Asiat tärkeysjärjestykseen uupumuksen keskellä

seitsämänyliyhdeksän

Olen nyt 3v tehnyt töitä eräässä kauppaketjussa ilman ainuttakaan lomaa, jollei pakollisia juhlapyhiä lasketa, esimerkkinä jouluaatto meni töiden parissa, 25. ja 26. päivä olivat vapaat, eipä tuntunut viikonloppua kummemmalta. Työtä on 5-6 päivää viikossa, 8 tuntia päivässä, työmatkoihin menee tunti suuntaansa.

Olen jo pitkään tuntenut itseni väsyneeksi, tekemistä työn ulkopuolella kertyy yhä enemmän ja kaikki on aina vaiheessa, tuntuu siltä ettei saa mitään aikaiseksi vaikka kaiken ajan uhraisi, tuntuu että kokoajan on kiire, eikä valmista silti tule koskaan.

Kaveri sekä naisystävä valittelevat kun heille ei riitä tarpeeksi aikaa ja ihmekös tuo, vuorokaudesta 10 tuntia menee työhön ja matkoihin, aikaa pitäisi riittää myös rakkaalle, kaverille, harrastuksille sekä itselleni. Olen nimittäin erakkoluontoinen ihminen ja kaipaan usein omaa aikaa.

Vasta tänään tajusin kuinka väärin olen toiminut rakastani kohtaan sillä aiemmin olen kritisoinut häntä siitä, etten saa tarpeeksi omaa aikaa kun hän haluaisi viettää kaiken vapaa-ajan yhdessä, niin kuin kyseessä olisi huono asia?

Ongelman ydin on siis työ, joka vie kaiken aikani, eikä ole kovinkaan palkitsevaa. Työtä ja vastuuta kertyy yhä enemmän ja enemmän, pomo valittaa turhasta jatkuvasti ja tuntuukin ottaneen minut silmätikukseen ylennyksen saatuaan, edellinen pomo kun sai potkut konsernista kun ei tehnyt tarpeeksi hyvää tulosta, hän sentään oli todella mukava kaveri. Palkka on suoraan sanottuna huono, 1200e kuussa jää käteen verojen jälkeen, tästä menee 300e kuussa bensoihin, josta osan saa toki verotuksessa takaisin, mutta vasta joulukuussa.

Työtä olenkin etsinyt lähempää jo jonkin aikaa, avoimia työpaikkoja vaan on heikonlaisesti vaikka haen muitakin kuin oman alan töitä. Osa-aikatyö omalta paikkakunnaltakin riittäisi, jäisipä sitä aikaa paremmin muuhun.

Nyt olen alkanut pohtimaan jopa lopputilin ottamista, olin onnellisempi jopa työttömänä vaikka rahasta tiukkaa tekikin, tällöin aikaa riitti hyvin kaikkeen eikä ollut turhaa stressiä työstä.

Oikeastaan ainoat syyt jotka pitävät minut edelleen töissä ovat taloudelliset seikat, autossa on velkaa 3000e, kulutusluottoa 1000e ja luottokortillakin 1000e.. Näistä en selviäisi työttömänä. Nyt alankin laittamaan rahaa syrjään jotta saan kaikki velat maksettua pois. Tämän jälkeen otan lopputilin, löytyi uutta työtä taikka ei, asiat täytyy laittaa tärkeysjärjestykseen!

PS. Kuinka pitkä olikaan Kelan karenssi irtisanoutumisen jälkeen?

69

11210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juttu*

      Kuulostipa tutulta... vielä joitakin vuosia sitten olin samassa jamassa, tuohon lisäksi se lapsi jolla oli paha murrosikä...

      Itselleni vastaus oli toiminimellä töiden teko työnantajalle, jolloin kykenen itse määräämään lomani pituudet ja ajankohdat. Samalla olen vapaa ottamaan vastaan eripituisia töitä myös muilta työnantajilta. Koskapa en omaa kirjanpidollista kokemusta, niin tilitoimisto hoitaa puolestani sellaiset asiat.

      Suhteeni työnantajaan parani, kun molemminpuolinen kunnioitus palasi hommaan... samalla henkinen motivaatio kasvaa, kun muutkin alkavat soitella ja kysellä töihin... Toki vastuu on isompi työnjäljestä ja siitä, ettei jää yhden työnantajan varaan- jos työt siinä kohteessa loppuvatkin.
      Nyt, kun olen 4 vuotta tehnyt toiminimellä, voin jo itse valita mitä otan vastaan ja mitä en- mikä ainakin henkisesti helpottaa vaikkei työnteko aina olekaan helppoa ja ruusuilla tanssimista.

      Vaatii rohkeutta, mutta itse en kadu päivääkään.

    • Sepeli.

      Miten olet onnistunut tekemään kolme vuotta lomatta?! Työaikalain mukaan loman antaminen on pakollista, myös silloin, jos kyseessä on ketjutetut määräaikaiset. Eli lomia ei voi maksaa vain rahana, vaan ne on pakko antaa lomana riippumatta työsuhteen laadusta. Myös jatkuva 6:n päivän työviikkojen teettäminen lienee laitonta. Toivottavasti kuulut liittoon, josta voit kysyä apua jos työnantaja ei suostu lakia noudattamaan? Jos et, niin työsuojelupiiri auttaa joka tapauksessa.

      Karenssi on 3kk, mutta jos sen aikana on työvoimakoulutuksessa / -harjoittelussa niin, saa silti työttömyyspäivärahaa. Lisäksi, jos voit osoittaa että olet irtisanoutunut koska työnantaja ei noudata lakia, voit hyvällä tuurilla välttää karenssin.

    • Make60

      Hae vaikka selkää valittamalla 2-5 viikkoa sairaslomaa niin saat siitä virtaa riittävästi niin jaksat töissä.
      Jos pomosi on ottanut sinut silmätikuksi niin nauhotat salaa niitä sanomisiä ja sitten kun tosisteita on tarpeeksi niin liittoon juttu tai pomosi esimiehelle valitus.
      Yksi tapa on että sanot pomollesi suoraa että sinun ei tarvitse töissä sietää huonoa kohtelu ja näytät että se ei vetele niin sepuhdistaa ilmapiiriä ja se voi parantaa töissä jaksamista. Jos pomosi esimiehet rupelevat kyselemään sairaslomasi syitä niinsanot eihän ilman vapaapäiviä jaksa. Työlainsäädännössa on myös pykalät että vahintään kolmen viikon jaksoissa täytyy olla kaksi vapaapäivää.

      • Sekatyömies

        Kohta täyttyy 3 vuotta keikkatyömiehenä. Sanoin itteeni irti 1.8 2006. Olen sen jälkeen tehnyt pelkästään keikkoja. Olen vapaa silloin kun haluan ja niin kauan kun haluan. YLLÄTTÄVÄN hyvin löytyy keikkoja silloin kun tarvitsee tienata rahaa. Olen tottakai hoitoalalla, ja siellähän siaisuuksia riittää.

        Viihdyn elämän kanssa hyvin, vaimo on tyytyväinen ja lapset iloisia. En kadu päivääkään.

        Tottakai välillä jännitää, että jos työt loppuu ja köyhyys iskee.

        Rohkeasti vaan muttamaan omaa elämää.


      • keikalla
        Sekatyömies kirjoitti:

        Kohta täyttyy 3 vuotta keikkatyömiehenä. Sanoin itteeni irti 1.8 2006. Olen sen jälkeen tehnyt pelkästään keikkoja. Olen vapaa silloin kun haluan ja niin kauan kun haluan. YLLÄTTÄVÄN hyvin löytyy keikkoja silloin kun tarvitsee tienata rahaa. Olen tottakai hoitoalalla, ja siellähän siaisuuksia riittää.

        Viihdyn elämän kanssa hyvin, vaimo on tyytyväinen ja lapset iloisia. En kadu päivääkään.

        Tottakai välillä jännitää, että jos työt loppuu ja köyhyys iskee.

        Rohkeasti vaan muttamaan omaa elämää.

        Kolmas vuosi keikkailevana alkaa juuri. Juuri oltiin perheen kanssa lomalla ja allekirjoitan kaikkien edellisten "itse päättävien" tuntemukset. Toki välillä etenkin tällaisessa taantumassa välillä pelottaa, silti en mä tätä vaihtais ainakaan huonoon vakinaiseen.

        Joo ota selvää onko tuo lain mukaan mahdollista. Keikkailevana otan joskus "älyttömästi" töitä mutta se on vapaaehtoista ja tehtävä useamman eri firman kautta (vuokratyöfirmoja) eikä edes vapaaehtoista vaan itse haluttua. Ei tuo nyt iso homma ole liittosi työehdotkaan lukaista. Koska et ole esimies sulla on melko selkeät työaikaehdot.


      • KORTISTOON MARS

        OKSETTAVA LOINEN..KAIKKIEN TYÖNANTAJIEN PAINAJAINEN


      • sairas ,laiska pelle. siinä tärkeimmät komma. lopun voit kuv.


      • Koulutusta
        Sekatyömies kirjoitti:

        Kohta täyttyy 3 vuotta keikkatyömiehenä. Sanoin itteeni irti 1.8 2006. Olen sen jälkeen tehnyt pelkästään keikkoja. Olen vapaa silloin kun haluan ja niin kauan kun haluan. YLLÄTTÄVÄN hyvin löytyy keikkoja silloin kun tarvitsee tienata rahaa. Olen tottakai hoitoalalla, ja siellähän siaisuuksia riittää.

        Viihdyn elämän kanssa hyvin, vaimo on tyytyväinen ja lapset iloisia. En kadu päivääkään.

        Tottakai välillä jännitää, että jos työt loppuu ja köyhyys iskee.

        Rohkeasti vaan muttamaan omaa elämää.

        Hei sinä hoitoalan ihminen. Koulutan hyvinvointiyrityksessä ja haen positiivisia ihmisiä joukkoomme. Otappa yhteyttä.

        Ps: Olin itse uupunut ja todella stressantunut, mutta nyt olen saanut itseni hyvään kuntoon....

        [email protected]


    • yksi mahdollisuus?

      Ala prostuksi...? Ei ehkä maailman paras vaihtoehto, mutta sillä maksaisit kaikki pian pois ja saisit jopa käyttöösikin jotain säästöön, jos teet "työsi" hyvin...

      Miesystävällehän ei tarvitse kertoa mitään, nimimerkillä aika moni vastaavassa tilanteessa oleva tekee tätä ja näin... Kaikilla ei vaan sitten pää kestäkään... :/

      • ...eli se on mies !

        ...ymmärsin kyllä näin aloittajan sukupuolen...
        Toki silti voisi "hommia" löytyä mutta yhtä kaikki aika tyhmän vastineen keksit laittaa. Onnea sulle "oman alan töissä" jota näköjään harjoitat kun sitä noin auliisti suosittelet.

        Yök.


      • stressitön/kö

        olispa kannattanut jättää se yksikin laittamatta, tyhmä kun oli.


      • .....
        ...eli se on mies ! kirjoitti:

        ...ymmärsin kyllä näin aloittajan sukupuolen...
        Toki silti voisi "hommia" löytyä mutta yhtä kaikki aika tyhmän vastineen keksit laittaa. Onnea sulle "oman alan töissä" jota näköjään harjoitat kun sitä noin auliisti suosittelet.

        Yök.

        Tässä maailmassa on ainakin sen opppinut että sellaisille ihmisille joka on päättänyt jotain niin sille on turha enää mitään vakuutellakaan, kun on jo omat (viisaat, hah) johtopäätökset tehny... ;)


      • sulkeudu

        eriöön---sillä kohdallasi tieto luo tuskaa ja kuitu paskaa,,,,,,,,,


      • SIJAINEN-SIJAISUUS
        ...eli se on mies ! kirjoitti:

        ...ymmärsin kyllä näin aloittajan sukupuolen...
        Toki silti voisi "hommia" löytyä mutta yhtä kaikki aika tyhmän vastineen keksit laittaa. Onnea sulle "oman alan töissä" jota näköjään harjoitat kun sitä noin auliisti suosittelet.

        Yök.

        Lepakko! Eli se on nainen jolla on vaimo!
        Voi se olla niinkin!
        Ei pidä yleistää.


    • on...

      tosi hienoa että pohdit tilannettasin monen ihmisen näkökulmasta. tosi upeeta tässä yhteiskunnassa että joku ei tuijota vaan omaa napaansa.

      toivottavasti saat asiat selville ja jaksamista yöhön sekä parisuhteeseen :D toivotaan että kaikki kääntyy parhain päin!

      • Sekatyömies

        Täytyy mainita viellä että :

        Jos edes jonkun verran osaa ruotsia niin vuokrafirmojen kautta avautuu Ruotsi, Norja ja Tanska.
        Itse käyn heittämässä keikaa Norjassa, vuokrafirma maksaa matkat ja asunto. Valitsen itse koska lähden ja koska tulen kotiin. Firma ei kun kiittää, nekun tienaa rahaa jokaisesta tunnista mitä mä teen.


    • oon kohta 42 vee mies.jos menet kelaan tai työkkäriin,ja olet joskus tehnyt töitä,sinut leimataan heti rikolliseksi. syy : olet saanut elämäsi aikana rahaa, jostakin muualta, kuin kelasta. tai ms. neuvoni sinulle on otsikko ja unohda koko kela. pl. kod. tuet ym. aloitin 12vee työnteon ,enkä pidä siitä vieläkään.ja todellakaan en ole mikään lusmu.kukaan ihminen maailmassa ei voi ikinä kutsua minua laiskaksi,ja olen ylpeä siitä. t. sv

    • ikuisessa yössä?

      Tämä vuosituhat on melkein kokonaan tullut poltettua kynttiläänsä molemmista päistä. Aiemmin pitämästäni työstä on tullut rasittavaa ennen kaikkea henkisesti. Nyttemmin on alkanut näkyä fyysisiäkin oireita lähinnä jaksamattomuuden muodossa, entinen terävyys ja kestävyys lievää fyysisyyttä vaativissa hommissa uupuu. Tilalle on jäänyt pelkkä rutiini, joka itsessään riittää tuloksen tekemiseen.

      Liian suuri työmäärä, epäsäännölliset työajat ja työn epäsäännöllisyys ovat pahimmat syyt, itse työstä johtuva pahin ongelma on se, että yllättäviä muutoksia tulee liian usein. Omaa elämäänsä ei pysty suunnittelemaan. Työ työaikoineen sitoo liikaa. Normaalisti kotoa kotiin ottaa päivittäin noin 11-15 tuntiin, 5-6 päivää viikossa. Yhä useammin on käynyt mielessä, että sanon itseni irti ja jään omalle lomalle. Katsoisi alkaisiko haluttomuus melkein kaikkiin asioihin vähentyä ja elämän mielekkyys lisääntyä. Irtisanoutuminen ei ole järkevää, mutta ei sekään että sairastuu lopulta masennukseen. Täydellinen alanvaihtokin on käynyt mielessä, vaihteeksi voisi olla virkistävää kokeilla säännöllistä elämää.

      Jostain syystä kuvittelen, että karenssi olisi 3kk. Etkö kuulu liittoon? Entä jos rohkeasti menisi lääkärin puheilla ja katsoisi, saisiko sairaslomaa uupumuksen tai masennuksen takia?

      • .......................

        Musta tuntui tuolta, kun tein ko. työtä...


      • ikuisessa yössä?
        ....................... kirjoitti:

        Musta tuntui tuolta, kun tein ko. työtä...

        Olen muilla suoritealoilla.


      • näinä

        aikoina kun ei hirveesti voi välttämättä valita duuni paikkansa,moni ihminen palaa loppuun.ite tein pari vuotta duunia niin että menin aamusta,5-6 aikaan noi neljäks tunniks yleensä töihin(joskus saatto venyy 5-6 tunniks),kävin kotona nukkumassa ja hoitamaassa kotihommia yms asioita.sit illalla menin taas 7-9 töihin kolmeks-neljäks tuntia,ja aamulla sama rumba uudestaan, 7 päivänä viikossa.nukkua kerkes ehkä hyvällä säkällä vuorokaudessa 4-5 tuntia.kyllä oli aamulla pää sekasin kun piti herätä.loppuaikoina olin vielä raskaana,pisti elimistön ja psyykkeen aika koville.onneksi se ruljanssi on nyt ohi,eikä enään ikinä!


    • tunuh

      Minun tietojeni mukaan karenssi on 6 vko jos itse sanoutuu irti. Kannattaisikohan hakeutua lääkäriin ja kertoa uupumuksesta ihan rehellisesti. Sitähän ne herratkin käyttää... Onnea ja voimia.

    • Kannattaa lukea

      No ehkä työehtosopimuksen lukeminen auttaa, sitä KANNATTAA myös noudattaa.
      Tai sitten sulla on päässä vikaa, muussa tapauksessa tuo ei ole mahdollista!

    • ..pidemmän aikaa.

      Odotettavissa seuraavan kolmen vuoden aikana: Ihmissuhteesi hajoavat stressin ja ajanpuutteen alla, ei mikään toimi ilman panostusta. Taloudenhoitosi ja elämäsi muutkin aspektit joutuvat pikkuhiljaa retuperälle. Viimein myös työsi alkaa kärsiä ja jaksat tehdä vain välttämättömimmän ja viimein päädyt työttömäksi.

      Tämä saattaakin olla pelastuksesi jos et vaihda polkuasi ajoissa.

      Pohjalta on pitkä matka ylös, pidempi kuin sinne vajotessa. Henkisesti ja ajallisesti.

      Terv. nimim.: *ei viikon lomaa seitsämään vuoteen*

    • Järjestömies

      irtisanotaan. Esimerkiksi taloudellisista ja tuotannollisista syistä. Näin et saa karenssia kuin omavastuuaika 5 päivää. Haasta työnantaja oikeuteen jos olet painanut töitä 3 vuotta ilman lomia. Rikollista. Ja monia muita sivusyitä miksi voit irrottautua tuollaisesta työpaikasta.

      • vaan on

        ettei työnteolla kannata itseään tappaa. Tein nelikymppiseksi mennessä kolme kertaa sen että painoin töitä 4-5 v ilman lomia ja välillä jopa ilman vapaapäiviä. Siitä ei seurannut oikeastaan mitään hyvää. Kovalla rehkimisellä tienattuja rahoja ei ole enää olemassa, ihmissuhteet menivät ja uusia ei ollut aikaa hankkia ekä enää osaa niitä hankkiakaan enkä myöskään jaksa. Oikeastaan olen nykyisin syrjäytynyt, yksinäinen sekä köyhä. Olen niitä joille kolmikymppisenä ennustetaan loistava uraa ja tulevaisuutta. Olihan se hienoa hymyillä ja ajella loistoautolla, ei siinä mitään vikaa sinänsä. Onpahan tietysti mitä muistella kun syljeskelen kattoon, piereskelen aikani kuluksi ja käärin käsin sätkiä.


      • Rahikaiska
        vaan on kirjoitti:

        ettei työnteolla kannata itseään tappaa. Tein nelikymppiseksi mennessä kolme kertaa sen että painoin töitä 4-5 v ilman lomia ja välillä jopa ilman vapaapäiviä. Siitä ei seurannut oikeastaan mitään hyvää. Kovalla rehkimisellä tienattuja rahoja ei ole enää olemassa, ihmissuhteet menivät ja uusia ei ollut aikaa hankkia ekä enää osaa niitä hankkiakaan enkä myöskään jaksa. Oikeastaan olen nykyisin syrjäytynyt, yksinäinen sekä köyhä. Olen niitä joille kolmikymppisenä ennustetaan loistava uraa ja tulevaisuutta. Olihan se hienoa hymyillä ja ajella loistoautolla, ei siinä mitään vikaa sinänsä. Onpahan tietysti mitä muistella kun syljeskelen kattoon, piereskelen aikani kuluksi ja käärin käsin sätkiä.

        Minä tein 5-kymppiseksi asti työtä useamman henkilön edestä ja nyt olen köyhä ja kipeä. Kaikki vähäiset rahani menee asumiseen, polille, lääkäreihin, apteekkiin.

        Turha itkeä kun on jo housuissa, mutta näin se nyt vaan on. Kuuluin kyllä liittoon työssä ollessani, mutta kun vuoden aikana sallitut ylityötunnit tulivat täyteen, pomo haki liitosta luvan lisätunneille... Minulla ei ollut varaa kieltäytyä töistä, koska olin sen työn ainoa tekijä.

        Erakoitunut olen minäkin ja haluton, väsynyt, kypsä kaikkeen. Ystävät aikansa yrittivät saada minua mukaansa tapaamisiin, mutta olin usein sairas, rahaton tms., ja kun aikani kieltäydyin menoista, ei kukaan enää mihinkään pyydäkään. En kyllä enää hirveästi edes jaksa enkä välitä tavata ihmisiä, joilla on työ- ja terveysasiat kunnossa ja elämä muutenkin sujuu "normaalisti". En myöskään jaksa tavata samassa jamassa olevia ihmisiä, koska en jaksa kuunnella "valitusta" rahattomuudesta jne. Rahattomuuskin on suhteellinen käsite, sillä minulle valittavat jopa ihmiset, joilla varmasti tiedän rahaa olevan. Tunnen itseni kaikkien kaatopaikaksi; minulla kun on muka aikaa kuunnella kiireisten työssäkäyvien valitusta ajankäyttöongelmistaan ja työn raskaudesta. Minähän vain lojun kotona... Tuntuu että ihmiset eivät enää edes muista, että olen minäkin joskus "vähän" töitä tehnyt...

        Kannatti siis urakoida... :-(


    • erizkah

      Oletan, että kuulut kaupanalan työntekijänä ammattiliittoon, joka valvoo noissa nimenomaisissa tilanteissa työntekijän etuja. Ei muutaku työnantaja kokouspöytään ja liiton työntekijä avuks, jotta asiat saadaan kuntoon. Taikka sit vaan irtisanoudut....kyllähän tuo pitemmän päälle alkaa ottaan päähän, jos mies on jatkuvasti töissä ja parisuhde jää nimellisesti vaan roikkuun ilmaan, eikä siitä oo aikaa pitää huolta. Kyllähän työ toki tärkeetä on, mutta ei sen koko elämää kuulu viedä.

    • tosi on

      lopeta tuo kitinä ja tee asialle jotain muuta kuin ruikutat suomi24:ssa. lupaan: auttaa tilanteeseen kummasti.

    • järki käteen

      Olet yksinkertaisesti tyhmä kun teet tuollaista putkea. Laitontakin.
      Kyllä työnantajasi naureskelee kun tekee tuntilistojasi.
      Eräs yrittäjä kehuskeli kerran ettei ole pitänyt yhtään vapaapäivää 10 vuoteen. Pyhät paperitöitä ja arjet muita töitä ja pitkää päivää. Kuoli vajaa nelikymppisenä työnsä ääreen. Jäi helpottunut vaimo ja kaksi isälleen vierasta lasta. Että silleen kävi hölmölle ahertajalle. Burnouttasi itsensä hengiltä ja eukko elelee nyt leveähkösti uuden lorvailevan miehen kanssa.

      • ihmeen...

        elämän mielekkyydestä jengi jauhaa??

        Työt tehdään ja perhe ja koti yritetään pyörittää sinnä sivussa. Uupumukseen asti, ilman kiitosta. Käteen jää alle 1100/kk oikeasti välillä raskaasta työstä.

        Soossupummiksikaan en ala, olisin silloin epäonnistunut/laiska.

        Homman nimi on se, että työt hoidetaan ajallaan ja kunnolla, kelloa eikä aikaa ajtella, jotta kestäisi päivän loppuun.

        Kotiin, kauppaan, ruuanlaitto, siivous, tiski, muksut, lemmikit puolikuolleena sänkyyn ja seuraavana päivänä uudestaan...
        Parisuhde on pelkkä varjo. Seksiä ehkä kerran kuussa.

        Kyllä vituttaa, mutta mitäköhän vaihtoehtoja tälle olis.... Pummiks tai sinkuks yksinhuoltajaks en halua...

        Ja ISO NAURU aloittajan veloille. Noi ei ole MITÄÄN! Noista pääsee "lyhyessä" ajassa.

        Itsellä paljon enemmän ja osa menee kohta ulosottoon, vaikka koko ikäni olen käynyt töissä. Pieni palkka ei yksin kertaisesti riitä, kun kaikki on kallista ja auto pakollinen.


        Elämän mielekkyys???? Unohdo sellanen. Sellasta ei olekkaan.

        t: parikymppinen työnsä hoitava äiti. (valitettavasti)


      • 26-v. äiti
        ihmeen... kirjoitti:

        elämän mielekkyydestä jengi jauhaa??

        Työt tehdään ja perhe ja koti yritetään pyörittää sinnä sivussa. Uupumukseen asti, ilman kiitosta. Käteen jää alle 1100/kk oikeasti välillä raskaasta työstä.

        Soossupummiksikaan en ala, olisin silloin epäonnistunut/laiska.

        Homman nimi on se, että työt hoidetaan ajallaan ja kunnolla, kelloa eikä aikaa ajtella, jotta kestäisi päivän loppuun.

        Kotiin, kauppaan, ruuanlaitto, siivous, tiski, muksut, lemmikit puolikuolleena sänkyyn ja seuraavana päivänä uudestaan...
        Parisuhde on pelkkä varjo. Seksiä ehkä kerran kuussa.

        Kyllä vituttaa, mutta mitäköhän vaihtoehtoja tälle olis.... Pummiks tai sinkuks yksinhuoltajaks en halua...

        Ja ISO NAURU aloittajan veloille. Noi ei ole MITÄÄN! Noista pääsee "lyhyessä" ajassa.

        Itsellä paljon enemmän ja osa menee kohta ulosottoon, vaikka koko ikäni olen käynyt töissä. Pieni palkka ei yksin kertaisesti riitä, kun kaikki on kallista ja auto pakollinen.


        Elämän mielekkyys???? Unohdo sellanen. Sellasta ei olekkaan.

        t: parikymppinen työnsä hoitava äiti. (valitettavasti)

        Miten olet uskaltanut ottaa lainaa noin pienellä palkalla, varsinkin kun on lapsia?
        Vaihtoehtoja on, itse täytyy elämänsä ja taloutensa suunnitella.


      • Sen kokenut
        26-v. äiti kirjoitti:

        Miten olet uskaltanut ottaa lainaa noin pienellä palkalla, varsinkin kun on lapsia?
        Vaihtoehtoja on, itse täytyy elämänsä ja taloutensa suunnitella.

        Itse ajoin itseni 'nurkkaan' liikojen yrittämisellä (sopivasti töitä mutta muu touhu sitten menikin jo vähän
        överiksi sillai hyvässä mielessä) ja tilanteen ollessa sopiva ( lainat maksettu/ rahulia 'piilossa') 'jätin'
        itseni työttömäksi. Vaikka perusasiat olivatkin kunnossa
        niin kyllä ihmiskroppa/-mieli kaipaa sitä säännöllistä
        (töihin-) menoa ...... ja tovin työttömänä olleena
        'paukut' hävisivät kokonaan! Eli yritä pysyä työn ääressä,
        jos nykyinen ei enää 'sytytä' niin hae muuta ja vaihda lennosta.


    • samassa "jamassa"

      itselläni kuudes vuosi työssä, ilman lomia.(2004-2005 koulussa,mutta työssä työkkärin rahalla 8e päivä.)sen jälkeen töitä....,töitä.... ja taas töitä.(2008-2009 jälleen koulussa liiton päiväraha ja 8e päivä.Nyt töissä jälleen ihan normaali palkka noin 1000e jää käteen,mutta lomia ei ole,koska sopimus kestää kerrallaan,noin kolmesta kuuteen kuukauteen.Olen liittoon ollut yhteydessä,on kuulema ihan laillista,koska maksetaan lomat aina jakson lopussa.ja eihan kukaan lomaa tarvitse,jos tekee "vaan"kolme kuukautta kerrallaan töitä.(viikonloppu välissä=vapaa ja uusi kolme kuukautta alkaa.)Olen todella väsynyt,mutta minullakin raha tilanne pakottaa työ elämään.Olen perheen ainut elättäjä,mies on niin sairas,että eläke häämöttää.Omaishoitajaksi en voi ruveta,koska 300e ei riitä kolmelle.velkasaneeraukseen en pääse,koska ei ole vakityö.Joten näin se menee.Kun väsähdän otan sairaslomaa muutaman päivän,niin jaksan.Mutta olen päättänyt,että ensi kesänä pidän LOMAA,vaikka sitten ei töitä enää olisikaan.minulla on kerran tullut karenssi kuusi kuukautta.kolme,koska rikoin sopimuksen ja kolme lisää,koska en heti ottanut vastaan työkkärin tarjoamaa työpaikkaa vastaan.sossuun ei luonto antanut periksi mennä,joten tein velkakirjan ja lainasin rahaa sukulaiseltani.(nyt jo maksettu takaisin ja mielenterveyskin taas kohdallaan,uupumus meni ohi.)älä missään nimessä tapa itseäsi työllä,sillä sinun tilallesi tulee aina kuitenkin joku.käske pomosi haistaa pitkät ja etsi itsellesi työ kuin työ,enenkuin taas löydät alasi töitä.Oikein hyvää kesää sinulle ja jaksamista!mutta muista:ei ole kuin yksi elämä,eletään se nyt,eikä sitten,kuin on myöhäistä!!LOMAILLAAN ensi kesänä!

    • on hyvä tunnistaa väsyminen, ennenkuin menee liian pitkälle.. ihminen on kumman venyvä tässä asiassa.. -mutta rajansa siinäkin.

      sulla on lainoja luottoja aikas kohtuullinen määrä, joten voisit mennä pankkiin puhumaan ne yhteen nippuun, jolloin kuukausi erä olisi kohtuullinen, jos vaikka työttömyys tms tulee. Tavalla tai toisella..

      varmaan kannattaisi tosiaan jatkaa töiden etsimistä lähempää kotoa, jotta työmatkat lyhenee, ja voisi vaikka tarjota sitä, että eteenkin alussa kun opiskelee uutta työpaikkaa / alaa tekisi lyhyempää päivää, siitä hyötyisi kaikki. Ei kuitenkaan kukaan ole aktiivinen oppia 8 tuntia päivässä..

      Tai jos pyydät nykyiseltä osa-aika töitä? tai lomia?

      tai sitten liityt ammattiyhdistysliikkeeseen ja sitten sitä kautta pyydät lakimiestä selvittää onko oikein ettei ole lomia.

      MUTTA älä koskaan anna työn ohittaa ihmissuhdettasi, ja aina pitää olla energiaa muuhun elämään myös.

      • oli järkipuhetta

        Itse pahasti työn, perheen , sairauden, surun ym. paineessa litistyin olemattomiin. Ainut pelastus oli, että sain läheltä uuden työpaikan ja jäin kirjaimellisesti jotenkin henkiin. Lähellä oli, etten jättänyt koko perhettäni - asia , josta olen jälkikäteen ollut kauhuissani. Onneksi Luoja ei antanut sen tapahtua. Ja enpä tiedä, kuinka lähellä olin jättää oman elämänikin...


    • pituus on

      3 kk työntekijän irtisanoutuessa

    • eki68_

      Tsemppiä sulle ! Monet tulee korkeammalta alas nykyisin, ehkä minäkin vielä!
      Kaikki kulutusluotot on syvältä. Ajan itse huonolla autolla, ja kyllähän se harmittaa kun se nykii välillä, mutta onneksi ei ole velkaa enää siitä. Nauti viikonlopuista täydellisesti. kyllähän tää valitettavasti niin menee että kaikki me kärsitään näistä töistä ja rahottomuudesta, mutta kaikki on vain ajanjärjestelyä kuitenkin. Koita jaksaa nykyisessä työssä ainakin niinkauan , että saat noin vipit maksettua. Viestisi oli jopa mieltäkohentava, joten koita nyt yritää ainaskin maksaa ne 1000 1000 jollain keinoilla pois, kun niitä ei voi työttämänä oikein hoitaa pois. Tsemppiä! Jaksele nyt tota duunia vähän aikaa ! ! !

    • teetta hallaa

      kaikille tyäntekijöille hyväksymällä orjuuttamisen.

    • Odottaa Vääpeliä..

      Odottelee vääpeli Kekkosata takaisin palaavaksi. jumala on Kuollut:::Ja SOSSU-TÄTI hänen paikallaan Kyselee Soomalaissilta::"Soomalaist Oletteko UUPUNEITA" JA KANSA VASTAA Olemme ME Olemme Uupuneita" ei hätää, kaikki on samaa mieltä uupuneita.. ovat joutuneet tekemään Voileipänsä ITSE Sossun Aineista.. HIRVEÄTÄ: Misssä ihmisoikeudet???

    • Ojasta allikkoon

      Minäkin irtisanouduin edellisestä työstä koska työtahti oli jo sairas. Jouduinkin ojasta allikkoon. Olen taas naimisissa työni kanssa, viime viikolla mulla ainoa vapaapäivä oli keskiviikko, tällä viikolla vapaapäivinä maanantai ja perjantai. Ja sitten pitäisi taas jaksaa viisi päivää töitä, sekaisin milloin mitäkin työvuoroja aina aamukuudesta iltapäivä yhdeksi alkaviin vuoroihin.
      Olen jatkuvasti väsynyt, harrastuksiin meno on täyttä tuskaa eli pakkopullaa, vapaapäivät menee nukkuessa päiväunta, palkka on alle 1300 euroa josta menee heti kolmasosa vuokraan.

      Olen vakavasti harkinnut työttömyyttä. En ole laiska ja olen aina ollut työelämässä, mutta en jaksa enää. Minulla ei ole enää kavereitakaan kun en jaksa nähdä ketään. Tiskit ja roskat haisee keittiössä, pölypallot pyörivät pitkin lattioita ja vessa haisee tälläkin hetkellä. Istun koneella ja tunnen itseni täysin uupuneeksi.

      Lupaan itselleni että siivoan vapaapäivänä, mutta en koskaan jaksa vaan nukahdan sohvalle ja makaan vaikka ulkona olisi kaunis päivä.

      Kysyn jatkuvasti itseltäni, onko tämä nyt se tila johon yhteiskunta haluaa ihmisen ajautuvan, onko tämä nyt kiitos siitä kun käyn töissä ja maksan veroni?
      Jos on, niin hinta on liian kallis. Olen pettynyt.

    • sillä sipuli

      Täälläkin on kokemusta uupumuksesta ja suomalaisesta huonosta työpaikkailma-
      piiristä. Sillä tavoin saadaan kokenuttakin henkilökuntaa lopettamaan työnteko.
      Vanhasen hokemat, että pitäisi jatkaa työelämässä pitempään, ei enää päde.Neuvoksi kaikille nuoremmille: säästä palkasta joka kuukausi ja elä pihisti. Muakin pilkattiin työmaalla tyyliin; älä yritä leikkiä Roope Ankkaa, mutta kun lopetin
      työnteon jopa narsistinen pomoni nieleskeli, kun uskaltautunut lähteä pois, kun Suomessa pätee tämä luterilainen työkulttuuri.

      Voin oikein hyvin tällä hetkellä; teen pätkähommia, joita riittää kylläkin. Enempää ei kannata tehdä verotuksenkaan takia.

      Siis kannattaa säästää Roope Ankan lailla, vaikka muut olisivat kateellisia. Pitkä-
      jännitteinen säästäminen kannattaa.

      Hyvää jussia kaikille tämän lukeneille!

      • ei mahdollista

        Sulla on täytynyt olla iso palkka kun olet voinut säästää. Mutta onnistuuhan se jos on pienet asumiskulut.

        Roope Ankan elämähän voisi olla ihan mukavaa...
        Kannattais ehkä kokeilla, kun mitään onnen kantamoisia ei ole tielle sattunut.


    • vapaata

      Huh, kolme vuotta ilman kunnon taukoa?? Ei hyvä. :(

      Muistan oman vastaavan tilanteeni. Tein 1,5 vuotta tauotta töitä, en saanut edes palkatonta vapaata. Vapaapäiviä oli 3-5 päivää kuukaudessa ja viikonloppuvapaa oli 8 viikon välein. Tuntui, että kaikki menee säpäleiksi. Vapaapäivisin olin tosi väsynyt, eikä yhdessä päivässä mihinkään pystynyt... Kotihommat tuntui kaatuvan päälle. Lähimmäisiä näin aivan liian harvoin ja monet tapaamiset/juhlat jäivät väliin, kun en saanut vapaata.

      Sitten lopetin ja ryhdyin yrittäjäksi. Rahaa ei ole runsaasti nytkään, mutta olen kuitenkin onnellinen! Saan itse päättää kuinka paljon otan töitä sekä miettiä omat vapaani.

      Tsemppiä sinulle jatkoon, mihin ikinä päädytkin! Onnea uuden työpaikan hakuun!!

      • pomo1

        ei ton takia kannata tehdä ollenkaan työtä pidä nyt lomaa välillä palat loppuun kohta
        siitä on vaikea toipua,,


      • pelaaja1234
        pomo1 kirjoitti:

        ei ton takia kannata tehdä ollenkaan työtä pidä nyt lomaa välillä palat loppuun kohta
        siitä on vaikea toipua,,

        http://oskuboi.mybrute.com/

        menkää tuonne, kirjoittakaa vasemmalla siihen joku nimi ja painakaa validate..


      • pelaaja1234
        pomo1 kirjoitti:

        ei ton takia kannata tehdä ollenkaan työtä pidä nyt lomaa välillä palat loppuun kohta
        siitä on vaikea toipua,,

        http://oskuboi.mybrute.com/

        menkää tuonne, kirjoittakaa vasemmalla siihen joku nimi ja painakaa validate..


      • ++00++
        pelaaja1234 kirjoitti:

        http://oskuboi.mybrute.com/

        menkää tuonne, kirjoittakaa vasemmalla siihen joku nimi ja painakaa validate..

        Ennenkuin sanot itseäsi irti tarkista seuraavat asiat. Olet kuulunut tarpeeksi kauan liittoon. Sinulta löytyy työvuorolistoistasi kopiot. Tarvitset niitä mahdollisessa oikeudenkäynnissä. Palkkanauhasi tuntimäärät vastaavat työvuorojasi. Niissä on hämmästyttävästi eroja. Samoin tarkista onko sinulle maksettu lomarahat oikein?
        Tarkista myös missä vaiheessa sinut voidaan katsoa nk vakituiseksi työntekijäksi jos työnantajasi sama ja työt ketjutettu. Siitäkin on laki olemassa ja oikeudessa ennakkotapauksia.
        Kun olet kuulunut liittoon tarpeeksi kauan että saat nostettua päivärahaa sieltä vie asiasi liiton kautta sovitteluun ja mahdollisesti liitto vie asian oikeuteen.
        Jos sinulla ei ole työvuorolistoja todisteenasi niin olet heikoilla.Juuri nyt yksi tapaus jossa työnantaja on jälkikäteen muuttanut työvuorolistoja. Niissä oltava myös allekirjoitus.
        Kun sinulla on nämä paperit hallussasi niin voit myös mennä lääkärille ja hakea sairaslomaa esim selästäsi. Olet kaatunut matkalla toihin. Silloin se menee työtapaturmana ja työnantaja saa täyden korvauksen menetetysta palkastasi. Älä ikinä ota sairaslomaa työuupumuksen tai burn outin vuoksi. Et ole oikeutettu silloin Kelan sairaspäivärahaan. Sitä ei katsota sairaudeksi.
        Samoin tarkista onko sinulle maksettu ylitöistä oikein ja iltalisät, lauantai korvaus ja sunnuntai korotukset.
        Itse tein 17 tuntisia päiviä ilman vapaapäiviä ja lomia, koska luulin olevani teräsihminen. Terveys meni lopulta niin etten tajunnut tilanteeni vakavuutta. Kroppa sanoi yhteistyönsä irti kun en itse ymmärtänyt ottaa lomaa. Ei ollut vaihtoehtoa, koska tuli konkurssi ja kaikki meni.
        Minulla palautuminen nk normaali elämään kesti 7 vuotta. En jaksanut muuta kuin nukkua ja tehdä jotain pientä. Kaikki kotityöt täytyi teettää muilla, koska en pystynyt siihen.
        Kotoa nähty malli tuli myös tyttärellemme malliksi. Opiskelu ulkomailla, viikonloput aina töissä ja kaikki lomat. Hänelle lääkäri antoi vaihtoehdon joko opiskelujen keskeytys vuodeksi ja työajat normaaliksi tai hän ei seuraavaa vuotta näe.
        Pysäytykset olivat liian rajuja. Vasta niiden myötä olen oppinut arvostamaan taas elämää. En toivo kenellekään samanlaisia kokemuksia. Liian rajuja oppirahoja maksettavaksi.


    • Samoin

      Kyllä on tuttu tunne ettei jaksa, mutta mentävä on! Viime vuonna tienasin melkein 45000€! Senttiäkään ei ole tallella! Ahistaa! ONKO elämässä järkee vai ei?!

      • Peilikö

        Jospa moni teistä itkijöistä ei hyväksyisi avuttomuusviittaa tai muuta nöhveryyttä, niin saattaa teistäkin joskus kasvaa aikuisia...


    • Samoin

      Kyllä on tuttu tunne ettei jaksa, mutta mentävä on! Viime vuonna tienasin melkein 45000€! Senttiäkään ei ole tallella! Ahistaa! ONKO elämässä järkee vai ei?!

    • Kelan karenssi (jonka työ- ja elinkeinotoimisto määrää) on irtisanoutuessa 3 kk.

      Itse 90-luvulla olin ihan piipussa duunin kanssa, työilmapiiri oli tosi sairas ja koko yksikkö hajosi em. syistä. Kuka siirtyi toiseen yksikköön, kuka ei halunnut määräaikaiseen työhönsä jatkoa. Minä lopulta irtisanouduin, koska en halunnut pilata loppuelämääni tuon mitättömän duunin takia. Olin valtiolla töissä ja minulla oli vakinainen virka.

      Jouduin laskemaan todella tarkkaan, että minulla olisi varaa tuohon luksukseen eli irtisanoutumiseen, koska tiedossa oli tuleva karenssi (tuolloin 2 kk). Olin jo aiemmin käynyt työterveysasemalla henkisen pahoinvointin takia ja siellä tiedettiin hyvin koko yksikön työntekijöiden tilanne. Jatkot meni sitten niin, että kerran masennusdiagnoosin saatuani kirjoitti seuraava lääkäri diagnoosiksi "toistuva masennus". Sikäli hyvä, että sain sairauslomaa 2 kk, jonka aikana karenssi kului umpeen. Suosittelen tätä tietä ulospääsyksi, jos muuta keinoa ei ole; ei ole lääkärilläkään muuta keinoa, kuin kirjoittaa sairauslomaa.

      Haluan sen verran vielä varoitella, että tilanne johti työpaikasta "päästyäni" kuitenkin siihen, että olin seitsemän vuotta työkyvyttömyyseläkkeellä, ikää oli sen alkaessa 26 vuotta.

      Tällä tiellä ollaan vieläkin, eli toistuva masennus ei jäänyt vain papereihin kummittelemaan. Vuosien saatossa on ollut ahdistuneisuutta, paniikkihäiriötä ym. henkistä oireilua, jotka lasken armaan entisen työnantajani piikkiin surutta. Juuri kävin lääkärillä elämäntilanteestani johtuen ja paperille läimäytettiin jälleen toistuva masennus muine diagnooseineen. Olen tässä välissä hankkinut uuden ammatin ja ollut työelämässä, mutta stressaava ja muuttunut elämäntilanteeni nosti jälleen "toistuvan" esiin. Ihminen voi hyvinkin kerran pahasti masennuttuaan altistua kaikenlaisille psyykkisille oireille ja kaikki eivät niistä selviä edes lääkkeillä, psykoterapialla tms.

      Oma tulevaisuus on hämärän peitossa, mutta neuvon, jos tuntuu liian pahalta, lähde kävelemään. Raha-asiat ovat loppujen lopuksi hyvin pieni asia, oma terveys, perhe, ystävät ja läheiset ovat tärkeämpiä kuin työ ja siitä saatava "korvaus". Mikään raha ei korvaa sitä, minkä terveydessä menetät.

      Kun olet - toivon mukaan - toipunut, alat hoitamaan
      1. maksusuunnitelmaa luotonantajien kanssa (tekevät mieluummin kuin ottavat luottotappioita)
      2. selvittelemään työsuhteesi työoikeudellista puolta, jonkun mainitsema työsuojelupiiri on oikea instanssi kysyä neuvoa - soitat työsuojelupiirin vaihteeseen ja pyydät työsuojelutarkastajalle, siitä asia lähtee etenemään.

      Toivon jaksamista, asioiden hoitaminen ei välttämättä suju käden käänteessä, mutta ei kai kovin paljon huonomminkaan voisi olla vai?
      Tarvittaessa voin olla avuksi, mikäli neuvoa tarvitset, mm. työoikeudellisten asioiden kanssa.

      Tsemppiä!

      Työnantajallesi toivon konkurssia, jotta joutuisi Sinutkin irtisanomaan, etkä joutuisi itse irtisanoutumaan.

    • Hyvä tarkoitus

      Moi!

      Kerrot olevasi uupunut ja tressaantunut.

      Jos teillä on työpaikkalääkäri varaa sinne aika ja kerro suoraan miltä susta tuntuu ja mistä kiikastaa, lääkäreillä on vaitiolovelvollisuus joten työnantajan on ihan turha udella niiltä mitään.

      Joku käski mennä valittamaan SELKÄÄ! HEI HALOO!!! JOS JALKAA SÄRKEE NIIN SINÄ MENET VARMAAN LÄÄKÄRIIN JA VALITAT SITÄ RANNE ON KIPEÄ!

      Voi sinua, joka toimit näin ei se auta tilanteeseen yhtään mitään jos saa pari päivää lomaa. Jos lääkäri jonka juttusille menet on ammattinsa osaava hän määrää sinulle ensin viikon-kaksi lomaa ja pyytää tulemaan uudelleen kun tämä loma on pidetty ja sitten arvioidaan tilanne uudelleen jos vointisi ei ole kunnossa niin sitten määrätään lisää lomaa!

      TYÖUUPUMUS on vakava asia ja onneksi siitä voidaan nykyään puhua ja siihen saa lomaa ja voi olla, että jotain lääkettäkin määrätää riippuu tapauksesta ja syistä.

      Samoin lakkaa turhaan tressaamasta liikaa työstäsi varsinkin jos et edes pidä sitä unelmapaikkana, työ on VAIN työtä tee se mitä ehdit ja jaksat jos se ei miellytä työnantajaasi irtisanokoot sitten sinut niin eipähän ainakaan tule pitkiä karensseja.

      Ja OTA TODELLAKIN SELVÄÄ VAIKKA TYÖPAIKAN LUOTTAMUSMIEHELTÄ, TYÖSUOJELUVALTUUTETULTA, AMMATTILIITOSTASI TAI TYÖSUOJELUPIIRISTÄ ONKO SINULLA JÄÄNYT VAPAITA/LOMIA PITÄMÄTTÄ JA MAHDOLLISESTI TYÖNANTAJASI EI OLE MAKSANUT SINULLE LOMAKORVAUKSIA.

      ELI OVAT SUORAAN SANOEN KUSETTANEET SELLAISTA JOKA ON NUORI EIKÄ USKALLA/VÄLITÄ OTTAA ASIOISTA SELVÄÄ.

      Työnantaja on velvollinen maksamaan myös sairauslomalta sinulle palkaa.

      Toivottavasti saat asiasi parempaan kuntoon.

      Ja auton voi myydä jos ei tarvitse kulkea pitkiä työmatkoja, jos se on sinulla vain niitä varten.

      Kannataa myös harkita sitä jos voisit kulkea jonkun toisen kanssa yhdessä niin kulut eivät olisi niin suuret, ja työmatkalla voisi työkaverin kanssa jutella muustakin kuin vain työasioita.

      • sinne meni

        nimittäin elämä. työn perässä täytynyt vuosikaudet liikkua paikkakunnalta toiselle, lyhyet pätkät on ollut pakko tehdä, mitään kulutusluottoja tai autoja varten kun siksi että saa ruokaa ja asunnon ja rahaa työmatkaan. miten siinä mitään ihmissuhteita pääsee kehittelemään?! sitten ei taas ole töitä, eikä suhteita, eikä siis oikeata elämää, joka olisi johonkin kiinnittynyt. vain ihminen itse.


      • puolelta...
        sinne meni kirjoitti:

        nimittäin elämä. työn perässä täytynyt vuosikaudet liikkua paikkakunnalta toiselle, lyhyet pätkät on ollut pakko tehdä, mitään kulutusluottoja tai autoja varten kun siksi että saa ruokaa ja asunnon ja rahaa työmatkaan. miten siinä mitään ihmissuhteita pääsee kehittelemään?! sitten ei taas ole töitä, eikä suhteita, eikä siis oikeata elämää, joka olisi johonkin kiinnittynyt. vain ihminen itse.

        ... niin, olen se rakas, johon ap viittasi........... minulla samanlainen mies, en tiedä kauanko hän jaksaa...........tai kauanko minä jaksan.

        Jossain vaiheessahan stoppi tulee, vakava sairastuminen on enää ajan kysymys......ja tuntuu tosi pahalta............vaikka kuinka rakastan häntä, en itsekään jaksa tätä enää kauan..........ikävä on kova, ei nähdä kuin harvoin............ voin itse huonosti tällaisessa suhteessa.......... ja välillä tuntuu, ei kai helvetti mene jo säälin puolelle...............en tiedä.............


      • tavallista tarinaa
        puolelta... kirjoitti:

        ... niin, olen se rakas, johon ap viittasi........... minulla samanlainen mies, en tiedä kauanko hän jaksaa...........tai kauanko minä jaksan.

        Jossain vaiheessahan stoppi tulee, vakava sairastuminen on enää ajan kysymys......ja tuntuu tosi pahalta............vaikka kuinka rakastan häntä, en itsekään jaksa tätä enää kauan..........ikävä on kova, ei nähdä kuin harvoin............ voin itse huonosti tällaisessa suhteessa.......... ja välillä tuntuu, ei kai helvetti mene jo säälin puolelle...............en tiedä.............

        näinä aikoina ihmiset tapetaan työllä. Ei ole iällä eikä alalla merkitystä samanlainen meininki lähes joka paikassa.
        Loppuun rääkätyt työntekijät vielä simputtavat työkavereitaan, joten lyhyemmälläkin matikalla laskien sieltä aina joku tipahtaa pois kelkasta eikä sitten ole mitään luusereita jos työnantajat niin väittää. Täytyyän niiden yrittää panna työntekijän viaksi sekin jos ei jaksa, eihän ne voi tunnustaa rahanahneuksissaan, että heidän systeemeissään on mitään vikaa.

        Ite olen kuunnellut pari vuotta esimiehen ja työkaverin muodostaman symbiosin haukkumista ja jäin nyt sitten parin kuukauden sairaslomalle asian vuoksi. Näille kahdelle kun ei mikään koskaan kelvannut ja sitä kun kuunteli 8 tuntia päivässä aamusta iltaan niin paloihan siinä pinna.
        Tyhmähän olisin ollut jos en olisi hakenut lomaa, kun kerran kuulemma olin niin huono työntekijä. Saavat siellä kollegat nyt rauhassa kesän ahertaa, kun en ole siellä töitä pilaamassa. Onneksi sattuu olemaan kesä ja voi joutessaan vaikka korjailla paikkoja maalailla ym. ulkoilmahan tunnetusti virkistää mieltä. Tai miksei voisi käväistä vaikka Kanarialla jos ei täällä ala ilmat paraneen,


    • Sä YllytysHullu.

      Jos olisit ns. uupunut, et enää viitsis laskee rahojas. paljonko joku sossuluukku sinulle antaa yms.. vaan show fucking what....

    • lasketaan!

      Mitä sulla menee kuukaudes ruokaan,400euroa? Koeta tinkiä siitä vaikkapa satanen-kaksi,punakynä viuhumaan kauppalistassa! Kaikki vähääkään turhaksi luettava pois. Limut, sipsit..sensellaiset, iltapäivälehdet jne. Puuroa peliin! Ensimmäinen päivä on hirressäkin se pahin!
      Sitten, nostappa valmiiksi jo velkojen lyhennysmäärää kaikkia vain kahdellakympillä-kolmellakympillä.
      Laita luottokortti "jäihin" älä käytä sitä nyt vähään aikaan.
      Myy kaikki mitä suinkin pystyt>käteistä. (vaatteita kirjoja....)
      Sitten 5000euroa jaettuna 12kk =äpaut 420 euroa kuukausi.
      Eli ei siis juuri mitään.
      Kyllä sä siitä selviät!

      • työntekijän tuloksesta

        siksi kun ymmärsin, että miten maailma makaa. aloin pienyrittäjäksi.. ja rahaa on riittänyt, oon saanut ostettua esm. 3 asuntoa stadissa, velattomia. yms.. en jäänyt vaittamaan. suomiÄiti kyllä antaa, mutta on ymmärrettvä, että antaa vain niukat perustarpeet, ja se onkin aivan oikeen...


    • Koulutusta

      Tervehdys!
      Olin "haistavinaan" että olisit valmis johonkin uuteen...?
      Otappa yhteyttä [email protected]

      Hyvää ja Rauhallista juhannuksen aikaa kaikille

    • Koulutusta

      Tervehdys!
      Olin "haistavinaan" että olisit valmis johonkin uuteen...?
      Otappa yhteyttä [email protected]

      Hyvää ja Rauhallista juhannuksen aikaa kaikille

    • ***JANmiEn****

      heips
      Äläs valita pientä palkkaas, tääl on monia joilla on paljon
      HUONOMPI palkka kuin sulla on. Mulla esim. on rahaa kä
      ytössä kuukaudessa VAIN vähän yli 400 €. Siis omaan kä
      yttööni. Saan tosin asumistukee...... ja palkkani tosta su
      mmasta on jotakin 85 €/kk. Voi olla vähemmänkin......mu
      n pitäis ostaa muutama lisälaite kotiini mutta millä rahal-
      la ? äiti vahtii mun toista tiliäni kuin haukka siellä sitä ra-
      haa olis ja sitä mä nyt tarvitsisin ! Vaikka olen jo 33-v nii
      n äiti on tollanen vanhanaikainen.......toivoisin et se väh
      än heltyis jo et mä saisin edes nettiyhteyden omaan ko-
      tiini ! mut ku tulot on tollaset niin......ja loput on eläkettä,
      jota oon saanu 15-vuotiaasta riparin jälkeen.....ja jota saan siis käyttää oman mielen mukaan. Olis vaan enem-
      män.........

    • **JanMIen***

      heips
      Äläs valita "pientä" palkkaasi. Täällä on paljon muita joil-
      la on paljon pienempi palkka ! mulla se on VAIN n. 85 €/k
      k...........ja eläkettä saan kuukaudessa alle 400 €.
      Eroa sitten työstasi ja hae osapäiväistä paikkaa jostakin
      , niin mullakin on. Vaikka ei ole kovin paljon perhettä ei-
      kä ystäviä nimeksikään, niin en valita.

    • pipukka

      kun itse ottaa lopputilin ole 12 viikkoa. Mutta sen ajan jos ole varaton saat sosiaalitoimistosta apua.

    • Samassa putkessa on on oltu ja koulutusta on takana opisto ja AMK, mutta ajelin linja-autokortin ja duunia on ja palkka huomattavasti parempi ja lakisääteiset lomat ja pekkaset pyörii. Joten ota fudut ja jää liiton rahoille ja isompi autokortti luokka. Se vaatii vain siviilirohkeutta

      Hyvää kesää t. Joensuusta

      • -------

        --------


    • Mimmö

      Olen yrittäjä.. Maksan kiinteistön vuokran, sähköt ym kulut. Ulosottoon verovelkoja.. Kaikki mitä tulee ei riitäkkään laskujen maksuun. Työaika 24x7.. Lomasta ei tietoakaan.. Mies linnassa.. Miksi valittaa jos työ on sitä mitä tykkää tehä? Ennemmänkun yksinäinen olen ja henkinen jaksaminen kiikunkaakun. Etiäpäin sano mummo lumessa!!

      • kiira luistelija

        älkää suostunuko paska duuneihin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • mr.lucas ben

      To: "Ben Lucas"

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7130
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2751
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2336
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      95
      2024
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      14
      1727
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1525
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1309
    Aihe