henkkarit vai passi?

ollaan suunniteltu matkaa bulgariaan ja olen saanut melko ristiriitaista tietoa siitä että hyväksytäänkö siellä poliisilaitoksella myönnetty henkilökortti.hlökortin olen hommannut 2007 joulukuussa ja on ihan virallinen. uskallanko lähteä sillä reissuun vai hommaanko varuilta passin? vai onko siellä edelleen että virkailijasta kiinni kysyykö passia vai riittääkö henkilökortti?
4518
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Lukuisista puutteistaankin huolimatta Bulgaria on EU:n jäsenvaltio, johon toisen jäsenvaltion kansalainen voi huoletta matkustaa uusi, ns. EU-henkilötodistus matkustusasiakirjanaan.

Viimeisin omakohtainen kokemus aiheesta on tältä aamulta n. klo 5.30, jolloin Sofian lentokentällä henkilökorttini tarkistettiin Bulgarian rajavartioston passintarkastuksessa. Ei mitään ongelmaa, kuten ei myöskään niinä noin 20 kertana, jotka olen tänä vuonna Bulgariassa käynyt. Passiakin pidän mukanani, mutta vain ja ainoastaan sen vuoksi, että tarvitsen sitä notaarilla, pankeissa jne., sillä se on rekisteröity yrityksemme perustamisasiakirjoihin. Turistilla ei liene vastaavaa tarvetta, joten matkusta huoletta henkilökortillasi. :)

Äänestä

4 kertaa käyny Bulgariassa, turistikohteissa vain mutta siellä tuli semmonen olo että passi kannattaa olla mukana, katto jopa passia vähän oudosti ja pitkään, vaikka oli ihan voimassa oleva. Tänä vuonna ei tietenkää ole tullut käytyä, eli ei hajua millanen meininki ja varmasti esim. Sofiassa kelpaa muukin kuin passi. :) Henkilökortinhan pitäisi käydä, koska kyseessä EU-maa mutta itse ei vaan oikein luota.. Vissiin vähä maku-kysymys minkä kanssa lähtee liikenteeseen :) Toivottavasti päädyt oikeaan ratkaisuun!

Äänestä
  • olen kulkenut henkkarilla ilman mitään ongelnia, toivotetaan vain hyvää lomaa!!!

Äänestä

Henkilökortilla on tanne tultu ja ei ollut mitaan ongelmia.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

????? kirjoitti:

ollaan suunniteltu matkaa bulgariaan ja olen saanut melko ristiriitaista tietoa siitä että hyväksytäänkö siellä poliisilaitoksella myönnetty henkilökortti.hlökortin olen hommannut 2007 joulukuussa ja on ihan virallinen. uskallanko lähteä sillä reissuun vai hommaanko varuilta passin? vai onko siellä edelleen että virkailijasta kiinni kysyykö passia vai riittääkö henkilökortti?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu