Sosiaalityön pääsykoetulokset

Jännittää kamalasti

Tässä odotellaan kuumeisesti sosiaalityön pääsykoetuloksia. En osaa yhtään sanoa miten oma pääsykoe meni, ja tämä odotushan on kamalinta.
Panostin vain tähän yhteen pääsykokeeseen eikä muita vaihtoehtoja ole vielä mietittynä. Millaisia tunnelmia muilla, millainen on tuntuma siitä miten meni kokeet..Onnea vain meille kaikille pyrkineille =)

11

1198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuta!

      Mihin yliopistoon hait? Itse hain Tampereelle pariin aineeseen yhteiskuntatieteellisessä, toisen otin vakavasti, toisen lähinnä harjoituskierroksena tuplautuneen hakijamäärän vuoksi. Pelottaa tosin kummankin aineen kohdalla, kuinka hirmuisesti sisäänpääsyrajat nousevat tänä vuonna. Kokeessa, jonka otin vakavasti (sos. psyka) varsinkin kirjoista suoraan kysytyt tehtävät olivat mielestäni varsin helppoja. Soveltavissa jää aina ikävästi tulkintavaraa, toivottavasti tarkastajat ymmärtävät mitä ajoin takaa ajatusjuoksullani.

      Tsemppiä sinulle, toivottavasti pääset sisään!

      • vieras123

        Minä hain viime vuonna Jyväskylään, ja olin tosi alamaissa pääsykokeen jälkeen, koska se ei mielestäni mennyt ihan putkeen, ja olin varma, etten opiskelupaikkaa saa. Mutta niin vaan pääsin sisälle, toivottavasti te pääsette myös! :)


      • Edelleen jännittää

        Hain Lapin yliopistoon. Kovasti oli hakijamäärät täälläkin nousseet mutta osa oli jättänyt kuitenkin tulematta kokeeseen.
        Kiitos, tsemppiä sinnekkin ja toivottavasti nämä viimeiset odotuspäivät kuluvat nopeasti.


      • Ketjun aloittaja
        Edelleen jännittää kirjoitti:

        Hain Lapin yliopistoon. Kovasti oli hakijamäärät täälläkin nousseet mutta osa oli jättänyt kuitenkin tulematta kokeeseen.
        Kiitos, tsemppiä sinnekkin ja toivottavasti nämä viimeiset odotuspäivät kuluvat nopeasti.

        Ei ihan putkeen mennyt..varasijoilta jonotellaan sisään..mutta toivossa on hyvä elää..


      • gregoryn
        Ketjun aloittaja kirjoitti:

        Ei ihan putkeen mennyt..varasijoilta jonotellaan sisään..mutta toivossa on hyvä elää..

        Kuinka monta pistettä sait? Kannattaa ihan todella muistaa, että sosiaalityössäkin kohtuullisen usea sanoo saamalleen opinto-oikeudelle kiitos ei, joten varasijoilta valituksi tuleminen on realistinen mahdollisuus.

        Itse hain pelkästään Tampereelle ja sinne myös pääsin. Pojoja mulla oli 50/60.


      • ketjun aloittaja
        gregoryn kirjoitti:

        Kuinka monta pistettä sait? Kannattaa ihan todella muistaa, että sosiaalityössäkin kohtuullisen usea sanoo saamalleen opinto-oikeudelle kiitos ei, joten varasijoilta valituksi tuleminen on realistinen mahdollisuus.

        Itse hain pelkästään Tampereelle ja sinne myös pääsin. Pojoja mulla oli 50/60.

        En pisteitä viitsi sanoa, meni vähän huonommin kuin sinulla..onnea upeasta suorituksesta =). Kuulin kyllä että tilanne ei ole ihan toivoton eli mahdollisuus on sisään pääsyyn. Jos joku sosiaalityön varasijoilta sisäänpäässyt jaksaisi kertoa mitkä on vielä hyviä sijoja olla varalla.. Pelkään vain ettei kukaan peru paikkaansa :(


      • gregoryn
        ketjun aloittaja kirjoitti:

        En pisteitä viitsi sanoa, meni vähän huonommin kuin sinulla..onnea upeasta suorituksesta =). Kuulin kyllä että tilanne ei ole ihan toivoton eli mahdollisuus on sisään pääsyyn. Jos joku sosiaalityön varasijoilta sisäänpäässyt jaksaisi kertoa mitkä on vielä hyviä sijoja olla varalla.. Pelkään vain ettei kukaan peru paikkaansa :(

        Tampereen tilastot näyttävät viime vuosilta tältä:

        http://www.uta.fi/valinta/valinta2008.html
        http://www.uta.fi/valinta/valinta2007.html
        http://www.uta.fi/valinta/valinta2006.html
        http://www.uta.fi/valinta/valinta2005.html

        Vuonna 2008 on siis päässyt vielä 8. varasijalta, vuonna 2007 15. varasijalta, vuonna 2006 33. varasijalta, vuonna 2005 9. varasijalta. En usko, että tänä vuonna missään yliopistossa päästään noin hurjiin lukuihin kuin Tampereella 2006 päästiin ihan jo yhteisvalinnan vuoksi, mutta jos olet esimerkiksi sijalla 10, on sinulla vielä realistinen mahdollisuus tulla valituksi. :)


      • gregoryn
        gregoryn kirjoitti:

        Tampereen tilastot näyttävät viime vuosilta tältä:

        http://www.uta.fi/valinta/valinta2008.html
        http://www.uta.fi/valinta/valinta2007.html
        http://www.uta.fi/valinta/valinta2006.html
        http://www.uta.fi/valinta/valinta2005.html

        Vuonna 2008 on siis päässyt vielä 8. varasijalta, vuonna 2007 15. varasijalta, vuonna 2006 33. varasijalta, vuonna 2005 9. varasijalta. En usko, että tänä vuonna missään yliopistossa päästään noin hurjiin lukuihin kuin Tampereella 2006 päästiin ihan jo yhteisvalinnan vuoksi, mutta jos olet esimerkiksi sijalla 10, on sinulla vielä realistinen mahdollisuus tulla valituksi. :)

        Jos ymmärsin oikein, hait Lappiin. Sillä Lappiin valitaan vielä enemmän kuin Tampereelle, uskon, että vielä hieman korkeammaltakin varasijalta on oikein mahdollista tulla valituksi. Tiedätkö muuten varasijasijoitustasi?


      • alkuperäinen edelleen
        gregoryn kirjoitti:

        Jos ymmärsin oikein, hait Lappiin. Sillä Lappiin valitaan vielä enemmän kuin Tampereelle, uskon, että vielä hieman korkeammaltakin varasijalta on oikein mahdollista tulla valituksi. Tiedätkö muuten varasijasijoitustasi?

        Tiedän varasijasijoitukseni ja kertomillasi faktoilla olisi vielä ihan toivoakin =) Olen siis 1-10 välissä..En tarkemmin viitsi kertoa..Hain lappiin ja todellakin tänne valittiin 40 opiskelemaan..
        Vaikuttaakohan tämä uusi yhteishakujuttu varavalintoihin mitenkään..sitä jäin miettimään.


      • gregoryn
        alkuperäinen edelleen kirjoitti:

        Tiedän varasijasijoitukseni ja kertomillasi faktoilla olisi vielä ihan toivoakin =) Olen siis 1-10 välissä..En tarkemmin viitsi kertoa..Hain lappiin ja todellakin tänne valittiin 40 opiskelemaan..
        Vaikuttaakohan tämä uusi yhteishakujuttu varavalintoihin mitenkään..sitä jäin miettimään.

        Luulisin, että yhteishaku vaikuttaa jonkin verran, muttei mitenkään erityisen dramaattisesti. Helsinki ja Kuopio ovat silti yhteishaun ulkopuolella, ja moni sosiaalityöhön hakenut hakee pääaineilemaan myös jotakin muuta oppiainetta. Tiedän useampia luokanopettajakoulutukseen, psykologiaan, sosiaalipolitiikkaan ja yleiseen kasvatustieteeseen ensisijaisesti hakeneita, jotka ovat laittaneet hakemuksen menemään myös sosiaalityöhön. Uskon kyllä vahvasti, että tulet valituksi varasijalta.


      • alkuperäinen aloittaja
        gregoryn kirjoitti:

        Luulisin, että yhteishaku vaikuttaa jonkin verran, muttei mitenkään erityisen dramaattisesti. Helsinki ja Kuopio ovat silti yhteishaun ulkopuolella, ja moni sosiaalityöhön hakenut hakee pääaineilemaan myös jotakin muuta oppiainetta. Tiedän useampia luokanopettajakoulutukseen, psykologiaan, sosiaalipolitiikkaan ja yleiseen kasvatustieteeseen ensisijaisesti hakeneita, jotka ovat laittaneet hakemuksen menemään myös sosiaalityöhön. Uskon kyllä vahvasti, että tulet valituksi varasijalta.

        Kiitos..=)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 173
      5109
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4613
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2946
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1947
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1716
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe