Kyypelko

oih

Olen alkanut kärsiä käärmefobiasta ihan yllättäen. Ennen en suonut koko luikertelijoille ajatustakaan, vaikka mökillä kävimme ja metsässä kävelyillä. Totta kai katselin maastoa ja varoin normaalissa määrin mutta en pelännyt.

Nyt olen kuullut pelottavia tarinoita kyitä kuhisevista pihoista ja purruista koirista maaseudulla asuvilta ystäviltäni.

Olemme vuokranneet mökin Perniön lähellä sijaitsevasta Ylönkylästä ja mietin onkohan sillä alueella paljon käärmeitä, kun on lähdellä saaristoa. Miten pidän koirani turvassa mökin piha-alueella ja joudunko itse olenaan koko loman kumisaappaissa?

Mites punkkitilanne? Onko sekin niin paha, että ekstravarokeinot tulevat kysymykseen? ötökkämyrkyt ja punkkitarkastukset. Entäpä aivokuumerokotus?

Olen ihan vainoharhainen, tiedän sen mutta pelot on mitä on ja haluaisin jotain järkeä tähän asiaan. Miten varustaudun tähän reissuun, jonka piti olla niin rentouttava?

4

298

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei enää ennätä

Perniön seutu onkin sen kannalta niitä pahimpia. Rokotus olisi pitänyt ottaa jo pari kuukautta sitten. Kärmeet p
      puree ja luikeroi pitkin pihoja, mutta kyllä se punkki on pahempi, huonosti hoidettu borrelioosikin on kauhia sairaus. 5% ihmisistä se jää pysyväksi riesaksi ja jokupäivä sitten pukkaa pintaan, elämä on sitten yhtä kitumista.
      Epipeniä vaan taskuun kärmeiden varalta ja pitkät saappaat, aurinkopäivinä kopistele ja metelöi, kärmeet tosin tottuvat siihen ja jatkavat köllöttelyään auringon paisteessa. Punkkien varalta leikkaa nurmi päivittäin lyhyeksi, älä poistu pihalta pitkään heinikkoon, koska sielläö se vaara varmimmin vaanii.

Otan osaa.

• atlatl

...on mielestäni liikkua Helsingin kaduilla kuin metsässä/mökkipihalla.

Jos rupeaa pelkäämään,niin saapihan sitä pelätä vaikka mitä.

Ja jos pelot oikeasti haittaavat elämää niin suostut sitten vaikka käymään ammattiauttajan luona tai rajoitat sitten itse elämääsi.

Miten tulit toimeen tähän asti?
        Jos et aiemminkaan antanut näiden haitata,niin miksi nytkään.

Kyy on rauhallinen ja pakenee,se ei suinkaan hyökkää,ellet nyt ihan ole sitä hengiltä tallaamassa.
        Punkeilta voi suojautua vaatteilla.
        Laita aina sukat lahkeitten päälle,niin eivät möngi iholle.
        Ja hanki ensi kesäksi se rokote.
        Tuo ohje niittämisestä oli oikein hyvä.

Rohkeasti vaan mökille ja nauti kesästä ;)

• voi pelätä mitä

tahansa. Vaikkapa punaisia viinimarjoja!

• pelkosi

hyvin. viimeksi näin kyyn parivuotta sitten, seuraavan kesän kävelin kumisaappaat jalassa. nyt pelko haihtuu kun kyitä ei ole näkynyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      20
      4744
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1712
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      287
      1576
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      74
      1534
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      254
      1416
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1160
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1151
    8. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1099
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1054
    10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      1043
    Aihe