Pionit perskeles!

Miespuolinen hoitaja

Pionipenkki, jota on lannoitettu, perattu, kasteltu, maaniteltu , noiduttu ja manattu, siinä pionit kituu jo neljättä vuotta. Yks kaks surkeeta kukkaa per varsi tulee vain.
Melkein naapurissa on autiotalo, jossa pionia pihassa, vähintään jostain kuuskytluvulta. Puolitoista metriä korkeita ja leveitä puskia, horsma, nokkonen ja paskaheinät väistävät noita vieläkin, takuuvarmasti ei kolmeenkymmeneen vuoteen ole mitenkään hoidettu.
Ei hyvältä näytä omat pionit, ei!

4

485

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teetee22

Katselin juuri viime viikolla ohjelmaa pioneista ja siinä sanottiin, että pioni valitsee omistajansa et sinä pionia... no onnea nyt yritykselle kuitenkin mutta itse olen yrittänyt siirtää osaa vanhasta pionipenkistä mutta ei onnistu. Se vanha - varmaan jo viiskytluvulta oleva penkki on niiden valitsema ja muualle eivät viihdy. Nyt uskon pionia...

• Miespuolinen hoitaja

Tähän..
        Niille, jotka luulevat, etten tiedä, että täällä olikin oma palsta pioneille... saamari, tämäkin vielä.

• 0712
        Miespuolinen hoitaja kirjoitti:

Tähän..
        Niille, jotka luulevat, etten tiedä, että täällä olikin oma palsta pioneille... saamari, tämäkin vielä.

eihän pionit ole istutettu liian syvälle, se on varmaan yleisin syy kukkimattomuuteen. Juurakot saavat näkyä maan pinnalla hiukan. Joskin kasveilla tuntuu olevan oma tahtonsa, eikä siinä mikään auta, jos ne on päättäneet olla kukkimatta. Uhkaa jättää ne hoitamatta oman onnensa nojaan, jos siitä säikähtäisivät.

• kukka
        0712 kirjoitti:

eihän pionit ole istutettu liian syvälle, se on varmaan yleisin syy kukkimattomuuteen. Juurakot saavat näkyä maan pinnalla hiukan. Joskin kasveilla tuntuu olevan oma tahtonsa, eikä siinä mikään auta, jos ne on päättäneet olla kukkimatta. Uhkaa jättää ne hoitamatta oman onnensa nojaan, jos siitä säikähtäisivät.

Ehkä juuri tuo liiallinen hoitaminen, on syynä kukkimattomuuteen.

Minä siirsin pionini pois kukamaasta ja luultavasti sinne jäi pala juurta.
        Se tulee sieltä joka vuosi ja aina kukkii, en anna sille vettä, en lannoitetta,en multaa, en mitään, sillä on oman onnensa varassa ja taas on nuppuja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      59
      4054
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      94
      2419
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      45
      2072
    4. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      22
      1803
    5. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      26
      1611
    6. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1536
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      15
      1222
    8. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1148
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      110
      1125
    10. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      79
      1062
    Aihe