Kyypelko

oih

Olen alkanut kärsiä käärmefobiasta ihan yllättäen. Ennen en suonut koko luikertelijoille ajatustakaan, vaikka mökillä kävimme ja metsässä kävelyillä. Totta kai katselin maastoa ja varoin normaalissa määrin mutta en pelännyt.

Nyt olen kuullut pelottavia tarinoita kyitä kuhisevista pihoista ja purruista koirista maaseudulla asuvilta ystäviltäni.

Olemme vuokranneet mökin Perniön lähellä sijaitsevasta Ylönkylästä ja mietin onkohan sillä alueella paljon käärmeitä, kun on lähdellä saaristoa. Miten pidän koirani turvassa mökin piha-alueella ja joudunko itse olenaan koko loman kumisaappaissa?

Mites punkkitilanne? Onko sekin niin paha, että ekstravarokeinot tulevat kysymykseen? ötökkämyrkyt ja punkkitarkastukset. Entäpä aivokuumerokotus?

Olen ihan vainoharhainen, tiedän sen mutta pelot on mitä on ja haluaisin jotain järkeä tähän asiaan. Miten varustaudun tähän reissuun, jonka piti olla niin rentouttava?

4

267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei enää ennätä

      Perniön seutu onkin sen kannalta niitä pahimpia. Rokotus olisi pitänyt ottaa jo pari kuukautta sitten. Kärmeet p
      puree ja luikeroi pitkin pihoja, mutta kyllä se punkki on pahempi, huonosti hoidettu borrelioosikin on kauhia sairaus. 5% ihmisistä se jää pysyväksi riesaksi ja jokupäivä sitten pukkaa pintaan, elämä on sitten yhtä kitumista.
      Epipeniä vaan taskuun kärmeiden varalta ja pitkät saappaat, aurinkopäivinä kopistele ja metelöi, kärmeet tosin tottuvat siihen ja jatkavat köllöttelyään auringon paisteessa. Punkkien varalta leikkaa nurmi päivittäin lyhyeksi, älä poistu pihalta pitkään heinikkoon, koska sielläö se vaara varmimmin vaanii.

      Otan osaa.

      • atlatl

        ...on mielestäni liikkua Helsingin kaduilla kuin metsässä/mökkipihalla.

        Jos rupeaa pelkäämään,niin saapihan sitä pelätä vaikka mitä.

        Ja jos pelot oikeasti haittaavat elämää niin suostut sitten vaikka käymään ammattiauttajan luona tai rajoitat sitten itse elämääsi.

        Miten tulit toimeen tähän asti?
        Jos et aiemminkaan antanut näiden haitata,niin miksi nytkään.

        Kyy on rauhallinen ja pakenee,se ei suinkaan hyökkää,ellet nyt ihan ole sitä hengiltä tallaamassa.
        Punkeilta voi suojautua vaatteilla.
        Laita aina sukat lahkeitten päälle,niin eivät möngi iholle.
        Ja hanki ensi kesäksi se rokote.
        Tuo ohje niittämisestä oli oikein hyvä.

        Rohkeasti vaan mökille ja nauti kesästä ;)


    • voi pelätä mitä

      tahansa. Vaikkapa punaisia viinimarjoja!

      • pelkosi

        hyvin. viimeksi näin kyyn parivuotta sitten, seuraavan kesän kävelin kumisaappaat jalassa. nyt pelko haihtuu kun kyitä ei ole näkynyt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1305
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1076
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      73
      861
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      787
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      715
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    7. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      681
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      668
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      655
    Aihe