suodatin 250l:n

kaöajkaf

Olisiko eheim 2252 sisäsuodatin liian heikko 250l:een. Lisäksi voisin laittaa siihen jok eheim 2013 tai eheim 2210:n kaveriksi? Allas on väliaikainen, joten en siihen uutta suodatinta rupea ostamaan.

7

653

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulipyrstö

      Suodattimen teho on 1200l/h, joka tarkoittaa, että se riittää aina 600 litraan asti.

      250 litraista ei kannata sillä suodattaa täydellä teholla, ettei synny koski tunnelmaa;)

      • ghg

        Minulla tieto että sisäsuodattimenteho pitäisi olla 5xakvan tilavuus ja ulkosuodattimen 3x. onko tietoni ihan väärä? sitten meillä on liian tehokkaat suodattimet altaissa, jos tuo 1200l riittää 600l altaaseen ;)


      • tulipyrstö
        ghg kirjoitti:

        Minulla tieto että sisäsuodattimenteho pitäisi olla 5xakvan tilavuus ja ulkosuodattimen 3x. onko tietoni ihan väärä? sitten meillä on liian tehokkaat suodattimet altaissa, jos tuo 1200l riittää 600l altaaseen ;)

        www.akvaariokalat.net/sisasuod.htm

        www.akvaariopuoti.net/tuotteet/Sisasuodattimet-eheim-sisasuodattimet/eheim-2252-suodatin-takuu-2-vuotta-

        Tässä linkki ko. suodattimeen.

        Suositellaan yli 53 gal. eli yli 200 litraisiin.
        Suodatustehoon vaikuttaa myös suodatin massat.
        En ole tietoinen noista kertoimista, mutta toivotaan, että joku tietää ja kertoo meille.


      • fish KING

        Eli 250l akvaan sellainen ulkosuodatin joka kierrättää n. 800-1000l/h .. Eheimin PRO II 2026 0lis tohon se sopiva suodatin.


      • fish KING

        Siis tässä tapauksessa ensisijaisen tärkeätä olisi tietää mitä kalastoa tuollaisella suodatin järjestelmällä aiotaan pitää tuossa akvaariossa.

        2252 on tarkoitettu kyllä, n. 200l akvaariohin mutta pienen massatilavuuden ja suuren läpivirtauksensa ansiosta tai takia se ei kestä suurta kalasto kuormitusta ko. akvaariossa, vaikka sinne tungettaisiin toinenkin sisäsuodatin mukaan.

        Mitä kalastoa, kuuluu seuraava kysymys... ?


      • fish KING
        tulipyrstö kirjoitti:

        www.akvaariokalat.net/sisasuod.htm

        www.akvaariopuoti.net/tuotteet/Sisasuodattimet-eheim-sisasuodattimet/eheim-2252-suodatin-takuu-2-vuotta-

        Tässä linkki ko. suodattimeen.

        Suositellaan yli 53 gal. eli yli 200 litraisiin.
        Suodatustehoon vaikuttaa myös suodatin massat.
        En ole tietoinen noista kertoimista, mutta toivotaan, että joku tietää ja kertoo meille.

        Omat kokemukseni siis ovat tästä 2252 mallista, jonka luvataan pyörittävän vettä 1200 l/h (ei säädettävissä) ja vähintään siltä se tuntuikin meidän 450 litraisessa akvaariossamme. Suodatin myytiin melko pian eteenpäin, koska emme halunneet katsella niin rauhattoman näköistä akvaariota... kasvit olivat osittain vaakatasossa ja sora ei pysynyt kunnolla pohjassa. Tämä siitäkin huolimatta, että koitin kuristaa virtausta yhdellä ulkosuodattimen suihkuputkella.

        2252sen tarkoitus on tuottaa nopea virtaus sellaiselle kalastolle jotka ovat nopeita uimareita yli 200 litraisiin akvaarioihin, koska siinä ei ole virtaus nopeuden säätöä, suodatin rajoittaa aikas lailla kalaston valintaa akvaarioon jossa ko. suodatinta käytetään. Toki virtaus nopeutta saa säädettyä monellakin tapaa mutta se taas saattaa rasittaa suodattimen moottoria ja jopa rikkoa sen jos näin toimitaan.


    • fish KING

      Kerroppa se.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2128
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      57
      1996
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe