Heps
Pitäs ostaa 2. auto ja tollanen 306 pösö olis tarjolla vuosimallia -98 1,6 koneella, vähän ajettu ja siisti.
Mulla ei ole koskaan ollut ranskalaista autoa ja hirvittää ne kaikki tarinat...palloniveliä menee ym. jatkuvaa riesaa esim. jarruista, sanokaa ketkä tiedätte enemmän ko. merkistä, tai tarkemmin just tuosta mallista ja vanha auto siis kyseessä, niin pitäskö pitää näpit erossa vai kuinka?
Kiitos asiallisesta keskustelusta etukäteen!
Peugeot 306
13
3039
Vastaukset
- Bossonen
Pösös laatu heittelee, jollain toimii ja jollain ei, itse en kyllä käyttöautoksi enään pösöä uskaltaisi laittaa, lue tuolta: http://peugeot-foorumi.com/index.php?PHPSESSID=8c0a42a5754e5ac17c2b33f0aeb3ef46&board=76.0
- yrppä
ainakaan ei näköjään puutu kun linkkiä lukee ja tuoltaa lisää kokemuksia: http://www.club-peugeot.com/forum/index.php?topic=3186.0
- kokemukset
306 td alapallot meni 200tkm ja toinen vetari meni 180tkm (suojakumi risa), oven kaapelit aiheutti harmia 230tkm kohdalla lukot ja lasit ei toimi niin kuin pitää. Syylärin söi suolavesi n.250tkm ja etupyörän laakerit 300tkm ja sen jälkeen vaihdoin Citroeniin, toistaseksi toiminut ilman muutamaa lampun palamista lukuun ottamatta 150tkm. Voisi kohta vaihtaa uuteen. Joten voit tuosta päätellä kestääkö vai ei.
- Suosittelen
Itse olen omistanut 306 srdt:n vm 1996 ja olin todella tyytyväinen autooni! Ajokilometrejä auton mittarissa oli n 350 tkm ja mitään isompia ongelmia autossa ei ollut. Auto meni vaihtoon koska luulin autossa olevan isompikin vika kun alkoi nykiä/sammuilla. Syyksi paljastui pitkien etsintöjen jälkeen pieni ilmavuoto polttoainesuodatimen kupissa.
Ajo-ominaisuudet ko autossa olivat ihan omaa luokkaansa! Mielummin sitä lähti liikenteeseen vanhalla pösöllä kuin uuden karhealla Nissanilla!
Sen verran hyvänä autona pidin 306:tta että ostin sen tilalle käytetyn 307:n. Ja kilometrejä on kertynyt melkoisesti ilman ongelmia!! Ja matka jatkuu. - Jaakko1979
joo, 306 ei ole kokemusta mutta kaverilla semmonen on 96 vuoden ja on tyytyväinen, ei ruostetta niin kun esim 2001 tai 2002 vuoden nissaneissa. mainettaan parempi auto jos ei ole kyseessä maanantai-yksilö. peugeotteja mulla on ollu 10 vuotta ja jarruissa ei ole ollu ongelmia eiköhän nuo jarrut ole lähinnä nissanien ja mazdojen ongelmia joissa jarrut rouhii ja puoltaa vaikka just olis jarrupalat levyt ja satulat vaihdettu.
mm. näistä syistä tyttöystäväni päätyi vaihtamaan mazdansa 306 seuraajamalliin 307 vuodelta 2002. - Oma valinta
Kovasti yleistäen, asia on näin:
1998 mallisen 306:den saat parhaimmillaan alle 2000 euron. Totta se on mitä olet kuullut, näihin joutuu vaihtamaan palloniveliä ja pyöränlaakereita ja jarruosiakin. Todennäköisesti vieläpä useammin kuin samanikäiseen japanilaiseen. Jokatapauksessa jos olet kuullut ns. "kauhutarinoita", uskoisin että se totuus ei ole niin paha.
Sitten jos mietitään vaihtoehtona esim. 2000 euron japanilaista autoa, joudut katselemaan ehkäpä jopa 5 vuotta vanhempaa autoa. Ehkä niitä palloniveliä ja muita osia ei joudu vaihtamaan niin usein, mutta kyllä niitä menee jo tuossa ikäluokassa. Tuon lisäksi ongelmaksi muodostuu jokavuotiseen katsastukseen tehtävä hitsausoperaatio. Pari tai useampaa paikkaa pohjassa, helmoissa tai takakaarissa on aivan vakio operaatio. Kustannukset... pari - kolmesataa euroa. Aika monta osaa vaihtelee itsekin, hitsaamista osaa harvammat.
Lisäksi peugeot on huomattavasti mukavampi auto ajella.
Kaksi eri tapaa lähestyä liikkumista halvalla autolla...- 306 XRTD
Mittarissa on nyt 327tkm ja olen ajanut itse näistä 90tkm. Huoltokirjan mukaan etujarrut uusittu 200tkm ja nyt 127tkm jälkeen täydessä iskussa. Niveliä minulla on mennyt tasan yksi, repsikan puolen alapallonivel. Sekin maksoi muun huollon yhteydessä vaidettuna n. 50e. Pyöränlaakerit tarkastan aina renkaita vaihdettaessa ja klappia ei ole. Sähköviat ovat suurempi riesa, mutta ne eivät ole menoa haitanneet. Keskuslukko ei toimi, takalasin pyyhin ei toimi, takalasin lämmitin ei toimi, penkinlämmittimet eivät toimi, digitaalinen kilometrinäyttö himmeänä, tuulilasin pyyhinten tihkutoiminto ei toimi jne. Näitä vikoja ei kannata alle 2000e autoon korjauttaa korjaamolla ja itsellä ei mielenkiinto vapaa-ajalla riitä, mutta ei se menoa haittaa. Nyt päästellään niin pitkälle kuin leimasta pääsee läpi ilman suurempia remontteja.
- eerikkaveikka
306 XRTD kirjoitti:
Mittarissa on nyt 327tkm ja olen ajanut itse näistä 90tkm. Huoltokirjan mukaan etujarrut uusittu 200tkm ja nyt 127tkm jälkeen täydessä iskussa. Niveliä minulla on mennyt tasan yksi, repsikan puolen alapallonivel. Sekin maksoi muun huollon yhteydessä vaidettuna n. 50e. Pyöränlaakerit tarkastan aina renkaita vaihdettaessa ja klappia ei ole. Sähköviat ovat suurempi riesa, mutta ne eivät ole menoa haitanneet. Keskuslukko ei toimi, takalasin pyyhin ei toimi, takalasin lämmitin ei toimi, penkinlämmittimet eivät toimi, digitaalinen kilometrinäyttö himmeänä, tuulilasin pyyhinten tihkutoiminto ei toimi jne. Näitä vikoja ei kannata alle 2000e autoon korjauttaa korjaamolla ja itsellä ei mielenkiinto vapaa-ajalla riitä, mutta ei se menoa haittaa. Nyt päästellään niin pitkälle kuin leimasta pääsee läpi ilman suurempia remontteja.
Ammattihaukkujat täällä purkautuu.22 vuotta 1987 tämä alkoi ja hyvin pyyhkii 8 pösö menossa 306 turbo Diesel,lukema 388,000 .Itse teen kaikki korjaukset alapallon vaihdoin niitä helpoimpia töitä vaikka pimeässä,hinta jotain 40e.
- Juha
Itellä ollu 306 pösö melkein 7 vuotta ja ainoastaan keskuslukituksen kanssa ongelmia
- timppa2
hyvin on toiminut ainakin jääautona viime kesästä asti
- Anonyymi
Itselläni on ollut 2001 306 1.8 16v lähes alusta asti, ei pahemmin moitittavaa ole ollut. Rosteri putkilla ja KN putsarilla menee vielläkin reilu 20 v vanhana se 210km/h..
- Anonyymi
Jos on hyvin huollettu ja pidetty, eikä korroosio vielä näy, niin osta pois. Hyviä ja kestäviä käyttöautoja.
- Anonyymi
Hyvä vastaus aloittajalle. Hän todennäköisesti vielä 12 vuotta myöhemmin pähkäilee että ostaako vaiko eikö osta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063210Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1571257Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803