häpeän mutta silti mustasukkainen

outotapaus

on eräs mies, joka tykkää minusta. tilanne on nyt niin että taidan itsekkin olla ainakin vähän kiinnostunut hänestä, mutta silti en kehtaa olla hänen kanssaan missään, eli siis häpeän häntä ja aina kun hän pyytää minua jonnekkin niin keksin tekosyyn että en voi tulla. mutta silti jos hän puhuu toisista naisista niin minä tulen mustasukkaiseksi. olen puhunut hänestä kavereillenikin pahaa, mutta tykkään silti. osaatteko kertoa mikä minua oikein vaivaa? ja mitä minun pitäisi tehdä?

3

804

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkäpä.._

Olisko sulla itseluottamuksen puutetta?

• siinä miehessä.

Siis mikset voisi olla kyseisen miehen kanssa, siis mitä "vikaa" hänessä mielestäsi on? Eikö ole tarpeeksi hyvännäköinen vai eikö luonne miellytä.

Mustasukkaisuus viittaa itsetunto-ongelmaan, eli se pitäisi ensin hoitaa kuntoon..

• charmingme

Vähän vaikeaa analysoida tilannetta, kun ei ole tarkempaa informaatiota siitä mikä voisi saada sinut häpeämään häntä. Onko hän 'huonossa asemassa' muihin nähden, huono ulkonäkö, jokin luonteessa, jota et haluiaisi tuoda esille..?

Mustasukkaisuuskin on tilannekohtaista. Jos parisuhteessa on mustasukkainen niin silloin se on itsetunto-onglemista johtuvaa, koska se on jatkuvaa epävarmuutta. Mutta jos se on vasta sillon, kun aletaan tutustua tai suhteesta ei ole vakiintunut sellaista, että sitä voisi sanoa seurusteluksi niin silloin kyse on vain normaalista epävarmuudesta suhteen jatkuvuuteen siihen tiettyyn suuntaan.

Voisin nyt neuvoa sen verran, että sun täytyy päättää se kumpi on se mitä haluat: toisten hyväksyntä vai hänen kanssaan oleminen rennosti?

Toisaalta: tuo häpeä ja mustasukkaisuus voi viitata sitten yleensäkin siihen, että kaipaat ympäriltäsi hyväksyntää ja siksi olet molempia samaan aikaan: häpeän tunne suuntautuu muiden hyväksyntään ja mustasukkaisuus hänen hyväksyntään.

Tunne on nimittäin tuttu täälläkin ja siinä vaiheessa kun asia alkaa vaivata kunnolla niin olen tehnyt valinnan siinä haluanko toista niin paljon, että on ihan sama mitä muut ajattelevat hänestä ja minusta yhdessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4125
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      95
      2253
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      59
      964
    4. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      834
    5. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      37
      833
    6. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      185
      820
    7. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      34
      811
    8. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      772
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      755
    10. 35
      754
    Aihe