Löytyykö kommentteja uusilta MiTon omistajilta. Olis kiva tietää ja entäs koeajajat, löytyykö tuntemuksia?
MiTon ostajia?
14
1495
Vastaukset
- mito ei kulje
Ei tunnu ruuti kuivalta mitossa 1.4 T-Jet 155 versio ja auto on vaan ulkoa niin hemmetin ruma ! miksihän ne sen non tekivät? pika koe tosin oli ja voihan olla että se ei ollut aivan kunnossa ja vieraasta autosta ei heti huomaa sitä. Ei kiihtyvyyttä misssään kohtaa semmoista vedon makua.Oma auto oli kiva sen jälkeen.
- auton voisi
noin vertailun vuoksi mainita kun verrokkia moititaan.
- vain fakta
auton voisi kirjoitti:
noin vertailun vuoksi mainita kun verrokkia moititaan.
Oma kottero ei ole oleellinen. Koppi nimeltä mito ei vain ollut pirteä vaikka esim tm lehden mittaus antoi odottaa tavis ripeää kulkua. Tunnen autojen kiihtyvyydet esim joku auto kiihtyy aika riuskasti vaikka ei liiku repimällä vaan tasaista painetta selässä koko kierrosalueella.
Veikkaan että joku asia ei toiminut kyseisessä autossa ja siksi oli piikikäs ja laimea esitys vedossa.
Ihan vaan verrokkii juttuun lisäys,ei ole auto toimittajilla esim kaikilla edes autoa minulla on 2. - t örkki
aika moni liike onkin 00:05 auki....
- Iq olli
vain fakta kirjoitti:
Oma kottero ei ole oleellinen. Koppi nimeltä mito ei vain ollut pirteä vaikka esim tm lehden mittaus antoi odottaa tavis ripeää kulkua. Tunnen autojen kiihtyvyydet esim joku auto kiihtyy aika riuskasti vaikka ei liiku repimällä vaan tasaista painetta selässä koko kierrosalueella.
Veikkaan että joku asia ei toiminut kyseisessä autossa ja siksi oli piikikäs ja laimea esitys vedossa.
Ihan vaan verrokkii juttuun lisäys,ei ole auto toimittajilla esim kaikilla edes autoa minulla on 2.Testissä mainittiin, jotta koneessa olisi huonosti alavääntöä ja turbo herää vasta korkeammilla kierroksilla. Testasitko kiihtyvyyttä rivakammalla otteella? Kyseessähän ei ole kuitenkaan diesel, vaan pienehkö turbobensa.
- HooHuuu..
t örkki kirjoitti:
aika moni liike onkin 00:05 auki....
tässä taas yksi vitun Sherlokki!
- Alfailija
... MiTo:n moottori on todellakin VAIN 1.4 litrainen ja hepoja on todellakin VAIN 155. Vaikka auto pieni onkin ja menon avittajana on turbo, ei noilla eväillä siitä vielä mitään rakettia rakenneta, nykymittapuun mukaan suht´ripeä kulkine vain.
Täytyy muistaa, että Alfojen bensakoneet ovat perinteisesti kierrosmoottoreita, esim. AR 156 2.0 TS :ssa elämä alkaa vasta 4000 kierroksen tuolla puolen.....
Täytyy MYÖS muistaa, ettei Alfa Romeo ole mikään superautomerkki, vaan ajokista on pyritty tekemään suhteellisen tasainen kokonaisuus kaunista muotoilua, nautittavaa ajettavuutta ja reipasta suorituskykyä, miellyttämään suhteellisen pientä ostajakuntaa (ts. tilavan perheauton etsijät ja liimatukkaiset revittäjät älkööt vaivautuko...) - jokumuu
Alfailija kirjoitti:
... MiTo:n moottori on todellakin VAIN 1.4 litrainen ja hepoja on todellakin VAIN 155. Vaikka auto pieni onkin ja menon avittajana on turbo, ei noilla eväillä siitä vielä mitään rakettia rakenneta, nykymittapuun mukaan suht´ripeä kulkine vain.
Täytyy muistaa, että Alfojen bensakoneet ovat perinteisesti kierrosmoottoreita, esim. AR 156 2.0 TS :ssa elämä alkaa vasta 4000 kierroksen tuolla puolen.....
Täytyy MYÖS muistaa, ettei Alfa Romeo ole mikään superautomerkki, vaan ajokista on pyritty tekemään suhteellisen tasainen kokonaisuus kaunista muotoilua, nautittavaa ajettavuutta ja reipasta suorituskykyä, miellyttämään suhteellisen pientä ostajakuntaa (ts. tilavan perheauton etsijät ja liimatukkaiset revittäjät älkööt vaivautuko...)Minusta sen 156:n kaksilitraisen nimittäminen kierroskoneeksi menee vähättelyn puolelle, tässä dynokäppyrä:
http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?Flap=Graph&ChartsID=380
1500 kierroksella löytyy jo 120 Nm vetäviltä pyöriltä ja vääntökäyrän "pulskin alue" on välillä 3300-4000. Numerot eivät sinänsä ole murhaavia mutta vähintäänkin kelpoja kaksilitraiselle vapaastihengittävälle bensamoottorille joka tuotiin markkinoille 15 vuotta sitten. Käyrien muodot taas kertovat laajasta vetoalueesta.
Kaikki Sparkit eivät kuitenkaan juuri kisko alle neljän tonnin, itselläkin oli aikanaan yksi tällainen yksilö. Silloin ei kuitenkaan ole kyse ominaisuudesta vaan viasta. Ilmamassamittari, ajoituksenmuunnin, EGR-venttiili (?) jne. - HR...
jokumuu kirjoitti:
Minusta sen 156:n kaksilitraisen nimittäminen kierroskoneeksi menee vähättelyn puolelle, tässä dynokäppyrä:
http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?Flap=Graph&ChartsID=380
1500 kierroksella löytyy jo 120 Nm vetäviltä pyöriltä ja vääntökäyrän "pulskin alue" on välillä 3300-4000. Numerot eivät sinänsä ole murhaavia mutta vähintäänkin kelpoja kaksilitraiselle vapaastihengittävälle bensamoottorille joka tuotiin markkinoille 15 vuotta sitten. Käyrien muodot taas kertovat laajasta vetoalueesta.
Kaikki Sparkit eivät kuitenkaan juuri kisko alle neljän tonnin, itselläkin oli aikanaan yksi tällainen yksilö. Silloin ei kuitenkaan ole kyse ominaisuudesta vaan viasta. Ilmamassamittari, ajoituksenmuunnin, EGR-venttiili (?) jne.Kyllä se 156 2.0 TS mielestäni vielä kierroskoneesta kävi, tosin 155:ssa sama kone oli vielä maukkaampi ja oikeastaan vaati ajamista yli 3000r/min kierroksilla. Nämä nykyiset koneet ovat vähän liikaa tehty kosiskelemaan "tavallisiin" moottoreihin tottuneita niin että toimisivat hyvin vaikkei niitä osaisi käsitelläkkään.
Jos vertaa nykyistä Alfaa takavuosien peleihin niin ei voi välttyä vaikutelmalta että ruuti on hieman märkää. Painoa on tullut lisää ja moottorit on viritetty ennemminkin yleiskäyttöisiksi kuin kiertäviksi.
- jauza
paskapuhetta, etteikö muka liiku. 155 heppanen mito kyllä menee sen mitä vois olettaa ja vähän enemmänkin. dynamic modella turbo tulee terävästi mukaan jo kahden tuhannen kierroksen kohdalla ja sen pitäisi riittää kaikille jotka eivät ole ostamassa v8- moottorista. Ajettavuudeltaan ja koneeltaan mito on loistava. Heikkoina puolina oli vähän liian suuri rengasmelu ja alkavat pienet sirinät ja natinat sisätiloissa.
- jeesmän
Kävin eilen koeajolla. Oli se jotenki mukavan ja jämäkän olonen. Ei nykyautojen tapaan liikaa ikkunapintoja, vaan siinä istu ku herran kukkarossa korin suojissa.
Se DNA kytkin todella toimii. Kaupunkiajossa asetuksen saa mukavan kevyeksi ja maantieajoon taas sopivan jämäkäksi.
En ole ennen Alffoja harkinnutkaan, vaikka varsin vetävän näkösiä autoja ovat. Jotenki olen antanut itseni ymmärtää, ettei niillä kahta kadunväliä pääse ilman korjaamokäyntiä, mutta katotaan nyt. Jos toi Mito tekee vaikutuksen, niin saattanee toinenkin auto vaihtua 159:iin.- AutoUnionini
Komia ja hyvä se on...
http://www.carwale.com/blog/wp-content/uploads/2008/04/alfa-romeo-159.jpg
- jeesmän
20 viikkoa tilauksesta. Mahtaakohan ne naputella korit käsin, kun noin kauan menee, vai onko kysyntä niin kova?
No, onhan tossa vissiin kesälomaseisokit välissä, joten pitkä tulee odotuksesta. =/- jeesmän
Jaaha. Että näin nyt sitten kävi. Eipä tullu mitoa ei. :-/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631443Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on561247Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241229Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2141130- 1261068
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk317999Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223994- 42939
- 72905
- 73899