APUA! Maksaminen?

KohtaLähtö

Lähden ensiviikolla vajaaksi pariksi viikoksi Dubrovnikiin. Tietääkö kukaan, miten Visa ELECTRON toimii Kroatiassa? Kannattaako nostaa koko summa euroina suomesta ja vaihtaa paikalliseksi valuutaksi Kroatiassa vai nostanko tarpeen mukaan electronilla kroatiassa automaatilta?

Electronin kanssa on aina niin epävarmaa. Jopa täällä Suomessa.

KIITOS TUHANNESTI vastaamaan vaivautuville!

6

5689

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimia..

      Katsoin sun puolesta visapankkiautomaattien tarjontaa ulkomailla niin ei ole Kroatiaa. Taitaa olla sellanen maa että siellä maksetaan käteisellä ja muilla "keinoilla".

      http://visa.via.infonow.net/locator/global/
      Toi on visahaku että kai se samaa meinaa.. googlella hain asian kuitenkin.

      Ehkä kannattaa sieltä omasta pankista asia varmistaa, visa-electronkorttien ominaiksuuksissa voi olla jotain erojakin.

      • messiin vaan

        Kannattaa ottaa euroja mukaan,pitää niistä huolta ja vaihtaa paikanpäällä kuniksi.


      • a

        Kyllä sieltä kroatia löytyy, tosin lontoonkielinen kirjoitusasu (croatia). Ja näyttää Dubrovnikissa olevan useita automaatteja joissa käy visa electron.


    • kokemusta on

      Itse asun Kroatiassa ja kokemusta on kyseisesta kortista, kortti on kaynyt lahes kaikkealla missa olen kokeillut niin kaupoissa kuin automaateissakin.
      Huomioida kannattaa siita meneva maksu eli jokaisesta nostosta menee oma maksunsa riippuen pankista.
      Eurot on helppo vaihtaa jos niita haluaa mukana kantaa.

      Hauskaa matkaa.

      • Kahdesti käynyt

        Bankomateja on jokaisessa nurkassa ainakin isoimmissa kaupungeissa, kuten myös Dubrovnikissa. Koskaan ei ole ollut ongelmaa rahan nostamisen kanssa, ja useimmiten parhaan vaihtokurssin saa nostamalla rahaa paikanpäältä. Silti, electroniin ei kannata täysin sokeasti luottaa kuten jo tiedätkin- ei se aina Suomessakaan toimi ja sama pätee kyllä ulkomaillakin. Jos pelkällä kortilla aikoo reissata niin onnea vaan matkaan, varaudu elämään varattomana. Eli, käteistä mukaan ja kortilta lisää jos ei riitä :)
        Ja tosiaan, vaihda rahat vasta Dubrovnikissa paikallisessa pankissa. Kielitaidosta ei tarvitse olla huolissaan, puhuvat kyllä Englantia turistikaupungeissa.


    • hyvä tietää

      Visa debit ei toimi, koska Kroatia ei ole vielä EU-maa. Visa credit käy kaikkialla Croataissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1478
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1022
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe