lapsiperheelle häätö!

.............

Hei!
Olen kahden tytön (6 ja 10 vuotiaat) yksinhuoltaja.
Meille on tulossa häätö kaupungin vuokra-asunnosta maksamattomien vuokrien takia.
Sosiaalitoimisto soitti minulle eilen,ja kertoi ilmoittavansa lastensuojeluun asiasta.

Miten tässä nyt käy?
Jos en löydä asuntoa,vaan menemme esim. mummoni luo niin otetaanko minulta silti lapset pois?siis onko mahdollista että lapset otettaisiin edes väliaikaisesti,tällaisen asian takia?

19

7239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on niille

mikä vaan. Kun ratas pyörähtää, ja joudut kyytiin, ei sitä pysäytä mikään.

• sulta, että

miksi et ole sosiaalitoimistosta pyytänyt apua vuokrarästeihin?
      Mulla myös lapsi ja olin saada häädön, silloin olin myös yh. Soitin sossuun ja pyysin ajan sosiaalityöntekijälle. Sosiaalitoimisto maksoi 3kk vuokrarästit vuokranantajalle (rästit oli jo menneet perintään, mutta sain sovittua maksut niin ettivät häätöä anna). Näin selvisin. Nyt olen oppinut virheestä. AINA vuokra ja laskut ensimmäisenä.

Sossu auttaa VAIN KERRAN vuokrarästeissä, joten ota yhteyttä ja sovi!
      Miksi lastensuojelu ottaisi lapsesi huostaan jos asunnon saat? Puhu heillekin, soita lastensuojeluun. Pyydä sinnekin aika, jotta pääsen keskustelemaan.
      Mistä sossu sai tietää sun rästeistä? Oletko heidän asiakkaana, jos olet niin miksi et pyytänyt heti apua?
      Rohkeutta se vaatii, mäkin siirsin asiaa kokoaika eteenpäin "Huomenna soitan" kunnes hain haasteen käräjäoikeudesta ja todellisuus kalahti, saan häädön!! Soitin melkein heti sossuun sen jälkeen.

Rohkeasti yhteyttä, sun täytyy nyt ajatella lapsiasi. Mieti miltä lapsista tuntuu kun joutuvat äidistä eroon koska äiti ei maksanut vuokria?
      Antavatko lapsesi anteeksi sinulle sitä? Jos pihalle joudut niin sovi mielummin niin, että tytöt muuttavat isänsä luokse. On se lapsellekin tärkeetä olla oman äidin/isän luona. Isä varmasti pitää heistä huolen.

Tsemppiä!
      Ja tulethan kertomaan miten kävi?
      Voit laittaa myös s.postisi niin voidaan keskustella siellä =)

• ............

sosiaalitoimisto auttanut jo rästeissä.Itse olisi pitänyt loppusumma hoitaa.Mutta empä saanut sitä summaa kasatuksi.
        Isä kyllä ottaa tytöt,jos ei muuta.
        ei auta nyt enää miettiä,et miks en hoitanu asiaa....ärsyttää,ahdistaa,vituttaa oma typeryyteni.....

ei auta ku laittaa kädet ristiin ja toivoa et joku hyväsydäminen ihminen vuokrais meille asunnon.......huoh...

• ............

Saimme yksityiseltä asunnon.Ja vieläpä isomman ja halvemman.
        En enää IKINÄ toista tuota virhettä,että jätän vuokrat maksamatta!!!!!!!!!!!!!

• Anonyymi

Tää on pelkkä provo

• oonkopölö

Eikös teidän perheen luulisi saavan asumistukea, jolla voisi maksaa vuokraa?

• jepjepjuuu

kukas se kissan hännän nostaa jos ei kissa itte? valittaa täälllä..varmasti kuule on saanu kaik mahdolliset tuet,mutta sattunu naapuri juottola imemään ne manit kassaansa. asumistuen katsos voi ottaa omalle tilille.
        lapset lähtee tuollasel menolla,jos ei asioitaan hoia. jokaiselle se raha tulee mikä on tarkotettu vuokran ja lämmön maksuun. itte asiasa munaa! lapsipoloiset. eikä se äiti saa aina päättää mihin ne lapset laitetaan...

• Äiti1963

Ihmiset tekee virheitä. Ei välttämättä mene noin. Tiedän kyllä että tasan tarkkaan systeemi on paska. Toivon kuitenkin että kyseenomaisella äidillä ei ole päihde ongelmaa ja hoitaa lapset hyvin. Ja hyvää jatkoa hänelle. Ärsyttää te kaikki tietäväiset mitkä oikeesti ei tiedä mitään!

• 6thygf

Olisikohan tuo asia tässä viimeisessä seitsemässä vuodessa nytkähtänyt johonkin suuntaan, mitä luulet? Vai vieläkö viestilläsi oli mielestäsi jotain arvoa?

• Mietisitä

Erittäin paljon arvoa! Suomessa menee vielä huonommin nyt! Toivottavasti tällä pereheellä on nykyisin kaikki hyvin. Monella ei ole!

• Maisa36

Missähän päin asutte. Onko sinulla ystäviä, joiden luokse voisit tilapäisesti mennä lasten kanssa, ketään muita sukulaisia johon voisit mennä lasten kanssa.
      Älä nyt missään nimessä anna periksi...ethän...kaikki asiat järjestyy aivan
      varmasti. Usko minua. Etsit vaan uutta asuntoa esim. yksityiseltä,
      mene pankkiin pyytämään lainaa uutta asuntoa varten, onko sinulla työpaikka?
      Voiko ex-miehesi tukea sinua rahallisesti?

Haluaisin kovasti auttaa sinua, jos kaipaat tukea, niin ilmoita sähköpostiosoite niin
      voitaisiin kirjoitella.

T. Maisa36

• dilleström??

yksityisethän ne vatsa takuuta ottaakin!! jos aloittajal olis varaa maksaa takuut,olis kai maksanu mielummin rästit! "älä anna periksi??"..
        huhuhh..autatko minuakin??mulla nimittäin sattui hirvikolari,hirvi tuli lasista läpi,mutta kappas,yhteiskunnan epätoivo ei saa osa-kaskoa. mikään vakuutus ei korvaa. että laitanko minäkin osoitteeni jos autat? sääli on sairautta.. millä minä kuletan 4kk ikäsen lapsen esim.vaikka neuvolaan,matkaa 13 km...?? en siltikään saa soskusta tai muualtakaan apuja asian kanssa. ei mene linjureita täältä perskolosta.. että näin.. ostakaa kimpassa puoljoukkue teltta!

• jelppiä !!!
        dilleström?? kirjoitti:

yksityisethän ne vatsa takuuta ottaakin!! jos aloittajal olis varaa maksaa takuut,olis kai maksanu mielummin rästit! "älä anna periksi??"..
        huhuhh..autatko minuakin??mulla nimittäin sattui hirvikolari,hirvi tuli lasista läpi,mutta kappas,yhteiskunnan epätoivo ei saa osa-kaskoa. mikään vakuutus ei korvaa. että laitanko minäkin osoitteeni jos autat? sääli on sairautta.. millä minä kuletan 4kk ikäsen lapsen esim.vaikka neuvolaan,matkaa 13 km...?? en siltikään saa soskusta tai muualtakaan apuja asian kanssa. ei mene linjureita täältä perskolosta.. että näin.. ostakaa kimpassa puoljoukkue teltta!

http://www.valtiokonttori.fi/public/default.aspx?contentId=10234&nodeId=16217

• joooxcfrtxd
        dilleström?? kirjoitti:

puolijoukkue teltta sitten kun pennut menneet sittenhän ei kellään enää kiinosta missä asut

• kyl kyl

nykyään sosiaalitoimi vie kyl erittäin herkästi lapset toisaalle

• VUOSIRIITTI

Täällä Espoossa,lapsiperheiden paratiisiksikin kutsutussa paikassa, ei armoa anneta.Itse muutin kahden poikani kanssa Espoon kaupungin asuntoon alkusyksystä 2014.Puolen vuoden asumisen jälkeen tämä asunto laitettiin asumiskieltoon laajalle levinneen mikrobikasvuston vuoksi.Tuli äkkilähtö minun tuloihini nähden liian kalliiseen asuntoon.Tämä oli tiedossa vuokranantajalla ja sos.toimistolla.Vaihtoehtoja ei ollut, paitsi siis se puolijoukkueteltta.
      Nyt Espoon Kruunu järkkäsi meille häädön ennenkuin olimme edes ehtineet keskustella asiasta.
      Ja tämä muka oikeusvaltio!!!

• jjkktruolh

Espoo nyt on fasistinen maalaiskylä.. Muutin sieltä Tallinnaan eikä takaisin ole todellakaan ikävä.

• enummarra

mistä se mikrobikasvusto oikein tuli

• puutteellinenalapää

Omasta virheestä toisaalta kun en suostu pesemään alavärkkiäni.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      91
      2083
    2. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      84
      1865
    3. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      49
      1480
    4. Nyt tiedän

Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai
      Sysmä
      48
      1436
    5. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      144
      1374
    6. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      48
      1324
    7. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      144
      1254
    8. Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla

Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!
      Puolanka
      26
      1116
    9. Paraneeko ilmapiiri nyt?

Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket
      Hyrynsalmi
      25
      1024
    10. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      101
      1003
    Aihe