Terveen skeptisesti.

hobo7

Radiohiiliajoitusten kymmeniin tuhansiin vuosiin kannattaa suhtautua terveen skeptisesti. Ne perustuvat olettamukseen, että maapallon ilmakehä on ollut jo satojatuhansia vuosia nykyisen kaltainen.

Genesiksen mukaan Nooan ajan vedenpaisumus muutti maapallon perusteellisesti. Rankkasateet ja tulivuorenpurkaukset hajottivat planeettamme ainoan mantereen ja myös valtaosa kasveista tuhoutui. Näin ilmakehän hiilidioksidipitoisuus muuttui dramaattisesti. Monet vanhat C-14 ajoitukset antavat toisin sanoen liian suuria lukemia.

Kun otamme tämän huomioon, huomaamme, että arkeologiset löydöt tukevat Raamatun näkemystä ihmiskunnan menneisyydestä.
Lähde: http://bwanajoe.blogspot.com/

8

214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apo-Calypso

      Mistä näitä idiootteja oikein sikiää? Mikä saa heidät kirjoittamaan tällaista aivotonta roskaa:

      "Radiohiiliajoitusten *kymmeniin tuhansiin* vuosiin kannattaa suhtautua terveen skeptisesti. Ne perustuvat olettamukseen, että maapallon ilmakehä on ollut jo *satojatuhansia* vuosia nykyisen kaltainen."?

      • asdfasdfasdfe

        Ettei asia sitten muka olekaan niin?


      • Apo-Calypso
        asdfasdfasdfe kirjoitti:

        Ettei asia sitten muka olekaan niin?

        Väitän. Ketjun aloittaja, kuten sinäkin, olette täydellisen tietämättömiä radiohiiliajoituksen periaatteista ja kalibroinnista.


    • Turkana

      ""Radiohiiliajoitusten kymmeniin tuhansiin vuosiin kannattaa suhtautua terveen skeptisesti. Ne perustuvat olettamukseen, että maapallon ilmakehä on ollut jo satojatuhansia vuosia nykyisen kaltainen.""

      Ei suinkaan. Tuo, että radiohiilen pitoisuus vaihtelee ajan myötä on tutkijoiden selville saama fakta ja he ovat kalibroineet menetelmänsä tuon tiedon perusteella.

      ""Genesiksen mukaan Nooan ajan vedenpaisumus muutti maapallon perusteellisesti. Rankkasateet ja tulivuorenpurkaukset hajottivat planeettamme ainoan mantereen ja myös valtaosa kasveista tuhoutui.""

      Mitä ihmettä? Tapahtuiko tuo Raamatun tulva 180 miljoonaa vuotta sitten, kun tuo Pangea todisteiden mukaan hajosi?

      ""Näin ilmakehän hiilidioksidipitoisuus muuttui dramaattisesti. Monet vanhat C-14 ajoitukset antavat toisin sanoen liian suuria lukemia.""

      Ilmakehän hiilidioksidipitoisuus kunakin vuonna on tallentunut vuosittaisiin jääkerroksiin, mistä se on helppo tutkia. Ja siksi tiedemiehet osaavat mainiosti kalibroida menetelmänsä.

      • Teille riittää kalibroitu (huu haa) totuus. Jos totuutta puhuisit, käytä sanan "kalibroida" tilalla; vääristelty.


      • Turkana
        hobo7 kirjoitti:

        Teille riittää kalibroitu (huu haa) totuus. Jos totuutta puhuisit, käytä sanan "kalibroida" tilalla; vääristelty.

        ""Teille riittää kalibroitu (huu haa) totuus. Jos totuutta puhuisit, käytä sanan "kalibroida" tilalla; vääristelty.""

        Ja perusteet tälle aivopierullesi olivat? Niin, niitä ei ollut, koska vuosittaisista jääkerroksista löytyy nuo hiilen isotooppipitoisuudet, jolloin menetelmät on helppo kalibroida vastaamaan todellisia pitoisuuksia.

        Mutta varsinainen vitsisi on tietenkin siinä, että olet vainoharhainen tiedemiesten tutkimusten ja tulosten suhteen, vaikka et osaa perustellusti oikeasti kertoa mikä niissä olisi vikana, koska haluat säilyttää hassut todellisuuden vastaiset uskomuksesi. eikö koskaan ole välähtänyt mieleesi, että jos uskomuksesi ja todellisuus ovat ristiriidassa, kannattaa muuttaa uskomuksia sen sijaan että epäilisit todellisuutta?


    • >

      Satojatuhansia vuosia? Nyrkkisääntö on se, että millä tahansa radioaktiiviseen hajoamiseen perustuvalla menetelmällä voidaan ajoittaa korkeintaan noin kymmenen puoliintumisajan päähän. Tämän jälkeen emänuklidin määrä on niin pieni samoin kuin tytärnuklidien määrän suhteellinen kasvu, että käytönnön mittauksia on vaikea tehdä. C-14-isotoopin puoliintumisaika on noin 6000 vuotta eli mihinkään satoihintuhansiin vuosiin sillä ei edes päästä.

      Miten siis tuhansia vuosia vanhaan orgaaniseen näytteeseen on vaikuttanut ne olosuhteet, jotka vallitsivat satojatuhansia vuosia sitten?

      Miten muuten tilanne muuttuisi jos meillä olisikin tallennettuna tieto ilmakehässä vallinneesta C12/C14 -suhteesta joka vuodelta tuhansien vuosien päähän? Tarkentaisiko tämä mahdollisesti ajoitusta?

      >

      Ja tämä fiktiivinen tarina liittyy C-14-ajoitukseen miten?

      >

      Sekinkö, ettei vedenpaisumuksestasi jäänyt mitään jälkiä luontoon?

      Entäpä miten seuraava tosiseikka tukee ajatustasi siitä, että kaikki ajoitusmenetelmät ovat virheellisiä:

      Kuusta tuotu basalttinäyte nro 10062* ajoitettiin kolmella toisistaan riippumattomalla ajoitusmenetelmällä: Samarium-Neodyymi, Rubidium-Strontium sekä Kalium-Argon ajoituksella. Kaikki antoivat näytteen iäksi 3,9 miljardia vuotta.
      (*Lähde: D.J. DePaolo, Neodynium Isotope Geochemistry, 1988)

      Miten on mahdollista, että eri ajoitusmenetelmät antavat systemaattisesti keskenään sopusoinnussa olevia tuloksia?

      Miten on ylipäätään mahdollista, että kivestä löytyy esim. argonia (Kaliumin puoliintumisaika 1,25 miljardia vuotta) edes AMS:llä mitattavia määriä, mikäli maailma on vain muutamia tuhansia vuosia vanha?!

    • Lukekaapa koko artikkeli:
      http://bwanajoe.blogspot.com/2009/06/muinaisloydot-eivat-tue-darvinismia.html

      Ensin todetaan, että tieteellinen näkemys, jonka mukaan korkeakulttuurit ovat varsin tuore ilmiö ei pidä paikkaansa koska on löydetty niin vanhoja esineitä: 18000 vuotta vanhoja ruukun kappaleita ja 35000 vuotta vanha mammutinluusta kaiverrettu riipus.

      Seuraavaksi todetaan, että ajoitusmenetelmät, joilla nämä iät on saatu selville ovat aivan viturallaan ja esineet ovat todellisuudessa paljon nuorempia. Siis täh?

      Koko looginen ketju tiivistettynä:
      -Nämä vanhat esineet osoittavat, että oli olemassa jo jonkinlaista kulttuurintynkää jo yli 30000 vuotta sitten
      -Siispä tieteellinen näkemys on väärässä
      -Niin ja muuten ei ne esineet ole oikeasti läheskään noin vanhoja ja mammuttejakin eli vielä hetki sitten

      Tämän logiikan riemuvoiton jälkeen voimme myös pohtia mitä tieteenvastaista noissa löydöksissä sitten on, jos ne olisivatkin niin vanhoja joiksi ne on ajoitettu. Viittaisiko ruukunpalaset kenties neoliittisen vallankumouksen alkuvaiheisiin, jonka uskotaan olleen juuri tuolloin? Tai mammutinluusta kaiverrettu riipus keräily-metsästyskulttuuriin, joka sekin vallitsi tieteellisen näkemyksen mukaan juuri tuolloin? Vai viittaako ne todella korkeakulttuuriin?

      "Sivilisaatio eli korkeakulttuuri, jolle on ominaista keskitetty valtiomainen hallinto, suuret asutuskeskukset, työnjako, yhteiskuntaluokat, korkealle tasolle kehittyneet tiede ja taide sekä vahva armeija"
      -Wikipedia-

      Huvittava on myös tuo kehotus suhtautua ajoitusmenetelmiin "terveen skeptisesti" ja luottaa siihen, että paimentolaiskansan tarukokoelmassa mainittu vedenpaisumus oli ihan oikea ilmiö!

      Kreationismi on yhtä suurta parodiaa :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe