Mitkä hyötykasvit pitävät hevosen paskasta?
Minulla on kasa hevosen paskaa enkä tiedä mitä tehdä sillä. Kuulemma perunat ja mansikat eivät oikein piittaa hevosen lannasta.
Niiden lannoittaminen on kuulemma tarpeetonta ja perunalle saattaa liialla lannoituksella kaydä huonosti. Kasvattaa hirmuiset lehdet mutta ei mukuloita.
Mitä hyötykasveja voi lannoittaa hevosenpaskalla?
2
2226
Vastaukset
- aina liikaa
Laita lantaa järkevästi. Toiset maat ovat "lannan tuntevia", niille varovasti. Minulla on hiekkamaa ja siihen saa laitta muutaman sentin kerrokset, eikä tunnu vielä missään.
- toki
MIllekään ei pidä laittaa raakaa paskaa vaan se paska pitää kompostoida tietysti!!! Ja sitten kompostia voi sekoittaa mihin vain, se on hyvää lannoitetta. Hevosenpaska ei ole järin väkevää sianpaskaan verrattuna eli ei se helposti ylilannoita... Mutta tosiaan: kaikki kompostiin. Muuten tulee vain nitriittiä kasviksiin mitä sillä lannoittaa.
Jaa jos perunoita ei saisi lannoittaa niin millä ne sitten kasvaa? Kyllä varmasti tarvitsevat jotain. Mansikka ei kyllä tarvitse paljon, vain istutusvaiheessa muovin alle kompostia tms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275