peräsuolen

laskeuma

on todettu. Suoli ei toimi ja ilmaa kertyy ja elämä pyörii vatsan ympärillä. Miten sellanen vaiva korjataan.

8

1247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omaa kokemusta

Kävele paljon niin auttaa varmasti , olen kärsinyt itse samaa vaivaa

• että painonpudotuskin

auttaa, jos kiloja on liikaa? Itse painan 108 kiloa ja olen huomannut vessakäyntien aikana, että ensin on kakattava, että sitten pisukin pääsee tulemaan. Painava täysinäinen suoli siis tukkii virtsaputken "klommolle" eikä nestevirtauksia pääse syntymään.

• laskeumaan
        että painonpudotuskin kirjoitti:

auttaa, jos kiloja on liikaa? Itse painan 108 kiloa ja olen huomannut vessakäyntien aikana, että ensin on kakattava, että sitten pisukin pääsee tulemaan. Painava täysinäinen suoli siis tukkii virtsaputken "klommolle" eikä nestevirtauksia pääse syntymään.

tarvitaan kirurgin veistä. Itselläni operoitu viime syksynä. Vaivaan ei todellakaan auta kävelyt eikä painonpudotukset.

• luulen
        laskeumaan kirjoitti:

tarvitaan kirurgin veistä. Itselläni operoitu viime syksynä. Vaivaan ei todellakaan auta kävelyt eikä painonpudotukset.

minäkin (alkuper.kirj.). Ei ole paino-ongelmaa ja liikuntaakin olen harrastanu.Nykyisin tuntuu,et sekään ei hyvä. Olisin kiinnostunut siitä leikkauksesta,oliko siitä sulle apua. Minutkin on laitettu operaatio jonoon.
        Suolentoiminta on tosi ongelmallista. Pakko käyttää ulostuslääkkeitä ja siitä taas tulee omat ongelmat,kun ei pysty yhtään pidättelee kun tarve yllättää,ja sen jälkeen kauheat ilmavaivat. Mikä sulla oli syy leikkaukseen.

• operoitu
        luulen kirjoitti:

minäkin (alkuper.kirj.). Ei ole paino-ongelmaa ja liikuntaakin olen harrastanu.Nykyisin tuntuu,et sekään ei hyvä. Olisin kiinnostunut siitä leikkauksesta,oliko siitä sulle apua. Minutkin on laitettu operaatio jonoon.
        Suolentoiminta on tosi ongelmallista. Pakko käyttää ulostuslääkkeitä ja siitä taas tulee omat ongelmat,kun ei pysty yhtään pidättelee kun tarve yllättää,ja sen jälkeen kauheat ilmavaivat. Mikä sulla oli syy leikkaukseen.

Minulla oli syynä operaatioon ulostusvaikeus. Tavaraa sai pykätä pihalle ihan tosissaan ja sit kun se onnistui, se tuli monta kerta ripulina. Jos puhutaa normaali ummetuksesta, niin yleensähän tavara on kovaa, kun se tulee ulos. Peräsuoleen tulee semmoinen ikäänkuin pussi, mikä tukkii ulostien. Leikkauksessa tuo pussi poistetaan. Minulla kavennettiin ja lyhennettiin peräsuolta nukutuksessa peräsuolen kautta.(STARR- oper oli nimi) sairaalassa ollaan yleensä 1-2vrk. Leikkauksesta on ollut suuri apu ja elämä on helpottunut kummasti. Kiva kakkia itsekin niinkuin normaalit ihmiset! Toivottavasti pääset nopeasti korjaukseen, onnea uudelle elämälle!

• Muka vain ärtynyt...
        operoitu kirjoitti:

Minulla oli syynä operaatioon ulostusvaikeus. Tavaraa sai pykätä pihalle ihan tosissaan ja sit kun se onnistui, se tuli monta kerta ripulina. Jos puhutaa normaali ummetuksesta, niin yleensähän tavara on kovaa, kun se tulee ulos. Peräsuoleen tulee semmoinen ikäänkuin pussi, mikä tukkii ulostien. Leikkauksessa tuo pussi poistetaan. Minulla kavennettiin ja lyhennettiin peräsuolta nukutuksessa peräsuolen kautta.(STARR- oper oli nimi) sairaalassa ollaan yleensä 1-2vrk. Leikkauksesta on ollut suuri apu ja elämä on helpottunut kummasti. Kiva kakkia itsekin niinkuin normaalit ihmiset! Toivottavasti pääset nopeasti korjaukseen, onnea uudelle elämälle!

Olen lähes varma että kärsin samasta vaivasta, mutta lääkäri ei tutkinut kunnolla, vaan kuittasi sen heti ärtyneellä paksusuolella.
        Eli ulostaminen on vaikeaa, tuntuu että tavaraa on suolessa jatkuvasti ja sitä saa käydä jatkuvasti tyhjentämässä ja se ulostulo on suurien ponnistusten takana, vaikka kyseessä olisi löysä tavara. :S
        Eli suoli ei todellakaan tyhjene kerralla eikä kunnolla, joku tuntuu tukkivan tien ja tuntuu painetta koko ajan. Ärsyttää! Ilmakaan ei tahdo tulla ulos kunnolla ja aina on maha kipeänä.
        Te joilla tuo vaiva on niin kuulostaako tutulta vai uskonko tosiaan vain tuohon ärtyneeseen suoleen ja yritän elää tämän kanssa?
        Mitähän tässä sitten tekisi... :(

• suolinkainen
        Muka vain ärtynyt... kirjoitti:

Olen lähes varma että kärsin samasta vaivasta, mutta lääkäri ei tutkinut kunnolla, vaan kuittasi sen heti ärtyneellä paksusuolella.
        Eli ulostaminen on vaikeaa, tuntuu että tavaraa on suolessa jatkuvasti ja sitä saa käydä jatkuvasti tyhjentämässä ja se ulostulo on suurien ponnistusten takana, vaikka kyseessä olisi löysä tavara. :S
        Eli suoli ei todellakaan tyhjene kerralla eikä kunnolla, joku tuntuu tukkivan tien ja tuntuu painetta koko ajan. Ärsyttää! Ilmakaan ei tahdo tulla ulos kunnolla ja aina on maha kipeänä.
        Te joilla tuo vaiva on niin kuulostaako tutulta vai uskonko tosiaan vain tuohon ärtyneeseen suoleen ja yritän elää tämän kanssa?
        Mitähän tässä sitten tekisi... :(

koita työntää sormet emättimeen ja paina taaksepäin samalla kun ponnistat. Suolessa oleva pussi työntyy emättimeen päin ja tavallaan tukkii tien. Pussukka oikenee kun painat ja tavara löytää tiensä ulos.l Tällä konstilla sain itse tulemaan ennen leikkausta (starr mullakin). Ei tuo pelkältä ärtyneeltä paksusuolelta kuulosta, pyydä lähete defekografiaan, siinä tutkitaan ulostustapahtumaa ja nähdään mikä siellä on esteenä.

• Anonyymi

Jos pierette mun suuhuni, niin saatan kertoa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. Mitä ajattelit ensimmäisenä kaivatustasi

kun näit hänet?
      Ikävä
      148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe