henkkarit vai passi?

?????

ollaan suunniteltu matkaa bulgariaan ja olen saanut melko ristiriitaista tietoa siitä että hyväksytäänkö siellä poliisilaitoksella myönnetty henkilökortti.hlökortin olen hommannut 2007 joulukuussa ja on ihan virallinen. uskallanko lähteä sillä reissuun vai hommaanko varuilta passin? vai onko siellä edelleen että virkailijasta kiinni kysyykö passia vai riittääkö henkilökortti?

4

500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Expat

Lukuisista puutteistaankin huolimatta Bulgaria on EU:n jäsenvaltio, johon toisen jäsenvaltion kansalainen voi huoletta matkustaa uusi, ns. EU-henkilötodistus matkustusasiakirjanaan.

Viimeisin omakohtainen kokemus aiheesta on tältä aamulta n. klo 5.30, jolloin Sofian lentokentällä henkilökorttini tarkistettiin Bulgarian rajavartioston passintarkastuksessa. Ei mitään ongelmaa, kuten ei myöskään niinä noin 20 kertana, jotka olen tänä vuonna Bulgariassa käynyt. Passiakin pidän mukanani, mutta vain ja ainoastaan sen vuoksi, että tarvitsen sitä notaarilla, pankeissa jne., sillä se on rekisteröity yrityksemme perustamisasiakirjoihin. Turistilla ei liene vastaavaa tarvetta, joten matkusta huoletta henkilökortillasi. :)

• ..

4 kertaa käyny Bulgariassa, turistikohteissa vain mutta siellä tuli semmonen olo että passi kannattaa olla mukana, katto jopa passia vähän oudosti ja pitkään, vaikka oli ihan voimassa oleva. Tänä vuonna ei tietenkää ole tullut käytyä, eli ei hajua millanen meininki ja varmasti esim. Sofiassa kelpaa muukin kuin passi. :) Henkilökortinhan pitäisi käydä, koska kyseessä EU-maa mutta itse ei vaan oikein luota.. Vissiin vähä maku-kysymys minkä kanssa lähtee liikenteeseen :) Toivottavasti päädyt oikeaan ratkaisuun!

• takuulla

olen kulkenut henkkarilla ilman mitään ongelnia, toivotetaan vain hyvää lomaa!!!

• henkilokortti

Henkilökortilla on tanne tultu ja ei ollut mitaan ongelmia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      73
      883
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      738
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      36
      613
    4. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      47
      613
    5. 39
      608
    6. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      30
      601
    7. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      40
      595
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      557
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      550
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      36