Olen ollut 10 vuotta ilman maitotuotteita kunhan vähän olen käyttänyt laktoositonta juustoa.
Pari vuotta sitten aloin urheilemaan ja ajettelin että maito on terveellistä niin aloin nauttimaan pari lasillista maitoa päivässä ja syömään jugurtteja. Siitä lähtien minulla on ollut kurkkukipua.
Lääkärin uskoo kurkkukivun johtuvan närästyksestä. Syön kylläkin tosi terveellisesti eikä minua ennen ole närästänyt.
Aamuisin on nuhaa jne.. Kurkkukipu siis ilmenee aina etenkin maitotuotteiden syömisen jälkeen. Ja kurkkukipua on minulla siis kahdenlaista. Toinen pistelevä ns. kupliva kurkkukipu joka johtuu ilmeisesti hapoista joskus siis esim. väkevän appelsiinimehun jälkeen.
Maitotuotteiden jälkeen taas kurkkukipu on tosi voimakas kipu ja kurkku tuntuu tukkoiselta. Yleensä pahin 2h maidon syömisen jälkeen ja jatkuu muutaman tunnin lievempänä. Mutta kurkkuoireet saattaa alkaa jo silloin kun mäyssytän suussani suklaata.
Olen kokeillut laktoosittomia tuotteita, mutta ainakin tänä aamuna maha meni täysin sekaisin. Minulla siis myös suolisto-oireita, mahakipua, ja ei varsinaisesti ripulia mutta pitää käydä isommalla asialla kymmenenkin kertaa päivässä. Nyt aamuisen kahden laktoosittoman jugurtin jälkeen käynyt viiden minuutin välein vessassa. Soijatuotteita pystyn syömään tai niistä ei ainakaan tule yhtä pahoja oireita.
Aikaisemmin siis lopetin 16v. ikäisenä maitotuotteiden syönnin koska mielestäni sain näppyjä tai finnejä niistä ja jaloissani oli voimakasta ihottumaa. Ihottumaan ei nyt ole ollut paitsi kutinaa jaloissa joskus ja tekee mieli raapia sekä kaulalla, mutta mitään jälkiä niistä ei näy jälkeenpäin. Hetkellisesti siis voi nousta pari näppyä mutta laskevat nopeasti.
Jotenki ihan outoja oireita. Lääkäri sanoi ettei maitotuotteilla voi olla mitään tekemistä kurkkukivun kanssa tai jos kyseessä olisi närästys niin sen kanssa.
maitotuotteet
nainen 25v.
3
612
Vastaukset
- se ongelma
Eiköhän se ongelma löydy sieltä korviesi välistä! Lakkaa kyttäämästä sitä kehoasi ja ala sen sijaan elämään!
- ..........
Ei se jatkuva kurkkukipu mikään leikin asia ole. Kun välillä ei pysty puhumaan jne.. En toivo kenellekään samalaisia oireita.
- lue tuo ketju linkkei
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 205044
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r22452Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361280- 1001247
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121200- 931084
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17883viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168835En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61753- 35722