Wc-pönttön pohjalle ja sinne syvemmälle seinämiin on ruvennut kertymään jotain sienimäistä törkyä. Se lähtee harjaamalla pois, mutta sitä tulee aina lisää. Lisäksi pöntön pohjaan tulee jotain harmahtavaa likaa joka myös harjaamalla lähtee, mutta ennen pitkää tulee takaisin. Mitä tämä lika on ja mistä sitä tulee? Viemärit vetävät hyvin, eikä sieltä kuulu mitään pulinoita.
Wc-pöntön säiliö on puhdistettu niin puhtaaksi, kuin vain kotikonstein saa.
No kuitenkin. Ilmeisesti wc-pöntön pesuun on olemassa jotain tehokkaampiakin aineita kuin "wc-ankkoja", kuten jotain happoja. Olisiko kellään näistä käyttökokemuksia ja miten ne soveltuvat wc:n puhdistukseen?
wc-pöntön puhdistusaineet
4
3541
Vastaukset
- Tekno-seesam saniteetti
Tekno-seesam Saniteetti.Perustuu fosforihappoon ja irroittaa tehokkaasti raudan ja ruosteen.
.Minä sain mustan ruskean wc-pöntön vitivalkoiseksi Tekno-Seesamilla.
"tapetoin" wc-paperilla pytyn sisäpinnat ja sumutinpullosta suihkutin Tekno-seesam Saniteettia niin että märkä paperi liimautui ruosteiseen posliiniin.Tunnin välein kastelin paperia.Ja muutaman tunnin päästä oli enin pois.Sitten vaan suihkutin sitä loppuihin jälkiin.Täytyy muistaa että wc oli jo tummanruskea ruosteesta.Tätä tuotetta saa rautakaupoista.HUOM ! Tekno-Seesamilla on monia eri tuotteita viemärinavaajista ym.Pullo on aika samanvärinen muiden tuotteiden kanssa..Tarkista että pullossa ( 0,5 l) lukee saniteetti.Itse ostin kerran vahingossa viemarinavaajaa.Maksaa n.9 euroa pullo.
www.vesitekno.fi
Toinen aine ( ei yhtä tehokas) on oksaalihappoon perustuva Sartek eh-1, valmistajana Kiilto oy.Saa myös hyvinvarustetuista rautakaupoista 1 litran pulloissa.Maksaa n.10 pullo.
www.kiilto.fi- Astiatkin puhtaaksi
Vielä lisäys edelliseen.Meillä porakaivon rautapitoinen vesi ruskisti kaiken.Pyykkikoneen,tiskikoneen,astiat,wc-pytyn,altaat jne.
Tekno-seesam saniteettia voi käyttää myös elintarvike astioihinkin.Meillä lähti beessin väriset lautaset alkuperäiseen vitivalkoiseen väriin.Jopa muoviset
mehukannut, kanamunakupit tuli valkoiseksi.Kaakekilit saa puhtaaksi mutta ,
Varoitus; Varo saumalaastia.Alkaa kuohuamaan ja syö sitä.Kostuta kangas ja pyyhi sillä.
Kalkkisaostumat kattiloista lähtee kuohuen pois.Tosi tehokas tähänkin.
Pullossa on varoitushaposta mutta itse en käyttänyt edes kumihanskoja eli ei ole liian vahvaa.Silmäsuojuksia kannattaa käyttää jos sumuttaa ja tulee roiskeita.
Tämä on todella hyvä keksintö siivoukseen.Suosittelen.
- kkkkkkkkkkkk.
"Lisäksi pöntön pohjaan tulee jotain harmahtavaa likaa joka myös harjaamalla lähtee, mutta ennen pitkää tulee takaisin"
- säännöllinen siivous auttaa - viikottain pönttö puhtaaksi- kroite on hyvä
(Pirkka geelimäisenä best)- mitä suositellaan?
Kyllä sitä viikoittain joutuu harjaamaan ja huuhtelemaan. Se vaan pistää mietityttämään, että mistä se sen mönjän sinne kehittää, viemäristäkö sitä nousee? Hajunkin vielä tuo tullessaan ja värjää sen hajulukon veden kusen väriseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201757
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy461094Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43964Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760