jeesukselle Kristukselle Jumalan Pojalle.
Niin synnin kahleet joihin ihminen on sidottu katkeavat ja ihmisestä tule uusi luomus, kaikki mikä on vanhaa on kadonnut. Syntielämä jossa ihminen elää ennen uskoon tuloaan on anteeksi annettu ja sitä ei enää ole, vaan uusi on sijaan tullut,Syntejä joista kahleet katkeaa : Huumeet, Alkoholi, Valehtelu, Huorinteot YMS, synnit
Sitä saa aloittaa elämän uudestaan, ja parempaa on luvassa. Kun on kuuliainen
Herralle Jeesukselle , saa kokea kuinka hän pitää huolen opetuslapsensa tarpeista. Joka asiassa voi aina turvata hänen apuunsa, ja saa olla varma että hän auttaa.
Herra Jeesus sinua siunatkoon,AAMEN. - Paka.Nainen (ei anna rek
Iso Lapis kirjoitti:
Kun ihminen antaa elämänsä Herralle Jeesukselle Kristukselle Jumalan Pojalle.
Niin synnin kahleet joihin ihminen on sidottu katkeavat ja ihmisestä tule uusi luomus, kaikki mikä on vanhaa on kadonnut. Syntielämä jossa ihminen elää ennen uskoon tuloaan on anteeksi annettu ja sitä ei enää ole, vaan uusi on sijaan tullut,Syntejä joista kahleet katkeaa : Huumeet, Alkoholi, Valehtelu, Huorinteot YMS, synnit
Sitä saa aloittaa elämän uudestaan, ja parempaa on luvassa. Kun on kuuliainen
Herralle Jeesukselle , saa kokea kuinka hän pitää huolen opetuslapsensa tarpeista. Joka asiassa voi aina turvata hänen apuunsa, ja saa olla varma että hän auttaa.
Herra Jeesus sinua siunatkoon,AAMEN.tee. Elän ihan viattomasti sillain normi-ihmisenä.
"Syntejä joista kahleet katkeaa : Huumeet, Alkoholi, Valehtelu, Huorinteot YMS, synnit" Paka.Nainen (ei anna rek kirjoitti:
tee. Elän ihan viattomasti sillain normi-ihmisenä.
"Syntejä joista kahleet katkeaa : Huumeet, Alkoholi, Valehtelu, Huorinteot YMS, synnit"hyvin useat kirjoittajat yrittävät kanssavaeltajiaan syyllistää sellaisilla teoilla, joihin toinen ei ole syyllinen. Itse ehkä tekevät seellaisia salassa ja luulevat että kaikki ovat heidän kaltaisiaan.
- Paka.Nainen
ekivaari kirjoitti:
hyvin useat kirjoittajat yrittävät kanssavaeltajiaan syyllistää sellaisilla teoilla, joihin toinen ei ole syyllinen. Itse ehkä tekevät seellaisia salassa ja luulevat että kaikki ovat heidän kaltaisiaan.
jotakuinkin sellaista ole, että miten itse toimii niin helposti oletetaan että muutkin toimivat niin.
Itsestään yleensä esimerkit lähtevät tai sitten niistä asioista joita on harrastanut ja uskoon tulon myötä luopunut, muta ovat kuitenkin tulikirjaimin sydämeen painuneet. - Iso Lapis
Paka.Nainen (ei anna rek kirjoitti:
tee. Elän ihan viattomasti sillain normi-ihmisenä.
"Syntejä joista kahleet katkeaa : Huumeet, Alkoholi, Valehtelu, Huorinteot YMS, synnit"Ne olivat esimerkkejä synneistä joista Herra Jeesus vapauttaa. Ei täällä suomessa ole yhtään synnitöntä ihmistä, jokaisella on omat syntinsä. Uskossa elävä ihminen rukoilee että Herra Jeesus vapauttaisi niistä suuressa armossaan.
Uskossa rukoileminen ja anominen on jatkuvaa taistelua syntiä vastaan, perkele
kiusaa uskovia kaikella tapaa. Ei hän niitä kiusaa jotka eivät ole uskossa, koska ne ovat kadotukseen menossa ja tekevät perkeleen tekoja.
Kuoleman synti on että ihmiset eivät usko Jumalan ainokaisen Pojan nimeen,
ja vielä se etteivät usko siihen että Isä Jumala on antanut kaiken vallan maan
päällä ja taivaassa Pojalleen Jeesukselle Kristukselle.
15.04-2004
Sain Pyhässä Hengessä sanat : Minä valmistan teitä tulevaa työtä varten!
Nyt sitä saa totuutta julistaa näillä sivuilla.
Ne olivat esimerkkejä synneistä joista Herra Jeesus vapauttaa. Ei täällä suomessa ole yhtään synnitöntä ihmistä, jokaisella on omat syntinsä. Uskossa elävä ihminen rukoilee että Herra Jeesus vapauttaisi niistä suuressa armossaan.
kiusaa uskovia kaikella tapaa. Ei hän niitä kiusaa jotka eivät ole uskossa, koska ne ovat kadotukseen menossa ja tekevät perkeleen tekoja.
15.04-2004
Herra Jeesus sinua siunatkoon,AAMEN."Ei täällä suomessa ole yhtään synnitöntä ihmistä"
Testataan asia
Kerropas yksi minun syntini?
Jos et pysty kertomaan, mitä syntiä olen tehnyt, niin valahtelit eli syyllistyt yllä mainitsemaasi "valehtelun syntiin".- Iso Lapis,,,,,,,,,,
Pe.ku kirjoitti:
"Ei täällä suomessa ole yhtään synnitöntä ihmistä"
Testataan asia
Kerropas yksi minun syntini?
Jos et pysty kertomaan, mitä syntiä olen tehnyt, niin valahtelit eli syyllistyt yllä mainitsemaasi "valehtelun syntiin".Yrität syyllistää minua, että teen syntiä kun en tiedä sinun syntejäsi. Herrani Jeesus Kristus tietää sinun syntisi , minä en tiedä muuta kuin nimimerkkisi ,jonka takana on Pilkkaaja ja pilkkaaja ei ymmärrä hengellisiä ollenkaan. Eikä sitä mikä on syntiä ja mikä ei !
Herra Jeesus sinua siunatkoon ja antakoon sinulle synnin tunnon, että parannuksen tekisit, AAMEN. Iso Lapis,,,,,,,,,, kirjoitti:
Yrität syyllistää minua, että teen syntiä kun en tiedä sinun syntejäsi. Herrani Jeesus Kristus tietää sinun syntisi , minä en tiedä muuta kuin nimimerkkisi ,jonka takana on Pilkkaaja ja pilkkaaja ei ymmärrä hengellisiä ollenkaan. Eikä sitä mikä on syntiä ja mikä ei !
Herra Jeesus sinua siunatkoon ja antakoon sinulle synnin tunnon, että parannuksen tekisit, AAMEN.Fiksummat pyytää erheensä anteeksi, vaan sinä syytät lähimmäistäsi siitä, mitä itse teet eli pilkkaat käyttämällä nimittelysanoja.
- Paka.Nainen
Iso Lapis kirjoitti:
Ne olivat esimerkkejä synneistä joista Herra Jeesus vapauttaa. Ei täällä suomessa ole yhtään synnitöntä ihmistä, jokaisella on omat syntinsä. Uskossa elävä ihminen rukoilee että Herra Jeesus vapauttaisi niistä suuressa armossaan.
15.04-2004
Herra Jeesus sinua siunatkoon,AAMEN.mm.1920-luvulla oli syntiä jos uskovalla naisella oli lyhyt tukka ja housut.
tupakin poltto katsotaan synniksi helluntailuudessa mutta lestadiolaiset tupruttavat. - Iso Lapis
Pe.ku kirjoitti:
Fiksummat pyytää erheensä anteeksi, vaan sinä syytät lähimmäistäsi siitä, mitä itse teet eli pilkkaat käyttämällä nimittelysanoja.
Tunnustat olevasi "ateisti", sinun kanssasi on turha keskustella, et ymmärrä
hengellisiä.
Oletko väärällä sivulla?
Herra Jeesus armahda jokaista lukijaa, AAMEN. - Iso Lapis
Paka.Nainen kirjoitti:
mm.1920-luvulla oli syntiä jos uskovalla naisella oli lyhyt tukka ja housut.
tupakin poltto katsotaan synniksi helluntailuudessa mutta lestadiolaiset tupruttavat.Uskoon tultuaan ihminen saa synnin tunnon asioista jotka eivät kuulu uskossa kulkemiseen. Herra Jeesus Kristus Pyhän Henkensä kautta antaa ihmiselle voimaa päästä niistä eroon, anominen rukoiltaessa on tärkeää kun tulee synnintunto.
On turha yrittää päästä tapa synneistä itse eroon ja rakentaa itsestään uskovaa.
Kun jättää kaikki synnit Herralle Jeesukselle, ja hän vapauttaa niistä ja antaa voimaa kasvaa uskossa. Herra Jeesus kasvattaa omia opetuslapsiaan, jokaista
juuri sen mukaan, kuin on hänen tahtonsa. Toisilla uskossa kasvu on hitaampaa toisilla nopeampaa, mutta koskaan emme ole täydellisiä täällä maan päällä.
Herra Jeesus sinua runsaasti siunatkoon,AAMEN. - Paka.Nainen
Iso Lapis kirjoitti:
Uskoon tultuaan ihminen saa synnin tunnon asioista jotka eivät kuulu uskossa kulkemiseen. Herra Jeesus Kristus Pyhän Henkensä kautta antaa ihmiselle voimaa päästä niistä eroon, anominen rukoiltaessa on tärkeää kun tulee synnintunto.
On turha yrittää päästä tapa synneistä itse eroon ja rakentaa itsestään uskovaa.
Kun jättää kaikki synnit Herralle Jeesukselle, ja hän vapauttaa niistä ja antaa voimaa kasvaa uskossa. Herra Jeesus kasvattaa omia opetuslapsiaan, jokaista
juuri sen mukaan, kuin on hänen tahtonsa. Toisilla uskossa kasvu on hitaampaa toisilla nopeampaa, mutta koskaan emme ole täydellisiä täällä maan päällä.
Herra Jeesus sinua runsaasti siunatkoon,AAMEN."On turha yrittää päästä tapa synneistä itse eroon ja rakentaa itsestään uskovaa."
Krrlhöm...rakentaa itsestään uskovaa:=o ??
"Kun jättää kaikki synnit Herralle Jeesukselle,.."
voisikos itse tehdä asialle jotain, ainakos täytyy tukeutua henkimaailman apuun:=o ?
Vaikutat hurmahengeltä ja olet henkivaltojen vaivaama. tämän sanon siksi koska sinulta taitaa puuttua ns. maalaisjärki. - Iso Lapis
Paka.Nainen kirjoitti:
"On turha yrittää päästä tapa synneistä itse eroon ja rakentaa itsestään uskovaa."
Krrlhöm...rakentaa itsestään uskovaa:=o ??
"Kun jättää kaikki synnit Herralle Jeesukselle,.."
voisikos itse tehdä asialle jotain, ainakos täytyy tukeutua henkimaailman apuun:=o ?
Vaikutat hurmahengeltä ja olet henkivaltojen vaivaama. tämän sanon siksi koska sinulta taitaa puuttua ns. maalaisjärki.Kuinka uskomaton voisi ymmärtää hengellisiä.
Herra Jeesus Rakastaa sinua myös niinkuin minuakin ja hän tulee vielä kutsumaan sinua. Että Pelastuisit!
Herra Jeesus sinua siunatkoon,AAMEN.
- todé*
Jeesus oli srk pää".
Mitähän hoohailua se tuo on? Jumala on aina ollut Pyhä Kolminaisuus Helluntaiherätyksessä, ja Jeesus srk pää ja Pyhä Henki toiminut, tai ollut toimimatta.
Lienetkö "hirvas"?- Isolta Lapikselta
tästä hänen itse perustamastaan seurakunnasta:
-mille perustalle so perustettu?
-kuka ja ketkä kuuluvat vanhemmistoon?
-perustuuko se Apostolien tekojen mallin mukaiseen srk:ta malliin
-koska ja kuka on kys "srk" perustanut
-kuinka monta jäsentä siinä on
-millainen koulutus kys srk johdolla on
-kuka on srk paimen,ikä, henk tiedot,koulutus jne.Kaikki oltava avointa
-älkää antako kiemurrella mistään noista kys pois,vaan vaatika kaikkii ja ja vielä esittämiinne lisäkysymyksiin SELVÄT ja Raamattuun perustuvat vastaukset.
-jos niitä ei pystytä selvästi ja rehellisesti esiin tuomaan,se ei ole Jumalan seurakunta,jossa Jeesus Kristus ja Pyhä Henki on ja asuu
. - todé*
Isolta Lapikselta kirjoitti:
tästä hänen itse perustamastaan seurakunnasta:
-mille perustalle so perustettu?
-kuka ja ketkä kuuluvat vanhemmistoon?
-perustuuko se Apostolien tekojen mallin mukaiseen srk:ta malliin
-koska ja kuka on kys "srk" perustanut
-kuinka monta jäsentä siinä on
-millainen koulutus kys srk johdolla on
-kuka on srk paimen,ikä, henk tiedot,koulutus jne.Kaikki oltava avointa
-älkää antako kiemurrella mistään noista kys pois,vaan vaatika kaikkii ja ja vielä esittämiinne lisäkysymyksiin SELVÄT ja Raamattuun perustuvat vastaukset.
-jos niitä ei pystytä selvästi ja rehellisesti esiin tuomaan,se ei ole Jumalan seurakunta,jossa Jeesus Kristus ja Pyhä Henki on ja asuu
.en tiedä srk johtajapastorin ikää, enkä henkilötietojakaan. Ne ovatkin Pyhän Hengen toiminnan ydinkysymyksiä nuo. Toooooosi tärkeitä.
- Iso Lapis
Näytä Raamatusta Jae jossa Isä Jumala sanoo:Minä olen kolmiyhteinen Jumala.
Selitykset ei kelpaa Totuus kelpaa?
Herra Jeesus sinua siunatkoon;AAMEN. Iso Lapis kirjoitti:
Näytä Raamatusta Jae jossa Isä Jumala sanoo:Minä olen kolmiyhteinen Jumala.
Selitykset ei kelpaa Totuus kelpaa?
Herra Jeesus sinua siunatkoon;AAMEN.ei rajoitu vain kolmeen persoonaan, sellainen on ihmisoppia.
Jeesus ja apostolit opettivat Jumalan olevan "kaikki kaikissa", eikä vain kolmessa!
Joh. 17:21-23; Ef.1:10 ja
1. Kor. 12:6
"ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama."
1. Kor. 15:28
"Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."
Ef. 1:23
"joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää."- Iso Lapis
Helluntaikirkoissa ei ole Jeesus enää seurakunnan Pää, Jeesuksen nimessä rukoillaan Jumalaa. Jeesusta ei kunnioteta niinkuin Isää Jumalaa ja Evankeliumi on poljettu lokaan, AAMEN. Herra Jeesus siunaa seurakuntia totuudella,AAMEN.
- todé*
ekivaari kirjoitti:
ei rajoitu vain kolmeen persoonaan, sellainen on ihmisoppia.
Jeesus ja apostolit opettivat Jumalan olevan "kaikki kaikissa", eikä vain kolmessa!
Joh. 17:21-23; Ef.1:10 ja
1. Kor. 12:6
"ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama."
1. Kor. 15:28
"Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."
Ef. 1:23
"joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää."sanoa parhaalla tahdollakaan kristinuskoksi.
- todé*
Iso Lapis kirjoitti:
Helluntaikirkoissa ei ole Jeesus enää seurakunnan Pää, Jeesuksen nimessä rukoillaan Jumalaa. Jeesusta ei kunnioteta niinkuin Isää Jumalaa ja Evankeliumi on poljettu lokaan, AAMEN. Herra Jeesus siunaa seurakuntia totuudella,AAMEN.
lienet saanut takkiisi jossakin helluntaiseurakunnassa?
- Iso Lapis,,,,
todé* kirjoitti:
lienet saanut takkiisi jossakin helluntaiseurakunnassa?
Etkö muuta enää keksinyt, mikä se sellainen seurakunta on jossa luetaan kaikkia
mahdollisia käännöksiä.Onko tuttu sanonta; Älkää istuko siellä missä pilkkaajat istuvat. Itse veimme ero paperit, jos et muuta enää keksi niin soita ja kysy lahden
helluntaseurakunnasta. Pilkkaaja olet sinäkin.
Herra Jeesus siunaa pilkkaajia,AAMEN. todé* kirjoitti:
sanoa parhaalla tahdollakaan kristinuskoksi.
ei olekaan enää uskoa Jeesukseen, koska lainasin Jeesuksen opetuksia!
- todé*
ekivaari kirjoitti:
ei olekaan enää uskoa Jeesukseen, koska lainasin Jeesuksen opetuksia!
milloin perustat oikean kristillisen seurakunnan? Sitä tässä jo kovasti odotellaan.
- todé*
Iso Lapis,,,, kirjoitti:
Etkö muuta enää keksinyt, mikä se sellainen seurakunta on jossa luetaan kaikkia
mahdollisia käännöksiä.Onko tuttu sanonta; Älkää istuko siellä missä pilkkaajat istuvat. Itse veimme ero paperit, jos et muuta enää keksi niin soita ja kysy lahden
helluntaseurakunnasta. Pilkkaaja olet sinäkin.
Herra Jeesus siunaa pilkkaajia,AAMEN.kolmekasi -miehiä.
- Iso Lapis
todé* kirjoitti:
kolmekasi -miehiä.
Mitä Pyhä Henki sinulle todistaa?
Herra Jeesus sinua siunatkoon,AAMEN. - todé*
Iso Lapis kirjoitti:
Mitä Pyhä Henki sinulle todistaa?
Herra Jeesus sinua siunatkoon,AAMEN.ja sinusta varsinkin sitä toista. Aamen!
- Iso Lapis
todé* kirjoitti:
ja sinusta varsinkin sitä toista. Aamen!
Oli vähän epäselvä viesti, kuka todistaa sinulle ja mitä minusta?
Herra Jeesus sinua siunatkoon, AAMEN.
Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei194983Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1271575- 1011450
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi701389Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli3281309- 491298
Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk721200Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/12541035- 86935
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?50928