Peugeot 306

Mä vaan

Heps

Pitäs ostaa 2. auto ja tollanen 306 pösö olis tarjolla vuosimallia -98 1,6 koneella, vähän ajettu ja siisti.

Mulla ei ole koskaan ollut ranskalaista autoa ja hirvittää ne kaikki tarinat...palloniveliä menee ym. jatkuvaa riesaa esim. jarruista, sanokaa ketkä tiedätte enemmän ko. merkistä, tai tarkemmin just tuosta mallista ja vanha auto siis kyseessä, niin pitäskö pitää näpit erossa vai kuinka?
Kiitos asiallisesta keskustelusta etukäteen!

13

2566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bossonen
    • kokemukset

      306 td alapallot meni 200tkm ja toinen vetari meni 180tkm (suojakumi risa), oven kaapelit aiheutti harmia 230tkm kohdalla lukot ja lasit ei toimi niin kuin pitää. Syylärin söi suolavesi n.250tkm ja etupyörän laakerit 300tkm ja sen jälkeen vaihdoin Citroeniin, toistaseksi toiminut ilman muutamaa lampun palamista lukuun ottamatta 150tkm. Voisi kohta vaihtaa uuteen. Joten voit tuosta päätellä kestääkö vai ei.

    • Suosittelen

      Itse olen omistanut 306 srdt:n vm 1996 ja olin todella tyytyväinen autooni! Ajokilometrejä auton mittarissa oli n 350 tkm ja mitään isompia ongelmia autossa ei ollut. Auto meni vaihtoon koska luulin autossa olevan isompikin vika kun alkoi nykiä/sammuilla. Syyksi paljastui pitkien etsintöjen jälkeen pieni ilmavuoto polttoainesuodatimen kupissa.

      Ajo-ominaisuudet ko autossa olivat ihan omaa luokkaansa! Mielummin sitä lähti liikenteeseen vanhalla pösöllä kuin uuden karhealla Nissanilla!

      Sen verran hyvänä autona pidin 306:tta että ostin sen tilalle käytetyn 307:n. Ja kilometrejä on kertynyt melkoisesti ilman ongelmia!! Ja matka jatkuu.

    • Jaakko1979

      joo, 306 ei ole kokemusta mutta kaverilla semmonen on 96 vuoden ja on tyytyväinen, ei ruostetta niin kun esim 2001 tai 2002 vuoden nissaneissa. mainettaan parempi auto jos ei ole kyseessä maanantai-yksilö. peugeotteja mulla on ollu 10 vuotta ja jarruissa ei ole ollu ongelmia eiköhän nuo jarrut ole lähinnä nissanien ja mazdojen ongelmia joissa jarrut rouhii ja puoltaa vaikka just olis jarrupalat levyt ja satulat vaihdettu.

      mm. näistä syistä tyttöystäväni päätyi vaihtamaan mazdansa 306 seuraajamalliin 307 vuodelta 2002.

    • Oma valinta

      Kovasti yleistäen, asia on näin:

      1998 mallisen 306:den saat parhaimmillaan alle 2000 euron. Totta se on mitä olet kuullut, näihin joutuu vaihtamaan palloniveliä ja pyöränlaakereita ja jarruosiakin. Todennäköisesti vieläpä useammin kuin samanikäiseen japanilaiseen. Jokatapauksessa jos olet kuullut ns. "kauhutarinoita", uskoisin että se totuus ei ole niin paha.

      Sitten jos mietitään vaihtoehtona esim. 2000 euron japanilaista autoa, joudut katselemaan ehkäpä jopa 5 vuotta vanhempaa autoa. Ehkä niitä palloniveliä ja muita osia ei joudu vaihtamaan niin usein, mutta kyllä niitä menee jo tuossa ikäluokassa. Tuon lisäksi ongelmaksi muodostuu jokavuotiseen katsastukseen tehtävä hitsausoperaatio. Pari tai useampaa paikkaa pohjassa, helmoissa tai takakaarissa on aivan vakio operaatio. Kustannukset... pari - kolmesataa euroa. Aika monta osaa vaihtelee itsekin, hitsaamista osaa harvammat.

      Lisäksi peugeot on huomattavasti mukavampi auto ajella.

      Kaksi eri tapaa lähestyä liikkumista halvalla autolla...

      • 306 XRTD

        Mittarissa on nyt 327tkm ja olen ajanut itse näistä 90tkm. Huoltokirjan mukaan etujarrut uusittu 200tkm ja nyt 127tkm jälkeen täydessä iskussa. Niveliä minulla on mennyt tasan yksi, repsikan puolen alapallonivel. Sekin maksoi muun huollon yhteydessä vaidettuna n. 50e. Pyöränlaakerit tarkastan aina renkaita vaihdettaessa ja klappia ei ole. Sähköviat ovat suurempi riesa, mutta ne eivät ole menoa haitanneet. Keskuslukko ei toimi, takalasin pyyhin ei toimi, takalasin lämmitin ei toimi, penkinlämmittimet eivät toimi, digitaalinen kilometrinäyttö himmeänä, tuulilasin pyyhinten tihkutoiminto ei toimi jne. Näitä vikoja ei kannata alle 2000e autoon korjauttaa korjaamolla ja itsellä ei mielenkiinto vapaa-ajalla riitä, mutta ei se menoa haittaa. Nyt päästellään niin pitkälle kuin leimasta pääsee läpi ilman suurempia remontteja.


      • eerikkaveikka
        306 XRTD kirjoitti:

        Mittarissa on nyt 327tkm ja olen ajanut itse näistä 90tkm. Huoltokirjan mukaan etujarrut uusittu 200tkm ja nyt 127tkm jälkeen täydessä iskussa. Niveliä minulla on mennyt tasan yksi, repsikan puolen alapallonivel. Sekin maksoi muun huollon yhteydessä vaidettuna n. 50e. Pyöränlaakerit tarkastan aina renkaita vaihdettaessa ja klappia ei ole. Sähköviat ovat suurempi riesa, mutta ne eivät ole menoa haitanneet. Keskuslukko ei toimi, takalasin pyyhin ei toimi, takalasin lämmitin ei toimi, penkinlämmittimet eivät toimi, digitaalinen kilometrinäyttö himmeänä, tuulilasin pyyhinten tihkutoiminto ei toimi jne. Näitä vikoja ei kannata alle 2000e autoon korjauttaa korjaamolla ja itsellä ei mielenkiinto vapaa-ajalla riitä, mutta ei se menoa haittaa. Nyt päästellään niin pitkälle kuin leimasta pääsee läpi ilman suurempia remontteja.

        Ammattihaukkujat täällä purkautuu.22 vuotta 1987 tämä alkoi ja hyvin pyyhkii 8 pösö menossa 306 turbo Diesel,lukema 388,000 .Itse teen kaikki korjaukset alapallon vaihdoin niitä helpoimpia töitä vaikka pimeässä,hinta jotain 40e.


    • Juha

      Itellä ollu 306 pösö melkein 7 vuotta ja ainoastaan keskuslukituksen kanssa ongelmia

    • timppa2

      hyvin on toiminut ainakin jääautona viime kesästä asti

    • Anonyymi

      Itselläni on ollut 2001 306 1.8 16v lähes alusta asti, ei pahemmin moitittavaa ole ollut. Rosteri putkilla ja KN putsarilla menee vielläkin reilu 20 v vanhana se 210km/h..

    • Anonyymi

      Jos on hyvin huollettu ja pidetty, eikä korroosio vielä näy, niin osta pois. Hyviä ja kestäviä käyttöautoja.

      • Anonyymi

        Hyvä vastaus aloittajalle. Hän todennäköisesti vielä 12 vuotta myöhemmin pähkäilee että ostaako vaiko eikö osta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10250
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4543
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3084
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2704
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1874
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe