Muita Kuopiossa syksyllä aloittavia farmasia opiskelijoita?
Ite olin pääsykokeen jälkeen täysin varma, etten pääse, sillä koe meni ihan penkin alle, mutta toisin kävikin :)
Farmasia, Kuopio
53
2393
Vastaukset
- kikikikikik
Minäkin aloittelen näillä näkyvin farmasiaopiskeluni syksyllä Kuopiossa! Minullakin oli sama tilanne kuin sinulla, tuntui että pääsykoe meni penkinalle mutta näköjään hyvät alkupisteet pelastivat! :) Nyt vaan kova asunnon etsintä...
- farmasisti
Täälläkin myös yksi tuleva farmasian opiskelija:) Alotatteko proviisori-vai farmaseuttipuolella? Entä onko teillä tietoa Kuopiosta opiskelijaaupunkina?
- jomppuu
farmasisti kirjoitti:
Täälläkin myös yksi tuleva farmasian opiskelija:) Alotatteko proviisori-vai farmaseuttipuolella? Entä onko teillä tietoa Kuopiosta opiskelijaaupunkina?
Hei vaan! Pääsin opiskelemaan farmasiaa ensimmäisellä yrittämällä ja yllätyin :D Aloitan farmaseuttipuolella, mutta saatan pyrkiä jatkossa myös proviisoripuolelle. Kuopiosta ei hirveästi ole kokemusta, kun en ole koko kaupungissa käynyt kuin kolme kertaa. Monet siellä aiemmin opiskelleet tutut tosin ovat kehuneet Kuopiota opiskelijakaupunkina. Onko kellään tarkempaa tietoa asuntotilanteesta? Ja kuinka etsitte kämppää? Itse olen hakenut Kuopaksen kautta asuntoa, mutta mitään ei ole vielä kuulunut :S
- jossu*
jomppuu kirjoitti:
Hei vaan! Pääsin opiskelemaan farmasiaa ensimmäisellä yrittämällä ja yllätyin :D Aloitan farmaseuttipuolella, mutta saatan pyrkiä jatkossa myös proviisoripuolelle. Kuopiosta ei hirveästi ole kokemusta, kun en ole koko kaupungissa käynyt kuin kolme kertaa. Monet siellä aiemmin opiskelleet tutut tosin ovat kehuneet Kuopiota opiskelijakaupunkina. Onko kellään tarkempaa tietoa asuntotilanteesta? Ja kuinka etsitte kämppää? Itse olen hakenut Kuopaksen kautta asuntoa, mutta mitään ei ole vielä kuulunut :S
Minä myös aloitan farmaseuttipuolella, mutta jossain vaiheessa saattaapi olla, että proviisoriksi pyrin. Itellä ei myöskään kovin paljoa kokemusta Kuopiosta, mutta ihan positiivista palautetta oon siitä kuullut. Asuntotilanne varmaan ihan ok, tosin yksiöitä kaikista haastavinta löytää. Ite hankin yksiön yksityiseltä. Alkuviikosta tuli Kuopakseltakin asuntotarjous solusta, mutta yksiö houkutteli enemmän.
- farmasisti
jossu* kirjoitti:
Minä myös aloitan farmaseuttipuolella, mutta jossain vaiheessa saattaapi olla, että proviisoriksi pyrin. Itellä ei myöskään kovin paljoa kokemusta Kuopiosta, mutta ihan positiivista palautetta oon siitä kuullut. Asuntotilanne varmaan ihan ok, tosin yksiöitä kaikista haastavinta löytää. Ite hankin yksiön yksityiseltä. Alkuviikosta tuli Kuopakseltakin asuntotarjous solusta, mutta yksiö houkutteli enemmän.
Minäkin hankin yksiön yksityiseltä, vaikka sain solutarjouksen Kuopakselta. Hinta on tietenki korkeempi, mutta on se siltikin mukavempi vaihtoehto mun mielestä:)
Opiskeleeko proviisorit ja farmaseutit ne kolme ensimmäistä vuotta yhdessä? Kuinkahan paljon erilaisia opiskelukirjoja pitää hankkia? - jomppuu
farmasisti kirjoitti:
Minäkin hankin yksiön yksityiseltä, vaikka sain solutarjouksen Kuopakselta. Hinta on tietenki korkeempi, mutta on se siltikin mukavempi vaihtoehto mun mielestä:)
Opiskeleeko proviisorit ja farmaseutit ne kolme ensimmäistä vuotta yhdessä? Kuinkahan paljon erilaisia opiskelukirjoja pitää hankkia?Itselleni solu tuntuu nyt alkuun parhaimmalta asumis vaihtoehdolta, kun en ketään tunne etukäteen koko kaupungista ja kaverit suuntaavat kaikki muualle. Ajattelin, että sitten myöhemmin voin etsiä toisenlaista asuntoa, jos ei solu miellytä :)Oppikirjoista sen verran, että se fysiologian kirja on ainakin joillakin kursseilla käytössä, mutta muista opiskelukirjoista en tiedä. Meinaatteko osallistua siihen avoimen yliopiston järjestämään kemian kertaukseen?
- dfsfsdfsdf
Kiva että tänne on muitaki farmaseutteja eksyny! :) Minä hankin asunnon yksityiseltä, kalliitahan ne on mutta yksiön sain. Soluun en halunnu ku oon vähän yksinäinen susi. Huolettaa vähän että miten tutustun ihmisiin ku oon niin metän keskeltä kotoisin... :)
- jomppuu
dfsfsdfsdf kirjoitti:
Kiva että tänne on muitaki farmaseutteja eksyny! :) Minä hankin asunnon yksityiseltä, kalliitahan ne on mutta yksiön sain. Soluun en halunnu ku oon vähän yksinäinen susi. Huolettaa vähän että miten tutustun ihmisiin ku oon niin metän keskeltä kotoisin... :)
Juu on mukava jo etukäteen vähän "rupatella" täällä tulevien opiskelutovereiden kans :) Ja dfsfsdfsdf uskon varmasti, että tutustut ihmisiin, koska eikös farmasian opiskelukin tapahdu alkuun sellasissa pienryhmissä. Mukava kuulla, että joku muukin tulee vähän syrjäsemmältä suunnalta :) Yksiössä asumisessa on varmasti paljon hyviä puolia ja on ainakin oma rauha! Itse oon päättäny lähteä avoimin mielin soluun asumaan. Saa sitten nähdä, että mitä siitä tulee, ku oon kyllä sosiaalinen ja uskon sen puolesta pärjääväni solus. Mutta sitten taas jos kämppiksiksi sattuu jotain "öykkäröiviä kriminaaleja". Tosin onneksi suurin osa opiskelijoista on mukavia ja kunnollisia :)
- dsfdsfdsf
Aapuaa, enää kuukausi koulun alkuun aikaa, ja sitten alkaa kauhiat "rumbat": kouluhommat, kaupunkiin tutustuminen ja uusien kavereiden hankkiminen! Huih, jännittää jo vähäsen, mutta eiköhän se sitten onnistu. :) Eipäs ole tällä palstalla nyt paljon rupattelijoita ollut. :O
Olen vuokrannu yksiöni melkein keskustasta, mutta en oo vielä edes nähny sitä. :D Mutta pitäs kohtapuolin alkaa rahtaamaan muuttokuormaa sinne Kuopioon täältä pohjoisesta asti. Ihanaa ku pääsee sisustelemaan sitä. Kouluun on siitä matkaa sellaset sopivat 1,5 km, niin oikein hyvä koulumatka. :)- jomppuu
Mäkään en oo kämppääni vielä nähnyt, mutta maanantaina pitäs mennä sinne siivoilemaan ja mahdollisesti viedä jo jotain tavaroita :) Sitten elokuun puolivälis muuttokuorma. Itse pääsen kuitenkin muuttamaan töiden takia vasta elokuun viimeisellä viikolla, mutta eiköhän siinä ennätä jo vähän tutustumaan kaupunkiin ennen koulun alkua! Mä en hirveästi tota soluhuonettani aatellut sisustaa, ku luultavasti jossakin vaihees vaihdan kämppää :D Olettekos farmasistit tehneet ennakkotehtävää? :) Itse väänsin kiireessä jonkinlaisen sepustuksen. Mun koulumatka on noin 1km, mutta keskustaan onkin sitten varmaan 4 km. No kunto kasvaa tota väliä pyöräilles. Mulle voi laittaa mailia jos haluaa osotteeseen jompppuu@gmail.com. Olis mukava tutustua vähän jo etukäteen tuleviin opiskelukavereihin :)
- dsfdsfdsfdsf
jomppuu kirjoitti:
Mäkään en oo kämppääni vielä nähnyt, mutta maanantaina pitäs mennä sinne siivoilemaan ja mahdollisesti viedä jo jotain tavaroita :) Sitten elokuun puolivälis muuttokuorma. Itse pääsen kuitenkin muuttamaan töiden takia vasta elokuun viimeisellä viikolla, mutta eiköhän siinä ennätä jo vähän tutustumaan kaupunkiin ennen koulun alkua! Mä en hirveästi tota soluhuonettani aatellut sisustaa, ku luultavasti jossakin vaihees vaihdan kämppää :D Olettekos farmasistit tehneet ennakkotehtävää? :) Itse väänsin kiireessä jonkinlaisen sepustuksen. Mun koulumatka on noin 1km, mutta keskustaan onkin sitten varmaan 4 km. No kunto kasvaa tota väliä pyöräilles. Mulle voi laittaa mailia jos haluaa osotteeseen jompppuu@gmail.com. Olis mukava tutustua vähän jo etukäteen tuleviin opiskelukavereihin :)
Joo minäki varmaan vasta elokuun viimesellä viikolla rahtaan itseni sinne Kuopioon, mutta tavarat jo toivottavasti ens viikolla. Viikko aikaa sitte tutustella kaupunkiin ja käydä vähän koulukamppeita shoppailemassa ku "kerrankin" pääsee kunnon kauppoihin. :D Ai niin se ennakkotehtävä! Meinaa unohtua, mutta pitäs kait seki tekaista, mutta ku on niin lomatunnelmissa, ettei malttais mitään kouluhommeleita kesällä tehä... No olen sen lääkelaskennan kirjan lukassut, ku sitä piti vissiin sitä koetta varten lukea. :)
- jomppuu
dsfdsfdsfdsf kirjoitti:
Joo minäki varmaan vasta elokuun viimesellä viikolla rahtaan itseni sinne Kuopioon, mutta tavarat jo toivottavasti ens viikolla. Viikko aikaa sitte tutustella kaupunkiin ja käydä vähän koulukamppeita shoppailemassa ku "kerrankin" pääsee kunnon kauppoihin. :D Ai niin se ennakkotehtävä! Meinaa unohtua, mutta pitäs kait seki tekaista, mutta ku on niin lomatunnelmissa, ettei malttais mitään kouluhommeleita kesällä tehä... No olen sen lääkelaskennan kirjan lukassut, ku sitä piti vissiin sitä koetta varten lukea. :)
Ai niin se lääkelaskenta kirja. Olen aivan unohtanut sen :D Kirja on kyllä lojunut pöydälläni noin kuukauden ajan, mutta en ole avannutkaan sitä vielä. No kai tässä ennättää! Kuopiossa vaikutti ihan hyvin olevan kauppoja, kun pääsykokeissa siellä vieraili. Koko kaupunki on kyllä muuten aika vieras, kun en ole kuin kolme kertaa käynyt. Ei puhettakaan, että siellä osaisi jo liikkua hyvin paikasta toiseen. :D Haitteko muuten muualle kuin farmasiaa opiskelemaan?
- dsfdsfdsfdsf
dsfdsfdsfdsf kirjoitti:
Minä olen käyny siellä kahdesti, pari vuotta sitten kesälomareissulla ja nyt siellä pääsykokeissa, eli ei tosiaankaan tuttu kaupunki ole! :) Farmasia oli ykkösvaihtoehtoni, ois kyllä voinu proviisoriksikki yrittää, mutta ei jaksanu... Nytki toi pääsykoekirja jäi kesken, jotain 100 sivua jäi lukematta. Ja aattelin lukea sen loppuun ennen koulun alkua, ku kyllähän sitä pääsykoekirjaa opinnoissaki käytetään. :D
Varavaihtoehtoina oli kemian ja matikan opinnot, joihin ois suoraan päässyt. Ja toi biotieteellinen Kuopiossa. :) - jomppuu
dsfdsfdsfdsf kirjoitti:
Minä olen käyny siellä kahdesti, pari vuotta sitten kesälomareissulla ja nyt siellä pääsykokeissa, eli ei tosiaankaan tuttu kaupunki ole! :) Farmasia oli ykkösvaihtoehtoni, ois kyllä voinu proviisoriksikki yrittää, mutta ei jaksanu... Nytki toi pääsykoekirja jäi kesken, jotain 100 sivua jäi lukematta. Ja aattelin lukea sen loppuun ennen koulun alkua, ku kyllähän sitä pääsykoekirjaa opinnoissaki käytetään. :D
Varavaihtoehtoina oli kemian ja matikan opinnot, joihin ois suoraan päässyt. Ja toi biotieteellinen Kuopiossa. :)Farmasia oli myös mulla ykkösvaihtoehtona ja alunperin mun piti hakea myös proviisori linjalle, mutta laiskuus iski ja muutin suunnitelmia :D Ehkä joskus myöhemmin sitten pyrin proviisoriksi. Minulla oli myös varavaihtoehtona kemian opinnot ja olisin päässyt myös niihinkin. Toisena varavaihtoehtona oli amk:n puolelta bioanalytiikka, jonne ihme ja kumma olisin päässyt myös. Kaiken kaikkiaan melko saman tyylisiä varavaihtoehtoja :) Juu se on hyvä, et fysiologian kirjaa tosiaan käytetään vielä jatkossakin, kun se oli aika kallis. Mä ajattelin vielä ennen koulun alku kertailla vähän kemiaa jos jaksaa :D Tosin siitähän oli järjestetty se joku avoimenyliopiston kertauskurssikin, mutta en vielä tiedä osallistunko sille. Kun olen käynyt kaikki kurssit sekä kirjoitinki kemian ja jossakin luki et sitä suositeltas jos on lukenu esim vaan yhden kurssin kemiaa :S Mutta toisaalta kertaus ei oo koskaan pahasta :)
- määävaaaan
Hei, täällä myös yksi tuleva farmasian opiskelija, kiva kun löytyi tällainen keskustelu. :D Sain soluhuoneen Kuopakselta, ja muutto olisi edessä elokuun loppupuolella. Toivottavasti saan mukavat kämppikset.. Hain myöskin ensimmäisenä vaihtoehtona farmaseutiksi ja pääsin kuin pääsinkiin opiskelemaan, vaikka koe tuntui menevän huonosti. Tarviikohan sitä lääkelaskenta kirjaa lukea, vai pärjääköhän siinä tasokokeessa ilman lukemista..?
- jomppuu
Missä päin Kuopiota solusi sijaitsee määävaaaan? :) Oma solukämppäni on neulamäessä. Lyhyt matka yliopistolle, mutta keskustaan jonkin verran pidempi. Niiralaan olisin halunnut kaikkein mieluiten, mutta onneksi nyt sai edes jonkun asunnon. Itse olen yhteen kämppiksistäni ollut sähköpostin kautta yhteydessä, mutta muista ei mitään tietoa...Toivottavasti ovat kaikki tosiaan mukavia :) Minä ajattelin lukea osittain sen lääkelaskenta kirjan sitten kun jaksan :D Luulisin ettei sen lukeminen ole pakollista, mutta on siitä varmasti apua. Itse en ainakaan ole mikään hirmu hyvä tavallisessa matikassakaan, joten ei kirjan lukeminen varmaan haitaksikaan ole.
- jossu*
Ompas tänne jo mukavasti kerääntyny keskustelua :) Hain pelkästään farmasiaan. Tyhjän päälle en olis kuitenkaan jääny, vaikka en olis päässykkään, sillä oon 3 vuotta opiskellu kemiaa Jyväskylässä. Kemia ei kuitenkaan tuntunut omalta jutulta enää. Ennakkotehtävä tuli tehtyä melkeimpä heti, kun se postista tipahti, mitä nyt jotain siihen sepustelin omiani :D Ite en oo vielä koko lääkelaskenta kirjaa nähnytkään, mutta kirjastoon laittelin sen varaukseen, joten enköhän sen kohta saa. Täytyy myöntää, että kerrankin on tullu oltua ajoissa muutto- ja kouluhommeleissa (melkein liiankin ajoissa:P). Muuttokuorma tuli vietyä jo 2 viikkoa sitten, vaikka meenkin kunnolla sinne asumaan vasta elokuun loppupäivinä :D Toisin kuin 3 vuotta sitten, kun jouduin reilun viikon nukkumaan lattialla, kun tavarat sain vähän jälkitoimituksella. Mulle saapi myös laitella sähköpostia, mukava tutustua jo vähän etukäteen opiskelutovereihin :) johmarle@cc.jyu.fi
- Neulamäessä
jomppuu kirjoitti:
Missä päin Kuopiota solusi sijaitsee määävaaaan? :) Oma solukämppäni on neulamäessä. Lyhyt matka yliopistolle, mutta keskustaan jonkin verran pidempi. Niiralaan olisin halunnut kaikkein mieluiten, mutta onneksi nyt sai edes jonkun asunnon. Itse olen yhteen kämppiksistäni ollut sähköpostin kautta yhteydessä, mutta muista ei mitään tietoa...Toivottavasti ovat kaikki tosiaan mukavia :) Minä ajattelin lukea osittain sen lääkelaskenta kirjan sitten kun jaksan :D Luulisin ettei sen lukeminen ole pakollista, mutta on siitä varmasti apua. Itse en ainakaan ole mikään hirmu hyvä tavallisessa matikassakaan, joten ei kirjan lukeminen varmaan haitaksikaan ole.
Hei Jomppu! Onko sulla missä päin Neulamäkeä solukämppä? Mäkin sain sieltä, tosin aivan mäen päältä, tulee ainaskin kuntoiltua :) En kyllä tunne ketään sieltä, mut kaipa sitä sitten tulee tutustuttua uusiin ihmisiin!!!
- jomppuu
Neulamäessä kirjoitti:
Hei Jomppu! Onko sulla missä päin Neulamäkeä solukämppä? Mäkin sain sieltä, tosin aivan mäen päältä, tulee ainaskin kuntoiltua :) En kyllä tunne ketään sieltä, mut kaipa sitä sitten tulee tutustuttua uusiin ihmisiin!!!
Heips! Neulamäessä tosiaan asustelen Juontotie 3 ja se on kai siinä Neulamäen puolivälis. Maanantaina pitäs mennää kämppää jo alustavasti vähän siivoilemaan ja tutustumaan kyseiseen alueeseen :) Itse ajattelen siellä asumisen myös kuntoiluna! Voidaan sitten aina yhdessä kavuta mäkeä ylös koulusta palatessa :) Olen tosin kuullut Neulamäestä, että siellä olisi levotonta :S Mutta toisaalta voivat olla kyllä vain huhujakin.
- määävaaaan
Solukämppäni sijaitsee Puijonlaaksossa, josta on keskustaan ja yliopistolle kohtalaisen lyhyet matkat. Mieluiten olisin kyllä halunnut yksiön, mutta kaipa se soluasuminen näin alkuun menettelee. Ja tutustuuhan siinä uusiin ihmisiin, kun en ketään sieltä Kuopiosta entuudestaan tunne.. Oma ennakkotehtäväni odottelee puoli valmiina, että jaksaisin kirjoittaa sen loppuun. Tuntuu ettei näin kesällä voi mitään koulujuttuja tehdä. No ehkä taidan kirjoittaa sen tänään valmiiksi, niin pääsen siitäkin eroon. :D
- jomppuu
Minä olisin myös halunnut mieluummin yksiön, mutta ei voi mitään kun niihin on niin pitkät jonotkin. Ja yksityisillä markkinoilla niitä ei ollut hirveästi vapaana ja olivat paljon kalliimpia kuin kuopaksen yksiöt. Olen jäänyt jonottelemaan yksiöitä :) Soluasuminen on varmasti ihan ok, jos vaan tulee kämppisten kans toimeen ja onhan se alkuun tosiaankin helppo ja nopea tapa tutustua uusiin ihmisiin! Itseäni mietityttää tuo Neulamäki alueena enemmän kuin soluasuminen :S Olen kuullut siitä nyt niin paljon huonoa. Tosin silloin en kyseisestä alueesta mitään tiennyt, kun otin asunnon vastaan. No saahan sitä sitten syksyn mittaan katseltua asuntoja muualtakin, jos ei tykkää alueesta. Kesällä ei tosiaankaan huvita tehdä mitään koulujuttuja! Tuntuu, että kaikki kiinnostus niihin katosi jo yo- kirjoitusten aikana ja lopullisesti into laantui pääsykokeisiin valmistautumisen aikana :D
- määävaaan
jomppuu kirjoitti:
Minä olisin myös halunnut mieluummin yksiön, mutta ei voi mitään kun niihin on niin pitkät jonotkin. Ja yksityisillä markkinoilla niitä ei ollut hirveästi vapaana ja olivat paljon kalliimpia kuin kuopaksen yksiöt. Olen jäänyt jonottelemaan yksiöitä :) Soluasuminen on varmasti ihan ok, jos vaan tulee kämppisten kans toimeen ja onhan se alkuun tosiaankin helppo ja nopea tapa tutustua uusiin ihmisiin! Itseäni mietityttää tuo Neulamäki alueena enemmän kuin soluasuminen :S Olen kuullut siitä nyt niin paljon huonoa. Tosin silloin en kyseisestä alueesta mitään tiennyt, kun otin asunnon vastaan. No saahan sitä sitten syksyn mittaan katseltua asuntoja muualtakin, jos ei tykkää alueesta. Kesällä ei tosiaankaan huvita tehdä mitään koulujuttuja! Tuntuu, että kaikki kiinnostus niihin katosi jo yo- kirjoitusten aikana ja lopullisesti into laantui pääsykokeisiin valmistautumisen aikana :D
Pitääkö muuten Kuopakselle laittaa uusi hakemus, jos haluaa yksiön? Vai jääkö se vanha hakemus voimaan? Ne jonot yksiöihin ovat kyllä varmasti aika pitkät ja voi olla, ettei vielä tämän vuoden puolella ole mahdollista saada sitä yksiötä. Itse olen aika tyytyväinen, että pääsin Puijonlaaksoon, sillä se vaikuttaa aika rauhalliselta asuinalueelta. Mutta totta, ainahan sitä voi muualle muuttaa, jos ei viihdy. Kirjoituksiin ja pääsykokeisiin lukeminen oli todellakin raskasta hommaa, ja oli kyllä keväällä sellainen olo, että ei enää ikinä opiskelua. :D Mutta eiköhän se opiskelu ala taas syksyllä (kuukauden päästä jo!) sujumaan, kun kaiken lisäksi saa opiskella kiinnostavia juttuja.
- jossu*
määävaaan kirjoitti:
Pitääkö muuten Kuopakselle laittaa uusi hakemus, jos haluaa yksiön? Vai jääkö se vanha hakemus voimaan? Ne jonot yksiöihin ovat kyllä varmasti aika pitkät ja voi olla, ettei vielä tämän vuoden puolella ole mahdollista saada sitä yksiötä. Itse olen aika tyytyväinen, että pääsin Puijonlaaksoon, sillä se vaikuttaa aika rauhalliselta asuinalueelta. Mutta totta, ainahan sitä voi muualle muuttaa, jos ei viihdy. Kirjoituksiin ja pääsykokeisiin lukeminen oli todellakin raskasta hommaa, ja oli kyllä keväällä sellainen olo, että ei enää ikinä opiskelua. :D Mutta eiköhän se opiskelu ala taas syksyllä (kuukauden päästä jo!) sujumaan, kun kaiken lisäksi saa opiskella kiinnostavia juttuja.
Mun käsittääkseni Kuopakselle pitäis laittaa uusi hakemus, jos haluaa yksiön. Jostain oon kuullu, että yksiöihin ois n. vuoden jono, mutta en sitten tiiä. Ite oon muuttamassa yksityiselle yksiöön, mutta aattelin laittaa vielä Kuopakselle yksiö hakemuksen, ne on kuitenkin huomattavasti halvempia.
- jomppuu
jossu* kirjoitti:
Mun käsittääkseni Kuopakselle pitäis laittaa uusi hakemus, jos haluaa yksiön. Jostain oon kuullu, että yksiöihin ois n. vuoden jono, mutta en sitten tiiä. Ite oon muuttamassa yksityiselle yksiöön, mutta aattelin laittaa vielä Kuopakselle yksiö hakemuksen, ne on kuitenkin huomattavasti halvempia.
Uuden hakemuksen voi laittaa, mutta Kuopakselle voi myös soittaa ja uusia vanhan :) Tai niin minä ainakin tein. Jonot yksiöihin ovat tosiaan pitkät. Varmaan ainakin sen vuoden suosituimmillle alueille.
- määävaaan
jomppuu kirjoitti:
Uuden hakemuksen voi laittaa, mutta Kuopakselle voi myös soittaa ja uusia vanhan :) Tai niin minä ainakin tein. Jonot yksiöihin ovat tosiaan pitkät. Varmaan ainakin sen vuoden suosituimmillle alueille.
Okei, kiitos tiedosta. :) Pitää uusia se vanha hakemus ja odotella, jos sieltä yksiö minulle löytyisi. :D
- farmasisti
määävaaan kirjoitti:
Okei, kiitos tiedosta. :) Pitää uusia se vanha hakemus ja odotella, jos sieltä yksiö minulle löytyisi. :D
Missä päin Puijonlaaksoa sulla on se solukämppä määävaaan? Oon itekki muuttamassa Puijonlaaksoon yksiöön.
- aneeee
mikä ennakkotehtävä ? en oo saanu mtn postista ! :O on vähä pihala ja joo farmasian alotan kuopiossa! :)
- jossu*
aneeee kirjoitti:
mikä ennakkotehtävä ? en oo saanu mtn postista ! :O on vähä pihala ja joo farmasian alotan kuopiossa! :)
Sellanen ennakkotehtävä, jossa piti kirjottaa jonkinlainen vapaamuotoinen essee mm. siitä että miksi lähti farmasiaa opiskeleen jne. Tuli joskus heinäkuulla postissa.
- dsfdsfdsfdsfdsf
Ohhoh että tänne oli keskustelua ehtiny kertymään! Oli kerrankin lukemista... ;D Olin tuossa lomamatkalla, pitäähän sitä vielä rentoutua ennen koulun alkua vielä ku pystyy. :D Sain kuin sainkin ennakkotehtävän tehtyä! Mutta ei se mitenkään huolellisesti ole kyllä tehtynä kunhan sepustelin jotain. Pitäs tosiaan alkaa jo asennoitumaan koulujuttuihin! Tosiaan ne yo-kirjoitukset veivät mehut silloin keväällä ja vieläkin vaikuttaa... Mutta 3 viikkoa enää! :) (Ja muuttokuormaa en oo vieläkään saanu vietyä Kuopioon. :/ )
- dsfdsfdsfdsfdsff
...Saattaapa teille sähköpostinne täällä antaneille tulla postia jahka/jos innostun kirjoittelemmaan! :)
- farmasisti
dsfdsfdsfdsfdsff kirjoitti:
...Saattaapa teille sähköpostinne täällä antaneille tulla postia jahka/jos innostun kirjoittelemmaan! :)
Pitäisikö yliopistolta tulla ennen opiskelujen alkua jotkin tietokonetunnukset vai saako ne sitten vasta myöhemmin?
- dsfdsfdsfdsfd
Tänään vihdoinkin tuotiin muuttokuorma Kuopioon! Asetuin asumaan Mäkikadulle. Asunto oli kyllä hieman pettymys, koska se oli ihan p*skassa edellisen asukkaan jäljillä, ja seinät ja lattiat eivät mitenkään hyvän näköset ollu, mutta eiköhän siellä ihan mielellään elele, ku keskustassa pääsee asustelemaan. :) Ens viikolla muuten sitten itse sinne, ja menee varmaan koko viikko ku alakaa siivoamaan sitä, ja parit huonekalut/matot/peilit pitäisi vielä hankkia kämppään. Kävin myös palauttamassa yliopistoon ilmoittautumislomakkeen. Eli nyt olen varmaan sitte yliopistoon kirjoilla ihan oikeaoppisesti? Olen maksanut jo lukukausimaksunkin. :) Harmi että Lyyran toimisto ei ollut auki että oisin saanut jo sen opiskelijakortin, että olisin saanu matkoista alennuksia... :( Mutta voiskohan opiskelutodistusta vilauttaa linja-autossa, antaiskohan ne opiskelija-alennuksen? :D
Ja tänään tuli myös ne yliopiston sähköpostihommat postissa mutta en ole ehtiny niihin lappuihin tutustumaan. - jomppuu
dsfdsfdsfdsfd kirjoitti:
Tänään vihdoinkin tuotiin muuttokuorma Kuopioon! Asetuin asumaan Mäkikadulle. Asunto oli kyllä hieman pettymys, koska se oli ihan p*skassa edellisen asukkaan jäljillä, ja seinät ja lattiat eivät mitenkään hyvän näköset ollu, mutta eiköhän siellä ihan mielellään elele, ku keskustassa pääsee asustelemaan. :) Ens viikolla muuten sitten itse sinne, ja menee varmaan koko viikko ku alakaa siivoamaan sitä, ja parit huonekalut/matot/peilit pitäisi vielä hankkia kämppään. Kävin myös palauttamassa yliopistoon ilmoittautumislomakkeen. Eli nyt olen varmaan sitte yliopistoon kirjoilla ihan oikeaoppisesti? Olen maksanut jo lukukausimaksunkin. :) Harmi että Lyyran toimisto ei ollut auki että oisin saanut jo sen opiskelijakortin, että olisin saanu matkoista alennuksia... :( Mutta voiskohan opiskelutodistusta vilauttaa linja-autossa, antaiskohan ne opiskelija-alennuksen? :D
Ja tänään tuli myös ne yliopiston sähköpostihommat postissa mutta en ole ehtiny niihin lappuihin tutustumaan.Minäkin vein viime lauantaina muuttokuormani Kuopioon :) Sitä ennen olin käyny kämpäs vähän siivoilemas ja kyllä sielläkin aika likasta valitettavasti edellisen asukkaan jäljiltä oli :/ Mutta siivoamallahan ne sotkut lähtee! Tarkoitus olis myös muuttaa ens viikolla joskus torstain perjantain tienoilla, kun työt loppuu. Mun pitäs myös tehdä vielä jotain viime hetken hankintoja :D Hirveästi vaan joutuu kaikkea ostelemaan, kun muutta pois kotoa. Tai ainakin minä oon joutunu, kun en oo aiemmin omillani asustellut. Luulisi, että opiskelija alennuksen saa sitä todistusta vilauttamalla :) Itse en oo sitä vielä hankkinutkaan tai siis hakenu siihen sitä leimaa yliopistolta?. Mutta mulla on onneks sellane lukioaikainen opiskelijakortti millä saa matkoista alennusta vielä elokuun ajan :D Oot kyllä onnekas dsfdsfdsfdsfd ku asustelet keskustassa! :) Itellä on noin 4km matka keskustaan, mutta tuleepahan ainakin kuntoiltua.
- dsfdsfdsddsf
jomppuu kirjoitti:
Minäkin vein viime lauantaina muuttokuormani Kuopioon :) Sitä ennen olin käyny kämpäs vähän siivoilemas ja kyllä sielläkin aika likasta valitettavasti edellisen asukkaan jäljiltä oli :/ Mutta siivoamallahan ne sotkut lähtee! Tarkoitus olis myös muuttaa ens viikolla joskus torstain perjantain tienoilla, kun työt loppuu. Mun pitäs myös tehdä vielä jotain viime hetken hankintoja :D Hirveästi vaan joutuu kaikkea ostelemaan, kun muutta pois kotoa. Tai ainakin minä oon joutunu, kun en oo aiemmin omillani asustellut. Luulisi, että opiskelija alennuksen saa sitä todistusta vilauttamalla :) Itse en oo sitä vielä hankkinutkaan tai siis hakenu siihen sitä leimaa yliopistolta?. Mutta mulla on onneks sellane lukioaikainen opiskelijakortti millä saa matkoista alennusta vielä elokuun ajan :D Oot kyllä onnekas dsfdsfdsfdsfd ku asustelet keskustassa! :) Itellä on noin 4km matka keskustaan, mutta tuleepahan ainakin kuntoiltua.
Minä tulen Kuopioon näillä näkymin keskiviikkona ja sitten on melkein viikko aikaa tehdä siivoukset ja hankinnat mitä tarttee. Minulla oli kaikki huonekalut jo valmiina, koska olen asunut koko lukioajan omassa kämpässä. Paitsi että ruokapöytä ja muuta sellaista pitää hankkia. :) Meillä piti muuttoa varten vuokrata sellainen jätti iso peräkärry ja sen kanssa ajelimme sen 400 km Kuopioon. Aamulla piti jo puoli kuudelta lähtä kotoa ajamaan että ehdittiin sitten illalla takas kotiin, oli aika paljon autossa istumista tuo muuttopäivä! Vähän kierreltiin Kuopiota tuolloin myös ja oikein ihanalta kaupungilta Kuopio vaikutti, vaikka ei niitä huonekaluliikkeitä löydettykkään vaikka paikallisislta opastusta kysyttiinkin. :D Oih minun kämppää vastapäätä on se sankaripuisto, joka näyttää tosi kivalta. Eipä tule kovin helposti sitte ikävä kotiin kun ikkunasta näkyy metsää. :)
- jossu*
jomppuu kirjoitti:
Minäkin vein viime lauantaina muuttokuormani Kuopioon :) Sitä ennen olin käyny kämpäs vähän siivoilemas ja kyllä sielläkin aika likasta valitettavasti edellisen asukkaan jäljiltä oli :/ Mutta siivoamallahan ne sotkut lähtee! Tarkoitus olis myös muuttaa ens viikolla joskus torstain perjantain tienoilla, kun työt loppuu. Mun pitäs myös tehdä vielä jotain viime hetken hankintoja :D Hirveästi vaan joutuu kaikkea ostelemaan, kun muutta pois kotoa. Tai ainakin minä oon joutunu, kun en oo aiemmin omillani asustellut. Luulisi, että opiskelija alennuksen saa sitä todistusta vilauttamalla :) Itse en oo sitä vielä hankkinutkaan tai siis hakenu siihen sitä leimaa yliopistolta?. Mutta mulla on onneks sellane lukioaikainen opiskelijakortti millä saa matkoista alennusta vielä elokuun ajan :D Oot kyllä onnekas dsfdsfdsfdsfd ku asustelet keskustassa! :) Itellä on noin 4km matka keskustaan, mutta tuleepahan ainakin kuntoiltua.
Niin siis mitä sillä opiskelutodistuksella tekee? Eikös sen Lyyra kortin saa heti ens viikolla (tai itellä ainakin siellä lyyra sivuilla luki, että kortti olis jo heti noudettavissa vissiin)!? Itellä on kyllä ennästäänkin lyyra kortti (Jyväskylän yliopiston), joka on voimassa syyskuun loppuun.
- dsfdsfdsfdsf
jossu* kirjoitti:
Niin siis mitä sillä opiskelutodistuksella tekee? Eikös sen Lyyra kortin saa heti ens viikolla (tai itellä ainakin siellä lyyra sivuilla luki, että kortti olis jo heti noudettavissa vissiin)!? Itellä on kyllä ennästäänkin lyyra kortti (Jyväskylän yliopiston), joka on voimassa syyskuun loppuun.
Joo sähkäriin oli tullut ilmoitus tosiaan että se Lyyrakortti olisi jo valmis, mutta minä en saanut sitä noudettua, koska keskiviikkona jolloin kävin siellä niin se toimisto oli suljettuna. Ja käytin niitä opiskelutodistuslappuja siellä "kansliassa" niin ne pisti leimat niihin ja antoivat takaisin. En sitte tiedä tekeekö niillä itse mitään vai mihinköhän tarkoitukseen ne on? Ei ainakaan tuu nyt mitään paikkaa mieleen missä pitäisi todistaa opiskelupaikkansa, ellei esim. joissain opiskelijavuokra-asunnoissa? No mulla pitää nyt matkustella sitte aikuisen hinnoilla junilla/linkkureilla, kun minulla ei vielä sitä Lyyra-korttia ole...
- farmasisti
dsfdsfdsfdsf kirjoitti:
Joo sähkäriin oli tullut ilmoitus tosiaan että se Lyyrakortti olisi jo valmis, mutta minä en saanut sitä noudettua, koska keskiviikkona jolloin kävin siellä niin se toimisto oli suljettuna. Ja käytin niitä opiskelutodistuslappuja siellä "kansliassa" niin ne pisti leimat niihin ja antoivat takaisin. En sitte tiedä tekeekö niillä itse mitään vai mihinköhän tarkoitukseen ne on? Ei ainakaan tuu nyt mitään paikkaa mieleen missä pitäisi todistaa opiskelupaikkansa, ellei esim. joissain opiskelijavuokra-asunnoissa? No mulla pitää nyt matkustella sitte aikuisen hinnoilla junilla/linkkureilla, kun minulla ei vielä sitä Lyyra-korttia ole...
Eikö ne opiskelijatodistuslaput käy "väliaikasena opiskelijakorttina", jos ei oo vielä sitä varsinaista opiskelijakorttia saanu?
Oliko se opintoasioiden toimisto muuten Snellmaniassa? - dsfdsfdsfdsf
farmasisti kirjoitti:
Eikö ne opiskelijatodistuslaput käy "väliaikasena opiskelijakorttina", jos ei oo vielä sitä varsinaista opiskelijakorttia saanu?
Oliko se opintoasioiden toimisto muuten Snellmaniassa?Olisi kyllä hyvä jos ne kävisivät, koska tulee muuten hyvin kalliiksi nuo matkat, ja tosiaan ku Lyyrakorttia en vielä saanut... Joo opinto-asioiden toimisto on Snelmaniassa, melkein "eteisessä" siellä perillä asti. :) Minä olin vähän hukassa siellä ja kiersin melkein kaikki rakennukset, että mistähän se toimisto löytyy, mutta kyllä mä sen lopulta löysin. Sekin toimisto olisi oikeasti ollu keskiviikkona suljettu, mutta siellä justiinsa sattuivat ne toimiston työntekijät olemaan paikalla, kun minä kävin siellä... :)
- farmasisti
dsfdsfdsfdsf kirjoitti:
Olisi kyllä hyvä jos ne kävisivät, koska tulee muuten hyvin kalliiksi nuo matkat, ja tosiaan ku Lyyrakorttia en vielä saanut... Joo opinto-asioiden toimisto on Snelmaniassa, melkein "eteisessä" siellä perillä asti. :) Minä olin vähän hukassa siellä ja kiersin melkein kaikki rakennukset, että mistähän se toimisto löytyy, mutta kyllä mä sen lopulta löysin. Sekin toimisto olisi oikeasti ollu keskiviikkona suljettu, mutta siellä justiinsa sattuivat ne toimiston työntekijät olemaan paikalla, kun minä kävin siellä... :)
Pitää itelläki lähtee joku päivä sitä toimistoo ettimään:)
Onko teille jo tullu vahvistuksia opintotukiasioista? - dsfdsfdsfd
farmasisti kirjoitti:
Onko teille jo tullu vahvistuksia opintotukiasioista?Minulle on tullu se opintotuki-ilmoitus jo monta viikkoa sitten, se taisi olla jo heinäkuun puolessavälissä. Minä olen luullut, että se opintotuki on kokonaisuudessaan se noin 499 euroa kuussa (en tarkalleen muista tuota summaa), mutta siinä lapussa luki että maksetaan ennakkopidätyksen jälkeen 460 euroa. Että onko tuo vain siitä eka tuesta tuo ennakkopidätys vai jokaisesta tuesta? Hmph, ku minä luulin että oisin sen 500 euroa kuussa saanut. :(
- farmasisti
dsfdsfdsfd kirjoitti:
Minulle on tullu se opintotuki-ilmoitus jo monta viikkoa sitten, se taisi olla jo heinäkuun puolessavälissä. Minä olen luullut, että se opintotuki on kokonaisuudessaan se noin 499 euroa kuussa (en tarkalleen muista tuota summaa), mutta siinä lapussa luki että maksetaan ennakkopidätyksen jälkeen 460 euroa. Että onko tuo vain siitä eka tuesta tuo ennakkopidätys vai jokaisesta tuesta? Hmph, ku minä luulin että oisin sen 500 euroa kuussa saanut. :(
Ennakkopidätys menee varmaankin jokaisesta tuesta. Onko kukaan aatellu tekevänsä töitä opintojen ohella?
- jossu*
farmasisti kirjoitti:
Ennakkopidätys menee varmaankin jokaisesta tuesta. Onko kukaan aatellu tekevänsä töitä opintojen ohella?
Ennakonpidätys menee tosiaan joka tuesta, mutta saahan ne ens vuoden veronpalautuksissa takaisin (siis jos saa, mm. töistä riippuen :D).
Ite oon lauantaitöissä n.2-3 krt kuukaudessa yhessä Jyväskylän Apteekissa. Ihan mukavaa, kun pääsee jo näkemään vähän tulevaa ammattia, vaikka ite teenkin vain teknisen apulaisen hommia :) Viikon oon jo ollu harjoottelemassa ja viikko vielä edessä ennen opiskelujen alkua. Kauheen nopeeta kyllä menny aika, kun enää viikko siihenkin :O - jossu*
farmasisti kirjoitti:
Onko teille jo tullu vahvistuksia opintotukiasioista?Itellä tuli opintotuesta vahvistus jo kesä-heinäkuun vaihteessa ja asumislisästä muutama viikko sitten. Ehdin jo pelätä, että niitä joutuu odotteleen tyyliin lokakuulle (niin kuin 3 vuotta sitten aloittaessani opiskelut Jyväskylässä).
- jomppuu
jossu* kirjoitti:
Itellä tuli opintotuesta vahvistus jo kesä-heinäkuun vaihteessa ja asumislisästä muutama viikko sitten. Ehdin jo pelätä, että niitä joutuu odotteleen tyyliin lokakuulle (niin kuin 3 vuotta sitten aloittaessani opiskelut Jyväskylässä).
Pitäisikö siitä lyyra kortista tulla sähköpostiin joku vahvistus? :O Ite oon laittanu korttitilauksen joskus kesäkuun lopulla eikä oo mitää kuulunu :S Mulle tuli myös opintotuki vahvistus jo aikoja sitten :) Tuota eikös teidän jotka asutte yksityisellä vuokralla ole mahdollista saada sitä yleistä asumislisää/ tukea, joka on kai parempi kuin opintotuen asumislisä? En oo kyllä varma on olettamukseni oikea :S
- jomppuu
jomppuu kirjoitti:
Pitäisikö siitä lyyra kortista tulla sähköpostiin joku vahvistus? :O Ite oon laittanu korttitilauksen joskus kesäkuun lopulla eikä oo mitää kuulunu :S Mulle tuli myös opintotuki vahvistus jo aikoja sitten :) Tuota eikös teidän jotka asutte yksityisellä vuokralla ole mahdollista saada sitä yleistä asumislisää/ tukea, joka on kai parempi kuin opintotuen asumislisä? En oo kyllä varma on olettamukseni oikea :S
Niin juu ja minä olen myös ajatellut mennä töihin opiskelujen ohella :) Aloitan Lidlissä kassana heti syyskuun alusta.
- jossu*
jomppuu kirjoitti:
Mulle tuli ainakin sähköpostiin viesti, että "kortti on painettu" jne. Ite laitoin korttitilauksen joskus heinäkuun alussa.
Ei mun tietääkseni yleistä asumistukea voi opiskelijat saada. - farmasisti
jossu* kirjoitti:
Mulle tuli ainakin sähköpostiin viesti, että "kortti on painettu" jne. Ite laitoin korttitilauksen joskus heinäkuun alussa.
Ei mun tietääkseni yleistä asumistukea voi opiskelijat saada.Eikö se opiskelijakortti toimikin myös kirjastokorttina yliopistolla? Onkohan sieltä mahdollisuutta lainata jotenkin muuten ennen kuin kortti on valmistunut?
- jossu*
farmasisti kirjoitti:
Eikö se opiskelijakortti toimikin myös kirjastokorttina yliopistolla? Onkohan sieltä mahdollisuutta lainata jotenkin muuten ennen kuin kortti on valmistunut?
Ainakin Jyväskylässä Lyyra kortti toimi myös kirjastokorttina yliopistolla, joten kyllä varmaan Kuopiossakin.
- krista_
Terppa, proviisoriopiskelija täältä Turusta : ) Muuttoruljanssit on suurimmaksi osaksi ohi, muutetaan poikaystävän (aloittaa kauppatieteet) kanssa 4 km päähän yliopistosta.
Hieman hirvittää tuo lukujärjestys, luentoja järjestetään joka päivä n. klo 8-18 enkä osaa arvioida, millä kaikilla kannattaisi käydä. Harjoitustöitäkin kauheasti jo syksyllä.- farmasisti
Lukujärjestys näyttää kyllä melkoiseltsa. Osaisko joku kertoilla millasta se yliopisto-opiskelu oikeen on? Onko se kamalan raskasta?
- farmasisti
farmasisti kirjoitti:
Lukujärjestys näyttää kyllä melkoiseltsa. Osaisko joku kertoilla millasta se yliopisto-opiskelu oikeen on? Onko se kamalan raskasta?
Niin ja tietääkö kukaan käykö siihen matikan tasokokeeseen mikä tahansa laskin?
- jomppuu
farmasisti kirjoitti:
Niin ja tietääkö kukaan käykö siihen matikan tasokokeeseen mikä tahansa laskin?
Itse mietin tuota laskin hommaa myös ¨:S Pitääköhän olla samanlainen "yksinkertainen" laskin kuin pääsykokeissa vai saakohan käyttää graafista laskinta? :) Niin ja ne lukujärjestykset näyttää tosissaan ihan hirveiltä. Mietin tässä, että lopetanko iltatyöni heti alkuun, jos on esim. kuuteen illalla aina koulua :S Mutta en tiedä tulevatko lukkarit vähän tyhjemmiksi, kun selviää ne ryhmä jaot yms. Kun niihin palkkeihinhan on merkitty monesti peräkkäin, esim että R1 12- 13 ja R2 13-14... :S
- farmasisti
jomppuu kirjoitti:
Itse mietin tuota laskin hommaa myös ¨:S Pitääköhän olla samanlainen "yksinkertainen" laskin kuin pääsykokeissa vai saakohan käyttää graafista laskinta? :) Niin ja ne lukujärjestykset näyttää tosissaan ihan hirveiltä. Mietin tässä, että lopetanko iltatyöni heti alkuun, jos on esim. kuuteen illalla aina koulua :S Mutta en tiedä tulevatko lukkarit vähän tyhjemmiksi, kun selviää ne ryhmä jaot yms. Kun niihin palkkeihinhan on merkitty monesti peräkkäin, esim että R1 12- 13 ja R2 13-14... :S
Jospa siihen kävis graafinenki laskin, ku ei kehtais ostaa uutta laskinta sen takia..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysynkin sinulta nyt...
Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä596349Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet1304502Nainen, vaikka kaikki on
ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.182896HH En uskalla enää ottaa sinuun yhteyttä
Enkä tiedä miltä sinusta tuntuu nyt. Itsellä tosi tyhjä olo, harmittaa kun kaikki levällään. Toivottavasti sulla kaikki92261Onko Marilyn Monroe mielestäsi maailman kaunein nainen kautta aikojen?
Marilyn Monroe sai sekaisin naisten ja miesten päät kurvikkailla muodoillaan ja keimailevalla asenteellaan. Monroe onkin1522014Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m391975- 1061923
Voi luoja miten haluaisin
jutella kanssasi nyt. Harmittaa, että pidin estossa, mutta silloin olisin ollut riekaleina pienistäkin syytöksistä tai301720- 921601
- 1171477