maitotuotteet

nainen 25v.

Olen ollut 10 vuotta ilman maitotuotteita kunhan vähän olen käyttänyt laktoositonta juustoa.

Pari vuotta sitten aloin urheilemaan ja ajettelin että maito on terveellistä niin aloin nauttimaan pari lasillista maitoa päivässä ja syömään jugurtteja. Siitä lähtien minulla on ollut kurkkukipua.

Lääkärin uskoo kurkkukivun johtuvan närästyksestä. Syön kylläkin tosi terveellisesti eikä minua ennen ole närästänyt.

Aamuisin on nuhaa jne.. Kurkkukipu siis ilmenee aina etenkin maitotuotteiden syömisen jälkeen. Ja kurkkukipua on minulla siis kahdenlaista. Toinen pistelevä ns. kupliva kurkkukipu joka johtuu ilmeisesti hapoista joskus siis esim. väkevän appelsiinimehun jälkeen.

Maitotuotteiden jälkeen taas kurkkukipu on tosi voimakas kipu ja kurkku tuntuu tukkoiselta. Yleensä pahin 2h maidon syömisen jälkeen ja jatkuu muutaman tunnin lievempänä. Mutta kurkkuoireet saattaa alkaa jo silloin kun mäyssytän suussani suklaata.

Olen kokeillut laktoosittomia tuotteita, mutta ainakin tänä aamuna maha meni täysin sekaisin. Minulla siis myös suolisto-oireita, mahakipua, ja ei varsinaisesti ripulia mutta pitää käydä isommalla asialla kymmenenkin kertaa päivässä. Nyt aamuisen kahden laktoosittoman jugurtin jälkeen käynyt viiden minuutin välein vessassa. Soijatuotteita pystyn syömään tai niistä ei ainakaan tule yhtä pahoja oireita.

Aikaisemmin siis lopetin 16v. ikäisenä maitotuotteiden syönnin koska mielestäni sain näppyjä tai finnejä niistä ja jaloissani oli voimakasta ihottumaa. Ihottumaan ei nyt ole ollut paitsi kutinaa jaloissa joskus ja tekee mieli raapia sekä kaulalla, mutta mitään jälkiä niistä ei näy jälkeenpäin. Hetkellisesti siis voi nousta pari näppyä mutta laskevat nopeasti.

Jotenki ihan outoja oireita. Lääkäri sanoi ettei maitotuotteilla voi olla mitään tekemistä kurkkukivun kanssa tai jos kyseessä olisi närästys niin sen kanssa.

3

784

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se ongelma

Eiköhän se ongelma löydy sieltä korviesi välistä! Lakkaa kyttäämästä sitä kehoasi ja ala sen sijaan elämään!

• ..........

Ei se jatkuva kurkkukipu mikään leikin asia ole. Kun välillä ei pysty puhumaan jne.. En toivo kenellekään samalaisia oireita.

• lue tuo ketju linkkei

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      29
      1899
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      165
      1880
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      375
      1738
    4. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      216
      1238
    5. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1148
    6. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      12
      1121
    7. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1066
    8. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      87
      1040
    9. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      1025
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      50
      1001
    Aihe