onko muilla häiriöitä

digilähetyksessä?

Telkkari aloitti pätkimisen jo vkl, eilen toimi taas ja tänä aamuna taas pätkii. Yle pelittää paremmin. Ei luulisi olevan laitevikakaan.

5

405

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • usein pätkimistä

Meillä digiTV-kuva pätkii usein jos samassa huoneessa on päällä esimerkiksi kannettavan tietokoneen virtalähde, ulkoisen kiintolevyn virtalähde, kännykkälaturi, kännykkä (vaikkei olisi puhelu käynnissä) yms. Erityisen paha häiriö tulee akkuparranajokoneesta, vaikka sitä käytettäisiin viereisessä huoneessa ilman verkkolaitetta. Siis pelkkien akkujen varassa, joten häiriö ei siirry ainakaan suoraan laturijohdon kautta sähköverkkoon ja sieltä antennivahvistimelle tai PC:lle.

Meillä on puutalo, jossa on vahvistimella varustettu sisäantenni, ja digitv:tä katsellaan PC:n (pöytäkone) USB-palikalla. Etäisyys Isokylän asemaan on noin 7 km, mutta mastoon on suora näköyhteys, valo näkyy iltaisin ikkunaan. Signaalin voimakkuus riittää ainakin purkuohjelman mittarin mukaan hyvin.

Tosin aseman suunnassa on muutaman metrin päässä talosta iso koivu, jonka lehdet ovat viime päivinä olleet sattuneesta syystä tavattoman märkiä ja tuuli on heilutellut oksia. Tämä on selvästi lisännyt pätkimistä. Täytynee laittaa antenni katolle kunhan ehdin, vaikka sama koivu on kyllä sieltäkin katsoen edessä.

• Juri

SSP:n antama ilmainen kaapeliverkon boksi hajosi juuri noin: ensin alkoi kaikki muut paitsi YLE pätkiä ja lopuksi ei sitten näkynyt YLEkään.

• kaksikin

en usko laitevikaan kun välillä pelittää, ihan hyvin (ainakin mainokset), päivällä voi olla ihan ok, illalla sitten taas alkaa pätkimään. Päästää sellaisen terävän häiriöäänen kun kuva jumittuu.

Tämä on joku Vision eikä montaa kk vanha. Edellinen kun hajosi niin ei pitänyt kun yhden kanavan kerrallaan muistissa.

• Minulla alkoi tuo SSP:n jakama digiboksi tökkiä pahasti viime kesänä jolloin kanavat hävisi ja melkoista pikselimössöö mm. maksukanavissa, joten kävin vaihtamassa SSP:ssä toiseen ja toiminut nyt tähän asti suhteellisen hyvin vaikka välillä tökkiikin ja pikselii tulee ruutuun. Mutta harkinnassa olisi kyllä vaihtaa digiboksi ainakin tallentavaan versioon.

• voisikos johtua siitä
        luolaleijona kirjoitti:

Minulla alkoi tuo SSP:n jakama digiboksi tökkiä pahasti viime kesänä jolloin kanavat hävisi ja melkoista pikselimössöö mm. maksukanavissa, joten kävin vaihtamassa SSP:ssä toiseen ja toiminut nyt tähän asti suhteellisen hyvin vaikka välillä tökkiikin ja pikselii tulee ruutuun. Mutta harkinnassa olisi kyllä vaihtaa digiboksi ainakin tallentavaan versioon.

kun luin digitan tiedotteista, että tämän kuun alussa Karjaan linkistä on vähennetty tehoja. Kait sekin jotakin vaikuttaa. Nyt sitten tällä kokoonpanolla ei saa kunnon signaaleita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2214
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      24
      1740
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1425
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      108
      1247
    5. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      15
      1219
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1035
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      944
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      864
    9. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      853
    10. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      74
      846
    Aihe