Tere!
onx muuten kellään tetoo SAAB 900 pakoputkiasioista. Mua kiinnostai rakentaa 900seen kunnon viripakoputki. Tai muuten vaan kasata ite kunnon laatuvaimentimista ja putkista niin tulis ainakin parempi kuin joku kauhee halpis osa. Vois kai sitä merkkiliikkeestäkin hakee, mutta hinta on aika korkea.
Onx kellään vinkkejä tai ohjeita? ainakn alkupää on helppo tehä. Taka-akselin ylityksessä voi tulla hankaluuksia, kotikonstein saada sitä putkee vähän vaikee taipuun kuin olis tarve.
Minkämerkkiset tarvikeputket muuten on hyviä? ite oon saanu informaatiota että Mufflex ja fenno-Steel olisivat hyviä. Mikähän firma Saabille pakoptuket toimittaa (tuskin ne niitä ite tekee, niin pienitehdas, ja yleensäkin SAAB käyttä paljon alihankkijoita jotka tekee ne parhaat osat, auto vaan sitte kootaan ja rakannetaan tehtaalla).
Ostettiin meidän yhteen autoon Motonetistä Fenno-Steelin putki. Vertasin niitä leimoja (jotain osanumeroita ja vuosilukuja) SAAB alkuperäiseen varaosaan, ja kummasti olivat kuin samalla koneella tehdyt. Niin kuin koko putki muutenkin. Viimeistellyn näköinen. ja hiljainen se on. Aiemmin oli siinä autossa tarvikeosa ja se oli ostettaessa aika hiljainen, mutta kun vähän aikaan kulu niin ääni koveni selvästi kun ne täytteet äänen vaimentimista meni huonoiks.
Sitten ku se tarvikeputkirupes vuotaan keskipöntöstä niin kivat oli äänet ja Saappi tuntu kulvevat makavasti. Fenno-Steelin putken laittamisen jälkeen on hiljainen ja sellaisena pysyny. tosin tuntuu että ei kulje enää niin ärhäkästi, vaan on hivenen kuristettu. Jotenkin tuntuu olen hieman pienennäköistä putkea 2,1 16V koneelle. Mutta muuten tosi hyvä.
Onkohan SAABin putkien valmistaja Fenno-Steel?
Pakoputki!
5
2310
Vastaukset
- Frostgrey
Käy hakee Motonetistä pari 3" Simonsenin pönttöä ja putkea, saat äänetkin kohdalleen!
- og 900 lpt
"käy hakee 7kpl simonsin 6" pöttöjä ni tulee tehokkaat ja coolit äänet". Kukin tallaa tavallaan, mutta muista kun rakentelet sitä putkea, että loppuosalla ei ole hevon h*lvetin merkitystä minkä kokoinen se on (tehojen kannalta), mutta alku, eli downpipe ei saa ahdistaa! Se mielellään kolmella tuumalla (akku siirtyy takakonttiin kun Saabista on kyse)ja katin jälkeen kelpaa ihan hyvin 2,5" tai vaikka pienempikin. Kyllä ne tavarat jo tuossa 3":n alussa jäähtyy ja virtaa siten lopun hyvin. Ja 2,5" riittää vallan hyvin 200hv:aan asti.
Itselläni ei ole resursseja rakentaa itse putkea, niimpä joudun tyytymään JT:n 3" alkuun ja katista (mikäli sen pidän) taaksepäin kelpaa marteliuksen 2,5", se on aika edullinenkin...
Ja TOIVOTTAVASTI äänet EIVÄT voimistu kauheasti!
- rööri-roope
Bosalilla on hyvä katalooki, josta on apua putken rakentelussa. http://www.bosal.com
Siellä on originaali osanumerot ynnä muuta.
Tarkempi osoite:
http://www.catalogue.bosal.com/pages/cms_style2.php?country=SF&language=FI&save_settings=on&question=style2&menu=latest_cat_news - Saabi C900
Ostin omaan 2.1:een mufflexin putken katista taakse, ja tasan tarkkaan en kyllä ikinä enää osta tarvikeputkea tuohon, sopivuus oli puhdas 0. 2.1:ssä on sama katti kun turbossa, eli siihen sopii turbon putki katista taakse, tosin ääntä siihen tulee kyllä lisää, mutta eipähän ahdista. Alkuperäisosana noin 100€, ja sopii takuulla.
- Saabi C900
Se väliputki täytyy myös vaihtaa, jollei sitten katko sitä siitä kohdasta mistä kuristuu ja laittaa rosterista sen pätkän vaimentimelle, tämä jos aikoo turbon putken pistää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760