Peugeot 306

Mä vaan

Heps

Pitäs ostaa 2. auto ja tollanen 306 pösö olis tarjolla vuosimallia -98 1,6 koneella, vähän ajettu ja siisti.

Mulla ei ole koskaan ollut ranskalaista autoa ja hirvittää ne kaikki tarinat...palloniveliä menee ym. jatkuvaa riesaa esim. jarruista, sanokaa ketkä tiedätte enemmän ko. merkistä, tai tarkemmin just tuosta mallista ja vanha auto siis kyseessä, niin pitäskö pitää näpit erossa vai kuinka?
Kiitos asiallisesta keskustelusta etukäteen!

13

2313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bossonen
    • kokemukset

      306 td alapallot meni 200tkm ja toinen vetari meni 180tkm (suojakumi risa), oven kaapelit aiheutti harmia 230tkm kohdalla lukot ja lasit ei toimi niin kuin pitää. Syylärin söi suolavesi n.250tkm ja etupyörän laakerit 300tkm ja sen jälkeen vaihdoin Citroeniin, toistaseksi toiminut ilman muutamaa lampun palamista lukuun ottamatta 150tkm. Voisi kohta vaihtaa uuteen. Joten voit tuosta päätellä kestääkö vai ei.

    • Suosittelen

      Itse olen omistanut 306 srdt:n vm 1996 ja olin todella tyytyväinen autooni! Ajokilometrejä auton mittarissa oli n 350 tkm ja mitään isompia ongelmia autossa ei ollut. Auto meni vaihtoon koska luulin autossa olevan isompikin vika kun alkoi nykiä/sammuilla. Syyksi paljastui pitkien etsintöjen jälkeen pieni ilmavuoto polttoainesuodatimen kupissa.

      Ajo-ominaisuudet ko autossa olivat ihan omaa luokkaansa! Mielummin sitä lähti liikenteeseen vanhalla pösöllä kuin uuden karhealla Nissanilla!

      Sen verran hyvänä autona pidin 306:tta että ostin sen tilalle käytetyn 307:n. Ja kilometrejä on kertynyt melkoisesti ilman ongelmia!! Ja matka jatkuu.

    • Jaakko1979

      joo, 306 ei ole kokemusta mutta kaverilla semmonen on 96 vuoden ja on tyytyväinen, ei ruostetta niin kun esim 2001 tai 2002 vuoden nissaneissa. mainettaan parempi auto jos ei ole kyseessä maanantai-yksilö. peugeotteja mulla on ollu 10 vuotta ja jarruissa ei ole ollu ongelmia eiköhän nuo jarrut ole lähinnä nissanien ja mazdojen ongelmia joissa jarrut rouhii ja puoltaa vaikka just olis jarrupalat levyt ja satulat vaihdettu.

      mm. näistä syistä tyttöystäväni päätyi vaihtamaan mazdansa 306 seuraajamalliin 307 vuodelta 2002.

    • Oma valinta

      Kovasti yleistäen, asia on näin:

      1998 mallisen 306:den saat parhaimmillaan alle 2000 euron. Totta se on mitä olet kuullut, näihin joutuu vaihtamaan palloniveliä ja pyöränlaakereita ja jarruosiakin. Todennäköisesti vieläpä useammin kuin samanikäiseen japanilaiseen. Jokatapauksessa jos olet kuullut ns. "kauhutarinoita", uskoisin että se totuus ei ole niin paha.

      Sitten jos mietitään vaihtoehtona esim. 2000 euron japanilaista autoa, joudut katselemaan ehkäpä jopa 5 vuotta vanhempaa autoa. Ehkä niitä palloniveliä ja muita osia ei joudu vaihtamaan niin usein, mutta kyllä niitä menee jo tuossa ikäluokassa. Tuon lisäksi ongelmaksi muodostuu jokavuotiseen katsastukseen tehtävä hitsausoperaatio. Pari tai useampaa paikkaa pohjassa, helmoissa tai takakaarissa on aivan vakio operaatio. Kustannukset... pari - kolmesataa euroa. Aika monta osaa vaihtelee itsekin, hitsaamista osaa harvammat.

      Lisäksi peugeot on huomattavasti mukavampi auto ajella.

      Kaksi eri tapaa lähestyä liikkumista halvalla autolla...

      • 306 XRTD

        Mittarissa on nyt 327tkm ja olen ajanut itse näistä 90tkm. Huoltokirjan mukaan etujarrut uusittu 200tkm ja nyt 127tkm jälkeen täydessä iskussa. Niveliä minulla on mennyt tasan yksi, repsikan puolen alapallonivel. Sekin maksoi muun huollon yhteydessä vaidettuna n. 50e. Pyöränlaakerit tarkastan aina renkaita vaihdettaessa ja klappia ei ole. Sähköviat ovat suurempi riesa, mutta ne eivät ole menoa haitanneet. Keskuslukko ei toimi, takalasin pyyhin ei toimi, takalasin lämmitin ei toimi, penkinlämmittimet eivät toimi, digitaalinen kilometrinäyttö himmeänä, tuulilasin pyyhinten tihkutoiminto ei toimi jne. Näitä vikoja ei kannata alle 2000e autoon korjauttaa korjaamolla ja itsellä ei mielenkiinto vapaa-ajalla riitä, mutta ei se menoa haittaa. Nyt päästellään niin pitkälle kuin leimasta pääsee läpi ilman suurempia remontteja.


      • eerikkaveikka
        306 XRTD kirjoitti:

        Mittarissa on nyt 327tkm ja olen ajanut itse näistä 90tkm. Huoltokirjan mukaan etujarrut uusittu 200tkm ja nyt 127tkm jälkeen täydessä iskussa. Niveliä minulla on mennyt tasan yksi, repsikan puolen alapallonivel. Sekin maksoi muun huollon yhteydessä vaidettuna n. 50e. Pyöränlaakerit tarkastan aina renkaita vaihdettaessa ja klappia ei ole. Sähköviat ovat suurempi riesa, mutta ne eivät ole menoa haitanneet. Keskuslukko ei toimi, takalasin pyyhin ei toimi, takalasin lämmitin ei toimi, penkinlämmittimet eivät toimi, digitaalinen kilometrinäyttö himmeänä, tuulilasin pyyhinten tihkutoiminto ei toimi jne. Näitä vikoja ei kannata alle 2000e autoon korjauttaa korjaamolla ja itsellä ei mielenkiinto vapaa-ajalla riitä, mutta ei se menoa haittaa. Nyt päästellään niin pitkälle kuin leimasta pääsee läpi ilman suurempia remontteja.

        Ammattihaukkujat täällä purkautuu.22 vuotta 1987 tämä alkoi ja hyvin pyyhkii 8 pösö menossa 306 turbo Diesel,lukema 388,000 .Itse teen kaikki korjaukset alapallon vaihdoin niitä helpoimpia töitä vaikka pimeässä,hinta jotain 40e.


    • Juha

      Itellä ollu 306 pösö melkein 7 vuotta ja ainoastaan keskuslukituksen kanssa ongelmia

    • timppa2

      hyvin on toiminut ainakin jääautona viime kesästä asti

    • Anonyymi

      Itselläni on ollut 2001 306 1.8 16v lähes alusta asti, ei pahemmin moitittavaa ole ollut. Rosteri putkilla ja KN putsarilla menee vielläkin reilu 20 v vanhana se 210km/h..

    • Anonyymi

      Jos on hyvin huollettu ja pidetty, eikä korroosio vielä näy, niin osta pois. Hyviä ja kestäviä käyttöautoja.

      • Anonyymi

        Hyvä vastaus aloittajalle. Hän todennäköisesti vielä 12 vuotta myöhemmin pähkäilee että ostaako vaiko eikö osta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6570
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3928
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1969
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1819
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1528
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1505
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe