kohtaammeko rasismia kroatiassa?

simputtaja

Olen kuullut monilta ihmisiltä että kroatiassa ollaan tosi rasistisia? En ole uskonut huhuihin mutta nyt alkaa epäilyttään kun aina kuulee samaa eri ihmisiltä. Poikaystäväni on irakilainen, mutta ulkonäöltään menee italialaisesta yms. olemme matkustaneet mm. kyproksella ja bulgariassa ja ei ole tullut esille mitään syrjintää mutta saattaisiko kroatiassa tulla? esim. hotelleja varatessa kun aiotaan vasta perillä hankkia majapaikkoja. En usko mutta kertokaa jos kokemuksia :) Lähtö huomenna.. kiitos!

6

926

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että Kroatian

kansa olisi ylpeämpää kuin Suomen. Ja siihen ei paljon tarvita...

• käsitykseni

Kroatialaisita jäi minulle käsitys ystävällisistä ja palvelunhaluisista ihmisistä

• Vee2

Miksi naisen nimimerkki on Simputtaja?
      Eikös se ole armeijan termi määrätynlaiselle toiminnalle?

• avoimin mielin

Matkaillessani Balkanin alueella 2-4 vuotta sitten, totesin, että alue eroaa muusta Välimeren seudusta selvästi. Siellä ei ollut yhtäkään tummaihoista ihmistä.
      Jos sittemmin alueelle on heitä tullut, saattaa outous yllättää paikalliset (vrt. suomalaiset).
      Toisaalta, maiden yli ovat kävelleet kaikki jo roomalaisista lähtien, päätyen 1900-luvun saksalaisiin, venäläisiin ja jopa omiin maanmiehiin, jotka kyykyttivät, että voi ollakin vähän ennakkoluuloja, perustellusti.
      Oma käyttäytyminen on tärkeätä niin Balkanilla kuin muuallakin. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.

• mika.mitä

rasismi ei ole misään kova kuin suomessa älä pelkkä hauska loma

• paskaa käteen
        mika.mitä kirjoitti:

rasismi ei ole misään kova kuin suomessa älä pelkkä hauska loma

Pietarissa et jätkä paikallisia naisia lähentelis. Tai yrittää kyllä voisit, mutta kuolisit 3 metrin matkalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      220
      4239
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      69
      2735
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      393
      2421
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2353
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      42
      1629
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      541
      1371
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      96
      1324
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      57
      1320
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      76
      1301
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1186
    Aihe