MiTon ostajia?

33 1,7 QV

Löytyykö kommentteja uusilta MiTon omistajilta. Olis kiva tietää ja entäs koeajajat, löytyykö tuntemuksia?

14

1558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mito ei kulje

      Ei tunnu ruuti kuivalta mitossa 1.4 T-Jet 155 versio ja auto on vaan ulkoa niin hemmetin ruma ! miksihän ne sen non tekivät? pika koe tosin oli ja voihan olla että se ei ollut aivan kunnossa ja vieraasta autosta ei heti huomaa sitä. Ei kiihtyvyyttä misssään kohtaa semmoista vedon makua.Oma auto oli kiva sen jälkeen.

      • auton voisi

        noin vertailun vuoksi mainita kun verrokkia moititaan.


      • vain fakta
        auton voisi kirjoitti:

        noin vertailun vuoksi mainita kun verrokkia moititaan.

        Oma kottero ei ole oleellinen. Koppi nimeltä mito ei vain ollut pirteä vaikka esim tm lehden mittaus antoi odottaa tavis ripeää kulkua. Tunnen autojen kiihtyvyydet esim joku auto kiihtyy aika riuskasti vaikka ei liiku repimällä vaan tasaista painetta selässä koko kierrosalueella.
        Veikkaan että joku asia ei toiminut kyseisessä autossa ja siksi oli piikikäs ja laimea esitys vedossa.
        Ihan vaan verrokkii juttuun lisäys,ei ole auto toimittajilla esim kaikilla edes autoa minulla on 2.


      • t örkki

        aika moni liike onkin 00:05 auki....


      • Iq olli
        vain fakta kirjoitti:

        Oma kottero ei ole oleellinen. Koppi nimeltä mito ei vain ollut pirteä vaikka esim tm lehden mittaus antoi odottaa tavis ripeää kulkua. Tunnen autojen kiihtyvyydet esim joku auto kiihtyy aika riuskasti vaikka ei liiku repimällä vaan tasaista painetta selässä koko kierrosalueella.
        Veikkaan että joku asia ei toiminut kyseisessä autossa ja siksi oli piikikäs ja laimea esitys vedossa.
        Ihan vaan verrokkii juttuun lisäys,ei ole auto toimittajilla esim kaikilla edes autoa minulla on 2.

        Testissä mainittiin, jotta koneessa olisi huonosti alavääntöä ja turbo herää vasta korkeammilla kierroksilla. Testasitko kiihtyvyyttä rivakammalla otteella? Kyseessähän ei ole kuitenkaan diesel, vaan pienehkö turbobensa.


      • HooHuuu..
        t örkki kirjoitti:

        aika moni liike onkin 00:05 auki....

        tässä taas yksi vitun Sherlokki!


      • Alfailija

        ... MiTo:n moottori on todellakin VAIN 1.4 litrainen ja hepoja on todellakin VAIN 155. Vaikka auto pieni onkin ja menon avittajana on turbo, ei noilla eväillä siitä vielä mitään rakettia rakenneta, nykymittapuun mukaan suht´ripeä kulkine vain.

        Täytyy muistaa, että Alfojen bensakoneet ovat perinteisesti kierrosmoottoreita, esim. AR 156 2.0 TS :ssa elämä alkaa vasta 4000 kierroksen tuolla puolen.....

        Täytyy MYÖS muistaa, ettei Alfa Romeo ole mikään superautomerkki, vaan ajokista on pyritty tekemään suhteellisen tasainen kokonaisuus kaunista muotoilua, nautittavaa ajettavuutta ja reipasta suorituskykyä, miellyttämään suhteellisen pientä ostajakuntaa (ts. tilavan perheauton etsijät ja liimatukkaiset revittäjät älkööt vaivautuko...)


      • jokumuu
        Alfailija kirjoitti:

        ... MiTo:n moottori on todellakin VAIN 1.4 litrainen ja hepoja on todellakin VAIN 155. Vaikka auto pieni onkin ja menon avittajana on turbo, ei noilla eväillä siitä vielä mitään rakettia rakenneta, nykymittapuun mukaan suht´ripeä kulkine vain.

        Täytyy muistaa, että Alfojen bensakoneet ovat perinteisesti kierrosmoottoreita, esim. AR 156 2.0 TS :ssa elämä alkaa vasta 4000 kierroksen tuolla puolen.....

        Täytyy MYÖS muistaa, ettei Alfa Romeo ole mikään superautomerkki, vaan ajokista on pyritty tekemään suhteellisen tasainen kokonaisuus kaunista muotoilua, nautittavaa ajettavuutta ja reipasta suorituskykyä, miellyttämään suhteellisen pientä ostajakuntaa (ts. tilavan perheauton etsijät ja liimatukkaiset revittäjät älkööt vaivautuko...)

        Minusta sen 156:n kaksilitraisen nimittäminen kierroskoneeksi menee vähättelyn puolelle, tässä dynokäppyrä:

        http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?Flap=Graph&ChartsID=380

        1500 kierroksella löytyy jo 120 Nm vetäviltä pyöriltä ja vääntökäyrän "pulskin alue" on välillä 3300-4000. Numerot eivät sinänsä ole murhaavia mutta vähintäänkin kelpoja kaksilitraiselle vapaastihengittävälle bensamoottorille joka tuotiin markkinoille 15 vuotta sitten. Käyrien muodot taas kertovat laajasta vetoalueesta.

        Kaikki Sparkit eivät kuitenkaan juuri kisko alle neljän tonnin, itselläkin oli aikanaan yksi tällainen yksilö. Silloin ei kuitenkaan ole kyse ominaisuudesta vaan viasta. Ilmamassamittari, ajoituksenmuunnin, EGR-venttiili (?) jne.


      • HR...
        jokumuu kirjoitti:

        Minusta sen 156:n kaksilitraisen nimittäminen kierroskoneeksi menee vähättelyn puolelle, tässä dynokäppyrä:

        http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?Flap=Graph&ChartsID=380

        1500 kierroksella löytyy jo 120 Nm vetäviltä pyöriltä ja vääntökäyrän "pulskin alue" on välillä 3300-4000. Numerot eivät sinänsä ole murhaavia mutta vähintäänkin kelpoja kaksilitraiselle vapaastihengittävälle bensamoottorille joka tuotiin markkinoille 15 vuotta sitten. Käyrien muodot taas kertovat laajasta vetoalueesta.

        Kaikki Sparkit eivät kuitenkaan juuri kisko alle neljän tonnin, itselläkin oli aikanaan yksi tällainen yksilö. Silloin ei kuitenkaan ole kyse ominaisuudesta vaan viasta. Ilmamassamittari, ajoituksenmuunnin, EGR-venttiili (?) jne.

        Kyllä se 156 2.0 TS mielestäni vielä kierroskoneesta kävi, tosin 155:ssa sama kone oli vielä maukkaampi ja oikeastaan vaati ajamista yli 3000r/min kierroksilla. Nämä nykyiset koneet ovat vähän liikaa tehty kosiskelemaan "tavallisiin" moottoreihin tottuneita niin että toimisivat hyvin vaikkei niitä osaisi käsitelläkkään.

        Jos vertaa nykyistä Alfaa takavuosien peleihin niin ei voi välttyä vaikutelmalta että ruuti on hieman märkää. Painoa on tullut lisää ja moottorit on viritetty ennemminkin yleiskäyttöisiksi kuin kiertäviksi.


    • jauza

      paskapuhetta, etteikö muka liiku. 155 heppanen mito kyllä menee sen mitä vois olettaa ja vähän enemmänkin. dynamic modella turbo tulee terävästi mukaan jo kahden tuhannen kierroksen kohdalla ja sen pitäisi riittää kaikille jotka eivät ole ostamassa v8- moottorista. Ajettavuudeltaan ja koneeltaan mito on loistava. Heikkoina puolina oli vähän liian suuri rengasmelu ja alkavat pienet sirinät ja natinat sisätiloissa.

    • jeesmän

      Kävin eilen koeajolla. Oli se jotenki mukavan ja jämäkän olonen. Ei nykyautojen tapaan liikaa ikkunapintoja, vaan siinä istu ku herran kukkarossa korin suojissa.

      Se DNA kytkin todella toimii. Kaupunkiajossa asetuksen saa mukavan kevyeksi ja maantieajoon taas sopivan jämäkäksi.

      En ole ennen Alffoja harkinnutkaan, vaikka varsin vetävän näkösiä autoja ovat. Jotenki olen antanut itseni ymmärtää, ettei niillä kahta kadunväliä pääse ilman korjaamokäyntiä, mutta katotaan nyt. Jos toi Mito tekee vaikutuksen, niin saattanee toinenkin auto vaihtua 159:iin.

      • AutoUnionini

    • jeesmän

      20 viikkoa tilauksesta. Mahtaakohan ne naputella korit käsin, kun noin kauan menee, vai onko kysyntä niin kova?
      No, onhan tossa vissiin kesälomaseisokit välissä, joten pitkä tulee odotuksesta. =/

      • jeesmän

        Jaaha. Että näin nyt sitten kävi. Eipä tullu mitoa ei. :-/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan

      eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma
      Maailman menoa
      14
      2589
    2. Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella

      Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne
      Maailman menoa
      29
      2451
    3. Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle

      Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv
      Maailman menoa
      61
      2309
    4. Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.

      Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.
      Joensuu
      80
      2233
    5. Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?

      "Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k
      Maailman menoa
      68
      1834
    6. PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan

      kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist
      Maailman menoa
      10
      1780
    7. Pidennetään viikko 8 päiväiseksi

      Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest
      Maailman menoa
      8
      1766
    8. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

      Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      194
      1737
    9. Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue

      "Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel
      Maailman menoa
      84
      1654
    10. Nainen rakas

      Mulle on alkanut tulla sellainen olo että meistä tulee ehkä pariskunta vielä 😌
      Ikävä
      132
      1605
    Aihe