HP:n tulostin lopetti yhteistyön

fi_anna

Ajattelinpa heittää tänne tämmöisen viestinpoikasen.

Uuden mustekasetin vaihdon ja sen kohdistuksen jälkeen tämä 'hp psc 1315 all-in-one' -tulostin on heittäytynyt 'hieman' hankalaksi. Jokaisella kerralla, kun laitan tulostimen päälle silloin kun haluan tietokoneelta tulostaa jotain, tulee seuraavanlainen ikkuna:

hp psc 1310 series - tila
"Jos olet juuri asentanut uuden tulostuskasetin, on suositeltavaa kohdistaa se. Kohdista uusi mustekasetti valitsemalla Kohdista."

Tuossa on vain sellainen ongelma, että vaikken paina nappia "Kohdista", se kohdistaa sen silti, ja sieltä tulostuu jokaikisen kerran sama kohdistuspaperi. Tuo on muuten vielä pientä, sillä kun sitten yritän tulostaa sen mitä halusin, tämäpä ei tulosta sitä! - Tai sitten hyvänä päivänä saattaa jopa tulostaa kahdenkymmenen napsutteluyrityksen jälkeen. Kun klikkaan alapalkista tulostimen kuvaketta, siihen tulee aina se, mitä on tulostumassa. Ja kyllä, kaikki tiedostot, jotka ovat jonossa, näkyvät siellä, mutta ylhäälläpä lukeekin näin: "hp psc 1310 series - Offline-tila". Kummastelen suuresti, että miksi tuo lukee siinä, koska kun klikkaan kohdasta "Tulostin" ja etsin kohdan, missä lukee "Käytä tulostinta offline-tilassa", niin siinä ei ole sitä käytössä-merkkiä, joten tuosta ei johdu. Laittaisiko tulostin itse itsensä pois päältä, vaikka valot jne. eivät sammu, ja se menee ihan kiltisti kiinni kun painaa sammutusnappulasta. Olisi todella mukava joskus päästä tulostamaankin jotain, ja tätä on jatkunut todellakin viimeiset kaksi kuukautta, siitä lähtien kun tähän vaihdettiin uusi mustekasetti. Värikasetti on lopussa, mutta ei se kai siitä voi johtua, koska en ole ikinä aikonut tulostaa mitään, mikä olisi ollut värikuva ja missä olisi muutenkaan ollut värejä.

Muuten, selvennykseksi: Tulostin on tällainen: http://images.techtree.com/ttimages/story/HP-PSC-1315.jpg

Olisin todella iloinen, jos tähän asiaan saataisiin jonkinlainen ratkaisu, ja elämäni helpottuisi huomattavasti.

24

6054

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fi_asko

se uusi mustekasetti hp:n oma vai jonkun muun valmistajan tekele?

• juhakorkeapudas

" Ja kyllä, kaikki tiedostot, jotka ovat jonossa, näkyvät siellä, mutta ylhäälläpä lukeekin näin: "hp psc 1310 series - Offline-tila". Kummastelen suuresti, että miksi tuo lukee siinä, koska kun klikkaan kohdasta "Tulostin" ja etsin kohdan, missä lukee "Käytä tulostinta offline-tilassa", niin siinä ei ole sitä käytössä-merkkiä, joten tuosta ei johdu. ""

Mikä tulostimen tila on tulostin listalla? Offline vai online? Jos offline, valitse "Käytä tulostinta online-tilassa". Poista lisäksi kaikki jonoon jääneet tulostustyöt, nekin jumittavat tulostinta ellei se pysty niitä enää tulostamaan.

• uudelleenasennus
    • -.-.-

Kokeile löytystko tulostimen asetuksista
      sellaista kohtaa kuin tehdasasetukset
      se resetoi sen tulostimen.

Mulla on hp psc 1210 malli ja sen
      asetuksista löytyy seuraavasti eli.

käynnistä valikosta.

Asetukset->tulostimet/faksit

Sitten ottaa sen tulostimen ominaisuudet hiiren oikealla
      napilla.

Yleiset kohdasta tulostinmääritykset

sitten välilehti palvelut
      painat nappia Avaa HP toolbox

Kokoonpano ja nappi
      tehdasasetukset.

Jos saat resetoitua sen niin
      se pyytää varmaan ensimmäiseksi
      tekemään sen kohdistuksen.

• ...lasertulostimen oston jälkeen.

• kohditussivu...

pitänee laittaa scanneriin ohjeitten mukaan, ainakin mun hp 1315 ulostimessa.

• HP:n monitoimilaitteiden mustekasetin vaihto on aivan liian monimutkainen toimenpide useimmille: se vaatii käyttöoppaan lukemisen ao. toimenpidettä kuvailevasta kohdasta.

• siinä...

käyttöoppaan lukemisessa on niin vaikeaa, lukutaito vai lukemisen ymmärtäminen ?

• siinä... kirjoitti:

käyttöoppaan lukemisessa on niin vaikeaa, lukutaito vai lukemisen ymmärtäminen ?

Pistit pahan. Ei todellakaan aavistustakaan miksei porukat viimeistään ongelmatilanteen osuessa kohdalle edes avaa sitä laitteen käyttöohjetta saati lukisi sitä. Ehkä se on se nykyinen ahne ja narsistinen kulutuskulttuuri, jossa kaikki pitää saada tarjottuna nenän eteen valmiina kaikkihetimullenyt ilman mitään omaa työpanosta tai vaivannäköä.

• c7100

Minulla on erittäin helppo laittaa kasetti.

• OTTAKAA OPIKSI.

Miten te voitte mennä tuohon lankaan että ostatte mustesuihkun.
      Toki sen saa halvalla mutta vältätte ap:n kaltaiset ongelmat ostamalla laserin.
      Mustesuihkut ovat ROSKAA JA NE PITÄISI KIELTÄÄ LAILLA.

Valitettavasti aloittelijoita jymäytetään ja karvas totuus paljastuu vasta kun on aika vaihtaa mustekasetit.
      Joissakin malleissa uudet musteet maksaa yhtäpaljon kuin itse laite.
      Nyt järki käteen ja säästäkää laseriin.
      Mustesuihkun tuloste ei ole edes arkistokelpoista.

• 3mice

tulostaa valokuvia ja se ei laserilla toimi. Homma on ihan selvä, jos tulostaa vain mv-dokumentteja, mutta kun sitä on paljon muutakin tulostettavaa.

• mustesuihkareihin
        3mice kirjoitti:

tulostaa valokuvia ja se ei laserilla toimi. Homma on ihan selvä, jos tulostaa vain mv-dokumentteja, mutta kun sitä on paljon muutakin tulostettavaa.

tulee niin mitä ostavat HP:n paskan sen pitää olla Canon ja erillisillä
        väripatruunoilla ja vielä kun täyttää itse niin ei tule kalliiksi, oon tehnyt niin 4v.
        eikä mitään ongelmia.

• tuo olisi
        3mice kirjoitti:

mahdollista värilaserilla?

• ghkgyk
        tuo olisi kirjoitti:

mahdollista värilaserilla?

tai LED-väritulostimella?

• S. Cannaa

Se ulos tuleva kohdistuspaperi pitää laitta siihen scanneriin ja sitten kohdistaa se laite, scannaamalla.

• ePEPEP

Olisit jättänyt kirjoittamatta tännekin, ja tehnyt heti uudelleenasennuksen, niin homma pelittäis jo.

• viallinen värikasetti

Ongelmasi syynä saattaa olla viallinen värikasetti, pistäppä soitelleen HP:n tuki Puh 010 217 2700 (pvm, ma-pe 8.30-17.00).
        Kysyvät värikasetissa olevan numerosarjan sen jälkeen neuvovat kädestä pitäen mitä pitää tehdä jotta pystyvät varmistamaan onko viallinen värikasetti syynä ongelmaan ja jos on lähettävät pikaisesti uuden värikasetin.

Minulla samanlaisessa ongelma tilanteessa vian syynä oli viallinen värikasetti.

• Janezki

Minulla oli sama vika, eli offline tila päällä vaikka rastia ei ollut ja tulostaminen ei onnistunut. Ongelma esiintyi myös minulla heti mustekasetin vaihdon yhteydessä. Kasetti oli kuitenkin vanhentunut ja ongelma johtui siitä. Tulostin valitti asennettaessa ja aina virran kytkemisen jälkeen vahvenuneesta musteesta, mutta ei varsinaisesti ilmoittanut tulostuslakon johtuvan siitä. Kuitenkin vahtamalla kasetin uuteen alkoi homma taas pelittämään.

• turhaaturhaa

Taas turha nostatus, eiköhän se kysyjä ole saanut vuosia sitten asian kuntoon.

• `Ny,P,p#

Joo tuosta nostamisesta on tullut onnettomien tumputtajien uusi harrastus, jolla yritetään karkottaa pahaa mieltä.

• Avuton4

Miten itsetäytetyt kasetit saa toimimaan, tulostin luultavasti luulee, että väri on lopussa. tulostin on hp photosmart B110.

• tulostin asian tunti

anteeksi vaan toi on tomonen vanha mallin tulostin itseläni oli tomonen se teki samaan se mulla johta että johto on sökö se ei autanu niin vein sen huoltoon kone oli paskana

• paskalaatu

160e hp n printteri joka tulosti alkuperäisillä kaseteilla pari valokuvaa ja 100 sivua tekstiä, sitten uudet 50e patruunat, jotka lopettivat toimintansa kun täytin ne itse uudelleen.
      Välillä tulee mieleen että kuka kusettaa ja ketä, ikäänkuin itse kalliiden musteiden itse täyttäminen olisi jokin hirveä rikos.
      Mielestäni ei ole, koska jos 24e mustalla patruunalla ei tulosta kuin vajaa 200 sivua, niin minun mielestä se on rikos, ei se, että niitä täyttää itse.
      Uskomatonta paska laatua kyllä koko laite.
      Nyt sisällä kolmas mustapatruuna, joka yhden itse täytön jälkeen toimi kuukauden, mutta toisen itse täytön jälkeen ei enää toimi.
      Ensimmäinen ja viimeinen Hp:n laite tähän talouteen.
      Onneksi voi aina äänestää ostamalla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      186
      2690
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2407
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1122
    4. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      84
      954
    5. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      921
    6. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      819
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      810
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      285
      775
    9. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      89
      774
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      708
    Aihe