Antakaapas vinkkejä, kuinka saa huonokuntoisen keittöin puisen leikkuulaudan siistiksi ja hygieeniseksi. Voiko sen hioa ja esim etikalla käsitellä...tuleeko hyvä, vai miten?
En ole löytänyt uutta, laatikostoon sopivaa, niin vaihto ei onnistu.
Kiitos jo etukäteen vinkeistä.
Leikkuulaudan puhdistus
6
1916
Vastaukset
- Köksä-Kati
Voisit vaikka hioa, ja öljytä ruokaöljyllä, niin saat siistin vanhastakin leikkuulaudasta.
- helppo vastaus
Hiomalla ja jos käsitellä haluat, niin parafiiniöljyä pintaan.
Sopivaa ei tarvitse hakea, voit sahata / sahauttaa sen vaikka sopivanpaksuisesta puulevystä. Lähin rautakauppa osaa aúttaa, tai vaikka puusepänliike.- Kiitollinen äitee......
Kiitos vastanneille. Kokeillaan näitä vaihtoehtoja.
Mistäs tuota parafiiniöljyä saa ostaa? - ......
Kiitollinen äitee...... kirjoitti:
Mistäs tuota parafiiniöljyä saa ostaa?rautakaupoista, apteekista jne.
- .............
Kiitollinen äitee...... kirjoitti:
Mistäs tuota parafiiniöljyä saa ostaa?Voi hioa, se on ok. Älä kuitenaan öljyä ruoka- äläkä parafiiniöljyllä. Ruokaöljy härskiintyy ja parafiiniöljy taas on ei kuivuva öljy. Pellavaöljy esimerkiksi käy hyvin.
Hygieenisyyden vuoksi leikkuulautaa ei kannattaisi tehdä päätypuusta, kuten usein on tapana. Kova puu kestää kyllä vaikka se ei päätypuusta olisikaan tehty, kyllä se kerran 10 vuodessa jaksaa hioa.
- .......
Keittiöliikkeistä saat ostettua uuden levyn vanhoille kiskoille. Ei maksa paljoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997770- 1075587
- 2754851
- 494773
- 743527
- 502818
- 582497
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222448Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412264