Onko paljonkin 42v ,jolla on todettu keuhkoahtauma?? Minulla todettiin 4v, sitten eli olin vasta38v.Miten teillä on mennyt taudin kanssa????
AHTAUMATAUTI
8
1053
Vastaukset
- Esa-
Jos tupakkaa vielä polttelet, niin ennuste on huono. Sitten vanhuudessa (n. 60-vuotiaana) pääsee sisällä lisähapen kanssa liikkumaan. Asia on sitten eri, jos sinulla on esim. kivipölykeuhko tms.
- timovaan
mulla todettiin pari vuotta sitten. olin polttamatta muutaman kuukauden, mutta nyt taas valitettavasti poltan. lääkkeet onneksi helpottaa oloa
- Esa-
Helpottaa ne oloa juu, mutta samalla tupakka jatkaa työtään ja hapen vaihtopinta-ala keuhkoissa vähenee. Se on oikeasti surkeaa sitten vanhempana kun elämä vielä jatkuu, mutta 10m kävelystäkin hengästyy ja eläminen sitten rajoittuu siihen oman asunnon piiriin.
- huonohenkinen
Esa- kirjoitti:
Helpottaa ne oloa juu, mutta samalla tupakka jatkaa työtään ja hapen vaihtopinta-ala keuhkoissa vähenee. Se on oikeasti surkeaa sitten vanhempana kun elämä vielä jatkuu, mutta 10m kävelystäkin hengästyy ja eläminen sitten rajoittuu siihen oman asunnon piiriin.
Kyllähän se talviaikaan on taiteilua yrittäessä pitää henkiröörit auki.
Kun on sukurasitteena saanut huonokeuhkoisuuden, työskennellyt paikoissa,joissa
on hengitellyt tupakkailmaa ja kymmeniä vuosia tehnyt "pölyisiä" töitä, saa olla kiitollinen, että vielä puolet keuhkoista toimii.En itse ole tupakoinut koskaan.
Pidin moottoroitua kypärää miltei 20 vuotta töissä.
Pärjään, kun tiedän rajani.En heittäydy marttyyriksi, enkä tee isoa numeroa taudistani.
Kerran vuodessa vien puhalluskäyräni terveyskeskukseen ja uusin reseptini.
Liikun kävellen, pyöräillen, hiihdän.En mitään hikipinko-juttuja enää.
Jos tuntuu tarvetta samanhenkiseen porukkaan, ota yhteys lähimpään
Hengitysyhdistys Heliin.Sieltä saa tukea.
- 51v mies
tupakka jäi, ihmettelen niitä joilta ei jää, lääkitys päällä, ja tilani on kohentunut huomattavasti, pystyn jopa juoksemaan. Savukksita meni pahimmillaan reilu 60kpl/vrk, joten jotakin tiedän siitä hommasta minäkin, siis laskettu tupakointini 40v. siihen kun lasketaan aski ja päivä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 48864
- 70860
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667