Tahtoisin pienen koiran vuokrakaksiooni, mutta vuokrasopimuksessa lukee, että asunnossa ei saa pitää lemmikkejä. En todellakaan aio ottaa koiraa asunnon omistajan tietämättä, mutta muuttaakaan en tämän takia haluaisi. Onko kenellekään käynyt niin, että on tuollaisesta lemmikkikiellosta huolimatta soittanut vuokranantajalle, kysynyt pienen koiran (tai muun lemmikin) pitämisestä asunnossa ja saanut luvan? Onko edes ihan ok soitella vuokranantajalle tuollaisista asioista vai pitäisikö vain uskoa vuokrasopimusta ja tyytyä osaansa? Jos joku on saanut luvan lemmikin ottoon, onko vuokra noussut tms?
pikkukoira vuokra-asuntoon
4
285
Vastaukset
- ryynis
Voihan asiasta aina neuvotella, mutta jotkut eivät todellakaan halua mitään karvaisia ja hilseileviä eläimiä asuntoonsa esim. sen vuoksi, jos seuraava vuokralainen on allerginen tms.
Ei kysyminen ole koskaan kiellettyä.- koirien omistaja
Melkein kaikissa vuokra-asunnoissa, mökeissä, yms. lukee ehdoissa että ei lemmikkejä. Mutta kun vuokranantajalta, tms. kysyy asiasta, niin lähes aina saa asiat keskusteltua.
- ainakaan minulla =)
Itselläni oli juuri sama tilanne, ja halusin kovasti koiran. Olin jo etsimässä uutta asuntoa, kun kuitenkin päätin vielä kysyä jos saisikin koiran ottaa. Vuokrasin asunnon välittäjän kautta, ja samaa kautta kysyin asiasta. Vuokraisäntä kävi ovella kääntymässä, tsekkasi paikat (mahdollisten tulevien tuhojen varalle, ettei koiran syyksi ainakaan menisi mitään), ja sanoi että kunhan ei tule häiriötä niin koiran voi ottaa. Nyt ollaan reilu puoli vuotta eletty onnellisesti yhdessä harjispojun kanssa.
Itse otin tosin aikuisen koiran, vaikka pentu oli alunperin mielessä.
Kyseinen kohta kuulemma lisätään nykyään automaattisesti vuokra-sopimuksiin, ja siitä voi hyvin neuvotella. Ei tullut vuokraa lisää tai mitään, että onnea vaan sinullekin, toivottavasti saat koiran!=)- minty
kiitos vastauksista! täytynee sitten vain soittaa vuokranantajalle ja kysellä josko hän antaisi meille luvan :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606664- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262750- 212428
- 271953
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251670
- 321518
- 491492
- 111472