Lähden ensiviikolla vajaaksi pariksi viikoksi Dubrovnikiin. Tietääkö kukaan, miten Visa ELECTRON toimii Kroatiassa? Kannattaako nostaa koko summa euroina suomesta ja vaihtaa paikalliseksi valuutaksi Kroatiassa vai nostanko tarpeen mukaan electronilla kroatiassa automaatilta?
Electronin kanssa on aina niin epävarmaa. Jopa täällä Suomessa.
KIITOS TUHANNESTI vastaamaan vaivautuville!
APUA! Maksaminen?
6
5981
Vastaukset
- toimia..
Katsoin sun puolesta visapankkiautomaattien tarjontaa ulkomailla niin ei ole Kroatiaa. Taitaa olla sellanen maa että siellä maksetaan käteisellä ja muilla "keinoilla".
http://visa.via.infonow.net/locator/global/
Toi on visahaku että kai se samaa meinaa.. googlella hain asian kuitenkin.
Ehkä kannattaa sieltä omasta pankista asia varmistaa, visa-electronkorttien ominaiksuuksissa voi olla jotain erojakin.- messiin vaan
Kannattaa ottaa euroja mukaan,pitää niistä huolta ja vaihtaa paikanpäällä kuniksi.
- a
Kyllä sieltä kroatia löytyy, tosin lontoonkielinen kirjoitusasu (croatia). Ja näyttää Dubrovnikissa olevan useita automaatteja joissa käy visa electron.
- kokemusta on
Itse asun Kroatiassa ja kokemusta on kyseisesta kortista, kortti on kaynyt lahes kaikkealla missa olen kokeillut niin kaupoissa kuin automaateissakin.
Huomioida kannattaa siita meneva maksu eli jokaisesta nostosta menee oma maksunsa riippuen pankista.
Eurot on helppo vaihtaa jos niita haluaa mukana kantaa.
Hauskaa matkaa.- Kahdesti käynyt
Bankomateja on jokaisessa nurkassa ainakin isoimmissa kaupungeissa, kuten myös Dubrovnikissa. Koskaan ei ole ollut ongelmaa rahan nostamisen kanssa, ja useimmiten parhaan vaihtokurssin saa nostamalla rahaa paikanpäältä. Silti, electroniin ei kannata täysin sokeasti luottaa kuten jo tiedätkin- ei se aina Suomessakaan toimi ja sama pätee kyllä ulkomaillakin. Jos pelkällä kortilla aikoo reissata niin onnea vaan matkaan, varaudu elämään varattomana. Eli, käteistä mukaan ja kortilta lisää jos ei riitä :)
Ja tosiaan, vaihda rahat vasta Dubrovnikissa paikallisessa pankissa. Kielitaidosta ei tarvitse olla huolissaan, puhuvat kyllä Englantia turistikaupungeissa.
- hyvä tietää
Visa debit ei toimi, koska Kroatia ei ole vielä EU-maa. Visa credit käy kaikkialla Croataissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882