Lähdössä Norjaan jussina. Neiden-Kirkenes-Vardö-Vadsö-Tana bro-Lakselv-Hammerfest-Alta-Tromsö-Kilpisjärvi.
Kannattaako Lyngenvuonon yli mennä lautalla Olderdalenista Tromssöön vai kannattaako ajella E6:ta pitkin Lyngselderistä Skibotnin kautta Tromssöön. Joudutaan kuitenkin tulemaa paluumatkalla Skibotniin.
Yhdessä kartassa oli juuri se E6-tien pätkä juuri ennen Skibotnia merkitty "maisematieksi".
Lyngenvuono, lautallako?
3
908
Vastaukset
- Mikael 54
Matkasuunnitelmasi huomioiden kannattaa mennä lautalla ja tulla sitten Skibotnin kautta pois, niin eipä tarvitse samaa tietä sahata. Molempia reittejä käyttäneenä suosittelen. Aikomasi reitin varrella olet kyllä jo nähnyt niin paljon maisemateitä että et kovin paljon menetä vaikka tällä kertaa jäisikin näkemättä.
- pohjois-norjalainen
Kantsii ottaa lautta ku teillä näköjään aikamoista ajamista tuon reissun ajan. Siis siinähän on kaks erillistä lauttaa. Lyhentää matkan Tromssaan huomattavasti. Jos ette lauttaa ota, ni joudutte kiertämään koko pitkän vuonon tietä pitkin ja maisema sen tiepätkän alueella ei oo niin kovin "erikoinen".
- minä myös
taas aion suunnata tänä kesänä.
Muuten reittini varmaan noudattelee samaa reittiä, mutta aion poiketa myös Pykeijassa, joka on tosi viehättävä pieni kylä Neidenin pohjoispuolella Varanginvuonon rannalla. Kerran olen siellä aiemmin käynyt pikimmiten, mutta silloin en yöpynyt kylässä, jossa muuten puhutaan suomea. Nyt olisi tarkoitus saunoakin Jäämeren saunassa.
Lauttamatka on aina vaihtelua monen päivän autossa istumiseen. Miten olet suunnitellut yöpymiset?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986118KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495555Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja222757Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522639Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521042026Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071758- 1141621
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181583seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241494Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1361459