Ihminen ei ole kone..

koneet on tehty ihmistä varten ja ihminen ne on tehnyt.. Mutta ihminen ei ole kone.. Ihminen on ihminen.. tunteineen, ajatuksineen jne. Eikö suomalainen yhteiskunta mitenkään voi ymmärtää sitä, tosiaa että ihmisiäkin on monenlaisia.. Jotenkin minua surettaa monet tässä yhteiskunnassa olevat asiat..

7

226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JekkuKonttori

Nykyajan yhteiskunnassa ihminen alkaa yhä enenevässä määrin muistuttaa konetta.Ilman tunnetta,ajatuksettomana työläismassa liikehtii aamuisin työpaikoilleen ja iltaisin poistuu autio katse eväänään kotiinsa katsomaan telkkua ja nukkumaan.Tätä toistetaan vuodesta toiseen,keväästä talveen,ja pikkuhiljaa se alkaa pureutumaan mieleen ja synnyttää kuolettavan syöksykierteen niin että ihminen ei saata elää täysipainoisesti ilman tuota puuduttavaa huumetta ja traditiota johon hänet on kasvatettu.
      Eläkeläisenä näen ihmisyyden alennustilan ja materiallisen tyydytyksen ihanuuden joka tylsistyttää ihmisen väärään unelmaan ja tarkoitukseen.Olen etuoikeutettu sillä ymmärrän ja näen arvoni enkä suostu alistumaan ihmisen tavalliseen elämään jossa kohde on tärkeämpi kuin tarkoitus.

• HTZA

Mutta lupaus myötä- ja vastoinkäymisistä vaatii sinut siihen.
      Joko jatkat lupauksesi mukaan, tai petät sen lupauksen.
      Huhut kertovat että toisesta tykkää joku Jumala, ja toisesta sitten joku Saatana.
      Moraali on vaikea asia.

• G.J.

Tuntevia, ajattelevia koneita joiden onnena on että olemme maatuvia koneita ja tämä maatuva osa ei ole pelkästään se ihminen, humaani ihminen joka me olemme. Olemme Ruumiimme vankeja ja meitä rääkkää tähän kuuluvat vaistot, nautinnot ja eniten tietoisuus siitä, että solujen uusiutumisen hairahtaminen ei ole meistä itsestämme kiinni vaan siitä että ihmisen geenien kloonaantumisen virheet kasaantuvat ja raihnaistumme. kehosta tulee vankila vaikka aivot ja mieli ovat uteliaat ja seikkailunhaluiset. Jostain syystä joutuessamme vakavaan vaaratilanteeseen niin 'pelastumme' kuolemalta ja sodastakin usein 'selvitään hengissä'.

Jo Aristoteles sanoi että nainen on puhuva kone. Orja on työtätekevä kone ja sitten on näitä *Vapaita Miehiä' jotka kaikessa viisaudessaan voivat käyttää aikansa filosofointiin.

• HTZA

minä olen aika varma että omaishoitajina on myös miehiä.
        Vaikka asia ei heille kuulukaan.

Petipotilaana pitäisi vaimon kuiskata ylpeänä: "Se meni taas vieraisiin, pashan ihana mieheni!"

• G.J.
        HTZA kirjoitti:

minä olen aika varma että omaishoitajina on myös miehiä.
        Vaikka asia ei heille kuulukaan.

Petipotilaana pitäisi vaimon kuiskata ylpeänä: "Se meni taas vieraisiin, pashan ihana mieheni!"

tapahtumahorisontti koskaan asetu hollilleen.

• HTZA
        G.J. kirjoitti:

tapahtumahorisontti koskaan asetu hollilleen.

Minä saavutan sinut, minun pyörteeni on nopeampi.
        Vaikka olisi aukkosi syvempi.
        Ja tiedän sinun huutavan.
        Ja minä kuuntelen.

• G.J.
        HTZA kirjoitti:

Minä saavutan sinut, minun pyörteeni on nopeampi.
        Vaikka olisi aukkosi syvempi.
        Ja tiedän sinun huutavan.
        Ja minä kuuntelen.

ajatukseni siirtyivät sumeanlogiikan puolellle. Taisin hävitä ennen kunnon alka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2146
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      99
      1537
    3. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1273
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      79
      1255
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      116
      1220
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      1034
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      59
      1002
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      997
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      912
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      804
    Aihe