ollaan suunniteltu matkaa bulgariaan ja olen saanut melko ristiriitaista tietoa siitä että hyväksytäänkö siellä poliisilaitoksella myönnetty henkilökortti.hlökortin olen hommannut 2007 joulukuussa ja on ihan virallinen. uskallanko lähteä sillä reissuun vai hommaanko varuilta passin? vai onko siellä edelleen että virkailijasta kiinni kysyykö passia vai riittääkö henkilökortti?
henkkarit vai passi?
4
478
Vastaukset
- Expat
Lukuisista puutteistaankin huolimatta Bulgaria on EU:n jäsenvaltio, johon toisen jäsenvaltion kansalainen voi huoletta matkustaa uusi, ns. EU-henkilötodistus matkustusasiakirjanaan.
Viimeisin omakohtainen kokemus aiheesta on tältä aamulta n. klo 5.30, jolloin Sofian lentokentällä henkilökorttini tarkistettiin Bulgarian rajavartioston passintarkastuksessa. Ei mitään ongelmaa, kuten ei myöskään niinä noin 20 kertana, jotka olen tänä vuonna Bulgariassa käynyt. Passiakin pidän mukanani, mutta vain ja ainoastaan sen vuoksi, että tarvitsen sitä notaarilla, pankeissa jne., sillä se on rekisteröity yrityksemme perustamisasiakirjoihin. Turistilla ei liene vastaavaa tarvetta, joten matkusta huoletta henkilökortillasi. :) - ..
4 kertaa käyny Bulgariassa, turistikohteissa vain mutta siellä tuli semmonen olo että passi kannattaa olla mukana, katto jopa passia vähän oudosti ja pitkään, vaikka oli ihan voimassa oleva. Tänä vuonna ei tietenkää ole tullut käytyä, eli ei hajua millanen meininki ja varmasti esim. Sofiassa kelpaa muukin kuin passi. :) Henkilökortinhan pitäisi käydä, koska kyseessä EU-maa mutta itse ei vaan oikein luota.. Vissiin vähä maku-kysymys minkä kanssa lähtee liikenteeseen :) Toivottavasti päädyt oikeaan ratkaisuun!
- takuulla
olen kulkenut henkkarilla ilman mitään ongelnia, toivotetaan vain hyvää lomaa!!!
- henkilokortti
Henkilökortilla on tanne tultu ja ei ollut mitaan ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?843432- 252023
- 1941931
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w3421319Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell851299Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale891137Varoitus kyläläisille Suomussalmella
Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo12935- 82933
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.23855Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha61790