Kutsukortin laatiminen

Kaipaa apua

Osaisiko joku neuvoa mistä löytyisi asiallisia kutsukortti malleja tai ohjeistuksia/standardia kutsukortin laatimiseen.

Mieltäni askarruttaa esimerkiksi minne merkataan ajankohta, vp, avec ja niin edelleen.

Kiitos avuliaille!

5

12729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juhlija36246

      Pitääkö kaikki olla aina sen tylsän kaavan mukaan?
      Etkä voi ajatella mitään omaperäistä, persoonallista?
      Vaikka ne miten siihen korttiin asettelet, niin sinua ei tullu huonoista tavoista arvostelemaan.
      Ne on sinun kemusi, sinä päätät mikä on sinulle mieleen jne.

      Ennemmin se persoonallisuus muistetaan, kuin jotkut "armeijan" kemut, jossa jokainen on samoissa asuissa, tekee kaiken samalla tavalla jne.

      Itsellä oli aikusiän häät 10 v sitten ja mikään ei mennyt kaavan mukaan. Ei kirkkovihkimistä ( kirkosta eronneita molemmat ) persoonalliset kutsut, hauskat häät tunnetun orkesterin säestämänä. Ei kaasoja ei bestmanneja, ( ihan kuin nuo olisi joku pakko tänä päivänä ) Niistä kemuista jutellaan postitiivisesti vieläkin kaikkien kesken.

    • Kopioin nyt tähän vain tämmöistä tekstiä, etsi itse lisää netistä:

      Amoriini.comin sivuilta löytyy hyviä kutsutekstejä niin suomeksi kuin muillekin kielillle. Klikkaa pääsivulta "Hääopas" linkkiä ja pääset eteenpäin.

      Kutsun loppuun laittaan yleensä V.P. tai R.S.V.P merkinnät. V.P. tarkoittaa Vastausta Pyydetään ja R.S.V.P. (Réponse S´il Vous Plait) on ranskaa ja tarkoittaa samaa asiaa. Kuitenkin olen huomannut että vieraat eivät tahdo vastata näihin pyyntöihin. Ollessani itse kaasona viime syksynä meillä oli kahta viikkoa ennen hääpäivää tilanne se, että noin 1/3 vieraista oli ilmoittautunut tulostaan. Kun soitin lopuille vieraista he vastasivat: "Tottakai me tulemme, emme tienneet että meidän täytyy ilmoittautua!" En tiedä mistä se johtui mutta ystävälläni luki kutsussa R.S.V.P. Sen vuoksi ajattelinkin suositella, että kirjoitatte kutsun loppuun: "Vastausta pyydetään 12. heinäkuuta mennessä" tai "Ilmoitathan tulostasi/mahdollisesta esteestäsi".

      • käyttää lyhenteitä

        ei kaikki tiedä mitä niillä tarkoitetaan, varsinkaan mitään Ranskankielisiä, ellei järjestä juhliaan ranskassa. Muutenkin naurettavaa jos nähdään vaivaa kutsukortteihin ja sitten laitetaan joku asia lyhenteellä, ikäänkuin ei jaksaisi kirjoittaa asiaa loppuun. Lyhenteet oli ok silloin kun kutsut lähetettiin sähkeinä ja joka kirjain maksoi lisää.


      • hupshups

        Vastausta pyydetään tarkoittaa samaa, että pyydetään ilmoittamaan mikäli ei pääse.


      • Tarkkanakuinporkkana
        hupshups kirjoitti:

        Vastausta pyydetään tarkoittaa samaa, että pyydetään ilmoittamaan mikäli ei pääse.

        Hupshups, tarkkana itse! Eipäs sekoiteta ihmisten päitä väärillä ohjeilla.

        VP, eli vastausta pyydetään, samoin kuin vastaava lyhenne (ranskaksi, kansainvälisesti käytetty) RSVP vaatii aina vastauksen. Eli pääsi tai ei, joka tapauksessa vastataan.

        Sen sijaan jos halutaan, että vastataan vain kun ei päästä, on sanonta silloin "Esteen sattuessa". Englanniksi "Regrets only".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1145
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      54
      850
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe