Rippijuhliin vieraiksi ???

??

Ketä kaikkia yleensä rippijuhliin kutsutaan ???
Mikä on keskimäärin juhlien vieraitten määrä ??

5

463

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vieraat on

rippijuhlissa ihan lähipiiri.
      Vanhempien sisarukset perheineen jos asuvat lähellä,mummot ja ukit,kummit perheineen.Eli meillä ollut noin kaksikymmentä henkeä paikalla.

• niin.

Tuollaista porukkaa vähän arvelinkin. Jos noi ottaa, niin siitä kertyy n.20
        Onko Hyvät naapurit, ja läheiset ystävät ollut joidenkin kutsu listalla ???

Tämä ei ole viellä aikaani, mutta minkä laisia lahjoja yleensä saadaan ??? Ostelen paljon kaikkea, joten ei tekisi mieli ostaa mitään, mitä vanhemmat, ja sukulaiset ovat aikoneet ostaa..

• kummitätinä
        niin. kirjoitti:

Tämä ei ole viellä aikaani, mutta minkä laisia lahjoja yleensä saadaan ??? Ostelen paljon kaikkea, joten ei tekisi mieli ostaa mitään, mitä vanhemmat, ja sukulaiset ovat aikoneet ostaa..

Olen kummina sopinut lahjasta etukäteen juhlakalun äidin kanssa. Suhteeni kummilapseen on läheinen ja annan hänelle perinnöksi saamani arvokorun, johon vain kaiverrutin hänen nimensä sekä päivämäärän. Koru on juhlakalun mieleen, mikä tietysti oli minulle hyvä uutinen. Muussa tapauksessa olisin ostanut ristin, mutta kummilapsen kanssa yhdessä valiten.

Kysyn aina etukäteen lasten toiveet, koska moni kerää rahaa johonkin suurempaan hankintaansa.

• hieman...
        niin. kirjoitti:

isommat juhlat. Vieraita oli yhteensä n. 70-80, mutta kustuun oli laitettu liukuva kellonaika, niin kaikki eivät tulleet samaan aikaan (mahtuivat paremmin;) Lähisuvun lisäksi kutsuttiin sukua hieman laajemmaltikin (on ollut suvussa tapana, että tavataan rippi- ja lakkiaisjuhlissa sukua, eikä aina pelkästään hautajaisissa ;). Lisäksi oli kutsuttuna perheen hyviä ystäviä ja naapurit (tulivat myöhemmin illalla). Itse olen myös ollut naapurissa rippijuhlissa samoin hieman kaukaisempien sukulaisten ja läheisten ystäväperheiden lasten rippijuhlissa.

Raha taitaa olla aika yleinen rippilahja nykyään. Kummi saattaa ostaa rippiristin ja jotkut tuovat myös astioita tms. Yleensä kuitenkin tiedustellaan etukäteen juhlakalun toiveita ja sitä kerääkö hän esim. jotakin tiettyä astiasarjaa jne.

• sukulaiset

Isovanhemmat, vanhempien sisarukset perheineen ja kummit niistä kertyy n. 25 henkeä. Kaikki tulevat kirkosta kotiin ja kaikille on paikka pöydän ääressä.
      Itse olemme ostaneet ristin ketjuineen.
      Emme ole kutsuneet naapureita eikä muita tuttuja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      302
      6907
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2079
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1297
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1166
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1076
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe