pitäiskö ilmoittaa

voi voi..

kotikadullani asuu noin 45-ikäinen "työtön" eronnut nainen. tiedän 100 prossan varmasti, että nainen saa työttymyyskorvausta ja tiedän myös että käy pimeesti töissä. tekee siivoushommia noin pari kertaa viikossa. pitäiskö tälläiset rikolliset ilmoittaa porin työkkäriin vai olisko parempi mennä keskustelemaan kyseisen rouvan kanssa, miten yhteiskunnan varoja ei varasteta. ottaa niin päähän tälläiset keinottelijat.

26

1050

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turpas..

kii...ja huolehdi omista asioistas ...tanan dootti!!!!!!!!!!! kyllä se sitäpaitsi voi niitä siivouskeikkoja tehdä ja nostaa työttömyyskorvauksia!!

• Jiiriskoffi

Hiukan lentää lepakoita vintissä. Saa olla työssä ja työtön yhtä aikaa kun ilmoittaa asiat rehellisesti.
        Tuo pahimmillaan on tosi pieni rötös, jos sellainen ollenkaan. Tänä päivänä ei paljon pääse korvauksissa petkuttamaan.
        Minulla on kuusi lasta, ikä 36-19 v eikä kukaan ole koskaan ollut päivääkään tytöttömänä. Miten ihmeessä joillekin ihan tuputetaan töitä?. Ei entisestä ulos pääse, kun toista tarjotaan.
        Itse olen aina ollut kahdessa ja kolmessakin työssä yhtä aikaa.
        Mitä tämä ns. työttömyys oikein on?

• vahvasti että

jos pari kertaa viikossa siivoaa, niin ei sillä rahoiksi lyödä. Itse olen hätähätävara siivoojana yhdessä firmassa. (eli jos vakkari sairastuu, eikä joku toinen vakkari pysty tulemaan tilalle, eikä sijainenkaan, soitetaan minulle.) töitä on suunnilleen kerran tai kaksi kuussa, eli palkka on maksimissaan verojen jälkeen 40e luokkaa.

Eli tämä nelivitonen tuskin tienaa hommillaan reilua 150e enempää, ja sillä rahalla taas ei elä kuussa pirukaan, varsinkin jos koko raha menee vuokraan..

• Alla lainaus edellisen kirjoittajan jutusta jossa todetaan ettei 150:llä elä kuussa pirukaan.. Minä kun en tietänyt kuussa vielä vuokra-asuntoja olevankaan.. Hmm..

"Eli tämä nelivitonen tuskin tienaa hommillaan reilua 150e enempää, ja sillä rahalla taas ei elä kuussa pirukaan, varsinkin jos koko raha menee vuokraan.."

• se
        MagnusVonLagerbom kirjoitti:

Alla lainaus edellisen kirjoittajan jutusta jossa todetaan ettei 150:llä elä kuussa pirukaan.. Minä kun en tietänyt kuussa vielä vuokra-asuntoja olevankaan.. Hmm..

"Eli tämä nelivitonen tuskin tienaa hommillaan reilua 150e enempää, ja sillä rahalla taas ei elä kuussa pirukaan, varsinkin jos koko raha menee vuokraan.."

hienoa kun osaat tarttua olennaiseen. Kirjoittaja varmaan tarkoitti kuukaudessa, ei kuussa.

Hyvä silti jos tuo tuotti sinulle suurta hupia.

• kasvot.m,

Niinpä niin. Tässä sitä voidaan pohtia umpirehellisyyden kasvoja. Mitä jos se naapurin rouva joutuu elämään kulujensa kanssa työmarkkinatuella ja asumistuella. Eli noin 500e/kk Pakkohan sitä on jotakin lisää koittaa jostakin saada.
      Jos itse pärjäisit samalla summalla ja omatuntosi (kateus,rehellisyys jne.tms.) pakottaa tekemään sen ilmiannon niin onneksi olkoon suoraselkäisyys ja rehellisyys.
      Sitäpaitsi se työssäkäynti voi olla ihan laillista työpäivät vähennetään korvauksista.

Valtionvarainministeri jyrkiboy joskus pauhasi samasta aiheesta että ihmisten pitäisi kieltäytyä pimeästä työstä koska se on suoraa varastamista ja pois valtiontaloudesta.
      Siinäpä se tuli taas selväksi kuinka pihalla kansamme edustajat on välillä kansalaisten arkitodellisuudesta.
      Tuskin sitä kenenkään unelmana on olla työttömänä kelarahoilla ja keikkakuutamourakoilla että saa ostaa kaupasta hieman enemmän näkkäriä.

Ehkä sunkin ois hyvä "oikeustajusi" kanssa miettiä näitä juttuja hiukan leveämmällä tunnelilla näöllä.

• on muuten

noin 400 se tuki ilman asumistukea.. tooooodella vähän. Miettikää omalle kohdallenne. Ei ole omaa typeryyttä tai itseaiheutettua. Se on pieni tuki.. Olen silti itse toki kiitollinen siitäkin. Mutta sillä ei helpolla elä.

• Työministeri haisee.

Kaikki työ mistä saa ihan oikeaa palkkaa kannattaa.

Työttömän temppuaktivoinnit on perseestä, niistä
        hyötyy vain paikallinen puuhakurssiyritys PAKK.
        Luvataan vaikka mitä jotta jäisi kurssille alkujakson
        jälkeen, luvattu koulutus ei sitten toteudukaan
        vaan ne olivatkin vain myyntipuheita.
        Kysymyksessä siis on petos.
        Ei kuullosta kovin rehelliseltä yrittämiseltä.

PAKK= loisporukka, joka elää pitkäaikaistyöttömien
        selkänahasta.

• asioista tietävä

Kun on silloin saa soviteltua päivärahaa kun tietty tuntimäärä töissä ei täyty. Otappa asioista selvää ennenkuin alat ihmisiä yleisesti morkkaamaan,ja varsinkin ilmoittelemaan mihinkään. Minua ottaa päähän tuollaiset toisten asioista vaivaa näkevät jotka ei vaivaudu ottamaan asioista selvää. Työkkärissä ja Kelassa on asioista tiedoitteita joista asiat selviää.

• käy ..

pimeesti töissä ja nostaa työttymyyspäivärahaa.. SE ON RIKOS ja sen pitää ilmoittaa viranomaisille.

• sinä kyttääjä
        käy .. kirjoitti:

pimeesti töissä ja nostaa työttymyyspäivärahaa.. SE ON RIKOS ja sen pitää ilmoittaa viranomaisille.

hanki elämä ittelees!!!!!!!!!!!!

• fraasu
        sinä kyttääjä kirjoitti:

hanki elämä ittelees!!!!!!!!!!!!

HANKI ITELLES ELÄMÄ alkaa olla jo kulunut. Näyttää siltä, että kannatat rikollista toimintaa...siis sinun elämäsi on rikollista. Minä ainakin ilmottaisin tollaset työttymyyskorvausten väärinkäyttäjät heti.

• EI SILLÄ

RAHOJA TEHDÄ,,,KUNHAN HIEMAN PARANNETAAN OLOJA,,KÄYTÄ ENERGIASI TÄRKEÄMPÄÄN

• Simo

Samaa minäkin pohdein ja tein ilmoituksen työkkäriin ja verotoimistoon. Tuli hyvä olo.
      Ilmoitin myös kaupunkil siitä, että se sama juoppo varasti kadulta hiekoitusmursketta omiin tarpeisiis. Törkeää kaupunkin omaisuuden hyväksikäyttöä...siis varastamista. Hyvä kun on vielä meitä suoraselkäisiä yhteiskunnan edun valvojia!!!!

• puheenjohtaja evp

Kadulla talven jäljiltä oleva murske on kaupungin omaisuutta ja sitä ei todella saa ottaa omiin tarpeisiis. Törkeä rikos!
        Veröäyri nousee moisten loisten takia! Hyvä, kun ilmoitit!

• sentään.

Oletetaan nyt että se nainen todella tekee pimeesti siivoushommia, paljonko luulet sillä rikastuvan? ehkä muutaman kympin kuukaudessa, ja siitä olet kateellinen, onko se sinulta pois?
      Ei tässä maassa TYÖNteolla, rehellisellä eikä pimeellä, rikastu. isot rahat on jossain muualla, esim tämä kidnappausjuttu, miljoonista kyse, kadehtisit mieluummin niitä ökyrikkaita, niitten rahat ei ole selkänahasta revitty TYÖNteolla.

• rikoksesta..

ja rikoksen voi aina ilmoittaa. muuten epäilen että kyseinen naishenkilö on myös alkoholisti. tälläinen käytös on tyypillistä juuri juopoille...

• pitäisi
        rikoksesta.. kirjoitti:

ja rikoksen voi aina ilmoittaa. muuten epäilen että kyseinen naishenkilö on myös alkoholisti. tälläinen käytös on tyypillistä juuri juopoille...

Tyhmyydestä pitäisi myös aina sakottaa. Sä ainakin olet tyhmä.

• sakottaa siitä
        pitäisi kirjoitti:

Tyhmyydestä pitäisi myös aina sakottaa. Sä ainakin olet tyhmä.

että sanoo asioita, niin kuin ne on...!!

• sanoa
        sakottaa siitä kirjoitti:

että sanoo asioita, niin kuin ne on...!!

Niin tai sanoa asiat niinkuin sä luulet niiden olevan.

• 45 naiset

45:set naiset on parhaita.

Ne käy töissä, mkasaa veroja ja sitten illalla karauttaa rakastaja paikalle moottoripyörällä.

Kyllä tässä on tulut seurattua naapurin "rouvan" puuhailuja. Kova meno päällä ja sälekaihtimet kiini, ettei sisään näe!

• hmm...

tarvitsekkaan nähädä. Te joilla on aikaa ja mielenkiintoa kytätä naapureita nii hankkikaa oikeesti OMA ELÄMÄ!!! Minä en kadehdi jos joku muutaman kympin vaivanpalkkaa saa siivoamisesta. Menisitkö itse siivoomaan alle 7e/h???

Ja lisäksi terveiset PAKK:sta meillä on hyvä porukka siellä aina se kotona makaamisen voittaa ja se on itsestä kiinni paljon mitä siitä saa irti :)

• ja miten
        hmm... kirjoitti:

tarvitsekkaan nähädä. Te joilla on aikaa ja mielenkiintoa kytätä naapureita nii hankkikaa oikeesti OMA ELÄMÄ!!! Minä en kadehdi jos joku muutaman kympin vaivanpalkkaa saa siivoamisesta. Menisitkö itse siivoomaan alle 7e/h???

Ja lisäksi terveiset PAKK:sta meillä on hyvä porukka siellä aina se kotona makaamisen voittaa ja se on itsestä kiinni paljon mitä siitä saa irti :)

on tälläisen keski-ikäisen naisen moraali, joka varastaa yhteiskunnan varoja. ei näitä saa suosia. minä ainakin ilmoitan rikoksista heti ja oon muuten monia ilmoituksia tehnyt, jotka ovat johtaneet rikostutkintaan ja rangaistukseen. eipäs taida enää uskaltaa rötöstellä kyseiset rouvaset.

• HARRIKALLA
        ja miten kirjoitti:

on tälläisen keski-ikäisen naisen moraali, joka varastaa yhteiskunnan varoja. ei näitä saa suosia. minä ainakin ilmoitan rikoksista heti ja oon muuten monia ilmoituksia tehnyt, jotka ovat johtaneet rikostutkintaan ja rangaistukseen. eipäs taida enää uskaltaa rötöstellä kyseiset rouvaset.

vielä ajellaan, sellaset pitää het narauttaa. SYNTIÄ , APUVA!!!

• onks ..??
        HARRIKALLA kirjoitti:

vielä ajellaan, sellaset pitää het narauttaa. SYNTIÄ , APUVA!!!

sellasia frouvia, jotka tekee pimeesti töitä ja nostaa työttymyskorvausta ja ajaa harrikalla... ei kait porissa..??

• Pohdiskellen!

Jos tietäisin vastaavaa tapahtuvan, niin miettisin varmasti ihan samaa, mutta tuskin viitsisin tehdä mitään ilmoitusta. Harmaatalous on kuitenkin Suomessa hyvin pieni ongelma? Tai näin ainakin uskoisin. Ihminen, joka harrastaa moista toimintaa voi sitten itse miettiä mitä tekee, eikä hän varmaan ihan turhaa pimeää työtä tee. Eli siis tämä voi olla jollain tapaa vielä ihan ymmärrettävää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      34
      8544
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      43
      4703
    3. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      36
      4664
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      190
      3611
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      2953
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      2716
    7. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      39
      2696
    8. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      44
      2393
    9. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      167
      2082
    10. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      65
      2056
    Aihe