G:Kauanko testi näyttänyt plussaa??

Keskenmenon jälkeen

Kauanko teillä on raskaustestit näyttäneet plussaa keskenmenon jälkeen?
Haluisin tietää testien tuloksista teillä joilla on ollut keskenmeno rv4-6.. Kertokaa myös te, joilla on ollut KM myöhemmin.

Epäilen että olen saanut keskenmenon ja en todennäköisesti pääse lääkäriin/labraan ennen juhannusta.. (asun pienellä paikkakunnalla)
Olen/olisin nyt rv 5 (laskurin mukaan tänään rv5 2)

Eli ajattelin että seuraan itse tilannetta noilla testeillä.. Jos viiva haalenee tai katoaa kokonaan niin tiedän että sain keskenmenon ja jos viiva pysyy samanlaisena (vahva haamuviiva) tai vahvistuu niin en tiedä mitä ajatella..
Siksi tahtoisin tietää että kauanko testit näyttävät plussaa alkuraskauden keskenmenoissa..

On hirveää kun ei tiedä :( Tunteet pinnassa ja masentaa.. Juhannuskin tulossa ja varmaan senkin vietän kotona itkien..

13

15051

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äidiksi

Sinuna menisin heti huomenna lähimmälle terveysasemalle tai yksityiselle ja vaatisin että tarkistaisivat onko raskaus todellakin mennyt kesken. Ei nimittäin ole leikin asia antaa asian vain olla, voi olla tulehdusriskit sun muut jotka voivat vaikuttaa seuraavaan raskauteen. Yritä jaksaa huomiseen ja hoida tarkistus heti ensimmäisenä aamulla. Itse yritän täällä toipua viikko sitten tapahtuneesta keskeytyneestä keskenmenosta.

Kaikkea hyvää kuitenkin sinne ja yritä jaksaa hyvän ajatuksen voimalla :)

• keskenmenoko

Millä tavalla he sitten tarkistaisivat että onko mennyt kesken? Ultraan on liian aikaista mennä ja tuskin edes heti pääsisin.. Kiertoni on pitkä ja raskaus aluillaan joten yksi hcg arvokaan ei välttämättä kerro missä mennään.. Varsinkin kun mahdollinen keskenmeno tapahtui rv 5 0.
        Ongelmana on myös että en millään ehdi/pääse.. Ensinnäkin työ estää.. Juhannusviikko, sesongin kiireisin viikko ja olen ''ainut'' työntekijä. Toisekseen terveyskeskus, jossa myös omalääkärini on, ei ole labraa.. Labra on sairaalassa joka hoitaa omat viiden terveyskeskuksen potilaitten labratulokset joten jonot ovat niin hirveät että siellä joutuu odottamaan todella pitkän aikaa..
        Samaten kun yrittää lääkäriin päästä niin lääkäriaikaa saa odottaa monta viikkoa ellei sitten mene päivystykseen mutta ei sieläkään ole varmaa että lääkäri ehtii ottamaan vastaan.

Minulla ei tällä hetkellä ole vuotoja eikä kipuja joten tuskin minua kauhean vakavasti otettaisiin.. :(
        Minua harmittaa vain tämä epätietoisuus.. Olen aika varma että kesken meni mutta pieni toivonkipinä vielä löytyy..

• Äidiksi
        keskenmenoko kirjoitti:

Millä tavalla he sitten tarkistaisivat että onko mennyt kesken? Ultraan on liian aikaista mennä ja tuskin edes heti pääsisin.. Kiertoni on pitkä ja raskaus aluillaan joten yksi hcg arvokaan ei välttämättä kerro missä mennään.. Varsinkin kun mahdollinen keskenmeno tapahtui rv 5 0.
        Ongelmana on myös että en millään ehdi/pääse.. Ensinnäkin työ estää.. Juhannusviikko, sesongin kiireisin viikko ja olen ''ainut'' työntekijä. Toisekseen terveyskeskus, jossa myös omalääkärini on, ei ole labraa.. Labra on sairaalassa joka hoitaa omat viiden terveyskeskuksen potilaitten labratulokset joten jonot ovat niin hirveät että siellä joutuu odottamaan todella pitkän aikaa..
        Samaten kun yrittää lääkäriin päästä niin lääkäriaikaa saa odottaa monta viikkoa ellei sitten mene päivystykseen mutta ei sieläkään ole varmaa että lääkäri ehtii ottamaan vastaan.

Minulla ei tällä hetkellä ole vuotoja eikä kipuja joten tuskin minua kauhean vakavasti otettaisiin.. :(
        Minua harmittaa vain tämä epätietoisuus.. Olen aika varma että kesken meni mutta pieni toivonkipinä vielä löytyy..

Soita heti aamusta sitten lääkärille ja kerro tilanteesi. Lääkärin pitäisi osata neuvoa mitä tehdä tällaisissa tilanteissa. Sinuna kuitenkin miettisin vain mukavia asioista, sillä vielä ei ole mitään konkreettista tapahtunut. Onko tämä muuten ensimmäinen raskautesi?

• alkper.
        Äidiksi kirjoitti:

Soita heti aamusta sitten lääkärille ja kerro tilanteesi. Lääkärin pitäisi osata neuvoa mitä tehdä tällaisissa tilanteissa. Sinuna kuitenkin miettisin vain mukavia asioista, sillä vielä ei ole mitään konkreettista tapahtunut. Onko tämä muuten ensimmäinen raskautesi?

Kyllä on ensimmäinen raskaus.. Kirjoittelin tuolla odotuspalstalla ja niin moni oli sitä mieltä että kyllä minulla keskenmeno tuli niin tulin sitten tänne kirjoittelemaan :(

Tässä lyhyesti miten minulla kävi..

-Kp 34: Ensimmäinen raskaustesti näytti TODELLA haaleaa viivaa. Vessassa sai juosta kokoajan.

-Kp 37: Toinen raskaustesti näytti paljon selvemmän viivan (ei kumminkaan ihan yhtä vahva kuin kontrolliviiva) Vessassa sai juosta edelleen ja nyt oli nännit kipeät ja menkkamaista painon tunnetta alavatsassa.

-Kp 38: Aamupäivällä tuli kaksi kertaa pyyhkiessä vaaleaa verta ja kolmannella kerralla kun menin vessaan, paperiin tuli ruskeaa tuhrua. Illalla tuhrua ei enään tullut.. Oli kumminkin niin vähäistä että sidettä ei tarvinnut käyttää.
        Paineen tunteet alavatsassa tulivat ja menivät aika usein.

-Kp 39: Todella kuivaa klimppistä valkovuotoa. Yksi melkein nuppineulan kokoinen vaalea, sitkeä/kova klimppi mukana (pisti silmään niin oli pakko tutkia hieman lähemmin) Kaikki tuntemukset olivat katosivat illan myötä..

-Kp 40: Eli tänään ollut aika normaalin näköistä juoksevaa valkovuotoa. Ei hyytymiä. Tuli yhden kerran pyyhkiessä läpinäkyvää limaa jos pari todella pientä verihyytymää mukana. Edelleenkin raskausoireet poissa. Masennus ja tunteet pinnassa.

Kierto minulla norm.29-31pv.

• keskenmenon tapahtuneen?
        keskenmenoko kirjoitti:

Jos vuotoa tai kipuja ei ole, mistä päättelet km tapahtuneen?

Itselläni on toinen keskeytynyt keskenmeno, 1. todettiin utrassa rv 8 1, oli ilmeisesti mennyt kesken rv 6 4, juuri 1. ultran jälkeen. 2. km todettiin rv 12 0, koko vastasi rv 8 3, mutta olin ollut 2. ultrassa rv 8 6, jolloin syke vielä näkyi. Oli mennyt kesken ilmeisesti pian tämän jälkeen.

Mitään oireita ei keskenmenosta ollut. Kätilö totesi, että vuoto ei välttämättä olisi alkanut vielä viikkoon, pariin, tosin vuoto sitten alkoikin spontaanisti np-ultraa seuraavana päivänä. Koska vuoto ei ollut kovin voimakasta, sain vielä vuodon alkamista seuranneena päivänä tyhjennyslääkkeet sairaalassa.

1. kerralla vuoto ei ollut aluksi kovin runsasta ja se kestikin miltei seitsemän viikkoa (hcg oli koholla vielä viikolla 6), loppua kohden vuoto vain runsastui todella voimakkaaksi. 5. viikolla soitin poliklinikalle, jossa minulle sanottiin, että on ihan normaalia, että vuoto voi jatkua viikkoja, jälkitarkastukseen ei silti oteta, jollei ole kipuja tai kuumetta. Jos olen huolissani, voin mennä yksityiselle! Meninkinlopulta yksityiselle, jossa ultrattiin ja otettiin verkokokeet (hcg edelleen hieman koholla, uusintaverikoe viikon päästä, jolloin hcg oli lopulta nollassa). Sain keltarauhashormonit , jolla vuoto saatiin lopulta loppumaan.

Kyselin jälkitarakstuksesta ollessani tyhjennyslääkkeitä saamassa samassa sairaalassa. Lääkärit ja kätilöt ihmettelivät ihmettelivät kovasti saamiani ohjeita ja sanoivat, että jälkitarkastukseen tulee mennä 4-6 vkoa tyhjennyksen jälkeen omaan terveyskeskukseen (siis HUSin alueella ainakin) ja tarvittaessa sieltä ohjataan takaisin Kätilöopistolle, jos näyttää siltä, että kaikki raskausmateriaali ei ole poistunut. Jos kipuja tai todella runsasta vuotoa tulee tässä välillä, voin mennä suoraan Kätilöopiston poliklinikalle ilman lähetteitä. Edellisen kerran ohjeista meni kuulemma huomautus poliklinikan johtajalle, jotta jälkihoito-ohjeet annetaan jatkossa kaikille todella selvästi.

Tämä tyhjennys on mennyt erilailla, vuotoa on tullut runsaammin (tyhjennyksestä on vasta joitain päiviä) ja raskausmateriaalia (sikiöpussi ja istukka) tulee selvemmin. Toivottavasti selviän fyysisesti lyhyemmässä ajassa kuin viimeksi.

Itse en ole kertonut töissä raskaudesta enkä luultavasti kerro ainakaan ihan heti keskenmenostakaan. Mennessäni tyhjennykseen soitin olevani sairaana, meillä ei lääkärintodistuksia onneksi kysellä lyhyissä poissaoloissa, vaikka sain sellaisenkin sairaalasta tähän päivään asti.

• alkp.
        keskenmenon tapahtuneen? kirjoitti:

Itselläni on toinen keskeytynyt keskenmeno, 1. todettiin utrassa rv 8 1, oli ilmeisesti mennyt kesken rv 6 4, juuri 1. ultran jälkeen. 2. km todettiin rv 12 0, koko vastasi rv 8 3, mutta olin ollut 2. ultrassa rv 8 6, jolloin syke vielä näkyi. Oli mennyt kesken ilmeisesti pian tämän jälkeen.

Mitään oireita ei keskenmenosta ollut. Kätilö totesi, että vuoto ei välttämättä olisi alkanut vielä viikkoon, pariin, tosin vuoto sitten alkoikin spontaanisti np-ultraa seuraavana päivänä. Koska vuoto ei ollut kovin voimakasta, sain vielä vuodon alkamista seuranneena päivänä tyhjennyslääkkeet sairaalassa.

1. kerralla vuoto ei ollut aluksi kovin runsasta ja se kestikin miltei seitsemän viikkoa (hcg oli koholla vielä viikolla 6), loppua kohden vuoto vain runsastui todella voimakkaaksi. 5. viikolla soitin poliklinikalle, jossa minulle sanottiin, että on ihan normaalia, että vuoto voi jatkua viikkoja, jälkitarkastukseen ei silti oteta, jollei ole kipuja tai kuumetta. Jos olen huolissani, voin mennä yksityiselle! Meninkinlopulta yksityiselle, jossa ultrattiin ja otettiin verkokokeet (hcg edelleen hieman koholla, uusintaverikoe viikon päästä, jolloin hcg oli lopulta nollassa). Sain keltarauhashormonit , jolla vuoto saatiin lopulta loppumaan.

Kyselin jälkitarakstuksesta ollessani tyhjennyslääkkeitä saamassa samassa sairaalassa. Lääkärit ja kätilöt ihmettelivät ihmettelivät kovasti saamiani ohjeita ja sanoivat, että jälkitarkastukseen tulee mennä 4-6 vkoa tyhjennyksen jälkeen omaan terveyskeskukseen (siis HUSin alueella ainakin) ja tarvittaessa sieltä ohjataan takaisin Kätilöopistolle, jos näyttää siltä, että kaikki raskausmateriaali ei ole poistunut. Jos kipuja tai todella runsasta vuotoa tulee tässä välillä, voin mennä suoraan Kätilöopiston poliklinikalle ilman lähetteitä. Edellisen kerran ohjeista meni kuulemma huomautus poliklinikan johtajalle, jotta jälkihoito-ohjeet annetaan jatkossa kaikille todella selvästi.

Tämä tyhjennys on mennyt erilailla, vuotoa on tullut runsaammin (tyhjennyksestä on vasta joitain päiviä) ja raskausmateriaalia (sikiöpussi ja istukka) tulee selvemmin. Toivottavasti selviän fyysisesti lyhyemmässä ajassa kuin viimeksi.

Itse en ole kertonut töissä raskaudesta enkä luultavasti kerro ainakaan ihan heti keskenmenostakaan. Mennessäni tyhjennykseen soitin olevani sairaana, meillä ei lääkärintodistuksia onneksi kysellä lyhyissä poissaoloissa, vaikka sain sellaisenkin sairaalasta tähän päivään asti.

Epäilen keskenmenoa koska raskausoireet ovat hävinneet kokonaan ja minulla on lämpöä..
        Tiedän että vuodot joita minulla oli, ovat aika yleisiä eivätkä välttämättä tarkoita että jokin olisi hätänä..
        Siksi kyselinkin noista testeistä että kuinka kauan ne näyttävät plussaa, koska kuten sanoin, pienen pieni toivonkipinä vielä löytyy.. Mietityttää vain hirveästi että oireet katosivat.. Se tuskin on ihan normaalia..

• edellinen
        keskenmenon tapahtuneen? kirjoitti:

Olitkin kertonut lisää sillä välin kun kirjoitin vastaustani.

Alkuraskaudessa voi olla kaikenlaista vuotoa, joka ei kuitenkaan välttämättä tarkoita keskenmenoa, joten en vielä huolestuisi. Odota rauhassa juhannuksen yli, jollei muita oireita ole ja mene sitten ultraan tai ainakin verikokeeseen. Jos kyseessä on keskenmeno, sitä ei valitettavasti kuitenkaan voi estää tai pysäyttää.

Itselläni 1. keskenmenneessä raskaudessa pyyhkiessä rv 5 2 tuli myös pieni vaalea kova "nystyrä", oletin tämän olleen toinen alkio (olin ollut alkionsiirrossa, josa siirrettiin kaksi alkiota). Kokenut lääkärini piti sitä kuitenkin hyvin epätodennäköisenä, että voisin nähdä alkion/sikiönalun tuossa vaiheessa.

• alkp.
        edellinen kirjoitti:

Olitkin kertonut lisää sillä välin kun kirjoitin vastaustani.

Alkuraskaudessa voi olla kaikenlaista vuotoa, joka ei kuitenkaan välttämättä tarkoita keskenmenoa, joten en vielä huolestuisi. Odota rauhassa juhannuksen yli, jollei muita oireita ole ja mene sitten ultraan tai ainakin verikokeeseen. Jos kyseessä on keskenmeno, sitä ei valitettavasti kuitenkaan voi estää tai pysäyttää.

Itselläni 1. keskenmenneessä raskaudessa pyyhkiessä rv 5 2 tuli myös pieni vaalea kova "nystyrä", oletin tämän olleen toinen alkio (olin ollut alkionsiirrossa, josa siirrettiin kaksi alkiota). Kokenut lääkärini piti sitä kuitenkin hyvin epätodennäköisenä, että voisin nähdä alkion/sikiönalun tuossa vaiheessa.

Kiitos vastauksista! Toivoa vielä elätellään :)
        En vain ymmärrä sitä että oireet katosivat kokonaan :(

• ................
        alkp. kirjoitti:

Vaikka sä nyt odottelisit 3 viikkoakin ennen lääkäriin menoa niin ei tulehdusriski kasva lainkaan! Lääkäri ultraa noilla viikoilla niin seuraava kontrolli on vasta 1-2vko:n kuluttua. Kaavintaan tai lääkkeitä et saa ennen kuin on varmaa että raskaus on nii pitkällä että sydämensyke näkyy ultralla. Itsekin kirjoitit kiertosi olevan pitkä joten viikoista ei ole täyttä varmuutta. Ensimmäisillä viikoilla puhutaan milleistä eli lääkärin on oltava varma onko tuulimuna vai oikea raskaus. Mutta siis mitään tulheduksia sun ei kannata murehtia.
        Mulla on tällähetkellä kuollut sikiö sisälläni toista viikkoa. Odotetaa kaksi viikkoa lähteekö keskenmeno itsestään liikkeelle vai ei. Keskenmeno on tapahtunut rv 6 3.
        Ota ihan rauhassa ja tee raskaustesti vaikka 2 päivän välein. Mulla oli alusta asti vahva viiva testissä, tein ekan testin 4 päivää ennen menkkojen alkua. Kaikista tummin viiva oli rv 5 4. Sen jälkeen en ole testejä tehnyt ja tosiaankin, kesken meni. Tiedän testiin edelleen tulevan viivan koska raskausmateriaali ei ole poistunut kehosta.
        Jos raskautesi ei ole mennyt kesken niin viikon sisällä viiva on tumma.

• .............
        alkp. kirjoitti:

Niin ja normaaliin alkuraskauteen kuuluu ruumiinlämmön nousu noin 0.5-0.7 normaaliin nähden. Limaisesta vuodosta mulla ei ole hyvää sanottavaa, mulla se enteili keskenmenoa. Lima oli aluksi kirkasta, muuttui kellertäväksi ja sitten rusehtavaksi. Jollaista se on nyt. Lima tulee kohdunsuulta, on merkki että kohdunsuu lähtee aukeamaan.

• alkp.
        ................ kirjoitti:

Vaikka sä nyt odottelisit 3 viikkoakin ennen lääkäriin menoa niin ei tulehdusriski kasva lainkaan! Lääkäri ultraa noilla viikoilla niin seuraava kontrolli on vasta 1-2vko:n kuluttua. Kaavintaan tai lääkkeitä et saa ennen kuin on varmaa että raskaus on nii pitkällä että sydämensyke näkyy ultralla. Itsekin kirjoitit kiertosi olevan pitkä joten viikoista ei ole täyttä varmuutta. Ensimmäisillä viikoilla puhutaan milleistä eli lääkärin on oltava varma onko tuulimuna vai oikea raskaus. Mutta siis mitään tulheduksia sun ei kannata murehtia.
        Mulla on tällähetkellä kuollut sikiö sisälläni toista viikkoa. Odotetaa kaksi viikkoa lähteekö keskenmeno itsestään liikkeelle vai ei. Keskenmeno on tapahtunut rv 6 3.
        Ota ihan rauhassa ja tee raskaustesti vaikka 2 päivän välein. Mulla oli alusta asti vahva viiva testissä, tein ekan testin 4 päivää ennen menkkojen alkua. Kaikista tummin viiva oli rv 5 4. Sen jälkeen en ole testejä tehnyt ja tosiaankin, kesken meni. Tiedän testiin edelleen tulevan viivan koska raskausmateriaali ei ole poistunut kehosta.
        Jos raskautesi ei ole mennyt kesken niin viikon sisällä viiva on tumma.

En kehtaa apteekkiin mennä hakemaan montaa raskaustestiä kerralla joten ajattelin tilata samoja testejä jota aijemmin käytin Mammaksi.fi sivuilta.
        Pientä toivonkipinää on vielä joten katsotaan miten käy :)

• alkp. kirjoitti:

En kehtaa apteekkiin mennä hakemaan montaa raskaustestiä kerralla joten ajattelin tilata samoja testejä jota aijemmin käytin Mammaksi.fi sivuilta.
        Pientä toivonkipinää on vielä joten katsotaan miten käy :)

Kokemuksesta kommentoin netistä tilattaviin raskaustesteihin - mitenkään liputtamata muita testejä vastaan/puolesta.

Tein raskaustestin Vilja-nettitestillä. Näytti negaa kun kuukautiset oli runsas viikko myöhässä. Muutaman päivän päästä alkoi vuoto ja verestä otettu hcg näytti plussaa.

Positiivista tässä oli, että testin tilauslaskusta ei koskaan tullut karhua. Mitäköhän tuli ostettua *ihmettelee*

• saa ihan
        marella kirjoitti:

Kokemuksesta kommentoin netistä tilattaviin raskaustesteihin - mitenkään liputtamata muita testejä vastaan/puolesta.

Tein raskaustestin Vilja-nettitestillä. Näytti negaa kun kuukautiset oli runsas viikko myöhässä. Muutaman päivän päästä alkoi vuoto ja verestä otettu hcg näytti plussaa.

Positiivista tässä oli, että testin tilauslaskusta ei koskaan tullut karhua. Mitäköhän tuli ostettua *ihmettelee*

samoja testejä tilattua, kuin mitä apteekeissakin myydään - joten hankintatapa ei sinäänsä vaikuta testin luotettavuuteen.

Itselläni on kokemus, jossa keskenmenon ja lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen testi näytti plussaa vielä kaksi viikkoa tämän jälkeen, hormonin poistuminen / väheneminen on niin yksilöllistä. Kahden päivän välein testaaminen on siis sinänsä kallista ja turhaa - vaikka tilanne hermoja raastava onkin, tiedän sen kyllä useamman keskenmenon läpikäyneenä.

Oma gynenin sanoi, ettei ennen viikkoa 7 kannata ultraa tehdä, koska tulos on epävarma ja vasta näillä viikoilla syke varmasti näkyy (saattaa siis näkyä ultrassa aikaisemminkin, mutta toistaalta se että ei näy, ei ole varma merkki vielä mistään).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      93
      1438
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      192
      1425
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      83
      989
    6. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      905
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      81
      902
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      6
      847
    Aihe