Miten pääsee peloista eroon?

Yllätys raskaus -85

Heippa!

Täällä on varmaan paljon kohtalotovereita. Sain vähän aikaa sitten tietää että oon raskaana, tein tavallaan testin ihan huvikseni kun oli viikon verran väsyttäny ja paleltanu hirveesti.. ja yllätykseksi testiin tuli kaks viivaa, testiviivakin oli ihan tumma.

Soittelin sitte seuraavana päivänä neuvolaan ja sain ajan 24.6. Kyselivät että millon oli viimeksi kuukautiset jne, mutta mulla on ollu tosi epäsäännöllinen kierto ku pillerit oon lopettanu vähän aikaa sitten. Tuon takia just menin sitten käymään yksityisellä ja siellä näky ultrassa kyllä ja arvioi että noin 5 raskausviikolla mennään.. aiko ultrata mut vielä 22 päivä samaan hintaan uudelleen :) mikä oli ihan kiva kun oli kuitenki yksityisellä..

Nyt on tottunu jo ajatukseen että siellä "toukka" on, ja keskenmenon pelko on ihan älytön :( miten siitä voisi päästä eroon tai etes vähän vähemmälle? Lääkäri sano että alkio on ihan kohdussa ja limakalvot on paksuuntunu ja ainaki näytti ihan hyvältä..

Miten te muut ootte kestäny siihen asti että ootte kuullu sydän äänet ensimmäisen kerran? Vaikka tämä oliki yllätys niin kyllä iloinen semmonen.. ja toivottavasti kaikki menis hyvin ja "toukka" pysyis mukana.

4

1787

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aldkfgöjal

Tuttu tunne. Itseäkin pelotti kovasti tuo keskenmeno alussa, eikä siinä tilanteessa oikein auttanut muiden kommentit, että turhaan pelkäät. Mitä sitä tunteilleen voi! Kannattaa kuitenki koittaa nauttia raskaudesta niin paljon kuin mahdollista, eikä antaa pelon olla voimakkaimpana tunteena. Ainhan keskenmeno on mahdollinen, mutta siihen ei kuitenkaan voi etukäteen valmistautua- edes pelkäämällä. Ja suurimmaksi osaksi kuitenkin pikkuiset tahtovat pysyä kyydissä loppuun asti:) Paljon onnea sinulle ja toivottavasti pelko hellittää pian!:)

• se pelko

mulla edes loppunut missään vaiheessa, aihe vaan vaihtui. Eka keskenmeno, sitten muut ongelmat, nyt ennenaikainen synnytys...kaikki pelottaa.

• rv 5

Minulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys viime vuoden jouluaattona, koska raskaus ilmeni tuulimunaksi. Nyt olen uudestaan raskaana ja hirveä pelko takataskussa, että mitä jos tässäkään ei ole kaikki kunnossa.. Minulla on kyllä ihan erilainen olo, kuin viime raskaudessa. Oireita ei ole kuin se että vessassa pitää käydä useammin ja alavatsassa tuntuu välillä jännää nipistelyä. Ensimmäinen ultra on vasta 21.7. että vielä pitäisi tosi kauan jaksaa odottaa.. :(

• nhflsdjfjsdlj

moi, itsellä oli kanssa suuri km-pelko ennen ekaa ultraa ja "muka" jotain oireitakin siitä. aloin sitten lukea keskustelupalstoja ja asiantuntijoidenkin kirjoituksia aiheesta. no, sehän aiheutti sen, että olin niiden juttujen perusteella ihan varma keskenmenosta. kaikki oli kuitenkin vauvalla hyvin. nyt olen vko 20 2 ja viikon päästä on rakenneulta, ja mieli on ihan rauhallinen. siis neuvoni on, että älä ainakaan lue kauheasti näitä keskustelupalstoja tai muita juttuja netistä. niissä monesti lietsotaan turhaa paniikkia ja puhutaan asioista joista ei oikeasti tiedetä. vähän sama kuin lukitsit lääkärikirjaa, ihan varmasti löydät itsellesi jonkun sairauden. tieto lisää tuskaa!!! nyt vaan keksit kaikkea muuta tekemistä kuin istua tietokoneella, nauti ihanasta raskausajasta ja kesästä, liiku ja kuntoile jos pystyt, nauti aurinkosta, herkuttele jos mieli tekee, lue ihania kirjoja jne. ihanaa raskausaikaa sinullekin!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      609
      2782
    2. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      107
      1462
    3. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      67
      1456
    4. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      83
      1370
    5. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      138
      1256
    6. Minkälaisessa asennossa

Haluaisit kaivattusi kanssa olla?
      Ikävä
      114
      1244
    7. 101
      1058
    8. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      135
      1023
    9. Sinä siellä lähistöllä

Tahtoisin tutustua paremmin 💫
      Ikävä
      48
      940
    10. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      47
      881
    Aihe