haluan myrkyttömiä mansikoita ja voiko mansikat ruiskuttaa mäntysuopaliuoksella ja miten pian huuhtelen ruiskutuksen jälkeen suovan poin, että alkava kukinta ei kärsisi.
Kiitollisena odotan pikaista vastausta. En ole myrkkyjen kannattaja, vaan luonnolinen tapa torjua , mitä on torjuttava.
Kiitän vastauksista ja pyydän asiallisia vastauksia
tehoaako mäntyneste ruiskutus mansikoihin
1
1893
Vastaukset
- huvimaja
Riippuu siitä miksi haluat ruiskutella. Mäntysuopaliuos auttaa kirvoihin mutta mansikan ongelmana on usein härmä ja homeet. Itse olen käyttänyt tuhkaa ja rasvatonta maitoa. Maito on vanha konsti kirvoille, mutta nyt on tieteellistäkin tutkimusta siitä että kasvihuonemansikoille ruiskutettu maito vähentää harmaahometta. Itse ruiskutin keväällä maitomäntysuopaliuoksella ja näytti tehoavan ruusuihin, mansikat ovat avomaalla ja ainakin toistaiseksi voivat hyvin. Kemppejä ei vielä ainakaan näy ja homekin on pois.
Härmään on myös suositeltu pihlajanmarja tai puolukkamehua.
Halpa ja helppo konsti kokeilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2664793Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii813237- 382766
- 472533
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451807- 971600
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘941378PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1441015- 69988
- 100946