AMPPELIMANSIKKA

Punakukkainen laji

Backaksen puutarhalta ostin, nuoret myyjät eivät tienneet
mitään! Ostin kuitenkin. Osaako kukaan kertoa mistä lajikkeesta on kysymys ja miten hoidetaan?

8

8620

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä vaan

Onko se ruukku istutettu tiheään, eli useita taimia? Millaiset lehdet? Polkassa on erilaiset kuin Honeoyessa. Minkä muotoinen marja? Oikeastaan vasta maistamalla tunnistaa tarkasti, jos tuntee eri lajikkeiden maut. Helpointa olisi ottaa selvää toimittajalta.

Hoito: ei päästetä liian kuivaksi, eikä homehtumaan ja kypsät marjat poimitaan pois. Talveuttaakkin voi, muttei enää siellä roikkumassa.

• mansikka on

lajikkeeltaan Fragoo Rose joka on todellakin amppelimansikka. Eli tekee ihan samanlaisia mansikoita kuin muutkin amppelimansikat mutta kukka on kirkkaan pinkin värinen. Mansikka on muodoltaan pitkänomainen. Hoida samalla tavalla kuin muitakin lajikkeita eli kasvupaikka aurinkoinen, tasainen kastelu ja kastelulannoitetta mielellään joka kastelukerralla että jaksaa tehdä kunnolla satoa.

• pta´lta

Elan on punakukkainen amppelimansikka.

Jos mansikka on pienessä amppelissa niin kannattaa vaihtaa suurempaan jossa enempi multatilaa. Lannoita kastelulannoitteella ja napsi rönsyt pois sillä ne ainoastaan vievät kasvilta voimia vaikka muuten ihan kivannäköisiähän ne ovat.

• punakukkaisista...

Minulla on yksi pinkki amppelimansikka, kukkii runsaasti, ekat mansikatkin jo syöty.
        Onko hyvä, että lehdistö on tuuhea?

Olen lueskellut noista rönsyistä; puolesta ja vastaan.
        Olen itse katkaissut ne pois, yhtä lukuun ottamatta.

Miksi varjon puolen kukat ovat menneet ruskehtaviksi? Pitäisikö amppeli välillä kääntää?

Kastellut olen runsaasti, ehkä liikaa?

• syytä
        punakukkaisista... kirjoitti:

Minulla on yksi pinkki amppelimansikka, kukkii runsaasti, ekat mansikatkin jo syöty.

Miksi varjon puolen kukat ovat menneet ruskehtaviksi? Pitäisikö amppeli välillä kääntää?

"Miksi varjon puolen kukat ovat menneet ruskehtaviksi? "
        Tarkoitatko, että valkeat terälehdet ovat ruskettuneet? Tuulen vioituksen huomaisit varmaan muustakin kuin kukista. Sataako siihen amppeliin sieltäpäin, vai ovatko ne muuten vain jo vanhentuneet pölytyksen puutteeseen? Liika kastelu tekee tuuhean pensaan, jonka kukat alkavat homehtumaan marjoiksi tullessaan ellei tuuletus toimi.

• olevat kukat
        syytä kirjoitti:

"Miksi varjon puolen kukat ovat menneet ruskehtaviksi? "
        Tarkoitatko, että valkeat terälehdet ovat ruskettuneet? Tuulen vioituksen huomaisit varmaan muustakin kuin kukista. Sataako siihen amppeliin sieltäpäin, vai ovatko ne muuten vain jo vanhentuneet pölytyksen puutteeseen? Liika kastelu tekee tuuhean pensaan, jonka kukat alkavat homehtumaan marjoiksi tullessaan ellei tuuletus toimi.

Amppeli on parvekkeella, jossa on lasitus. Sateella lasit aina kiinni.

Olisikohan syynä isäntäni, joka innokkaasti suihkuttelee suihkupullolla vettä parvekekasveille???

Olen pari kertaa siveltimellä yrittänyt hoitaa pölytyksen, nyt luovuin.
        Luulimme, että suihkutus auttaisi?

Pinkistä mansikasta ei juuri terälehdet ole pudonneet. Nyt on niin kylmääkin ja valotonta, että kaikki kasvu parvekkeella on tainnut pysähtyä...

Onko suihkuttelu virhe?

• lehdistö
        punakukkaisista... kirjoitti:

on yleensä merkki siitä että lannoitetaan liikaa. Kasvi alkaa tuottaa lehdistöä sen sijaan että se kukkisi ja tuottaisi marjoja hyvin.
        Rönsyt pois sillä ne tosiaankin vievät kasvilta voimia!
        Liika kastelu on usein syynä siihen että kasvi kituu tai jopa kuolee. Parhaiten kasteluntarpeen opit huomaamaan amppelin painosta, ei siitä että tuntuuko multa/turve kostealta vai ei.
        Suihkuttelu ei mansikkaa periaatteessa pahenna, mutta toki liiallinen kosteus voi aiheuttaa hometta ts. malttia malttia!
        Periaatteessa pölytystä voi koettaa niinkin että kasvia kevyesti ravistelee. Ainakin tomaatilla tämä keino tepsii.

• tarhuritäti
        olevat kukat kirjoitti:

Amppeli on parvekkeella, jossa on lasitus. Sateella lasit aina kiinni.

Olisikohan syynä isäntäni, joka innokkaasti suihkuttelee suihkupullolla vettä parvekekasveille???

Olen pari kertaa siveltimellä yrittänyt hoitaa pölytyksen, nyt luovuin.
        Luulimme, että suihkutus auttaisi?

Pinkistä mansikasta ei juuri terälehdet ole pudonneet. Nyt on niin kylmääkin ja valotonta, että kaikki kasvu parvekkeella on tainnut pysähtyä...

Onko suihkuttelu virhe?

on turha yritää pölyttää sillä mansikkasi kaipaa lentäviä pörriäisiä ja siksi osa kukista myös menee ruskeiksi. Parvekelasit auki jotta lentävät ystäväme pääsevät hommiin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      349
      2997
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      301
      1463
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1292
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1291
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1285
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1235
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1135
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      1037
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      931
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      837
    Aihe