ollaan suunniteltu matkaa bulgariaan ja olen saanut melko ristiriitaista tietoa siitä että hyväksytäänkö siellä poliisilaitoksella myönnetty henkilökortti.hlökortin olen hommannut 2007 joulukuussa ja on ihan virallinen. uskallanko lähteä sillä reissuun vai hommaanko varuilta passin? vai onko siellä edelleen että virkailijasta kiinni kysyykö passia vai riittääkö henkilökortti?
henkkarit vai passi?
4
454
Vastaukset
- Expat
Lukuisista puutteistaankin huolimatta Bulgaria on EU:n jäsenvaltio, johon toisen jäsenvaltion kansalainen voi huoletta matkustaa uusi, ns. EU-henkilötodistus matkustusasiakirjanaan.
Viimeisin omakohtainen kokemus aiheesta on tältä aamulta n. klo 5.30, jolloin Sofian lentokentällä henkilökorttini tarkistettiin Bulgarian rajavartioston passintarkastuksessa. Ei mitään ongelmaa, kuten ei myöskään niinä noin 20 kertana, jotka olen tänä vuonna Bulgariassa käynyt. Passiakin pidän mukanani, mutta vain ja ainoastaan sen vuoksi, että tarvitsen sitä notaarilla, pankeissa jne., sillä se on rekisteröity yrityksemme perustamisasiakirjoihin. Turistilla ei liene vastaavaa tarvetta, joten matkusta huoletta henkilökortillasi. :) - ..
4 kertaa käyny Bulgariassa, turistikohteissa vain mutta siellä tuli semmonen olo että passi kannattaa olla mukana, katto jopa passia vähän oudosti ja pitkään, vaikka oli ihan voimassa oleva. Tänä vuonna ei tietenkää ole tullut käytyä, eli ei hajua millanen meininki ja varmasti esim. Sofiassa kelpaa muukin kuin passi. :) Henkilökortinhan pitäisi käydä, koska kyseessä EU-maa mutta itse ei vaan oikein luota.. Vissiin vähä maku-kysymys minkä kanssa lähtee liikenteeseen :) Toivottavasti päädyt oikeaan ratkaisuun!
- takuulla
olen kulkenut henkkarilla ilman mitään ongelnia, toivotetaan vain hyvää lomaa!!!
- henkilokortti
Henkilökortilla on tanne tultu ja ei ollut mitaan ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882