Minkä ikäisen lapsen jätätte leikkimään esim. kerrostalon pihalle toisten lasten kanssa ilman aikuisten valvontaa?
Minkäikäisenä yksin
4
437
Vastaukset
- mammaa
itse olen kans samaa asiaa pohtinut...
meillä päin näyttää jo 3-4 vuotiaita leikkivän keskenään tuolla ulkona ja aikuisia ei näy missään.. siis kerrostalon pihalla.
itse en kolme vuotiasta poikaani uskalla päästää yksin ulos.- kantani...
Samaa mietin täällä. Siksi kysyin. En päästä oma 3v. koska on vielä alkanut todella innokkaasti kiipeileen jne. Sitten isommat about 7v. kyseleen leikkimään. Lapsi ei tajua, että on liian pieni leikkimään yksin pihalla siis ilman vanhempiaan ja varsinkaan yli puolet vanhempien lasten kanssa. Tuntuu, että todella monia vanhempia ei kiinnosta olla lastensa kanssa ja sitten jättävät ikään kuin niitä keskenään. Joukossa tyhmyys tiivistyy ja usein olen huomannut, että isommat yllyttävät pienempiä vaikka mihin tai sitten jossain vaiheessa kun oman ikäistä seuraa tai omia kavereita tulee, pienet jää heitteille. Pahalta tuntuu katsoa, kun pikkuset istua kyköttävät hiekkalaatikolla yksinään. Huomasin, että alla oli keskustelua samasta aiheesta. Eli ei tartte enää vastata ellei välttämättä halua. Jotkut äidit ain kritisoivat siitä, kun en jätä lastani pihalle. Kuitenkin pitäs tuntea toiset vanhemmat niin hyvin, että voisi luottaa siihen, että he myös vahtivat. Kuitenkin en näe lapsia aikuisten seurassa, vaan keskenään ovat vaan.
- sirpale
mun lapsi on nyt 8v. en päästänyt häntä koskaan yksin ulos ennen kun hän täytti 7 mutta nyt hän ei uskalla mennä yksin ulos, pelkää mennä leikkimään muiden kanssa ja vaatii et menisin hänen kanssa. toisaalta olen onnellinen että en päästänyt koska selvisi että meidän alakerrassa asui pedofiili kuka käytti hyväkseen ainakin 10 lasta, 3-10 v.
- Riippuu...
Aiemmin asuimme vähemmän mukavalla alueella, ja 7 kerroksessa. Näköyhteyttäkään leikkipaikalle ei ollut. Silloin en päästänyt esikoista yksin ulos, vaikka ikää oli jo 5v.
Nykyisessä asuinpaikassa asumme toisessa kerroksessa, mukavalla ja rauhallisella alueella. Keittiön ikkunasta näen leikkipaikalle. Piha-alue on hyvin aidattu ja naapurit kohtuullisen tuttuja. Nyt päästän kuopuksenkin kaverin kanssa pihalle, ikää on 3 ja puoli vuotta.
Nämä asiat eivät ole niin mustavalkoisia minun mielestä. Olen itsekin valellellut lähipelloilla maaseudulla lapsena jo 3 vuotiaana, useimmiten matkassa 5v isoveli, mutta eipä sellaista vapautta osaa kuvitellakaan antavansa kaupungin lähiössä omille lapsilleen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!
Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja15314507Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"
Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant408336Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa
Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va486082SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"
Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei1715702Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?
Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua3124457HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!
Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.714337Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm664100Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot263985"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste1153740Huomenta naiselle
Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.1011556