NHL-kiekkoilijoiden nimihirviölapset!

juorukello

Mitä mieltä olette siitä, että suomalaiset NHL-kiekkoilijat antaa kansainvälisiä nimiä lapsilleen? Esimerkkejä:

Teppo Numminen: Bianca ja Erica
Sami Kapanen: Kasperi, Cassandra, Camilla ja poika, jonka nimeä en ole huomannut lehdistä
Sami Salo: Julia ja Oliver
Olli Jokinen: Alexandra
Esa Tikkanen: Stephanie ja Sabrina (lasten äiti tosin ruotsalainen, tyttöjen sukunimenä kuitenkin perisuomalainen Tikkanen)

Esimerkki suomalaisista nimistä NHL-perheessä:
Teemu Selänne: Eemil, Eetu ja Leevi
Jari Kurri: Ville ja Joonas

Kyllähän se periaatteessa on ihan ymmärrettävää, että kiekkoilijat antavat ulkomaisen nimen jos kerta ulkomailla asutaan ja aiotaan kenties jäädäkin asumaan uran jälkeen. Joku "Tipou Nyminen" on varmaankin halunnut, että tytöt eivät kärsisi erikoisista nimistään esim. USA:n kouluissa.

No oma mielipiteeni on kuitenkin, että suomalaiset nimet suomalaisille lapsille ovat parhain vaihtoehto, asuttiin sitten ulkomailla vai ei!

12

3954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tilhi

      Jari Kurrillahan on vielä tyttölapsikin, Odessa. Todella mauton nimi jo ihan itsessään, mutta kun äidin nimi on Vanessa, niin aaargh! Odessa Kurri, onpa nättiä.

      Kyllä minun mielestäni suomalainen USA:ssa voisi antaa lapselleen ihan suomalaisen nimen, koska koko maahan on varsinainen kulttuurien sulatusuuni, ja todella monella on harvinainen, jopa uniikki nimi. Joskus amerikkalaiset vanhemmat haluavat antaa lapselleen tavallisen nimen, joka kuitenkin kirjoitetaan mielivaltaisella tavalla. Tästä esimerkkinä CSI:n Jorja Fox. Amerikassahan saa antaa nimeksi vaikka Fuck, jos siltä tuntuu...

    • ...

      Olli Jokisen vaimo on kreikkalainen. Nimi tulee sieltä..

      • juorukello

        Siis Jokisen vaimo Katerina Jokinen on puoliksi kreikkalainen ja Alexandra Jokinen siis vain 25% kreikkalainen. Eli kyllä lähes suomalainen lapsi on kyseessä ja kun sukunimenä on perusjuntti Jokinen niin eipä tuo Alexandra oikein hyvin sopi tuohon Jokiseen.


    • Siiri

      mun mielesta noissa nimissa ei ole mitaan vikaa. perheet asuvat ulkomailla, joidenkin aidit ovat ulkomaalaisia, ja kaikki nimet ovat lausuttavissa Suomessa.

      • Susa

        Nimet on mielestani ihan kivoja. Ja luultavasti kaikki em lapset ovat amerikkalaisissa kouluissa ja paivahoidoissa, ja puhuvat sujuvasti muutakin kielta kuin suomea, niin miksi meidan SUOMALAISTEN tarvii nahda vaivaa, jos jonkun nimi on muu kuin Pirkko tai Pekka. Ja lisaksi moni noista nimista on taysin suomalainen!!!! Rasittavaa tollanen valitus!


    • Enna

      Jere Lehtisen lapset:
      Anna, Sofia (kaksoset) ja Joel

      Musta on kyllä ihan ok jos antavat kansainvälisiä nimiä. Eipä lapsille tule ainakaan vaikeuksia nimien suhteen. Monet pelaajista kuitenkin jäävät pysyvästi asumaan ulkomaille. Eiväthän Esa Tikkasen lapset ole ikinä asuneet Suomessa ja tuskin ovat muuttamassakaan, joten nimet ovat ihan ok.

    • Aurora

      Noista minua lähinnä häiritsee Kapasten päättämättömyys siitä pitääkö lasten nimet alkaa ceellä vai koolla: Kasperi vs Cassandra. Lausuttuna nimet sopivat hyvin yhteen.

      Tikkasten tyttöjen nimet eivät kyllä ole YHTÄÄN makuuni (yöks) mutta ovat kai sitten käteviä jenkeissä.

      Muiden nimet ovat ihan kivoja, erityisesti Bianca, Erica, Julia, Oliver ja Alexandra ovat helppoja lausua sekä suomeksi, ruotsiksi että englanniksi.

    • Ruusa

      Et näköjään käsitä mitä sana 'nimihirviö' tarkoittaa. Sitä vaan julkkiksia mollataan vaikka et tiedä nimien taustoista mitään. Olen kuullut kymmenen kertaa pahemmistakin nimistä.
      Alexandra, Kasperi ja Julia ovat Suomessakin suosittuja nimiä, ja kaikki nuo muutkin taipuvat myös sinun suuhusi, joten sen takia ei kannata kilahtaa. Jos ne kerta ovat niin kamalia, miksi edes olet vaivautunut ottamaan selvää ja muistamaan nuo kaikki nimet??
      Minä en ole koskaan edes kuullut moisista muksuista mitään.

    • HeikkiTeppo

      On teillä täällä murheet.. Voi hyvää päivää!

      • kdkfjkfjfd

        Ja mikäs noissa nimissä sitten niin kamalaa on? Sun nimimerkki muuten kuvaa sua varmaan paremmin kun osaisi arvatakaan, sillä vaikutat sellaiselta ihmiseltä jonka elämäntyö on vain haukkua muita ihmisiä ja etsiä iltalehdestä mahdollisimman kuuma lööppi jota voi siunailla seuraavat kuukaudet.


    • Anonyymi

      Ihan mukavia nimiä joista suuri osa on ollut käytössä Suomessakin eikä siitä ole kovinkaan kauaa aikaa. Ainoa vähän hassu nimi tuossa on tuo Eetu. Niin ja Cassandra. Kyllähän nekin käyvät.

    • Anonyymi

      K. Hietasen muijja on Aami. Hyi vttu mikä nimi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      90
      4636
    2. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      29
      3344
    3. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3172
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      51
      3007
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2945
    6. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      321
      2776
    7. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      44
      2687
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      235
      2448
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      25
      2246
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      48
      2203
    Aihe