Mikähän mun ongelmani on, kun aina illalla tulee pidättelemätön syömähimo? En ole varsinaisesti lihava, mutta olen viitisen kiloa painavampi kuin ennen, ja näin lyhyellä naisihmisellä se näkyy jo, ja vanhat vaatteet eivät mahdu.
Päiväni alkaa aina mallikkaasti. Aamukahvin jälkeen syön ruokalusikallisen pellavansiemeniä. Siitä noin tunnin kuluttua töissä sitten syön parisenkymmentä grammaa auringonkukansiemeniä, pinjansiemeniä ja muutamia kuivattuja luomuaprikooseja, ja näiden kanssa juon puolisen litraa vettä.
Seuraavaksi syön lounasaikaan, ja lounaani voi olla ruokaisa salaatti tai joskus mikroateriakin.
iltapäivällä kahvitauolla syön taas jonkin pienen välipalan. Se voi olla suklainen soijajuoma tai vettä ja karjalanpiirakka.
Ongelmani alkavat kun pääsen töistä. Kotimatkalla saatan käydä kaupan kautta ja ostaa suklaapatukan. Kotona ollessa tulee usein halu lähteä uudestaan kauppaan ostamaan jotain tiettyä, mihin tuli yhtäkkiä himo. Sitten menen, ja kappas, illalla töiden jälkeen on tullut syötyä yli tuhat kaloria yli kulutuksen. Eilenkin kävi näin, iltaseitsemään asti olin syönyt ihan kevyesti ja normaalisti, mutta sitten löysin itseni kassajonosta mukanani mm tortillachipsejä ja juustosalsaa.
Mulla on ahmiminen riistäytynyt täysin käsistä, en pysty lainkaan hillitsemään itseäni. Ärsyttää, kun päivä menee tosi hyvin sinne iltaseitsemään asti, ja sitten tadaa, hirveä himo iskee ja on pakko juosta kauppaan. Ja sitten on niin paha olla, etenkin henkisesti. Oksentanut en ole koskaan, enkä aio. Mut haluaisin lopettaa ahmimisen...
Ahminta alkaa illalla, mikä neuvoksi
11
2921
Vastaukset
- superme
luulen, että aamulla ja päivällä kannattaisi syödä enemmän, tuossahan ei ole juuri mitään :S
- suursyömäri
joten mun kulutus on 1650 kaloria, joten se kertyy jo noista ruuista melkein kokonaan, ja jos haluaa laihtua, on syötävä alle kulutuksen... tuo saattaa kuulostaa vähältä mut tosiaan pidempi vois syödä yhden kunnon aterian enemmän kuin mä...
- suursyömäri
suursyömäri kirjoitti:
joten mun kulutus on 1650 kaloria, joten se kertyy jo noista ruuista melkein kokonaan, ja jos haluaa laihtua, on syötävä alle kulutuksen... tuo saattaa kuulostaa vähältä mut tosiaan pidempi vois syödä yhden kunnon aterian enemmän kuin mä...
Tänään siivoan vain kotosalla, ja kulutukseni on vain 1608 kcal. Eihän tuohon määrään saa syödä juuri mitään, etenkin jos haluaa vielä laihtua sen terveellisen puoli kiloa viikossa. Minulla on nyt jo päivän kiintiö täynnä
Kahvi soijamaitoon, annos 235g
12 kcal
10 g
Pinjansiemen, pirkka
55 kcal
10 g
Auringonkukansiemeniä (Risetti), annos 10g
57 kcal
30 g
Wasa Fiber Plus (oikeat tiedot)
90 kcal
20 g
Aprikoosi kuivattu (Urtekram), annos 7g
148 kcal
250 g
Soijajuoma, suklaa (Alpro soya), annos 250g
175 kcal
160 g
Lohisalaatti (Stockmann), annos 160g
104 kcal
300 g
Tonnikalapasta [Saarioinen 300g]
540 kcal
Kaloreita 1081 kcal
Laihduttaa noin -0,5 kg viikossa
---------------------------------------------------------
Eli jos olisin loppupäivän syömättä, olisin terveellisen laihdutuksen rajoissa?? Tämä on ihan hullua, koska mulle tulee todella nälkä vielä illan myötä, ja toki voin syödäkin lihomatta, mutta kummallisuus on tossa terveellisessä puolen kilon pudotustahdissa, joka paukkui jo kello 16 iltapäivällä... - Gugga
suursyömäri kirjoitti:
Tänään siivoan vain kotosalla, ja kulutukseni on vain 1608 kcal. Eihän tuohon määrään saa syödä juuri mitään, etenkin jos haluaa vielä laihtua sen terveellisen puoli kiloa viikossa. Minulla on nyt jo päivän kiintiö täynnä
Kahvi soijamaitoon, annos 235g
12 kcal
10 g
Pinjansiemen, pirkka
55 kcal
10 g
Auringonkukansiemeniä (Risetti), annos 10g
57 kcal
30 g
Wasa Fiber Plus (oikeat tiedot)
90 kcal
20 g
Aprikoosi kuivattu (Urtekram), annos 7g
148 kcal
250 g
Soijajuoma, suklaa (Alpro soya), annos 250g
175 kcal
160 g
Lohisalaatti (Stockmann), annos 160g
104 kcal
300 g
Tonnikalapasta [Saarioinen 300g]
540 kcal
Kaloreita 1081 kcal
Laihduttaa noin -0,5 kg viikossa
---------------------------------------------------------
Eli jos olisin loppupäivän syömättä, olisin terveellisen laihdutuksen rajoissa?? Tämä on ihan hullua, koska mulle tulee todella nälkä vielä illan myötä, ja toki voin syödäkin lihomatta, mutta kummallisuus on tossa terveellisessä puolen kilon pudotustahdissa, joka paukkui jo kello 16 iltapäivällä...Lakkaa se laihdutus heti. Eihän siinä ole mitään järkeä kun itsekin sanoit miten ajat itsesi BED:iin.
Syö hyvin päivän aikana lämpimät ateriat ja maha täyteen. Älä kiristä kaloreissa, syö nyt ainakin se 1600! Huomaat miten ahmimiset jää pois kun olo on kylläinen! Ja laihdut.
- xylitolia
Itse olen ainakin huomannut, että kun en syö paljoakaan aamulla niin illalla iskee himo syödä kaikkee energia pitosta kun on energiavaje : S. Kehotan siis jakamaan ruuasta tulevaa energiaa tasaisemmin päivänaterioille. Ja olen sitäpaitsi ymmärtänyt, että aamulla olisi järkevämpää syödä ne isommat ateriat kun sillon ehtii kuluttaa ne päiväl paremmi.
- ruokavalio
Toi on niin perus ylipainoisen ihmisen ruokavalio..Siis syöt siemeniä?? Linnut syö siemeniä..noh, kait ne on terveellisiä. Syö kunnon aamupala esim. 300 kcal edestä ja kunnon lounas (n.800 kcal terveellistä ruokaa leipineen ja maitoineen) muutaman tunnin päästä aamupalasta, välipala iltapäivällä n. 200 kcal. Ei varmasti tule syömisen himoa illalla, ainakaan sellaista, joka johtuisi nälästä. Monet hoikat ihmiset syövät suurimman osan päivän kalorisaldosta ennen klo 15 päivällä.
- ruokavalio
Toi on niin perus ylipainoisen ihmisen ruokavalio..Siis syöt siemeniä?? Linnut syö siemeniä..noh, kait ne on terveellisiä. Syö kunnon aamupala esim. 300 kcal edestä ja kunnon lounas (n.800 kcal terveellistä ruokaa leipineen ja maitoineen) muutaman tunnin päästä aamupalasta, välipala iltapäivällä n. 200 kcal. Ei varmasti tule syömisen himoa illalla, ainakaan sellaista, joka johtuisi nälästä. Monet hoikat ihmiset syövät suurimman osan päivän kalorisaldosta ennen klo 15 päivällä.
- että sulla
on ruumiinkuvahäiriö eikä bed. Jos olet niin pieni nainen, että kulutuksesi on 1600kcal/vrk (eli hyvin vähän), niin laihduttamista ei ole. Runsaan tuhannen kalorin vuorokausiannoksella ihan jokainen ahmisi illalla. Kannattaisi mieluummin syödä se 1600 kaloria, välttyä ahmimiselta ja tehdä 500 kalorin vajaus liikunnalla. Tällöin keho ei menisi säästöliekille, lihakset kasvaisivat (lihakset on se koneisto, joka polttaa rasvaa), mieli pysyisi hyvänä (ilman lohtusyömistä), ja vaikka ei paino puntarin mukaan putoaisi (sinulla ei liene paljoa mistä pudottaa), niin kroppa kiinteytyisi (kooltaan pienenisi) ja muuttaisi muotoaan ja luultavasti voisit alkaa huoletta jopa syömään 2000 kcal/vrk, etkä lihoisi yhtään.
- suursyömäri
Aloitin nyt kesätyön, jossa tulee joka arkipäivä liikuttua raskaasti tunti ja kohtalaisen raskaasti viisi-kuusi tuntia. Energiantarpeeni tuplaantui kalorilaskurin mukaan. Olen lisännyt syömistäkin reilusti, ettei keho menisi säästöliekille. Tilanne on pelottava sikäli, että laihdun tässä varmasti, mutta jos en pidä tarkasti silmällä syömisiäni, voin lihoa työn loputtua tosi helposti, joko siksi että
1) jatkan samoja syömätapoja, jotka hankin raskaan työn aikana
2) syön niukasti, mutta lihon, koska olen sekoittanut aineenvaihduntani raskaassa työssä syömällä väärin (liian vähän) - öhiu
Et kyllä uskoakseni ole lyhyt, jos perusaineenvaihduntasi on 1608. Vai onko tuo jonkin sortin liikunta mukaanluettuna? Meinasin vain, että itse olen 162-senttinen ja peruskulutukseni on vuorokaudessa tekemättä mitään 1320...
- syysmyrkkylilja
No ei se ihme ole että illalla ahmituttaa jos syö noin olemattoman aamupalan jota ei korvata tukevammalla lounaalla. Syö aamusta asti riittäviä aterioita niin saattaa helpottaa iltasyöpöttelyä. Ja lisää ateriarytmiisi päivällinen. Ihminen saa syödä kaksi lämmintä ateriaa päivässä kunnon aamiainen ja jotain pientä iltapalaa ja välipala tarvittaessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1176011Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631503894Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503295Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4702740Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2701755Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321423- 871406
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1591288- 771268