mitä lääkkeitä syötte?

bubblebobble

moi kaikki bipot!olisi kiva kuulla minkalaisilla lääkekoktaileilla meitä oikein hoidetaan,joten kertokaahan.
Itselläni:
-efexor
-abilify
-ketipinor
-diapam

onko jollain muulla samat lääkkeet?

180

16963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Pilleristi"

      Mulla menee tällä hetkellä:
      Deprakine 900mg
      Zeldox 120mg
      Seroquel 100mg
      Suprium 100mg
      Tarvittavana menee Opamox...

      • täytyy vastustaa

        Paljon syöt lääkkeitä. Liekö yhtä vaarallisia kun litium jolla ihminen kyllästetään pahoista sivuvaikeuksista huolimatta ja lopuksi on myrkytys ja mahdollinen hengen lähtö, mutta siitähän nämä määrääjät eivät vastaa eivätkä välitä.


    • Anitya

      Mulla menossa

      Zyprexa 7,5 mg iltaisin
      Deprakine yhteensä 1500 mg
      aamulla 500, illalla 1000mg

      Just kävin lääkärillä ja hän suositteli, että vaihdettaisiin mun lääkitys abifilyyn ja serogueliin. Siihen menee kuitenkin aikaa vielä. Nämä tämän hetkiset lääkkeet väsyttävät ja lihottavat. Voi kun vois olla ilman mitään mömmöjä... Se on mun mielipide.

    • henkisesti sairasta

      joukostamme,koska olemme sitä kaikki.Toisilla on vai huonompi olo kuin toisilla. Ihminen on säikky ja katsoo suu auki jos näkee jotain mielestään outoa.Lääkkeet ovat samojen ihmisten keksimiä,mutta niillä ei ole viellä uutta ihmistä rakennettu.Joku katsoi ne joskus toistensa kaltaisiksi ja toinen haki itselleen sopivaa,mutta ei kajonnut mihinkään.Jos jäät lääkkeisiin kiinni,olet voinnut tehdä karhunpalveluksen itsellesi niiden alkukäytössä.Siinä on osittain myös toinen toisensa hyväksi käytöstä.Onhan siinä melko ero lääkärien palkoissa ja mitä potilaalle jää laitoksessa käteen eläkkeestään? Harva se päivä saa kuulla uutisista,milloin hoitajat varastavat ehkä omiin tarpeisiinsa lääkkeitä laitoksista,insuliinisurmista,kaivetaan kuolleita esiin jossain jotta voidaan tarkastaa mihin potilaat ovat kuolleet,lääkkeiden yliannostuksiinko,väkisin makaamisia jne? Mikä näissä on tervettä?Eräässä suuressa sairaalassamme sanottiin joskus,että emme voi ottaa sairaita työhön tänne? Kysymykseen,että onko teillä parhaillaan terveitä siellä töissä? Oli jo vaikeampaa vastata.Oli paljon muutakin yksinkertaisen uunoa sananvaihtoa,Kuten kysymys,MITÄ OSUUTA PUHDAS VESI NÄYTTELEE IHMISEN TERVEYDESSÄ? vAST. no se nyt on niin yksinkertainen asia,ettei sitä ole edes tutkittu?-Vaikka ihminen sisältää suurimmaksi osaksi vettä,ei asiaa oltu edes tutkittu?Olisi suotava että laitosten henkilökunta pitäisi edes toisistaan huolta,terveydellisesti ja muilta osin.Teillä on kaikki informatio potilaista kielletty ystäviltään,millä osastolla hän on että voisi käydä tapaamassa.Läpinäkyvät valheenne eivät paljon kohota ammattitaitoanne ollessanne joka asiassa poikkikapulana potilaiden ja heidän ystäviensä välillä?Erittäin moukkamainen käytöksenne jatkuu,koska teillä ei ole mitään selvää gongreettista valvontaa työssänne.Teitä pidetään kuin taivaallisena enkelilaumana,mihin peräpohjolan kansa uskoo,kunnes ovat itse lukkojenne takana.Kyllä te pystytte hyvänkin hengen sinne luomaan jos on vähänkin halua,eikä piruilua heti ensikerrasta lähtien.

      • bibopää-

        Melko vainoharhaista tekstiä... huhhuh


      • Anonyymi
        bibopää- kirjoitti:

        Melko vainoharhaista tekstiä... huhhuh

        Joo, suosittelisin käymään ammattilaisella. Ei millään pahalla vaan nimen omaan onaa terveyttäsi ajatellen.


    • nannnnnah

      Mulla menee

      lamictal 100 100mg
      Citalopram hexal 30mg (alennettu juuri 60mg:sta)
      abilify 7,5mg
      unettomuuteen ketipinor 25-100mg, nyt otan 50mg

      tarvittaessa temesta, ipsatol

    • nasukasa

      ...on tasaavana Lamotrigin.Masikseen Sertralin.Päivällä Rivatril.Ilta/unilääkkeenä Truxal.

    • bippolin

      Syön pelkkää Zyprexaa 10 mg iltaisin. Sairaushistoriani aikana olen syönyt: Litoa, Sepramia, Deprakinea, Peratsinia, Cipralexia, Xanoria ja Opamoxia. Zyprexa on ainoa, joka toi avun. Valitettavasti olemme yksilöllisiä, eikä Zyprexakaan toimi kaikilla. En ole myöskään saanut Zyprexasta muita sivuvaikutuksia kuin seksuaalisten halujen vähenemisen.

      • Anonyymi

        Zypreza on erittäin vaarallinen,
        Feda,n (federal drug assosiation) saat parhaat tiedot
        Ei missään tapauksessa saa käyttää sydänvaiva, eikä henkilöille joilla on pituitary kaavain, sokeri tauti, veren paine tai muu tauti.
        Usan määräyket on tarkemmat kuin suomen.

        Ylipätään on järjetöntä uskoa että näkymätön sisin eli ylösnousevassa sielussa on tauteja,
        Mitään sellaista psycheä jota koululääketiede rahstaakseen valtiolta 11 biljoonaa vuodessa psyykkepillerein, ei ole olemassakaan.

        1.älkää uskoko teistä kauppatavaraa hermomyrkky tehtaille metsästävien psykiatrien suulla tehtyjä diaknooseja lainkaan.

        2.älkää uskoko että näkymättömässä sisimmässä on tauteja, se on vain rahan huijaukseen tehty satu, että apteekkarit ja tohtorien omistamat hernomyrkky tehtaat saa rahaa.

        Jos olette pahoin voivia, jos koskette psyykkeläkkeisiin eli uskomus hoitoihin, voitte vielä hunommin, sillä psyykke lääkkeet myrkyttävät maksaa munuaisia ja haimaa, ja on naurettavaa uskoa että se parantaa näkymättömän sisimmän tauteja.
        Zyprexa kuten muut dibamiini sulkijat sulkee vitaali aineen dobamiinin, jota tarvitaan henkiseen hyvin vointiin, nopeaan oppimiseen, nopeaan reagointiin, ja työtehon eli nopean liikkeen ylläpitoon

        Nyt puoskarit sulkee dobamiinin neuroleptein, joihin zyprexa kuuluu

        Jolloin teistä tulee kuin parkinson tautinen, jossa dobamiini sulkeutuu tuntemattomasta syystä,
        Tulette hitaaksi oppimaan, hitaaksi ymmärtämään, hitaaksi reflekseiltä ja likkeenne hidastuu kuin patkinson tautisella katko kävelyksi, ette pysty ulkoilemaan tai harrastamaan, ja siitä masennutte lisää,
        Koska dobamiinien sulkeminen tekee kroonisen masennuksen automaattisesti (kuten parkinson tauti) siihen teille annetaan
        SSRI sotkijat jotka lyö setotoninit sekaisin ja

        välillä SSRI lääkkeet lyö yli (elimistön oma serotoniini ei poistu riittävän nopeasti kemian tehtaan tekemän tieltä)
        Jolloin tulee mania tai ADHD pillereistä ja saatte siihen bipolar tai ADHD pillerit ja näin pillereillä tehdään kemiallinen epätasapaino ja näytätte oikeasti hulluilta ja teette asoita joita ilman pillereillä tehtyä kemiallista epätasapainoa ette tekisi.

        Suhtautukaa psykiatriaan kuin ihmiskauppiaaseen, joka myy mitä sontaa tahansa saadakseen rahaa.

        Valtioon suhtautukaa ihmiskaupan ylläpitäjänä, eli välinpitämättömänä, lahjottuna orgabisaationa, joka uskoo jokasen sadun mitä lääketehtaan alainen koululääketieteen liikelaitos opettaa.
        VALTIO EI VÄLITÄ PÄTKÄÄKÄÄN MITÄ SONTAA JA VALHEITA TEILLE SYÖTETÄÄN.


    • on nyt

      seuraava:

      Absenor (= Deprakine) depott 1000 mg/ilt.
      Seroquel 150 mg/ilt.
      tarvitt. Stilnoct 1/2 -1 tbl/ilt

      eli mun lääkitys kaikki illalla koska unettomuus pahin riesani.

      Absenor syötättää ja lihottaa, joten esitän lääkärille seuraavalla kerralla yhdistelmää Abilify ja Seroquel.

      • bubblebobble

        toi yhdistelmä tosi hyvin ja abilify hillitsee ruokahalua.


      • Anonyymi

        Unettomuuteen melatoniini
        Kärsimys kukka ei sovi kaikille.
        Sitruuna ruoho tahna 2 tasapää ruokalusikkaq pitää ottaa unttomuuteen 2-3 tuntia ennen nukkumaan menoa, koska. Sen pitää läpäistä ruuansulatus, koska se on ruoka joka sisältää bentzoa luonnostaan, mutta ei titaanioksidia eli raskasmetallia kuten apteekin tablettien valkea väriaine, jolla myös valkea seninämaali värjätään.

        Sitruuna ruhoa saa city ja prisma kaupoista 5 cm korkeassa lasipurkissa aasialsiten mauste tahnojen seasta SPISE UP sarjan tuotteena.

        Sitruuna ruhon siementen syönti sellaisenaan on hyödytön koska tulevat kokonaisena, imeytymättöminä ulos suolesta.

        Itse varon kaikkia apteekin tuotteita, koska niiden valkea väriaine on erikoisen myrkyllinen.


    • bibopää-

      Töissä pitää pystyä käymään, joten pienellä lääkityksellä yritän sinnitellä ja seurailla aaltoja.

      Lamictal 200
      remeron 60
      thyroxin 150
      temesta 2-3mg/d
      rivatril vaihtelevasti

      tarvittaessa'
      zyprexa
      azona

      jotenkuten näillä menee, ennenkuin ei ollut duunissa niin pikkasen vahvemmalla koktaililla meni henkisesti paremmin.

      • lääk.

        Miksi syöt thyroxiinia, mikä lääke tuhosi kilpirauhasesi?


      • bibopää-
        lääk. kirjoitti:

        Miksi syöt thyroxiinia, mikä lääke tuhosi kilpirauhasesi?

        Ei sitä kilpirauhasta mikään lääke tuhonnut. Jotkut lääkkeet saattavat suurina annoksina hieman vaikuttaa kilpirauhasen toimintaan, mutta ero on pieni.

        Usein thyroxinia käytetään masennuslääkityksen tukena, kun lääkkeistä ei vastetta muuten tahdota saada. Esimerkiksi masennusjaksojen aikaan itse olen käynyt myös sähköhoidossa, joka toimii hyvin, kun masennuslääkkeet eivät oikein tahdo purra.


      • lääk.
        bibopää- kirjoitti:

        Ei sitä kilpirauhasta mikään lääke tuhonnut. Jotkut lääkkeet saattavat suurina annoksina hieman vaikuttaa kilpirauhasen toimintaan, mutta ero on pieni.

        Usein thyroxinia käytetään masennuslääkityksen tukena, kun lääkkeistä ei vastetta muuten tahdota saada. Esimerkiksi masennusjaksojen aikaan itse olen käynyt myös sähköhoidossa, joka toimii hyvin, kun masennuslääkkeet eivät oikein tahdo purra.

        litium tuhoaa kilpirauhasen, oletkohan käyttänyt?


      • risperdali
        lääk. kirjoitti:

        litium tuhoaa kilpirauhasen, oletkohan käyttänyt?

        käytin risperdalia 2kk ja lihoin 100kg


      • bibopää.
        lääk. kirjoitti:

        litium tuhoaa kilpirauhasen, oletkohan käyttänyt?

        Lito on itsetuhoiselle hankala lääke. Terapiatason ja myrkytyksen ero on liian pieni. Itse olen nopea metaboloija eli terapiatasoja on vaikea saavuttaa, joten litolla leikkiminen olisi tappavaa.


      • annep1
        lääk. kirjoitti:

        Miksi syöt thyroxiinia, mikä lääke tuhosi kilpirauhasesi?

        voisiko olla että ketiapiini tuhoaa, koska tyttäreni ja minä söimme molemmat ketipinoria ja molemmille on nyt tullut kilpirauhasen vajaatoiminta


      • Anonyymi
        bibopää- kirjoitti:

        Ei sitä kilpirauhasta mikään lääke tuhonnut. Jotkut lääkkeet saattavat suurina annoksina hieman vaikuttaa kilpirauhasen toimintaan, mutta ero on pieni.

        Usein thyroxinia käytetään masennuslääkityksen tukena, kun lääkkeistä ei vastetta muuten tahdota saada. Esimerkiksi masennusjaksojen aikaan itse olen käynyt myös sähköhoidossa, joka toimii hyvin, kun masennuslääkkeet eivät oikein tahdo purra.

        Hanaveteen lisätty kloori automaattisesti tekee kaikille veden juojille kipisrauhas vajaa toiminnan,
        Jos siis rakennat talon älä kytke sitä vesijohto eli kloori verkkoon, vaan tee kaivo, niin lapsesi säästyy niin kauan kun ovat kotona kilpisrauahas vajaatoimmalta.
        Uimahallin kloorivesi tekee saman.

        Lievän kilpistauhas vajeen voi hoitaa pitämällä joditason hyvänä (liian korkea tuo sydän tykytystä ja muita oireita)

        Apila tehostaa estrogeeni toimintaa joka puolestaan tehostaa kilpirauhas toimintaa, englannissa apteekki myy lirvään kilpistauhas vajeeseen apila kapseleita, se on tieteellisesti tutkittu, toimii lievään kilpirauhas vajaatoimintaan kuten vaihde vuosien estrogeeni vajeeseen.

        Suomessa apilat pitää itse kerätä, pestä, kuivattaa ja silputa ja panna tiheäverkkoiseen (kesto hedelmä) pussiin ja ottaa hyppysellinen joka päivä.
        Mutta jos juot kloori vettä mikään ei auta.


      • Anonyymi
        risperdali kirjoitti:

        käytin risperdalia 2kk ja lihoin 100kg

        Lopettakaa kaikki psyykkelääkkeet.
        On idiootismia uskoa että mytkyttämällä kehoa hermomytkyin näkymätön sisin paranee taudeista, joita yksilöillä ei ole koskaan ollutkaan,
        On vain matkkina mies ja nais ryhmä ja koululääketieteen liikelaitos joka levittää moista roskaa ja tekee suullaan diaknooseja näkymätyömälle sisimmälle saadakseen kelalta sen 11 biljoonaa, jonka kela vuodessa maksaa psyykkepillereistä ja valtio psykiatrien palkoista.


      • Anonyymi
        annep1 kirjoitti:

        voisiko olla että ketiapiini tuhoaa, koska tyttäreni ja minä söimme molemmat ketipinoria ja molemmille on nyt tullut kilpirauhasen vajaatoiminta

        Kilpirauhasen alitoiminta on minullakin ilman että olisin syönyt mitään erityisiä lääkkeitä
        Monella se on suvussakin vauvana.
        Pitää oyåttaa selville lääkärissä jos joku lääke aiheuttaa alitoiminta eikä kirjoitella nettiin asioita mistä ei ole edes lääkärin lausuntoa.


    • pibo63

      - Bipoon seroquel prolong

      liksäksi

      - ahdistuneisuushäiriöön Temesta
      - uusiutuvaan masennukseen Sepram
      - paniikkihäiriöön tarvittaessa Xanor
      ja uneen tarvittaessa Somnor

      • juorut.XXX

        Miksi käytät lisäksi paniikkihäiriöön Xanoria, sillä Sepram masennuslääkkeenä on myöskin paniikkihäiriölääke?


    • Pieni pyöreä

      -Triptyl 150 mg
      -Seroquel 100 mg
      -Xanor 0,5 mg tarvittaessa eli 2-4 kertaa vrk.

      Trisyklisiin masennuslääkkeisiin kuuluva Triptyl otettiin käyttöön kun SSRI-, SNRI- ja MAO-estäjä-lääkkeet eivät toimineet. Alkuun annos nostettiin 100 mg:aan joka toimi useamman kuukauden, sitten masennuin uudestaan ja tehtiin nosto 150 mg:aan. Kuulemma maksimiannos on 300 mg/vrk, joten mahdollisen uuden masennusjakson iskiessä en ole vielä hukassa.

      Bentsoihin on fyysinen riippuvuus, mutta väliäkös tuolla.

      • lääkemäärää,,,,

        etteKÖ ole ihan tokkurassa tollasilla lääkityksillä??:((((miten ihmiset ennenvanhaan pärjäsi kun välillä masennusta - tekivät kai kovaa työtä!!!!en ilmesiseti ymmärrä kys,sairautta mutta jotenkin tuntuu ettei ihminen voinauttia elämästä Oikeasti k un kamalat mömmöt päällä!!!!!!!no kai ne lääkärit tietää jos oireita todella.mutta tilanteet muuttuvat ja itse olen lääkkeettömän kannan kannalla!eikö vaihtoehtois puolelta löydy elämää tukevaa???itse sieltä avun saanut,pitää tietty vierott.ensin lääkkeistä osasta ainankin!unil.kyllä käytössä ja tuntuu että sekin liikaa .nukun kyllä.kaikella on väliä-elämä on arvokasta!!!!!jokainen tietää oman tilanteensa.kaunista kesää!!!!


      • Pieni pyöreä
        lääkemäärää,,,, kirjoitti:

        etteKÖ ole ihan tokkurassa tollasilla lääkityksillä??:((((miten ihmiset ennenvanhaan pärjäsi kun välillä masennusta - tekivät kai kovaa työtä!!!!en ilmesiseti ymmärrä kys,sairautta mutta jotenkin tuntuu ettei ihminen voinauttia elämästä Oikeasti k un kamalat mömmöt päällä!!!!!!!no kai ne lääkärit tietää jos oireita todella.mutta tilanteet muuttuvat ja itse olen lääkkeettömän kannan kannalla!eikö vaihtoehtois puolelta löydy elämää tukevaa???itse sieltä avun saanut,pitää tietty vierott.ensin lääkkeistä osasta ainankin!unil.kyllä käytössä ja tuntuu että sekin liikaa .nukun kyllä.kaikella on väliä-elämä on arvokasta!!!!!jokainen tietää oman tilanteensa.kaunista kesää!!!!

        Sen sijaan masentuneena väsyttää koko ajan ja on ihan tokkurassa. Nykyisin jaksan lähteä kämpästä ulos, harrastaa liikuntaa, laittaa kunnollista ruokaa jne.

        Ennen vanhaan tehtiin itsemurhia jos ei pärjätty, kuten Virginia Woolf ja Ernest Hemingway.


      • bibopää.
        Pieni pyöreä kirjoitti:

        Sen sijaan masentuneena väsyttää koko ajan ja on ihan tokkurassa. Nykyisin jaksan lähteä kämpästä ulos, harrastaa liikuntaa, laittaa kunnollista ruokaa jne.

        Ennen vanhaan tehtiin itsemurhia jos ei pärjätty, kuten Virginia Woolf ja Ernest Hemingway.

        Ennen vanhaan oli "synkkä mielisiä" ja sitten niitä jotka listi ittensä.

        2-suuntaisessa on se hyvä puoli, että joskus jaksaa tehdä paljon töitä joskus sitten ei taas kiinnosta työnteko. Sellaista tasapainoilua se on. Faktahan se kuitenkin on, että itsekin olen jatkuvasti väsynyt ja pahimpina ahdistuskausina niin tokkurainen, etten välttämättä muista työviikosta mitään. Varsinkin jos ahdistukseen ottaa lääkkeiden lisäksi vielä alkoholia sen viikon kaksi putkeen.

        Työt kyllä on tullut tehtyä ja siihen oloon on tottunut niin, ettei sitä "maallikko" huomaa. Pomokin pitää vain jonain viikkoina hiljaisempana.

        Fakta on myös se, että moni paljon vaikeammin sairaskin pärjää elämässään. Se on vain skarpattava ja sopeuduttava. Itkeäkin saa, mutta ei itsesääliä.


      • Bibo Kireenä
        lääkemäärää,,,, kirjoitti:

        etteKÖ ole ihan tokkurassa tollasilla lääkityksillä??:((((miten ihmiset ennenvanhaan pärjäsi kun välillä masennusta - tekivät kai kovaa työtä!!!!en ilmesiseti ymmärrä kys,sairautta mutta jotenkin tuntuu ettei ihminen voinauttia elämästä Oikeasti k un kamalat mömmöt päällä!!!!!!!no kai ne lääkärit tietää jos oireita todella.mutta tilanteet muuttuvat ja itse olen lääkkeettömän kannan kannalla!eikö vaihtoehtois puolelta löydy elämää tukevaa???itse sieltä avun saanut,pitää tietty vierott.ensin lääkkeistä osasta ainankin!unil.kyllä käytössä ja tuntuu että sekin liikaa .nukun kyllä.kaikella on väliä-elämä on arvokasta!!!!!jokainen tietää oman tilanteensa.kaunista kesää!!!!

        Hän sanoi minulle että tässä on kyse sairaudesta joka on aivokemiassa. Siellä ei välittäjä aineet erity tai vaihdu. Diabeettes potilaalla ei ole insuliiania. Mitä hän tekee?? -puree hammasta ja sinnittelee ja käy töissä ?? niinkö?

        Diabeetikko joka ei hoida itseään vaan sinnittelee sairaana päätyy hautuumaalle pukkaan kukkaa. Sama homma on tämän bibon kanssa. Sen kanssa voi sinnitellä tuhota oman elämänsä, kotinsa, työnsä, läheisensä elämät siinä sivussa.

        Kummallista jeesustelua ns. terveidenkirjoissa kulkevilta hulluilta niitä kohtaan jotka välittävät itsestään ja muista niin paljon että hoitavat itseään ja terveyttään aktiivisesti.

        Kun sinulta pettää selkä tai katkeaa käsi tai munuaiset prakaa tms. niin muista sinnitellä ja tehdä kovasti ja paljon töitä.

        Salli minulle ilo katsella vieresssä ja nauraa partaani. Hullu kun saa olla mutta ei tyhmä, ei ainakaan siinä mitä tulee oman terveyden ylläpitoon.

        Ja mitä siihen hulluuteen tulee; eräs viisas hemmo jonka nimeä en muista sanoi jotakuin näin:

        On sairauden merkki jos sopeutuu näin häiriytyneeseen maailmaan.

        Ja lopuksi kerrottakoon että minä pärjään yhdellä jyvällä päivässä.
        Lamotriginilla 100mg.

        Hyvää kesää!

        Ps: Jos kaadut laiturilla ja jalka menee poikki niin älä hyvä ihminen mene lääkäriin vaan töihin. Silla tosi sissi on se joka sinnittelee. Kyllä se marttyyrin kruunu kirkastuu kun juokset itsesi siellä oravanpyörässäsi kuoliaaksi. Joku muu kerää sen potin sitten nenäsi edestä mitä tavoittelit. Kerää ne sen siltikin vaikka eläisit ikuisesti. Hyppää pois kun vielä voit, sulla on vaan yksi elämä.


      • Jean prrr Kusela
        lääkemäärää,,,, kirjoitti:

        etteKÖ ole ihan tokkurassa tollasilla lääkityksillä??:((((miten ihmiset ennenvanhaan pärjäsi kun välillä masennusta - tekivät kai kovaa työtä!!!!en ilmesiseti ymmärrä kys,sairautta mutta jotenkin tuntuu ettei ihminen voinauttia elämästä Oikeasti k un kamalat mömmöt päällä!!!!!!!no kai ne lääkärit tietää jos oireita todella.mutta tilanteet muuttuvat ja itse olen lääkkeettömän kannan kannalla!eikö vaihtoehtois puolelta löydy elämää tukevaa???itse sieltä avun saanut,pitää tietty vierott.ensin lääkkeistä osasta ainankin!unil.kyllä käytössä ja tuntuu että sekin liikaa .nukun kyllä.kaikella on väliä-elämä on arvokasta!!!!!jokainen tietää oman tilanteensa.kaunista kesää!!!!

        mistä ja miten olet saanut avun vaihtoehtois puolelta?????????????????????????????????


      • Kata68
        lääkemäärää,,,, kirjoitti:

        etteKÖ ole ihan tokkurassa tollasilla lääkityksillä??:((((miten ihmiset ennenvanhaan pärjäsi kun välillä masennusta - tekivät kai kovaa työtä!!!!en ilmesiseti ymmärrä kys,sairautta mutta jotenkin tuntuu ettei ihminen voinauttia elämästä Oikeasti k un kamalat mömmöt päällä!!!!!!!no kai ne lääkärit tietää jos oireita todella.mutta tilanteet muuttuvat ja itse olen lääkkeettömän kannan kannalla!eikö vaihtoehtois puolelta löydy elämää tukevaa???itse sieltä avun saanut,pitää tietty vierott.ensin lääkkeistä osasta ainankin!unil.kyllä käytössä ja tuntuu että sekin liikaa .nukun kyllä.kaikella on väliä-elämä on arvokasta!!!!!jokainen tietää oman tilanteensa.kaunista kesää!!!!

        kaksisuuntainen ei saa olla ilman lääkkeitä. Riski itsetuhoisuuteen on liian suuri.


      • mieluummin näin
        Bibo Kireenä kirjoitti:

        Hän sanoi minulle että tässä on kyse sairaudesta joka on aivokemiassa. Siellä ei välittäjä aineet erity tai vaihdu. Diabeettes potilaalla ei ole insuliiania. Mitä hän tekee?? -puree hammasta ja sinnittelee ja käy töissä ?? niinkö?

        Diabeetikko joka ei hoida itseään vaan sinnittelee sairaana päätyy hautuumaalle pukkaan kukkaa. Sama homma on tämän bibon kanssa. Sen kanssa voi sinnitellä tuhota oman elämänsä, kotinsa, työnsä, läheisensä elämät siinä sivussa.

        Kummallista jeesustelua ns. terveidenkirjoissa kulkevilta hulluilta niitä kohtaan jotka välittävät itsestään ja muista niin paljon että hoitavat itseään ja terveyttään aktiivisesti.

        Kun sinulta pettää selkä tai katkeaa käsi tai munuaiset prakaa tms. niin muista sinnitellä ja tehdä kovasti ja paljon töitä.

        Salli minulle ilo katsella vieresssä ja nauraa partaani. Hullu kun saa olla mutta ei tyhmä, ei ainakaan siinä mitä tulee oman terveyden ylläpitoon.

        Ja mitä siihen hulluuteen tulee; eräs viisas hemmo jonka nimeä en muista sanoi jotakuin näin:

        On sairauden merkki jos sopeutuu näin häiriytyneeseen maailmaan.

        Ja lopuksi kerrottakoon että minä pärjään yhdellä jyvällä päivässä.
        Lamotriginilla 100mg.

        Hyvää kesää!

        Ps: Jos kaadut laiturilla ja jalka menee poikki niin älä hyvä ihminen mene lääkäriin vaan töihin. Silla tosi sissi on se joka sinnittelee. Kyllä se marttyyrin kruunu kirkastuu kun juokset itsesi siellä oravanpyörässäsi kuoliaaksi. Joku muu kerää sen potin sitten nenäsi edestä mitä tavoittelit. Kerää ne sen siltikin vaikka eläisit ikuisesti. Hyppää pois kun vielä voit, sulla on vaan yksi elämä.

        Mutta ei auta.
        Tällä hetkellä menee:
        lito 900mg
        citalopram 60mg
        tyroxin 1,5mg

        aiemmin muita, mm. lamotrigin

        Mun ongelmana on väsymys, ikuinen väsymys. Mulla on aiempina kesinä ollut mukavia maniajaksoja, mutta nyt sekin nukutaan ohi. Koko talvi unenomaista pöperöö.

        Kun otan lääkeitä illalla ( toisen satsin aamulla) näen kaikki tabut kämmenellä, on tosi vaikee saada alas, kun ajattelee paljonko on tullu nieltyä vuosien varrella noita mömmöjä...
        Oon koittanu vähentää citalopramia, mutta ei voinu. Nyt jätin 1 liton pois ja odottelen josko huippaus vaimentuis viikon päästä.
        Mulla oli kiva huomio:
        kun lamotrigin lopetettiin, alkoivat hiukset taas kasvaan :)
        Mulla on tuo lito tehny kilpirauhasarvoihin muutoksia ja siksi tyroxin-pitoisuutta seurataan useammin nyt


      • ei mömmöjä666
        lääkemäärää,,,, kirjoitti:

        etteKÖ ole ihan tokkurassa tollasilla lääkityksillä??:((((miten ihmiset ennenvanhaan pärjäsi kun välillä masennusta - tekivät kai kovaa työtä!!!!en ilmesiseti ymmärrä kys,sairautta mutta jotenkin tuntuu ettei ihminen voinauttia elämästä Oikeasti k un kamalat mömmöt päällä!!!!!!!no kai ne lääkärit tietää jos oireita todella.mutta tilanteet muuttuvat ja itse olen lääkkeettömän kannan kannalla!eikö vaihtoehtois puolelta löydy elämää tukevaa???itse sieltä avun saanut,pitää tietty vierott.ensin lääkkeistä osasta ainankin!unil.kyllä käytössä ja tuntuu että sekin liikaa .nukun kyllä.kaikella on väliä-elämä on arvokasta!!!!!jokainen tietää oman tilanteensa.kaunista kesää!!!!

        Samaa ihmettelen, että noin suurilla mömmömäärillä voisi olla työelämässä.

        Mutta lähes kaikki bibotapaukset ovat sairaseläkeläisiä ja poissa työelämästä. Silloin kun löhöö kotona, niin voi popsia lääketehtaiden kemioita mielin määrin. Kotona koisia vuoteen pohjalla kaiket päivät ja odotella million taasen seuraavan mömmön ottoaika tulee. Jotta sellasta.


      • cv4
        Kata68 kirjoitti:

        kaksisuuntainen ei saa olla ilman lääkkeitä. Riski itsetuhoisuuteen on liian suuri.

        Ei välttämättä, se on ihan yksilöllistä.


      • hyytymä_neuvoksi
        lääkemäärää,,,, kirjoitti:

        etteKÖ ole ihan tokkurassa tollasilla lääkityksillä??:((((miten ihmiset ennenvanhaan pärjäsi kun välillä masennusta - tekivät kai kovaa työtä!!!!en ilmesiseti ymmärrä kys,sairautta mutta jotenkin tuntuu ettei ihminen voinauttia elämästä Oikeasti k un kamalat mömmöt päällä!!!!!!!no kai ne lääkärit tietää jos oireita todella.mutta tilanteet muuttuvat ja itse olen lääkkeettömän kannan kannalla!eikö vaihtoehtois puolelta löydy elämää tukevaa???itse sieltä avun saanut,pitää tietty vierott.ensin lääkkeistä osasta ainankin!unil.kyllä käytössä ja tuntuu että sekin liikaa .nukun kyllä.kaikella on väliä-elämä on arvokasta!!!!!jokainen tietää oman tilanteensa.kaunista kesää!!!!

        Lääkärit ovat napanuorassa lääketehtaisiin ja siksi yhdellä sairaalla on vähintään kuusi lääkettä samanaikaisesti, vaikka kahdessakin lääkkeessä olisi sama vaikuttava aine. Bipot vaan ei ymmärrä lääkkeiden päälle mitään, niin niille on hyvä syöttää vaikka koko lääketehtaan psyykenääkkeiden arsenaali. Hah,...


      • Uusbipo
        hyytymä_neuvoksi kirjoitti:

        Lääkärit ovat napanuorassa lääketehtaisiin ja siksi yhdellä sairaalla on vähintään kuusi lääkettä samanaikaisesti, vaikka kahdessakin lääkkeessä olisi sama vaikuttava aine. Bipot vaan ei ymmärrä lääkkeiden päälle mitään, niin niille on hyvä syöttää vaikka koko lääketehtaan psyykenääkkeiden arsenaali. Hah,...

        Naurettava väittämä. Ikään kuin kaikki maanis- depressiivistä mielialahäiriötä sairastavat ihmiset olisivat samanlaisia/ yhtä tyhmiä/älykkäitä. Itse kärsin unettomuudesta ja ruokahsluttomuudesta ja sain bipo1 - diagnoosin. Pyrin olemaan ilman möömmöjä, nyt litium 600mg, pärjäsin 35 v ilman... Yksi burn out taas ja voimat loppui. Nyt aion päästä lotosta eroon, koska kilpirauhanen on sammumassa. Muutin elämänolosuhteita ja työkuvioita, ja , oi synti, nukun kuin enkeli jos poltan hieman kannabista ( reseptorit aivoissa, ei tuhoa maksaa tai munuaisia=terveellisempi kuin moi saatanan kemikaalit)


      • Anonyymi
        ei mömmöjä666 kirjoitti:

        Samaa ihmettelen, että noin suurilla mömmömäärillä voisi olla työelämässä.

        Mutta lähes kaikki bibotapaukset ovat sairaseläkeläisiä ja poissa työelämästä. Silloin kun löhöö kotona, niin voi popsia lääketehtaiden kemioita mielin määrin. Kotona koisia vuoteen pohjalla kaiket päivät ja odotella million taasen seuraavan mömmön ottoaika tulee. Jotta sellasta.

        Kyllähän se vähän niin meneekin...ainakin diagnoosiin alussa ennenkuin löytää sopivan lääkityksen ja tasoittuu elämä ja lääkkeiden mahdolliset sivuvaikutukset...


      • Anonyymi
        Bibo Kireenä kirjoitti:

        Hän sanoi minulle että tässä on kyse sairaudesta joka on aivokemiassa. Siellä ei välittäjä aineet erity tai vaihdu. Diabeettes potilaalla ei ole insuliiania. Mitä hän tekee?? -puree hammasta ja sinnittelee ja käy töissä ?? niinkö?

        Diabeetikko joka ei hoida itseään vaan sinnittelee sairaana päätyy hautuumaalle pukkaan kukkaa. Sama homma on tämän bibon kanssa. Sen kanssa voi sinnitellä tuhota oman elämänsä, kotinsa, työnsä, läheisensä elämät siinä sivussa.

        Kummallista jeesustelua ns. terveidenkirjoissa kulkevilta hulluilta niitä kohtaan jotka välittävät itsestään ja muista niin paljon että hoitavat itseään ja terveyttään aktiivisesti.

        Kun sinulta pettää selkä tai katkeaa käsi tai munuaiset prakaa tms. niin muista sinnitellä ja tehdä kovasti ja paljon töitä.

        Salli minulle ilo katsella vieresssä ja nauraa partaani. Hullu kun saa olla mutta ei tyhmä, ei ainakaan siinä mitä tulee oman terveyden ylläpitoon.

        Ja mitä siihen hulluuteen tulee; eräs viisas hemmo jonka nimeä en muista sanoi jotakuin näin:

        On sairauden merkki jos sopeutuu näin häiriytyneeseen maailmaan.

        Ja lopuksi kerrottakoon että minä pärjään yhdellä jyvällä päivässä.
        Lamotriginilla 100mg.

        Hyvää kesää!

        Ps: Jos kaadut laiturilla ja jalka menee poikki niin älä hyvä ihminen mene lääkäriin vaan töihin. Silla tosi sissi on se joka sinnittelee. Kyllä se marttyyrin kruunu kirkastuu kun juokset itsesi siellä oravanpyörässäsi kuoliaaksi. Joku muu kerää sen potin sitten nenäsi edestä mitä tavoittelit. Kerää ne sen siltikin vaikka eläisit ikuisesti. Hyppää pois kun vielä voit, sulla on vaan yksi elämä.

        Ppsykiatrit näyttääkseen lääkäriltä sanoo suullaaan, " kyse on kemiallisesta epätasapainosta" mutta eivät mittaa sitä labrassa, koska itsekin tietävät että kenelläkään ei ole kemiallista epätasapainoa ennestään, mutta psykiatrit tekee kemiallisen epätasapainon tahallaan hermomyrkyillään.

        Kai me jokainen tajutaan, jos koululääketiede edes epäilee kemiallista epätasapainoa, se mittaa sen labrassa ja lääkitsee viite arvoon ja sitten lääkitys lopetetaan, näin ainakin insuliinin kanssa tehdään,
        Eli insuliiniin vertaus tohtoreilla on vain valhe manipulaatiota.

        Ymmärtäkää jokainen, koululääketiede on lääketehtaan liikelaitos ja psykiatria tuottaa eniten liikelaitokselle (myös tojtoreille itselleen) eniten rahaa, joten kaikenlaisten huijari teorioiden teko ihmisen näkymättömästä sisimästä, jota kukaan ei koskaan nähnyt, mutta on huijari ryhmä joka jopa väittää että näkymättömässä sismmässä on tauteja,
        Joka on täysin naurettava valhe, ja varsinkin se että näkymättömän sisimmän taudit joita ei ole olemassa vaatii lopun ikäsen lääkityksen, koska eivät koskaan parane. Kai nyt jokainen omilla aivoillaan ajatteleva tajuaa että enempää näkymätön sisin kuin keho ei prane maksaa, munuaisia ja haimaa myrkyttämällä

        Neuroleptein eli dobamiini sulkijoin jotka tekee kemiallisen parkinsonismin ja lue patkinson tauti oireet niin näet totuuden neutroleptien aiheuttaman dobamiini sulkemisen seutauksista, krooninen depressio. Hidas oppisuus, refleksien puute, katkokavely, voimattomuus, dementia jne.

        Patkinsonin taudin lisäksi dobamiini sulkijat laskee valkosolusi HIV potilaan tasolle joka tekee sinulle tappavia haima tulehduksia. Syöpää jne, joita et saisi, ellei sinulle tehtäisi kemiallista AIDS sia neutoleptein.
        Varmistaakseen että kemo terapia käy tehotomaksi ahne koululääketiede syöttää syövänkin aikana neuroleptejä, eli varmistaa että kemiallinen AIDS tekee 40 000 mksavan kemoterapian tehottomaksi kun kaikki neuroleptit pitää vakoslut HIV potilaan tasolla.
        Koululääketieteen liikelaitoksen valehtelu on sallittua.
        Se kortuptoi yhteiskunnan myymällä osakkeitaan lehti yhtiöille joten kukaan yhteiskunnassa ei tartu sen valheisiin

        Eikä siihen mitä myrkkyjä se syöttää, se on mafia.


      • Anonyymi
        Jean prrr Kusela kirjoitti:

        mistä ja miten olet saanut avun vaihtoehtois puolelta?????????????????????????????????

        Jos kehossani on tauti tai vaiva googlaaan
        Englannin kielellä
        Pistäen tautini nimen ja treatment of herbal tremedys and test in univercity,
        Ja löydät valtavan määrän kasvi lääkitys tietoa, jota aasian yliopistot on tutkineet
        , Kuten apila, pakuri kääpä,
        Kasvien nimet on latinaksi joten vieressäsi tulee olla tonen i pad jossa on suomi latina kielen kääntäjä päällä.

        Virtsarakko tulehdukset voi hoitaa sianpuolukan lehdillä (ei tule raskas metallia eli titaani oksidia, jolla apteekin valkeat tapletit värjätään ja hoito maksaa 5 euroa jos ostat pussin luontaiskaupasta.

        Varvas ja muut sienitaudit hoidan piparjuuri pastalla (on kallen mätitahnan vieressä vihreä kapea tuubi.
        Se laskee niin tehokkasti verenpainetta, että matalan verenpaineen takia, en voi käyttäå sitä sisäisenä sieni lääkkeenä , joten samaan aikaan leikkelen ohuita raakoja valkosipuli viipaleita sisäiseksi sienilääkkeeksi niin kauan kunnes sieni iholta on kadonnut, myös savipuoli yms.katoaa samalla lääkityksellä.



        Kyllä äiti tietää on hyvin tärkeä kasvilääkesivu suomeksi.


      • Anonyymi
        mieluummin näin kirjoitti:

        Mutta ei auta.
        Tällä hetkellä menee:
        lito 900mg
        citalopram 60mg
        tyroxin 1,5mg

        aiemmin muita, mm. lamotrigin

        Mun ongelmana on väsymys, ikuinen väsymys. Mulla on aiempina kesinä ollut mukavia maniajaksoja, mutta nyt sekin nukutaan ohi. Koko talvi unenomaista pöperöö.

        Kun otan lääkeitä illalla ( toisen satsin aamulla) näen kaikki tabut kämmenellä, on tosi vaikee saada alas, kun ajattelee paljonko on tullu nieltyä vuosien varrella noita mömmöjä...
        Oon koittanu vähentää citalopramia, mutta ei voinu. Nyt jätin 1 liton pois ja odottelen josko huippaus vaimentuis viikon päästä.
        Mulla oli kiva huomio:
        kun lamotrigin lopetettiin, alkoivat hiukset taas kasvaan :)
        Mulla on tuo lito tehny kilpirauhasarvoihin muutoksia ja siksi tyroxin-pitoisuutta seurataan useammin nyt

        On päivän selvää että olet väsynyt ja kilpirauhasesi ei toimi jos käytät litoja eli raskasmetallia eli ongelmajätettä tai juot hanasta kloori vettä, joka on suurin syy kilpirauhas vajeisiin,

        Älä sie usko koululääketieteen liikelaitosta, se on maapallon suurin huijari teorioiden tekijä ja kiihottaa tohtrit noita vainoiseksi näkemään mielisairauksia kaikkalla, koska jokainen leimattu tuottaa 300- 2200 € pillereinä kk, mutta valtiomme on suljettu valtio, joka ei paljasta, vaan salaa kaiken sosialisti valtiona kaikki avoimuus ja läpinäkyvyys puuttuu.


      • Anonyymi
        Uusbipo kirjoitti:

        Naurettava väittämä. Ikään kuin kaikki maanis- depressiivistä mielialahäiriötä sairastavat ihmiset olisivat samanlaisia/ yhtä tyhmiä/älykkäitä. Itse kärsin unettomuudesta ja ruokahsluttomuudesta ja sain bipo1 - diagnoosin. Pyrin olemaan ilman möömmöjä, nyt litium 600mg, pärjäsin 35 v ilman... Yksi burn out taas ja voimat loppui. Nyt aion päästä lotosta eroon, koska kilpirauhanen on sammumassa. Muutin elämänolosuhteita ja työkuvioita, ja , oi synti, nukun kuin enkeli jos poltan hieman kannabista ( reseptorit aivoissa, ei tuhoa maksaa tai munuaisia=terveellisempi kuin moi saatanan kemikaalit)

        Siinä olet oikeassa että kaikki katuhuumeet on terveellisempiä kuin psyykkehuumeet, parasta pysyä molrmmista erossa.

        Katuhuumekauppiaat ei väkivalloin injektoi jåhuumeitaan kuten psykiatria, joten siinä katuhuumekauppiaat ovat sivistybeepiä.
        Tämän päivän psyykkelääkkeet on huomisen katuhuumeita
        Ja eilisen psyykkelääkkeet tän paivän katu huumeita.
        Jokatapuksessa samoihin reseptoneihin ne taitaa vaikuttaa,
        Toinen on pakollista ja laillistettua. Toinen rangaistavaa ja kiellettyä, koska raha niistä ei mene apteekin kautta tohtorien huume tehtaalle jota psyykkelääkkeet on ja mielisairaalat valtion huumeluolia, eli ihmisten tuhoamis keskuksia. Ja niin kauan kun insuliinilla oli kova hinta psykiatrit injektoi sitä notmaali sokeri potilaille ja joka viides kuoli.


      • Anonyymi
        cv4 kirjoitti:

        Ei välttämättä, se on ihan yksilöllistä.

        Ihan niin kaikki lääkitykset ovat yksilöllisiä, kukaan ei voi sanoa toiselle että älä ota sitä tai tätä .
        Niin että mielestäni tälläiset ” sairaskertomus ”jutut eivät auta ketään, siis netti ei ole oikea paikka missä sairas saisi apua, ainoastaan ymmärtämys asioista oikealla tavalla, ja ongelmat otettaisiin puheeksi oman lääkärinsä kanssa.

        Ei kukaan jolla ei ole lääketieteellistä koulutusta ratkaise lääkityksestä koskevia asioita.
        Jokaisella on omat omituiset kertomuksensa ja vielä kehdataan esitellä että jonkun olisi lopetettava kokonaan lääkkeet, ainoastaan omien tuntemustensa perusteella.
        Ei ihme että kansa voi huonosti kun netti pauhaa salaliitto teorioita asioista joista eivät ymmärtä mitään. Ja toiset uskoo kaiken totena mitä joku kahjo kirjoittelee sillä tasolla mikä hänellä sattuu olemaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kehossani on tauti tai vaiva googlaaan
        Englannin kielellä
        Pistäen tautini nimen ja treatment of herbal tremedys and test in univercity,
        Ja löydät valtavan määrän kasvi lääkitys tietoa, jota aasian yliopistot on tutkineet
        , Kuten apila, pakuri kääpä,
        Kasvien nimet on latinaksi joten vieressäsi tulee olla tonen i pad jossa on suomi latina kielen kääntäjä päällä.

        Virtsarakko tulehdukset voi hoitaa sianpuolukan lehdillä (ei tule raskas metallia eli titaani oksidia, jolla apteekin valkeat tapletit värjätään ja hoito maksaa 5 euroa jos ostat pussin luontaiskaupasta.

        Varvas ja muut sienitaudit hoidan piparjuuri pastalla (on kallen mätitahnan vieressä vihreä kapea tuubi.
        Se laskee niin tehokkasti verenpainetta, että matalan verenpaineen takia, en voi käyttäå sitä sisäisenä sieni lääkkeenä , joten samaan aikaan leikkelen ohuita raakoja valkosipuli viipaleita sisäiseksi sienilääkkeeksi niin kauan kunnes sieni iholta on kadonnut, myös savipuoli yms.katoaa samalla lääkityksellä.



        Kyllä äiti tietää on hyvin tärkeä kasvilääkesivu suomeksi.

        Aina vaan paranee jutut, valitettavasti


    • Huldal

      on 400 mg Seroquel depot illalla, 200 mg päivällä, Imovanea tarvittaessa. Vuoden söin vaan 200 mg ja mania iski kunnolla tässä keväällä, no siitä seurasi kunnon ryyppy ja lääkeputki, kotiuduin tänään reilun kahden viikon sairaalajaksolta, pitää taas totutella siviilielämään kun sairaalassa saa vaan olla, ihania ihmisiä, hoitsut ja kohtalokaverit! Toivon et nyt sais rauhan ja seesteisen olon, ja muutenkin elämän kuntoon kun on taas mokaillut oikein kunnolla.

    • on tällä hetkellä

      seuraava:

      Abilify 7,5 mg aamulla
      Seroquel 150 mg illalla
      Levozin 50 mg illalla
      Somnor tarv. 1/2 . 1 tbl illalla

      Mulla pahinta on unettomuus, joka liitty sekä maanisiin että masennusjaksoihin.

      • phettpk

        lääkitys:cymbalta60mg aamuisin,xanor depot 3mg aamulla,tramal retard 200mg aamu päivällä,lyricaa150mg iltapäivällä,seroquel prolong 600mg illalla,peratsin12mg,illalla,lyricaa150mg illalla,sirdalud8mg illalla,triptyl25mg illalla.tällä koktaililla pärjää joten kuten.??????!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi

        Seroquel oli muistaakseni määrätty vanhain kodissa isälleni kerran ja kun goglasin, niin tuli vain ja ainostaan ulkolaisten lakimiesten päitä, jossa sanottiin, jos omaisesi on saanut sokeri taudin sequellista, me hoidamme korvaukset lääketehtaalta omaisellesi, sillä on fakta tutkimus tietoa että seroquel vaurioittaa haimaa ja tekee sokeritaudin nuorille joilla ei kenelläkään suvussa ole soketitautia ja on tutkittu että seroquel tekee sen,

        Australian, usa ja kaikkien maiden joilla on vakuutus terveys joka maksaa oikeuden käynnit lääkeyhtiötä vastaan oli täynnä.

        Suomessa (autoritaari sosialismin takia) ei myydä sellaisia vakuutuksia edes rahalla, jotka vastaa lääkeyhtiöitä vastaan oikeiden hakemisen,
        Niimpä meillä yhä myydään sokeritautia tekevää seroquella, ja media ja fimea vaikenee kuin muuri,
        Siitä on 20 vuotta kun kävin selvittämässä mikä seroquel on jota määrättiin isälleni, jolla jo oli sokeritauti ja tuli hyvin huonoksi seroquellista.
        Tappelin sen pois tulostetuilla ulkolaisilla tutkimuksilla isältåni.


    • mun koktailit on..:

      Aamulla 10-15 mg cipralex
      Illalla 100 mg Ketipinor

      Tarvittavia ahdistukseen Diapam ja unettomuuteen Tenox


      Ei taida kenelläkään olla samaa lääkitystä?

      • Kohtalotoveri

        Mulla oli ennen täysin samat, mutta vaihdettiin ku ei antanut tarpeeksi vastetta, nyt kolmannet pillerit kokeilussa ja ei taida nääkään auttaa..


    • naisnäkökulma

      Tällä hetkellä menee Lito ja Efexor,Opamox pahempaan ahdistukseen ja Imovane nukahtamislääkkeenä tarvittaessa.Ei vaan ole oikein tehokas.

      • Barbie

        Mulla tällä hetkellä:

        - Ketipinor 400mg
        - Lamotrigin 100mg
        - Propral 15g

        Just olen Lamotriginin aloittanut. Lopetin samalla Oxaminin.
        Ihottumaa ei onneksi Lamotriginista ole tullut.

        Siskoni sanoi että olen ihan omissa maailmoissani enkä saa sanaa juurikaan suustani... Lienee johtuu Lamotriginista.
        Muuten kuitenkin tosi hyvä olo....paitsi saan edelleen suunnattomia raivo-/ahdistuskohtauksia! Alkaa vaan välillä joku asia tympimään ja sehän tympii sitten huolella. Välillä aika pelottavaa.
        Sanoin lekurille että mitenköhän pärjään ilman Oxaminia kun saan ahdistuskohtauksia. Ajatteli että Lamotrigin ja Ketipinorin nosto auttaa. Ei ainakaan vielä ole auttanut. Täytyy varmaan käydä lääkärillä ja fiksata lääkitystä, taas!


    • tässä oireet:

      Ahdistus
      Lievä harhaisuus
      Herkkä masennuksen uusiutuminen
      Agressiivisuus/ hermojen meno herkästi

      Olen n.15 vuotta kärsinyt mielenterveysongelmista ja saanut erilaisia diagnooseja.
      Tällä hetkellä DG kaksisuuntainen mielialahäiriö.
      Epäilen silti onko lääkitys oikea koska ainakin ahdistus ja agressiivisuus on vielä läsnä.

      • MsKesäheinä

        Mulla on vain
        Voxra 300 mg aamuisin.

        Sain diagnoosin toukokuussa ja siitä lähtien syönyt noita. Jopa helpotti, eikä minkäänlaisia haittoja havaittavissa :)

        Lähtötilanne oli se, että olin koko kevään hypomaniassa, toukokuun masennuksessa, taas oli hypo lähdössä päälle kun sain lääkkeet, olo tasaantui parissa päivässä. Mulla on lievä sekamuotoinen kaksisuuntainen, joten nuo mielialat voivat vaihtua jopa viikottain. Ja mulla hypomaniaan liittyy vihamielisyys, ahdistus ja muiden ylenkatsominen.


      • Suosittelisin sinulle valmistetta nimeltä haloperidol, eli kauppanimeltään serenase.
        Omalla kohdalla ei sivu-tai haittavaikutuksia ja auttoi mm. ahdistukseen, tuskaisuuteen, lievään paranoiaan sekä masennukseen; agressiivisuutta unohtamatta.

        Perehdy ko. valmisteeseen oheisista linkeistä.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Haloperidoli

        http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=764&d=17334&i=JANSSEN_SERENASE_SERENASE-tabletit

        Suosittelen lämpimästi, tosin konsultoi nyt hoitavaa lääkäriä ensin, mutta älä ala sokkona syömään montaa eri lääkettä päällekkäin.
        Yhdelläkin pärjää. Nimittäin tällä.


    • SkyDriver

      Abilify
      Lamictal
      Diapam
      Seroquel

      • Jimmyeat

        Peratsin 8mg ja deprakinen 1500mg. Miten kauheen monella tässä ketjussa on joku unilääke tai benzo lääkitys. Oma lääkärini ei suostu määräämään minulle bentsoja eikä unilääkkeitä vaikka kärsin järkyttävästä ahdituksesta ja panikkihäiriöstä myös. Nukun myös todella huonosti max 6h yössä :(


      • Jimmyeat kirjoitti:

        Peratsin 8mg ja deprakinen 1500mg. Miten kauheen monella tässä ketjussa on joku unilääke tai benzo lääkitys. Oma lääkärini ei suostu määräämään minulle bentsoja eikä unilääkkeitä vaikka kärsin järkyttävästä ahdituksesta ja panikkihäiriöstä myös. Nukun myös todella huonosti max 6h yössä :(

        mulla on käytössä circadin koska en halunnut unilääkettä se on melatoniinia ja toiminut mulla ainaki hyvin


    • Nönny

      Täällä napostellaan lamotrigiinia 300mg/pvä, ketiapiinia 50-100mg iltaisin ja alproxia paniikkiin.

    • voihan nenä

      Itelläni todettiin eilen pitkän pohdinnan jälkeen kakkostyypin bipolaarihäiriö ja sain lääkkeeksi Lamotrigina 25 mg, mitä nostetaan viikottain 200 mg asti. Muita lääkkeitä on efexor 150 mg, mitä aletaan tiputtamaan pois kun olen päässyt lamotriginissa 150 mg asti ja univaikeuksii ketipinoria 25-100 mg tarpeen mukaan. Yleensä otan sitä 75 mg.

      • Nönny

        Kerrohan parin pvän päästä, että miltä alkaa tuntumaan. Itselläni aloitettiin vuosi sitten samalla tavalla ja vkon päästä tuntui, kuin olisin herännyt pitkästä painajaisesta... xDD Nyt tosin syön 300mg ja silti oireilen jälleen, täytyy koittaa keksiä jotain...


      • tyttö 83
        Nönny kirjoitti:

        Kerrohan parin pvän päästä, että miltä alkaa tuntumaan. Itselläni aloitettiin vuosi sitten samalla tavalla ja vkon päästä tuntui, kuin olisin herännyt pitkästä painajaisesta... xDD Nyt tosin syön 300mg ja silti oireilen jälleen, täytyy koittaa keksiä jotain...

        mulla on toi kakssuuntanen mieli ala häiriö mutta en syö lääkkeitä.oon ihan hyvin pärjänny ilman.kokeilin mut ne lihotti ja sit lopetin.ihan hyvä olo ilmanki


      • Konkaribipo
        tyttö 83 kirjoitti:

        mulla on toi kakssuuntanen mieli ala häiriö mutta en syö lääkkeitä.oon ihan hyvin pärjänny ilman.kokeilin mut ne lihotti ja sit lopetin.ihan hyvä olo ilmanki

        Kannattaa varmaan ihan sovinnolla uskoa, että jos edes epäilläänkään bipoa, kannattaa ottaa lääkitys. Olen sairastanut kohta 27 vuotta, ollut osastolla moneen kertaan ja myös lähellä kuolemaa. Lääkkeitä on ollut monenmoisia, nyt paletissa on kuusi lääkettä. En luovu yhdestäkään, koska on niin arvokasta, että voin hyvin.
        Lääkkeissä on sivuvaikutuksensa, mutta niiden tuoma olosuhteisiin nähden mahdollisimman hyvä elämä on arvokasta.


      • voihan nenä
        Nönny kirjoitti:

        Kerrohan parin pvän päästä, että miltä alkaa tuntumaan. Itselläni aloitettiin vuosi sitten samalla tavalla ja vkon päästä tuntui, kuin olisin herännyt pitkästä painajaisesta... xDD Nyt tosin syön 300mg ja silti oireilen jälleen, täytyy koittaa keksiä jotain...

        Olen nyt syönyt noita uusia lääkkeitä vähän yli viikon ja huomaan kyllä että elämä alkaa tuntua tasapainoisemmalta. Jaksan paremmin tehdä asioita ja olen saanut jopa aloitettua hyötyliikunta kuntoilun ! Pyöräilen nyt aina koulumatkat, per suunta on aina noin 5 kilometriä. :-)


      • Klonopin
        voihan nenä kirjoitti:

        Olen nyt syönyt noita uusia lääkkeitä vähän yli viikon ja huomaan kyllä että elämä alkaa tuntua tasapainoisemmalta. Jaksan paremmin tehdä asioita ja olen saanut jopa aloitettua hyötyliikunta kuntoilun ! Pyöräilen nyt aina koulumatkat, per suunta on aina noin 5 kilometriä. :-)

        Söin aiemmn Efexoria masennukseen, mutta se laukaisia tosi pahan maniajakson, joten masislääkkeet taitaa nyt olla poissa laskuista. Aloitin Liton mielialan tasaajana ja se on toiminut toistaiseksi todella hyvin. Pelkäsin että manian jälkeen vaivun taas synkkään masennuksen suohon, mutta Lito tuntui pitävän minut pinnalla. Ei tämä elo miltään ruusuilla tanssimiselta tunnu vaan juuri ja juuri jaksaa hoitaa arjen perusrutiinit ja käydä töissä.

        Unirytmi on äärimmäisen tärkeä, joten otan melkein joka ilta myös Ketipinoria, jotta pääsen unen päästä kiinni. Päivisin ahdistus on se pääasiallisin huolenaihe. Siihen n. 5 kertaa viikossa 15 mg Oxaminia. Tuntuu ettei Oxamin kihahda päähän samalla tavalla kuin Opamox. Oxaminilla on jotenkin luonnollisempi olo.

        Jospa näillä lääkkeillä nyt pärjäisi ettei enää jatkossa pahemmin sekoaisi tai vaipuisi synkkyyden suohon. Tuntuu ainakin että nyt olis ne oikeet lääkkeet vihdoinkin löytyneet.


      • ting
        Klonopin kirjoitti:

        Söin aiemmn Efexoria masennukseen, mutta se laukaisia tosi pahan maniajakson, joten masislääkkeet taitaa nyt olla poissa laskuista. Aloitin Liton mielialan tasaajana ja se on toiminut toistaiseksi todella hyvin. Pelkäsin että manian jälkeen vaivun taas synkkään masennuksen suohon, mutta Lito tuntui pitävän minut pinnalla. Ei tämä elo miltään ruusuilla tanssimiselta tunnu vaan juuri ja juuri jaksaa hoitaa arjen perusrutiinit ja käydä töissä.

        Unirytmi on äärimmäisen tärkeä, joten otan melkein joka ilta myös Ketipinoria, jotta pääsen unen päästä kiinni. Päivisin ahdistus on se pääasiallisin huolenaihe. Siihen n. 5 kertaa viikossa 15 mg Oxaminia. Tuntuu ettei Oxamin kihahda päähän samalla tavalla kuin Opamox. Oxaminilla on jotenkin luonnollisempi olo.

        Jospa näillä lääkkeillä nyt pärjäisi ettei enää jatkossa pahemmin sekoaisi tai vaipuisi synkkyyden suohon. Tuntuu ainakin että nyt olis ne oikeet lääkkeet vihdoinkin löytyneet.

        Mulla dg vielä hakusessa mut epäily kakssuuntasesta ja lääkityksenä alotettu lamotrigin ja ketipinor.


    • dreamrage1

      Cipralex 10mg
      lamictal 400mg
      ketipinor 300mg

      näillä on menty ny kesäkuusta lähtien. Sillon zeldox vaihdettiin takaisin seroon. Lihoin viimeks ku söin seroa niin 25 kg. Sit laihuin ne ku söin tota zeldoxii ja ny taas oon lihonnu 20 kg kesäkuusta..
      Seuraavaks kokeilen jos uskallan niin abilifya.

    • Bipo Disorder

      itelläni on melko iso satsi:
      - deparakine 2000mg
      - Haliperidol 4mg
      - Cipralex 15mg
      - Oxamin 15mg

      Aiemmin myös seroquel ja zyprexa, mutta ne poistettiin kun sivuvaikutuksena nukahtelin päivälläkin minne sattuu: työpöydän ääreen, vessaan jne.

    • 3neuroo

      paljo lääkevaihtoja meneillään mut tälläset tällä hetkellä:

      abilify 7,5 mg
      cipralex 10mg
      xanor 1-3mg
      (tarv.temesta)
      ketipinor 100mg
      lamictal 400mg
      levozin 5-50mg

      • Sipsakka

        Bipoon:

        Ketiapiini 300 mg illalla
        Oxamin 15 mg illalla ja päivällä tarvittaessa
        Tenox 40 mg illalla

        Tuleoiresiin, diabetekseen ja kilpparin vajaatoimintaan:

        Lyrika 150 mg 75 mg
        Seloken zoc 70 mg
        Primaspan 100 mg
        Simvastain 20 mg
        Diformin 1000mg x 2
        Thyroksin 1,0 mg
        Viktoza liuos 1,2 ml injektio x 1

        Ibuksin 600 mg tarvittaessa
        Panadol forte 1 g tarvittaessa
        Norflex 100 mg tarvittaessa.

        Luontaistuotteet:

        Calsorin D 3
        Omeka forte kalaöljy
        Lactoseven
        Bevitabs

        että tälläseen lääkemäärään :( Ja lekuri sanoi, että kaikki on tarpeellisia! Mulla ollut erittäin paha krooninen , vaikea unettomuus. Eli en uskalla lääkkeitä vähentää, kun juuri nyt nukun yöni hyvin ja rauhallisesti. Entiseen unettomuushelvettiin en tahdo palata! Sitten vielä tuli juuri toi diabetes. Kilpparit ja rytmihäiriöt olleet jo lähes 10 vuotta. Mitähän seuraavaksi? Nyt tasasta ja aika tylsääkin elämää vietän. Entinen vauhdikkuus ja seksualisuus on nii pal heikentyny. Nyt aloitekyvyttömyyttä ollut taas kun syksy tullut. Ostin infrapunasaunan kotiin ja se on tuonut virkeyttä ja enefgiaa kehooni :)
        Tsemppiä teille kaikille kun kampailette näitten lääkkeisen ja sairauksien keskellä.


      • Anonyymi
        Sipsakka kirjoitti:

        Bipoon:

        Ketiapiini 300 mg illalla
        Oxamin 15 mg illalla ja päivällä tarvittaessa
        Tenox 40 mg illalla

        Tuleoiresiin, diabetekseen ja kilpparin vajaatoimintaan:

        Lyrika 150 mg 75 mg
        Seloken zoc 70 mg
        Primaspan 100 mg
        Simvastain 20 mg
        Diformin 1000mg x 2
        Thyroksin 1,0 mg
        Viktoza liuos 1,2 ml injektio x 1

        Ibuksin 600 mg tarvittaessa
        Panadol forte 1 g tarvittaessa
        Norflex 100 mg tarvittaessa.

        Luontaistuotteet:

        Calsorin D 3
        Omeka forte kalaöljy
        Lactoseven
        Bevitabs

        että tälläseen lääkemäärään :( Ja lekuri sanoi, että kaikki on tarpeellisia! Mulla ollut erittäin paha krooninen , vaikea unettomuus. Eli en uskalla lääkkeitä vähentää, kun juuri nyt nukun yöni hyvin ja rauhallisesti. Entiseen unettomuushelvettiin en tahdo palata! Sitten vielä tuli juuri toi diabetes. Kilpparit ja rytmihäiriöt olleet jo lähes 10 vuotta. Mitähän seuraavaksi? Nyt tasasta ja aika tylsääkin elämää vietän. Entinen vauhdikkuus ja seksualisuus on nii pal heikentyny. Nyt aloitekyvyttömyyttä ollut taas kun syksy tullut. Ostin infrapunasaunan kotiin ja se on tuonut virkeyttä ja enefgiaa kehooni :)
        Tsemppiä teille kaikille kun kampailette näitten lääkkeisen ja sairauksien keskellä.

        Unettomuus on yksi riesa ihmisellä . Ja jokainen joka saa nukkua tarpeelliset tunnit voi hyvin. Sitten tie siihen hyvään unen laatuun on jokaisella erilainen
        Joten liikunta, ja että syö hyvin auttaa monella. Ja tottakai yhteys johonkin ystävääkin on ihana asia


    • iinu -86

      Dg on I-tyypin kaksisuuntainen ja lääkkeinä tällä hetkellä ketipinor 600mg ja lamotrigin 100mg. Lamotrigin saatetaan nostaa vielä 200mg:aan.

      • Klonopin

        ...ja kiloja jumalattomasti lisää (en ole edes uskaltanut vaa'alle mennä). Epäilen kylläkin että kilot ovat tulleet Ketipinorista, jota ilman en pysty kunnolla nukkumaan. Mutta mikä tärkeintä mieliala on pysynyt suht tasaisena. Jonkin verran alavireisyyttä, mutta maanisilta oireilta on vältytty tällä nappikombinaatiolla. Tässä kun muistelee mitä kaikkia lääkkeitä on kokeiltu ennen nykyistä komboa niin pitkä listahan se on:

        Prozac (veti maniaan)
        Klonopin (aika tehokas bentso)
        Lamotrigin (ei estänyt maniaa)
        Abilify (zombie olo)
        Seroquel (zombie)
        Xyprexa (super zombie)
        Deprakine (lihotti tosi nopeesti)
        Efexor (veti maniaan)
        Diapam (ei tuntunu missään kun oli zombie lääkitykset päällä)
        Peratsin (ei mitään vaikutusta)
        Imovane (ei nukuttanut)
        Cipralex (oksennutti)

        Kaipa tässä saa olla suht tyytyväinen mielialaansa kiloista huolimatta. Lääkkeitä en kyllä ikinä uskalla jättää pois. Mania on mulla ainakin niin pirullinen etten kertaakaan enää uskalla itseäni siihen päästää. Niitä omien maanisia toilailujensa jälkiä kun saa siivota reilun vuoden verran perässään.


      • Klonopin kirjoitti:

        ...ja kiloja jumalattomasti lisää (en ole edes uskaltanut vaa'alle mennä). Epäilen kylläkin että kilot ovat tulleet Ketipinorista, jota ilman en pysty kunnolla nukkumaan. Mutta mikä tärkeintä mieliala on pysynyt suht tasaisena. Jonkin verran alavireisyyttä, mutta maanisilta oireilta on vältytty tällä nappikombinaatiolla. Tässä kun muistelee mitä kaikkia lääkkeitä on kokeiltu ennen nykyistä komboa niin pitkä listahan se on:

        Prozac (veti maniaan)
        Klonopin (aika tehokas bentso)
        Lamotrigin (ei estänyt maniaa)
        Abilify (zombie olo)
        Seroquel (zombie)
        Xyprexa (super zombie)
        Deprakine (lihotti tosi nopeesti)
        Efexor (veti maniaan)
        Diapam (ei tuntunu missään kun oli zombie lääkitykset päällä)
        Peratsin (ei mitään vaikutusta)
        Imovane (ei nukuttanut)
        Cipralex (oksennutti)

        Kaipa tässä saa olla suht tyytyväinen mielialaansa kiloista huolimatta. Lääkkeitä en kyllä ikinä uskalla jättää pois. Mania on mulla ainakin niin pirullinen etten kertaakaan enää uskalla itseäni siihen päästää. Niitä omien maanisia toilailujensa jälkiä kun saa siivota reilun vuoden verran perässään.

        ai deprakine lihotti? ootko varma että oli nimenomaan deprakine?


    • Näillä mennään

      Hei!

      Mulla on nyt litoa 2 x ja citalopraamia 1 sekä thyroksiinia 1/2 - 1, aika hyvin toimi noin vuoden, mutta talvi tuli ja krooninen väsymys samalla. Lienee kaamossellaista, mutta nukun kyllä aika hyvin ja usein aamuisin olen muutaman tunnin melko virkeä.
      Aikaisemmin oli lääkityksenä Deprakine ja Citalopram, en oppinut niiden käyttöä ja jätin pois D:n, vaikka sitä olisi pitänyt jatkaa ja otin vain C:tä. Muutamassa kuukaudessa olin pohjalla, siis sängyn, ja vasta kilpirauhashormoni sai taas eloa aikaan. Mulla oli ankara vajaatoiminta ja siksi väsytti, lääkärin mielestä siitä johtui voimattomuuden tunne, en jaksanut kävellä töihin ja jäin sairaslomalle. Nyt on kilppariarvot hyvät mutta miksiköhän aina vain väsyttää...silti pakotan itseni liikkumaan paljon ja syön terveellisesti, jospa se taas helpottaa kun kevätaurinko alkaa paistaa.
      Tsemppiä kaikille dipoille, ei ole oma syy että on tällainen sairaus, mutta helpompi tämä on kuin diabetes tai sepelvaltimotauti.

    • bipopää

      Mullon kevyt lääkitys.
      Kaks lääkkeetöntä vuotta takana, nyt Seroquel 25mg, korkeimmillaam se on ollu 75mg. Jotain muutaki joskus kokeilin vaan en enää muista mitä. Karseen kutisevan ihottuman sain siitä ja olin ku zombi koko ajan joten se kokeilu jäi lyhyeen.

    • AbiLamiKeti

      - Abilify 15 mg manian ja psykoosin estoon
      - Lamictal 200 mg mielialantasaajana, lähinnä masennuksen estoon
      - Ketipinor 25 mg unilääkkeenä.

      Siinäpä minun yhdistelmä. Tällä hetkellä toimii melko hyvin, mutta on aika uusi yhdistelmä, joten mielenkiinnolla odotan, josko toimii jatkossakin.

      • AbiLamiSeronil

        Mun cocktail on
        Abilify 15mg
        Lamictal 400 mg
        Seronil 60 mg

        Sivuoireina näön sumeneminen ja aivan järjetön uupumus (nukkuessa menee keskimäärin 16-18h/vrk, nukahtamiseen ei siis tarvitse erikseen mitään, nukuttaa enemmän kuin tarpeeksi ilmankin)


    • tonttu.bipopää

      - Lamictal aloitettu juuri 25mg annoksella masennuksen estoon (nostetaan vähitellen)
      - Ketipinor 50mg tasaamaan mieltä ja auttamaan unettomuudessa (isompaa annosta en pysty syömään sydänoireiden vuoksi)

      Hypomania tulee nykyisin järkyttävinä raivokohtauksina, johon ei näemmä sitten mitään lääkettä saa.

    • 2suuntanen

      Lääkehistoria: sepram, seroquel, lito, deprakine, abilify, opamox, temesta ja zopinox

      Tällä hetkellä menee
      Lito 600mg
      Abilify 15mg
      Klorproman 200mg

    • Maasis

      Deprakine 500mg, 2 tabl. päivässä

    • medee

      meikällä epäillään kaksisuuntaista. syön efexoria, ketipinoria ja tarvittaessa diapam.

    • Mun lääke-coctail:)

      Minä napsin aamupalaksi Lamictal 200 mg masennusjaksojen estoon.Ajalla ei ole isompaa merkitystä,kunhan suurin piirtein aamusella ottaa..Iltapalaksi nappasen 500 mg Deprakinea manian estoon ja hoitoon.Diapamiakin mulla on,mutta eipä sitä tule käytettyä.Tämä lääkekoktaili on mulla osoittautunut aivan sopivaksi,ei ole paljon kokeiluja tarvinnut käydä läpi.Niin ja olen jo eläkkeellä bipon vuoksi,vaikka en ole vielä edes vanha...:)
      Aika pitkiä "nappilistoja" joillakin näkyy olevan...:)

    • Lilith23

      Mulla lääkkeinä on tällä hetkellä.
      Lamictal 150mg
      Lyrica 150 mg
      Atarax 75 mg unen saamisee,ei vaan ole oikeen mulla ainakaa tehokas, ennen oli ketipinor mutta olin päivätkin puoli unessa niin se vaihdettiin.

    • Piika

      Aamupuuro: 300mg Venlafaxin ja 100mg Ketipinor

      Lounas: 10mg Oxamin jos on pakko mennä kauppaan.

      Välipala: 5mg Oxamin jos on pakko olla ylipäätään missään.

      Iltapala: 100mg Ketipinor

      • Lilith23

        Tuleeko sulla yhtään pökkyräinen olo tosta ketipinorista? Jos mul ois ollu se aamusella otettavan ni oisin sammunu vähän ajan päästä. Ku iltaisinkin ku sen otin ni seuraavana päivänä olin viel zombi. :)


      • KetiZombi
        Lilith23 kirjoitti:

        Tuleeko sulla yhtään pökkyräinen olo tosta ketipinorista? Jos mul ois ollu se aamusella otettavan ni oisin sammunu vähän ajan päästä. Ku iltaisinkin ku sen otin ni seuraavana päivänä olin viel zombi. :)

        Sama vaikutus muhun Ketipinorilla, en suostunut jatkamaan kun ei zombina vaeltamisesta tullut mitään.


    • bibo2

      itselläni menee Lito, Lamictal, truxal,deprakine,rivatril,zeldox

    • mulla menee
      Deprakine 1500mg
      Diapam n. 20mg/pv
      Levozin 50mg
      Seromex 20mg..

      Olanzapiini on pahinta myrkkyä mihin jouduin koskemaan,
      paino nousi kuukaudessa viitisen kiloa ja itsetunto meni siihen samaan syssyy.

    • aido

      absenor 500mg* kertaa 2, aamuin illoin
      seroquel prolog 600 mg illalla
      sycrest 10mg kertaa 2, aamuin illoin

      • Måimoi

        Mitä olet mieltä sycrestistä? Oletko kauan käyttänyt sitä? Mulla aloitettiin se juuri 4 vkoa sitten.


    • antsu11

      Deprakine 1 g ja Seroquel Prolong 200 mg (tämä nukuttaa upeasti).
      Onko Deprakine manian estoon vai masennuksen estoon???

    • minä80

      Minä olen syönyt Litoa 300mg vaikka kuinka kauan,eikä minulla ole ollut kilpirauhasissa ikinä mitään.Eikä minulla ole ollut ikinä itsetuhoajatuksia,mutta silloin on ollut jos lito on lopetettu.Minulla on lisäksi Ketipinor 25mg ,Lyriga 75mg ,Venlavaxsiini 75mg ja tarvittaessa Propral 40mg.En kerro kuiteskaan kuinka paljon lääkkeitä otan.

    • knblehsrö37

      Absenor 900mg manian estoon
      Lamictal 200mg tasaavana ja masennuksen estoon
      Ketipinor otan tarvittaessa kun iskee järjetön vitutus ja nukun
      Propral tarvittaessa käsien vapinaan, ahdistukseen ja sydämen tykytykseen.
      Tenox 20mg unettomuuteen. Ikävä kyllä en saa respaa niihin usein..

      Erilaisia lääkkeitä syötetty mulle mielötön määrä. Vasta nyt sopivat löytyny. On ollu truxal, venlat (joista kivana sivuoireena oli erikokoiset pupillit), opamox koukku, monia eri masennus lääkkeitä.. Zyprexaa (lihotti), levozin.. Luulin et sydän pysähtyy ja vapina oli ihan mieletön jne. Varmaan 20 eri lääkettä kokeiltu mulle vuosien varrella.

    • kireeBIPO

      Tällä hetkellä menevät lääkkeet:

      Lamictal 200mg iltaisin
      Ketipinor 400mg iltaisin
      Ketipinor 100mg aamuisin
      Abilify 7.5mg aamuisin
      Xanor 1.0mg kahdesti
      Unta antavana Promazin 50mg x 1-3

      • potilas 2325

        Täällä menee
        zyprexa 20mg
        ketipinor 100mg
        lito 600mg
        lamictal 100mg


    • Bipon juuri diag.

      Täällä tällä hetkellä ketipinor 200mg nostetaan 300mg ja opamox aamuin ja päivisin 15mg.Tällä hetkellä auttaa.. Ja toi edellä mainittu koittakaa pärjätä ilman lääkkeitä on minusta kohtuutonta! Itse emme tätä sairautta(bipolaarihäiriö) ole itsellemme valinneet/halunneet! Toiset syövät verenpainelääkkeitä me muita! Emme voi itsellemme mitään,kuten läheinen aluksi minulle sanoi että kun"kohtaus"iskee niin miksi et laske kymmeneen tai lähde pois tilanteesta? Mutta kun itseään ei pysty hallitsemaan! Sitä ei käsitä ennen kun sairastaa ko.sairautta! Sama kun sanot epileptikolle että älä saa kohtausta tai sokeritautiselle shokkitilassa olevalle että älä saa kohtausta! Meistä kukaan ei varmastikaan tykkää nappia nappeja koko lopun elämäänsä ja vierestä on niin paljon helpompi sanoa kun vaiva ei ole silmin havaittavissa!

    • dawina

      Hei!

      Mulla menee oikein kunnon cocktail, josta kuitenkin on ollut apua paljonkin.

      Lito 300 mg aamulla, 600 mg illalla
      Zeldox 40 mg aamulla, 80 mg illalla
      Lamotrigin 200 mg aamulla
      Thyroxin 25 mikrog aamulla
      Lyrica 75 mg aamulla, 150 mg illalla
      Levozin 25 mg illalla

      Näillä oon pärjänny siitä asti, kun lääkitys tähän kuntoon rukattiin. Paljon oon kokeillu eri lääkkeitä kuten Seroquel Prolongia, Ketipinoria, Deprakinea, Venlafaxinia. Ja nää kaikki kahden vuoden aikana, siitä kun diagnoosi saatiin. Uusimpana mulla on toi Lyrica, joka määrättiin yleistyneeseen ahdistuneisuushäiriöön (uusi diagnoosi). Nyt vois sanoo, että hyvin menee, mutta menköön.

    • vieras10

      Mulla epäillään lievää kaks-suuntasta. Haluaisin kyllä masennuspäivistä eroon (jotka on välillä aika pahoja), mutten niistä pirteistä, niissä ei tule mitään ylilyöntejä, olo on vaan hyvä ja energinen. Tässä kun on lueskellut lääkkeiden sivuvaikutuksista niin alkaa hirvittää. Nykyisin menee vain Tenox 20 mg illalla arkisin, että saan nukahdettua koska töihin pitää laähteä aikaisin. Viikonloppuisin ei ole tarvetta ottaa, valvon mitä valvon ja nukun sitten pitkään aamulla. Joskus tilapäisesti Alprox jos oikein ahdistaa, eli noin 2 viikon välein.

      Suurin kynnys aloittaa mitään muuta lääkitystä on mahdollinen seksuaalisen halun vähentyminen josta en halua luopua (olen nainen) sekä lihominen. Lihon herkästi ja nyt on kunto aika kohdillaan ja ahdistun jos vyötärön ympärille tulee ylimääräistä. Onko teillä kokemusta mistään joka ei aiheuttaisi em. haittavakutuksia. Minua ei pahoinvointi, yms. oireet haittaisi niinkään. Tiedän, että on yksilöllisiä eroja, mutta jospa kuitenkin jollain olisi positiivisia kokemuksia?

    • KASKI

      Moikka moi.
      Itse sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä diagnoosi varmistettiin Kokkolan osasto 17:lla vuonna 2003. Kävin osastohoidoissa vuodesta 1998, ensin tutkimus jaksolla kasvu-osastolla, sitten hoitojaksolla... Tutkimusjaksolla Kävin magneettikuvissa ja EEG:ssä josta löytyi poikkeama... Mulle aloitettiin lääkkeet aivoissa olevan poikkeaman takia.

      Mulle syötettiin aluksi Risperdalia, myöhemmin lisäksi Neurotolia. Sitten Neurotoli purettiin pois ja aloitettiin tilalle zyprexa. Kaikki edelliset lääkkeet lisäsivät painoani ja veivät minut jopa kovaan lennokkuuteen...

      ( Olen 175cm pitkä mies, parhaillaan painoin 99Kg risperdalin aikaan... NYT paino deprakine-lääkityksen aikana 65Kg)

      Ongelmat eivät kuitenkaan hävinneet minnekkään, vaikka olin em. jaksot ensin 5 viikkoa, ja sitten lähes 2 vuotta sairaala hoidossa.

      Koulu meni persiilleen ja kävin lopen ylä-asteen viimeisen luokan perhekodissa, jossa minua kuunneltiin ja sain asian mukaista apua... Perhekodissa oli osaava henkilökunta, KIITOS SIITÄ HIMAHARJU -nimiselle perhekodille, joka sijaitsee muuten Kiuruvedellä.

      Miten saatiin oikea diagnoosi???

      Se meni oikeastaan vahingossa.

      Mun kohdalla se meni näin:

      Olimme sukuloimassa lapissa. Serkkulan naapurissa oli mies, joka oli ammatiltaan psykiatri. Isäni oli ottanut minun elämän vaikeudet esille, heidän siellä keskustellessaan. Psykiatri oli heti ammatti-tietoutensa kanssa osannut yhdistää sairauden kuvan ja antoi sairauteen liittyviä esitteitä isälleni luettavaksi. Isäni näytti esitteitä minulle, tiettyä varovaisuutta noudattaen, pelkäsi kai, että miten reagoin tilanteeseen. Luin esitteen kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä ja varmistuin itse, että minun ongelmani ovat juuri tätä...

      Sen jälkeen hakeuduin oma-alotteisesti nuoriso-osastolle... Oli suuri halu päästä tasa-painoiseen elämään.

      Multa purettiin kaikki muut lääkkeet pois, mutta alotettiin Deprakine - lääkitys. Sen avulla pystyn elämään tasa-painoista elämää. Toki tukitoimina minuklla on psykologin käynnit, välillä lääkärissä, lääke tasa-painon seuranta, tarkka elämän rytmi, ja ehkä yks suurimmista: NOLLA TOLERANSSI ALKOHOLIIN. En halua olla seka käyttäjä, eli narkkari. Deprakine on kolmio-lääke.

      Niin ja diapam 5mg on tarvittaessa, sitä tosin en tarvitse kuin ehkä, joskus syksyllä... Tuntuu tuo syksy laskevan mieli-alaa...

      Eli mulla menee Deprakine 500 mg aamulla 800 mg illalla.

      Ja sairaus on niin hyvin hallinnassa, että ihmiset eivät tiedä, että minulla on mitään sairautta, ellen kerro siitä.

      TERVEHTYMIN ALKAA, OMASTA ITSESTÄ!
      AINOASTAAN HYVÄKSYMÄLLÄ ITSE SAIRAUTENSA, VOI SAADA MUILTA HYVÄKSYNTÄÄ!!!

      ps. yks hyvä lääke näihin ongelmiin on erilaiset taide-alat: esim. kuvataide kirjoittaminen, musiikki... Mulla ne kaikki on käytössä!

      Ja olen itseni kanssa sinut.

      Lukekaa mun runo: "psyykkisesti sairas", laitan linkin sivustolle, mistä sen löytää

      laitan teille pilke silmäkulmassa pari osoitetta:

      www.runouden.nettisivu.org

      www.taiteen.nettisivu.org

      http://youtu.be/ZodADk5GVfg

    • MindHasMountains

      Ketipinor 100mg illalla, nostetaan 200mg tarvittaessa rauhoittamaan päivällä 25-50 mg
      Risperidon aamuin illoin 1mg, nostetaan 2mg

      Muita lääkkeitä:

      Lyrica 300mg 2 x 1
      Tramal 50mg 2 x 3
      Neurontin 300mg 3 x 1
      Panadol 1g 1 x 3 tarv.
      Almogran 1 x 2 tarv.
      Omeprazol 2 x 1

    • No itse on joutunu kokeilee vaikka sun mitä tähän eikä mikää toiminu .. sit sain taas kerran uuden lääkkeen (abilify 15 mg ) mutta nyt oon ollu 1 v ilman minkäänlaista lääkitystä. On tosi vauhdikkaita jaksoja ja alavireisiä jaksoja , mutta
      vielä olen pystynyt ainakin melkein pitämään aisoissa ilman lääkkeitä. Voihan se olla että jossai vaiheessa on taas alotettava syömään , mutta ei se ilman lääkettä olo ole tosiaankaan helppoa ku välillä vauhikas ja sit taas päinvastoin....Kattoo ny kuinka " äijän" käy....

    • mie vaan...

      Mulla menee Abilify 3/4 tbl 15mg:sta ja sit deprakine 500mg 2 tbl iltaisin. Ja tarvittaessa Temesta 1 mg 0,5-1 tbl 1-3 kertaa/vrk. Että näillä mennään.

    • kaksu

      ilmeisesti aika lievä tapaus, syön Absenor 4x300 mg. On pitäny maniat poissa ainakin toistaseksi.

    • bibo2

      Mulla menee LITO 1800mg, ZELDOX 160mg,TRUXAL 125mg RIVATRIL 2mg ja LAMICTAL 200mg

      siinäpä sitä on popsimista !!!

    • tuuliviiri

      Mulla Deprakine 1500 mg, Lamotrigin 100 mg ja silloin kun vauhti yltyy Olanzapin. Mulla on2 tyypin sekamuotoinen masennus voittoinen bipo.

      • piippoinen

        Deprakine, Lito, Abilify täällä. Tyyppi I pipo.


    • Jesus is the Lord!

      Ei huh huh noita teidän kemikaalikoktaileja ihmiset!

      Ootteko koskaan kyseenalaistanu tota touhua? Tiedättekö että tollaset lääkemäärät ei kerro mistään muusta kuin lääketehtaiden bisneksestä ja huijauksesta!?? Ootte koekaniineja lääketehtaille ja teidän ansiosta isot rahat pyörii... Tosi surullista.

      Miehelläni on diagnosoitu bipo, ja hänkin söi vielä keväällä tämmöistä koktailia: Deprakine, Lamictal, Peratsin, Ketipinor, Rivatril. KESÄLLÄ HÄN LOPETTI KAIKKI SEINÄÄN uskoontulon myötä! Jeesus paransi hänet biposta, Jeesuksen avulla hänestä lähti demoneita ulos, jotka auheutti bipon oikeet, mielialan vaihtelut jne.

      Nyt hän on terve nuori mies, tasapainoinen, rauhallinen, iloinen, onnellinen ja palaamassa eläkkeeltä työelämään. Vain Jeesus yksin voi auttaa teitä hukassa olevia ihmsiä!

      Siunausta!

      • diagnosoitu vielä...

        Moni maanikko luulee sfääreissä parantuneensa Jeesuksen avulla... sitten iskee takapakki.

        Siinä olemme samaa mieltä, että iso lääkemäärä hämmästyttää. Kyllä luulisi vähemmänkin riittävän. Itse syön aika vähän lääkkeitä vaikka pahoja juttuja ollut.


      • 2+8

        Olen itsekin uudestisyntynyt, Pyhän Hengen kasteen saanut Jeesuksen seuraaja. Minulla on kielillä puhumisen, tiedon sanojen ja profetian sanojen armolahjat. Parantamisen armolahjaa minulla ei ole, mutta muutaman kerran Pyhä Henki on rukoukseni kautta toiminut niin, että sairas on parantunut, esim. syövän tuhoama luuaines on kasvanut takaisin ja kasvain on poistunut (lääkärien toteamia parantumisia).

        Silti olen itse sairastanut depressiota lapsesta asti, ja aikuisiällä se on diagnosoitu masennusvoittoiseksi bi-poksi, perinnöllistä. Olen käynyt monissa seurakunnissa ja puolestani on rukoiltu satoja kertoja. Demonejakin on ulosajettu kymmeniä kertoja, mutta kaiken manipulatiivisen ja dehumanisoivan demonin metsästyksen lopuksi jouduin vain itsetuhon partaalle. Siis ei perinnöllisen depression takia, vaan sairaan uskonnollisuuden uhrina.

        Tiedän kyllä, mitä on oikea ja puhdas Pyhän Hengen toiminta, minulla on siitä kokemuksia. Mutta sinun tapasi puhua ei ole Pyhästä Hengestä. Kuvailit miestäsi sanoin "tasapainoinen, rauhallinen, iloinen, onnellinen". SE kuulostaa Pyhältä Hengeltä. Sinun tuomitseva, omavanhurskas ja syyttävä puheesi ei sitä ole.

        Miehessäsi oli demoneita, kuten todistat. Mutta sinun tapasi tulla haukkumaan ja syyllistämään vaikean sairauden kanssa kamppailevia on Veljien Syyttäjästä. Pyhä Henki ei ole kopiokone. Olen iloinen, että miehesi vapautui, mutta sinä et voi tehdä siitä mallia, jota yrität mekaanisesti lihasi käsivarrella toistaa kaikkien kohdalla. Se EI OLE teologia tai dogmi, saati raamatun sanaa. Se on vain sinun omaa lihan mielen päättelyäsi.

        Opettele ensin kuuntelemaan Pyhää Henkeä, ja opettele RUKOILEMAAN bi-pojen puolesta. Jeesuskin toimi myötätunnosta, säälistä (compassion) käsin. Jeesus ei ikinä lyönyt Tooralla päähän muuta kuin sinun kaltaisiasi fariseuksia. Syntisiä Hän rakasti ja palveli, ja uhrasi itsensä heidän edestään.

        Tee sinä samoin. Silloin olet Jeesuksen seuraaja.


      • TarKas
        2+8 kirjoitti:

        Olen itsekin uudestisyntynyt, Pyhän Hengen kasteen saanut Jeesuksen seuraaja. Minulla on kielillä puhumisen, tiedon sanojen ja profetian sanojen armolahjat. Parantamisen armolahjaa minulla ei ole, mutta muutaman kerran Pyhä Henki on rukoukseni kautta toiminut niin, että sairas on parantunut, esim. syövän tuhoama luuaines on kasvanut takaisin ja kasvain on poistunut (lääkärien toteamia parantumisia).

        Silti olen itse sairastanut depressiota lapsesta asti, ja aikuisiällä se on diagnosoitu masennusvoittoiseksi bi-poksi, perinnöllistä. Olen käynyt monissa seurakunnissa ja puolestani on rukoiltu satoja kertoja. Demonejakin on ulosajettu kymmeniä kertoja, mutta kaiken manipulatiivisen ja dehumanisoivan demonin metsästyksen lopuksi jouduin vain itsetuhon partaalle. Siis ei perinnöllisen depression takia, vaan sairaan uskonnollisuuden uhrina.

        Tiedän kyllä, mitä on oikea ja puhdas Pyhän Hengen toiminta, minulla on siitä kokemuksia. Mutta sinun tapasi puhua ei ole Pyhästä Hengestä. Kuvailit miestäsi sanoin "tasapainoinen, rauhallinen, iloinen, onnellinen". SE kuulostaa Pyhältä Hengeltä. Sinun tuomitseva, omavanhurskas ja syyttävä puheesi ei sitä ole.

        Miehessäsi oli demoneita, kuten todistat. Mutta sinun tapasi tulla haukkumaan ja syyllistämään vaikean sairauden kanssa kamppailevia on Veljien Syyttäjästä. Pyhä Henki ei ole kopiokone. Olen iloinen, että miehesi vapautui, mutta sinä et voi tehdä siitä mallia, jota yrität mekaanisesti lihasi käsivarrella toistaa kaikkien kohdalla. Se EI OLE teologia tai dogmi, saati raamatun sanaa. Se on vain sinun omaa lihan mielen päättelyäsi.

        Opettele ensin kuuntelemaan Pyhää Henkeä, ja opettele RUKOILEMAAN bi-pojen puolesta. Jeesuskin toimi myötätunnosta, säälistä (compassion) käsin. Jeesus ei ikinä lyönyt Tooralla päähän muuta kuin sinun kaltaisiasi fariseuksia. Syntisiä Hän rakasti ja palveli, ja uhrasi itsensä heidän edestään.

        Tee sinä samoin. Silloin olet Jeesuksen seuraaja.

        Olet siis uudestisyntynyt ja pyhänhengen kasteen saanut. Siis hullu kuten me muutkin.


    • lääkkeet on p*******

      minisun, somac, deprakine, opamox, levozin, seroguel prolong, mirtazapin, ketipinor ja tenox.

    • paranemaan päin..

      Unettomuuteen Tenox 20mg, Ahdistukseen Lyrica 225mg ja Rivatril 2mg. Kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön Ketipinor 100mg.

    • Lamictalisti

      Hei Kaski ja Jesus is the Lord! Minusta olette ilmeisen tietämättömiä vuosia jatkuneesta masennuksesta ja biposta, jotka raastavat ihmisen melkein hautaan asti kärsimyksillään.
      Itsekin olen uskossa, mutta Jeesus ei ole parantanut minuakaan! Joskus se vaan on Jumalan tahto että meillä on sairauksia. Kyllä jokaisen uskovan pitäisi tietää, että uskoontulo ei yleensä (!) poista sairauksia, vaan ne me joudumme pitämään syntiinlankeemuksen seurauksena!
      Toivottavasti todella sairaat eivät rupea omaehtoisesti purkamaan lääkityksiään tuollaisten juttujen takia :(

      • Diagnosoitu...

        Asiaa!


    • kindacrazy

      Söin alkuun Seroquelia, sitten vaihtui lamotrigiiniin yli vuodeksi ja nyt olen ollut toukokuusta 2011 ilman lääkkeitä omasta päätöksestäni, kun en ole ihan vakuuttunut tästä diagnoosista. Haluaisin lisää todisteita(jos tulee taas ylä- tai alamäkeä niin vasta sitten suostun syömään lääkkeitä lopun ikääni..). :D Tosin käyn terapiassa, mikä helpottaa eloa.

    • Zaphod Beeblebrox

      Ainoastaan ketinpinor 100mg, pipo tyyppi II

    • Pibo 2

      Ketipinor 500mg

      Abilify 7.5mg

      Lamictal 200mg

      Xanor 2mg

      Tarvittaessa zolpidem ja promazin unettomuuteen

    • dawina

      Nykyinen, ehkä jopa hyväksi havaittu, cocktail kuuluu näin:

      Aamulla:
      - Lito 300 mg
      - Lyrica 75 mg
      - Lamotrigin (Lamictal) 200 mg
      - Thyroxin 25 mikrog
      - Sepram 20 mg

      Illalla:
      - Lito 600 mg
      - Lyrica 150 mg

      Yöksi:
      - Levozin 50 mg

      Juuri lopetettiin Zeldox sen aiheuttaman jähmeyden ja hitauden takia. Aikaisemmin käytössä ollut Seroquel Prolong, Ketipinor, Cymbalta, Venlafaksin, Opamox, Temesta, Mirtazapin, Deprakine. Kaikki lopetettu sivuoireiden tai vasteettomuuden takia. Nykyiseen yhdistelmään oon suht tyytyväinen, vähän lisäpotkua vaan kaipaisi. Ei tunnu riittävän tuo Sepram virtaa antamaan tän uupumuksen keskellä.

      • madonna2

        Herranjestas! Ei ihme jos on uupumusta! Miksi näin paljon myrkkyjä?


      • gwrWRG

        Ei hyvänen aika.


    • Viimein diagnoosi

      Kokeiltu ensin masennukseen varmaan 11 eri lääkettä. En pitänyt (naisena) koska haittaa seksielämää;-)

      En ole ollut sfääreissä vaan masentunut ja kierroksilla tai vihainen ja kierroksilla yhtä aikaa. Elämäni paras asia on ettei kukaan ole kuollut ja välit sukulaisiin on ok. On tullut kokeiltua kaikkea typerää ja nukkuminen onnistuu oikeastaan vain lääkkeillä. Vasta 41 v. tuli oikea diagnoosi. Nyt on juuri toivuttu hypomaniasta. Olen aina ihmetellyt keskittymiskyvyttömyyttäni ja outoa luonnettani.

      Nyt menee:

      - Ketipinor 100 mg iltaisin, 50 mg aamuisin
      - Valdoxan (uudempi masennuslääke, joka ei vaikuta seksuaalisuuteen, maksaa tosin 68 euroa kk)
      - Opamox (erittäin harvoin)
      '

      • Viimein diagnoosi

        Todellakin ihmettelen minäkin isoja lääkemääriä syöviä. Itselläni pahatkin oireet pysyy aika pienellä lääkemäärällä kurissa (Ketipinoria on valmius tosin nostaa reilustikin, jos on tarvis).


    • Unettomuudesta...

      Huonosti nukkuville. Ootteko kokeillu Ketipinoria illalla? On meinaan sellainen lääke itsellä, että nukkuu hyvin ja ilman levottomuutta (muuten hypin ja jopa satutan itseäni yöriehumisella:-(.

    • 4+6

      Täällä menee:

      Aamulla: Abilify 45 mg
      Illalla: Ketipinor 400/500/600 mg (annosta saa vaihdella fiiliksen mukaan)
      Stilnoct: 20 mg

      Ketipinor on ollut mulle melkoinen lääke, olen ensimmäistä kertaa elämässäni jopa nukkunut öitä heräilemättä jatkuvasti. Stilnoctia sitten jos tuntuu, ettei ketillä uni irtoa. Vuosien ja kuukausien kokeilujen jälkeen on löytynyt hyvät lääkkeet, joita ei mene älyttömiä määriä. Pysyy bipo kurissa oikein hyvin. :)

    • SanTTu

      Seronil 80mg
      Lamictal 100mg

      auttaa hyvin, kuukauden Lamictal käytön jälkeen huomaan että en ahdistu niin paljon kuin ennen ja mieliala ei sahaa kuten ennen.

    • minä vaan

      -Lito 600mg
      -Thyroxin 1½tbl
      -Seroquel 1000mg
      -Neurotol 600mg
      -Efexor 75mgl
      -Melatonin 2-3tbl
      -Bisoprolol Actavis ½tb migreenin estolääke
      -Somac 1tbl
      -kolesterolilääke vaihdettu punariisiin kokeilumielessä
      -tarv.oxamin

    • BipoPää

      Lamictal 200 mg
      Abilify 7.5 mg
      Ketipinor 100 mg 400 mg
      Xanor depot 1 mg 1mg

      Unilääkkeinä tarvittaessa Zolpidem, Promazin

    • maanisdepressiivinen

      En mitään enään vuosiin.

      Jeesus on parantanut minua pikku hiljaa.

      Ensin väistyi ja loppui ne kamalat masennuskaudet. Mania on lieventynyt ja erotan todella pitkälle kaikki omat psykoosini. Psykoottisuutta on mutta vain lievästi enään verrattuna missä painajaisessa olen joskus elänyt. Kuulen enään satunnaisesti ääniä ja harhoja.

      Kunnia Jeesukselle! Hän vie parantumiseni loppuun asti!

    • dsgftgj7

      Kutistakaa ihan rauhassa aivojanne niillä napeilla bipoparat, eivät ne lääkkeet teitä paranna. Noin rajuilla koktaileilla tulee väkisinkin mieleen että ovat ihmiset joutuneet lääkäreiden koekaniineiksi ja tossun alle huomaamattaan eivätkä enää pysty olemaan ilman lääkkeitä vaikka oireet häviäisivätkin. Vähän itsenäisyyttä? Edes vähän luonnollisuutta kannattaa vaikka sairastaisikin vakavaa mielensairautta.

    • 9+8

      Mä olen mieluummin koekaniini ja lääkärin tossun alla kuin elän siinä helvetissä mitä elämä on ilman lääkkeitä.

    • k0lho

      Täysin samaa mieltä 9 8 ja näitä edellisen kirjoittajan houruiluja ei kannata ottaa vakavasti; tasaisin väliajoin tuntuu tupsahtavan yrttiuskovaisia, ketkä uskovat, että psykoosi vain puhumalla paranee. Toivottavasti nämä lääkkeiden vastustajat saisivat edes joskus kokea, miten ahdistava/kaoottinen tila psykoosi/mania on. Ja sitä paitsi; jokainen uusi psykoosijakso (relapsi) niitä aivoja tutkitusti kutistaa ei toimiva lääkitys.

      • hfkgh6

        Sanoo selvästikkin vain yksi lääkkeillä aivotoiminnallisesti pysätetty ja pesty psykiatria uskova pahvilammas. Jos tietäisit miten paljon parempaa ja kannattavampaa elämä on ilman lääkkeiden antamaa valhe-elämää seuraisit perässä. Mutta kun neurolepteillä täytetyillä ei ole lääkkeistä aiheutuneen sumutietoisuuden takia oikeaa itsetuntoa eikä selkärankaa lopettamiseen niin minkäs teet, olette lääkäreiden kusettamia kaikki. Itsekkin olin ennenkuin tulin järkiini. Tunnen olevani maailman huipulla kun heitin lääkkeet menemään ja kohta kaksi viikkoa kulunut. Sairaudesta takaisin tulleet oireet ovat pientä siihen elämäniloon jonka lopettamisesta saa takaisin. Kuihtukaa rauhassa niihin lääkkeisiinne jos tosiaan haluatte elää tuota lume-elämäänne mieluummin kuin elää totuudessa. Juoksemalla tautia pakoon lääkkeiden avulla juoksette pakoon myös omaa itseänne.

        Tutkitusti? Psykooseilla ei ole mitään kykyä kutistaa aivoja. Tietäisitpä mitä myrkkyjä laitat kurkustasi alas. http://www.gaia-health.com/articles401/000413-drugs-shrink-schizo-brains-not-disease.shtml


    • tutkittuatietoa
      • :-P

        Tohtori Tolonen on itse kävelevä rahastussampo, joka on vartavasten luonut koko ajan lisää yrttimömmöjä ja "luontaislääkkeitä", joilla rahastaa huuhaa-kukkahattutätejä.


    • bipo 1

      Olen samaa mieltä kuin 9 8 ja k0lho. Kyllä maniaan tai psykoosiin sairastunut pitää sairaalassa oikeilla lääkkeillä hoitaa . Maanisdepressiivisyys on sairaus . Ei siinä Jeesustelut eikä yrtit auta. On vastuutonta jättää sairastunut ihiminen ilman asianmukaista hoitoa.

    • trraalllaaaallaa

      Te lääkkeitä syövät olette oikeasti pehmittäneet aivonne ja lisäksi ette kyseenalaista yhtään psykiatrian paskapuheita.

      Onko oikeasti niin, että ettette pysty elämään tätä elämää ilman kemikaaleja? Tarvitsette siis tuhdin lääkityksen siihen, ettette osaa elää normaalia elämää? Vaikka syötte tuollaisia lääkemääriä sekoilette silti alkoholin kanssa ja petätte puolisoanne sekä otatte pikavippejä baarireissuja varten?

      Haahhaaa, te olette oikeasti sairaita.. hulluja. Uskotte lääkkeiden pitävän teidät asoissa, kun oma selkäranka ei siihen riitä? Kivahan se on maniaa syyttää, kun piti mennä pettämään puolisoa.

      Miettikää nyt itsekin OMILLA aivoilla.. syön neuroleptiä x annoksella 600mg manian estoon (mitä se mania teillä sitten onkaan)

      Eikö näillä bipoilla ole käsitystä siitä mikä on OIKEIN ja VÄÄRIN? Tarvitseeko sen vuoksi syödä aivoja pehmittäviä lääkkeitä? Missä teidän itsearvostus on? Uskotteko oikeasti lääkäriä joka sanoo ettet pärjää ilman tätä ja tätä lääkettä? Mikä teihin ihmispokoihin on mennyt? Oletteko tyhmiä?

      Minäkin sain kesällä diagnoosin bipo II ja siihen lääkityksen. Aikani niitä söin ja luulin kuolevani henkiseen tuskaan, ahdistukseen, epätodelliseen oloon, voimattomuuteen, henkiseen tylsistymiseen jne.

      Lääkkeet toki haen apteekista Kelan päivärahojen vuoksi ja nautin olostani kotona. Voi pojat miten elämä onkaan kivaa, kun kerran kuussa tilille tulee rahaa tekemättä mitään. Nyt on aikaa harrastaa, käydä sukulaisten luona, tehdä kunnon kotiruokaa, nukkua aamulla pitkään.

      Niin ja lääkitykseni Imovane 7,5mg ja tuolla saan nukuttua 10 tuntia yössä.

    • neljänelonenmies

      triptyl 20mg
      venlafaxin 225 mg
      lyrica 150 mg
      primaspan100mg
      cardace 10mg
      amlodipin 5mg
      orloc 5mg
      somac 20mg
      atorvastatin 40mg

      tarvittaessa:
      circadin 2mg
      dinit
      dolan
      panadol forte 1g
      tenox 20mg

    • FeikkiBipo

      Mulla oli bipo diagnoosi. sekanuotoinen kuusi vuotta. Lääkkeet ei oikein toimineet. jotain 40 erilaista kokeilin. Hieman auttoi Litium 900mg, lamictal 200 mg, 10 mg citalpram and 1 mg xanor tarvittaessa kombo.

      Sitten meni muutama vuosi hyvin ilman lääkkeitä mutta nyt on tullut masennusta, vihaa ja harha-ajatuksia. Lääkitystä en kuitenkaan uskalla aloittaa tai kertoa lääkärille, koska pelkään, että määrää antispykootteja noihin harha-ajatuksiin (jotkut ihmiset tuntuu liskoilta). Olen lukenut että antipsykootit tekee mielen vielä sairaammaksi ja tuhoaa aivot.

    • bipo 1

      Yöksi Azona 50 150 mg , cisordinol 10 mg ja nyt kuuriluontoisesti paketillinen Ketipinoria 50 mg yöksi mikä on samantekevää ottaako sitä vai ei. Pelittää aika huonosti. Pitää valvoa yli puolen yön ennekuin saa unen päästä kiinni ja sitten nukkuu kylläkin sen 9 tuntia. Seuraavaski pyydän Risperidonia joka muistaakseni pelitti heti... Katellaan tammikuulla tilannetta..

    • niminerkki.erkki

      Lamictal 50mg aamulla ja 50mg illalla.
      Risperidon 2mg illalla.

    • lääkkeet

      Ketipinor 600mg

    • Bipo II

      Ketipinor ei sopinut mulle ollenkaan. Nyt on lääkkeenä vaan Oxamin illalla, jos pelkkä melatoniini ei auta nukahtamaan. Hiukka heikohko lääkitys siis. Ajattelin että voisin noihin mielialavaihteluihin kokeilla tota Lamictalia, jos vaikka sen kanssa pääsis takasin töihin.

    • näillä mennään

      Voxra 150mg x 1 ja Melatoniini 3mg x 1

    • HulluusPotilas

      tyyppi II

      aamu:
      Voxra 300mg
      Venlafaxin 75mg

      Ilta:
      Circadin 2mg
      Ketipinor 25-75mg (yleensä otan 50mg)

      Tarvittaessa:
      Opamox 15mg
      migreenikoktail: Burana 800mg, Panadol 1g, Primperan 10mg

      Yllätyin vähän huomatessani, et mulla on niiiin erilainen lääkitys kun monella muulla täällä. Tosin mun diagnoosilistalta löytyy bipon lisäksi myös epävakaa persoonallisuus, paniikki- ja ahdistushäiriö, julkisten paikkojen ja sosiaalisten tilanteiden- sekä ahtaanpaikankammo

    • annep1

      Mä syön Deprakinea 1000 mg, Venlafaxin 150 mg (ollaan jättämässä pois - pelkään jo etukäteen pariviikkoisia sähköiskuja päässä vieroitusoireina), Ketipinor 50-100 mg illalla nukahtamiseen.
      Menossa taitaa olla sekamuotoinen jakso, ku on kauhean kierroksilla oleva olo, kuitenkin masentunut. Hirveää. Mikähän lääke tähänkin oloon tehoisi?

    • qutari

      Bibo 1.

      - Deprakine 1800mg
      - Ketipinor 200mg
      -Abilifity 15mg

      Hyppomania päällä, mutta noi ehkä parhaimmillaankin tasaa tunteet niin ettei parisuhteesta tahdo tulla mitään, ku ei pysty rakastamaan eikä kyllä vihaamaakaan.. Ilkee sairaus ja vaikka Ä.O on 117 ni tyhmäksi tässä itsensä tuntee, ainakin täysin voimattomaksi oireiden ja oman käytöksen edessä
      : I

    • Bipo2

      Zyprexa 5 mg iltaisin mieltä tasoittamaan ja unta turvaamaan
      Cipralex 10 mg aamuisin masennukseen ja ahdistukseen

    • näillä mennään

      Cipralex
      Olanzapin
      Propral
      Diapam
      Thyrox

    • FeikkiBipo

      Vastaampa uudelleen , kun pää on hieman selvempi. Sairaalakeikan jälkeen lääkitys aloitettiin uudelleen. Nyt menee

      Lito 800mg
      deprakine 1000 mg (ei auttanut lainkaan, joten tullaneen lopettamaan)
      Diazepam 4 mg

      Alkuun Lito toimi hyvin. Nyt sitten on lievempi muoto siitä mitä mulla oli ennen sairaalaan menoa. Olen ajatellut pyytää Lamictalia ja sitalopraamia liton lisäksi. Noilla menin viime kerralla ja parannuin (hitaasti mutta kuitenkin).

    • bipo-1type

      abilify 15mg
      deprakine 900mg
      seroquel prolong 50mg

      jätin lääkkeet hetkeksi syömättä ja sanoin siitä lääkärille. nyt minun lääkepitosuutta mitataan verikokeilla. minulla on uusi verikoe tulossa, enkä ole syönyt minun lääkkeitä. kävin wikipediasta kattomasta lääkkeiden hajoamisajat elimistössä niin parista kolmeen päivään pitäis riittää, että lääkepitoisuus on normaali, jotta saan vedätettyä lääkäriä. minä haluan vain terapiaa. lääkkeillä on liian suuret haittavaikutukset.

    • psykiatrian uhri
    • Henna

      Syön tällä hetkellä aamulla deprakine 100mg ja illalla deprakine 600mg ja illalla 300mg ketipinoria. tarvittaessa imovaanea nukahtamiseen. diapamia on ollut se on poistettu riippuvuuden takia. on jotain muitakin kokeiltu en nyt muista mitä.

    • Mulla lamictal lito ketipinor.7 vuotta popsinut

    • Eli 200 lamictal 600 lito illalla ketiä tarpeen mukaan töissä olen välillä hyvin välillä ei.mä Turussa ypöyksin.voisko joku bibo ystäväksi tulla

    • puolukka4

      Onko kukaan purkanut Zeldox- lääkitystä? Olen lopettamassa lääkitystä parhaillaan ja olotilat on ihan sanoinkuvailemattoman hirveät. Yritän kokoajan vakuuttaa itseäni et tää menee ohi mutta osaako kukaan sanoa kauanko oireet lopettamisesta kestää. Mulla menee vielä 40 mg ja se on laskettu 160mg alaspäin tabletti per viikko

    • FeikkiBipo

      No nyt alkoi Lito vaiuttamaan kipiraihaseen ja sotkuun lisättiin thyroxin. Niin ja sitten abilify. deprakinea olen lopettamassa itse

      lääkitys
      Lito 800 mg
      Abilify10 mg
      Thyroxin 50 mg
      Deprakine 500 mg (pitäisi ottaa 1000 mg, mutta hiuksee tippuu niin vähenisn itse)

    • Ninzuliini13

      Mulla on vain jokapäiväisessä käytössä Fluoxetin Mylan. Tällä hetkellä 40 mg kun voin huonosti. Lisäksi Opamox 15 mg (liian vähän) ja Imovane 7.5 mg mitä en tykkää käyttää. Kaikki tasaavat lääkkeet joko ei toimi tai masentaa lisää. Padka sairaus!

    • 20+11

      En mitään.

    • bipolar1

      Tyypin I kaksisuuntainen mielialahäiriö yks lääke menee seroquel prolong 600mg ilta. Sillä on pärjätty hyvin. Kokeilussa oli seroquel vähennys ja käyttöön abilify 30mg aamu. Ei toiminut ollenkaan abilify teki mielettömän levottomuuden sekä ahdistuksen. Seroquel on käypäinen ainut vaan aamuisin vähän tokkurainen olo. Töitä teen ma-pe aamuvuoroa 6-14. Parhaitan bipoille kuulemma sopiikin yksivuorotyö. Millaista muilla ootteko pystyneet tekemään miten hyvin töitä?

    • ketikitipinoria

      Ketipinor 100MG menee täällä yks aamulla, yks illalla ja suhteellisen zombi-olo päibästä toiseen...

    • Polaari-ilmiö

      Tällä kellä toimivaksi todettuna:

      -Ketipinor 600mg
      -Lamictal 300mg
      -Xanor 2mg depot
      -Voxra 150mg

      Kerronpahan Lamictalista jos jotain arveluttaa epilepsia lääkkeet. 'kaikki' perinteiset masennus lääkkeet kokeiltiin. Mulla siis depis painotteinen. Pari vuotta petissä ja uus Psykiatri. Lamictalilla Lääkärin ohjaama varovainen nosto. Se älytön, pitkä depressio hävis.

      Nyt lääkitys kohdallaan. En toki väitä, että tämä on vaan se yksi tie. Ollaan niin yksilöitä mutta oli mahtavaa saada edes osa elämää takaisin.

      Näin mulla. Jo pelkkä Psykiatrin vaihto voi muuttaa elämän. Niin he, kun me ollaan toki yksilöitä. Mikä sopii joillekin. Ei kaikille...

      Pää-asia tässä lienee kuitenkin se toimintakyvyn osittainenkin palautuminen...

    • toipuva

      Mulla kans vikat 13v kokeiltu kaikennäköistä ja kaksisuuntaisen diagnoosin sain noin 2-3v sitten. Tyyppi 2. Aiemmin ainakin remeron ja seroxat. Ensimmäinen lihotti nopeesti muuten hyvä, mutta ei siis sovi bulimikolle kuten minä. Seroxat ei lihottanut mutta olo oli kuin olisi vetänyt piriä, jota sitten aloinkin siihen päälle vetää.... sitten tulee pitkä väli etten muista päihteiden ja lääkkeiden määriä kunnes sain diagnoosin. Mulla kans kokeiltiin lamictalia, tuli hirveesti lihasnykimisiä eikä toiminu millään annoksella. Abilify teki musta ennemmin maanisen ja shoppailu lähti käsistä pitkäksi aikaa, hirveä levottomuus! Mutta hyvänä puolena se ettei tehnyt painonnousua eikä vienyt seksihalua ja fiiliksiä. Cymbalta mulla on lähes poistanut ahdistukset! Tästä varmaan jäi iso litania pois mut tossa tärkeimmät huomioni. Litoa en suostunut syömään kun lääkäri viimeksi yritti sitä tuputtaa mulle lopetettuani itse kesällä tasaavan abilifyn maanisena.... Nyt siis menee:

      Aamulla: Zeldox 40mg tasaamaan(ei ole muuten tullu sivuvaikutuksia paitsi ehkä seksihalut vähentyny, kun en muista koska viimeksi harrastanut vaikka parisuhteessa olen.. :D)
      ja Cymbalta 60mg masennukseen ja sosiaalisiin ahdistuksiin
      Illalla: Zeldox 40mg tasaamaan ja ketipinor 25mg uneen
      Tarvittaessa atarax ja ennen myös melatoniini, joka nyt vaan unohtunut viime aikoina.

      Näillä lääkkeillä nyt yritän tulla toimeen, sen aikaa kun kuntoudun opiskelu/työkuntoiseksi. Itsellä ainakin tavoitteena 5v aikana hoitaa pääkoppa siihen malliin että voi pikkuhiljaa tiputella lääkkeet pois. Mielestäni lääkkeet vain hetkeksi ratkaisu. Pitäisi hoitaa niitä syitä taustalla ja uskon sen auttavan vaikka kaksisuuntainen olisikin aivokemiaa. Mitä paremmin itsensä tuntee sitä paremmin itseään voi hallita. Suosittelen kaikille vertaistukea hoitona! :) Suunnitelmissa kuntouduttua vähän enemmän myös hankkia toinen lapsi, joten senkin takia haluan jollain aikavälillä lääkkeet ajaa alas, en todellakaan halua niitä lapseni elimistöön!

    • FeikkiBipo

      Tällä hetkellä menee

      Lito 800mg
      Lamotrigine 100mg
      Olantsapiini 5mg
      Tyroksiinia

      Abilify aiheutti akatesian joten meni vaihtoon. Psykoottisia oireita on vielä mutta kait ne lähtee kun olantsapiinia nostetaan.

      • jyppe

        Hulluja noi jeesustelijat, sehän on puhdas valhe ja mielenhäiriö, todellinen hulluus toi uskominen, huhhuh. Ja tänne tulevat jeesustelemaan vakavan,sairauden kanssa painiskeleville. Hävetkää hihhulit, menkää ismeinenne kellokoskelle höpöttämään suljetulle.


    • kake6

      Mulla on mennyt risperidonia ja sepramia. Nyt risperidon koitetaan lopettaa ja tilalle tuli trileptal. en ole koskaan kuullut että kukaan kaksisuuntainen käyttäisi sitä. Onkohan lääkäri määrännyt mulle väärät lääkkeet :D

    • Anonyymi

      Itselläni Deprakine 900mg ja Brintellix 5mg

    • Anonyymi

      Lamictal 200mg, risperidon 2mg aamuisin.
      Iltaisin ketipinoria 50mg ja tarvittaessa levozineja ja doxepinia.. olisin iloinen jos sais rauhoittavia mutta ei suostu lääkärit määräämään :(

    • Anonyymi

      Lito 750mg
      Reagila3mg
      Ketipinor 25mg
      Melatoniini 6mg

      Siinä koktaili, tätä on 11 vuotta etitty ja ehkä nyt löyty sopiva. En voi olla ilman.

    • Anonyymi

      Itsr vältän kaikia apteekin lääkkeitä, koska ne on värjätty samalla titaaani oksidilla kuin valkoinen maali ja se on pahempi kuin aspesti.

      Ketrtoo sen että apteekki, valtio, fimea ja tohtorit ei välitä pätkän vertaa mitä muuta sontaa ne myy "lääkkeeenä"
      Jokasen vakeaksi vätjätyn pillerin jälkeen olet väsynyt koska titaani on raskasmetalli myrkky.

      Käytä mäkikuismaa mieluummin masenukseen
      Käytä sitruuna ruho tahnaa unettomuuteen.
      Vältä kaikkia apteekin tuotteita koska ne on raskas metallilla värjätty.

    • Anonyymi

      Voxra 150mg
      Abilify 30mg
      Latuda 18.5mg
      Tarvittaessa nukkumiseen ketipinor 25-100mg
      Tarvittaessa propral 10-60mg

    • Anonyymi

      Huh huh.
      Katselee noita ihmisten käyttämiä lääkemääriä, niin ei ole ihme, jos ei mielen ongelmat yhtään parane.
      Lääkkeet ei ole muutenkaan mikään poppakonsti.

    • Anonyymi

      Näitä skitsolääkeitä Risperdal ja risperidon tarpeeseen eli psykoottisuuteen,
      joita tulee harvoin, ehkä kerran viidessä vuodessa ja ikään kuin burn outin tai jonkun trauman oireena. No nyt olin just pari viikkoa sitten ennen kuin sain uuden reseptin ja lääkkeet.

      Muuten yritän sinnitellä maniat ja depikset läpi ihan vaan kärsimällä, ja ihme että selvitty niistä hengissä, minä ja muut. Mulla tää bipo ollu syntymästä asti ja todella vaikeamuotoinen,
      mutta näihin karmeisiin olotiloihin tottu jo lapsena, alle kouluikäsestä lähtien, niin sitä on vaan tottunut että tällasta tää elämä on.

      Mulle on kyllä syötetty kaikenmaailman lääkkeet, mutta sekoon niistä aivan täysin, siis todella pahasti ja vaarallisesti, niin pärjäilen hyvin ilman, paitsi nuo mainitsemani tuohon psykoosiin, jotka myös toimii, eikä pahenna asioita.

      Itse ajattelen että jos en olisi työstänyt tätä sairautta, keksinyt ns.henkisiä keinoja joilla vastustaa sitä itsemurhaa ja muuta tähän liittyvää, vaan olisin tuudittautunut pillereihin, niin olisin kuollut jo ajat sitten,
      jo senkin takia että mitkään lääkkeet ei auta, ellei mua tainnutettais koomaan.

      Ihan vaan noille tiedoksi joiden mielestä kassillinen lääkkeitä ratkaisee tämän sairauden ongelmat, juu ei ratkaise, eikä auta.

      N50+

    • Anonyymi

      Lähinnä sekakäytän alkoholia ja lääkkeitä, satunnaisesti pilveä/piriä.

    • Anonyymi

      Onko Abily:ssa 15 mg puolitusmahdollisuus vaimiten saatte annoksen 7,5 mg/vrk?

    • Anonyymi

      Abily:ssa ei ole, mutta Aripiprazole Ratiopharm 15 mg on ainoa valmiste, jossa on uurre.

    • Anonyymi

      Lääkitys:

      Voxra 300 mg
      Efexor depor 225 mg
      Lamictal 200 mg (masnnuksen esto ja neuropaattinen kipu)
      Rivatril 2 mg x2
      Ariiprazole Ratiopharm 7,5 mg (ainoa, jos on uurre)

      Dg. bipo II, ahdistus, paniikki unettomuus

      ps. SSRI, SNRI, NRI ymv. auttavat kyllä ahdistukseen, mutta jättävät helposti ns. jäännösoireita. Ko. oireisiin ei auta muut kuin bentsodiatsepiinit; esim Temesta, Xanor, Diapam, Rivatril . Jotkut saavat avun esim Rispedalista, aripipratsolista ymv.

    • Anonyymi

      Valkoista pulveria viivoina nenään.

    • Anonyymi

      Heineken 5,2%

    • Anonyymi

      Yritän syödä mahdollisimman vähän lääkkeitä.
      Seromex 10mg joka toinen päivä aamulla.
      Ketipinor tarvittaessa!
      Itse säädän lääkitystä olon mukaan.
      Ei tarte lääkäreitä sotkemaan...

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3427
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      93
      3154
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2358
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1824
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1524
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      83
      1375
    Aihe