Mikä on mahdollisimman hajuton ja kauan kestävä kissanhiekka? Nyt meillä on käytössä joku Venäjältä tuotu halpamerkki, ja vaikka laatikon tyhjentää 2 kertaa päivässä niin kämppä haisee... Best Friendillä näkyy olevan jotain piimaahiekkaa, jonka luvataan kestävän todella pitkään ja sitovan hajut tehokkaasti, onkohan kellään kokemusta siitä?
Hajuton ja kestävä kissanhiekka?
16
5944
Vastaukset
- Nege
Me käytetään puusta puristettua pellettiä nimeltä; Pellex se kestää noin viikon ennenkuin tarvii vaihtaa eikä haise. Ja meidän katti on sisäkissa.
- cassius
siis cassius kissanhiekka on minun mielestä hyvää.
- Antero
Itse en ole kokeillut, mutta puhuvat tämän "hiekan" olevan hajutonta. Katso muutama vanha keskustelu viime kesältä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=102&conference=627&posting=22000000000725767
Käyttäjien kokemuksia - Tabby
Meillä käytetään eläinkaupoissa myytävää LindoCatia. Laatikko on iso, kissoja on kaksi ja ovat sisäkissoja. Hiekka ei ainakaan tähän mennessä ole haissut (ollut nyt päälle kuukauden laatikossa niin, että ollaan vain lisätty uutta ja tietysti poistettu muutaman kerran päivässä paakut ja kakat). Yleensä ostamme 20 kg:n säkin, joka meidän kissojemme kulutuksella kestää yli kuukauden. Laatikko siis on todella suuri, ja kerralla siihen menee noin 10 kg hiekkaa.
LindoCatissa on sekin hyvä puoli, ettei ole hajustettua eikä kulkeudu pitkäkarvaisenkaan tassuissa ympäri asuntoa.
Jokainen tietysti puolustaa käyttämäänsä merkkiä, minä puolustan EverCleania ja LindoCatia, näistä LindoCat on halvempi vaihtoehto. Markettien hiekkoja en ole enää pitkään aikaan ostanut, koska pölyävät niin hirveästi että kissat alkavat yskiä (saattavat aiheuttaa jopa astmaa kissalle). Puupohjaiset eivät meillä tule kysymykseen, Laku ei niistä pidä ollenkaan ja pidättelee mieluummin kuin käy laatikolla =(. Muuten puupohjainen on varmaan oikein hyvä ja kätevä vaihtoehto.- Elina S.
Ne pitävät hajua muistaakseni ihan mukavasti, mutta haittavaikutuksena ja ärsyttävänä sellaisena on ne helmet, jotka kissnatassuista kulkeutuvat ympäri koko asunnon :( Pitää koko ajan olla siivoamassa..
- vegata
Elina S. kirjoitti:
Ne pitävät hajua muistaakseni ihan mukavasti, mutta haittavaikutuksena ja ärsyttävänä sellaisena on ne helmet, jotka kissnatassuista kulkeutuvat ympäri koko asunnon :( Pitää koko ajan olla siivoamassa..
meillä on jotain merkkiä, mitä en kyllä muista (tulen kertomaan myöhemmin, en jaksa käydä ulkovarastossa katsomassa) mutta olemme ostaneet sitä joskus tosi kauan sitten tosi paljon kerralla eräältä kasvattajalta. muistaakseni sen mies tuotti sitä. kyseistä hiekkaa on käytetty lähinnä kaikissa "rakennus, ja huoltotöissä" mutta sitä on muokattu kissan hiekaksi. sitä ei tarvitse vaihtaa ollenkaan, olen sen vaihtanut noin kerran vuodessa. se ei haisekkaan ollenkaan. en tosin tiedä, mistä sitä enää saisi...
- raggari
meillä käytetään juuri tuota best friendiä, yllätyin todella sen kestävyydestä!! hiekkalaatikko puhdistetaan luonnollisesti päivittäin ja nyt laitoin juuri joulun aikoihin ostetusta boxista viimeset muruset (maksaa 5-7 e/ltk ja kestää n.2kk.) hajuton on myös. ainoa huono puoli on hiekan hienojakoisuus, kulkeutuvat tassuissa vähän muuallekkin, mutta tämäkään ei nyt ole mikään mahdoton ongelma.
- santtu
meillä on samanlaisia kokemuksia best friendin hiekasta. tosi hyvää ja pussi riittä 1-2 kuukaudeksi. ei ole mitään valittamista.
- Mummo
ei ole olemassakaan. Parhaiten hajut saa pysymään poissa ahkeralla kikkaroidenpoistolla ja pissanhajun leikkauttamalla kissa.
Itselläni hyviä kokemuksia puupohjaisesta hiekasta. - vegata
kattis on tämän meidän ihme aineen nimi. ;)
- Nina
Pirkka kissanhiekka (K-kaupan siis) on meillä käytössä, ja on aivan kuin Everclean jota ennen käytettiin, mutta tietenkin hinnaltaan todella paljon edusllisempaa. Paakkuuntuu hyvin, ja pussillinen kestää aika kauan.
- Tabby
Nina kirjoitti:
Pirkka kissanhiekka (K-kaupan siis) on meillä käytössä, ja on aivan kuin Everclean jota ennen käytettiin, mutta tietenkin hinnaltaan todella paljon edusllisempaa. Paakkuuntuu hyvin, ja pussillinen kestää aika kauan.
Mistä löytää Pirkka-hiekkaa, joka on EverCleaniä? Ihmetyttää suuresti. Meillä oli kerran Pirkkaa ja toisen kerran Pirkka kevyttä, mutta ei enää ikinä tule. Niin karmeaa sementtiä, ei tule kunnon paakkuja, haju on kauhea parin päivän jälkeen, pölyää luvattoman paljon ja vielä kaiken lisäksi kulkeutuu tassuissa ihan joka paikkaan. Jopa LIDLin kissanhiekka oli parempaa kuin Pirkka.
Tämä jälleen vain kahden yksittäisen ihmisen (minun ja avokin) mielipide, muilla olkoot omansa. Meillä eivät kyllä kissatkaan pitäneet Pirkasta. - cätsä
Tabby kirjoitti:
Mistä löytää Pirkka-hiekkaa, joka on EverCleaniä? Ihmetyttää suuresti. Meillä oli kerran Pirkkaa ja toisen kerran Pirkka kevyttä, mutta ei enää ikinä tule. Niin karmeaa sementtiä, ei tule kunnon paakkuja, haju on kauhea parin päivän jälkeen, pölyää luvattoman paljon ja vielä kaiken lisäksi kulkeutuu tassuissa ihan joka paikkaan. Jopa LIDLin kissanhiekka oli parempaa kuin Pirkka.
Tämä jälleen vain kahden yksittäisen ihmisen (minun ja avokin) mielipide, muilla olkoot omansa. Meillä eivät kyllä kissatkaan pitäneet Pirkasta.Oli ensimäinen ja viimeinen kerta kun meillä oli Pirkka kevythiekkaa.Heti toisena päivänä laatikko oli täynnä harmaata velliä ja haju oli kerrassaan kuvottava.Hiekasta tuli vielä joku ihme haju kissanpissan kanssa yhdistettynä.Roskiin meni loppu säkki.
- nekku
itselläni on käytössä lämmitykseen tarkoitettuja puu pellettejä, olen ainakin kokenut ne oikein hyviksi ja edulliseksi.
- cätsä
Vuosien kokemuksella (ja monen kissan) olen tullut siihen tulokseen että parhaiten hajuttomana pitää kollikissankin pisut Pellex puupelletit. Ovat käteviä käyttää eikä paina paljoa kaupasta tuodessa.Ovat myös riittoisia. Ainoa ongelma joidenkin kissojen kohdalla voi olla totuttelu uudenlaiseen "hiekkaan".
- Elina
Meillä on käytössä tuo best friendin fresh&easy. Todella hyvä hiekka!! Yhtään ei kissanpissa haise, eikä hiekka kulkeudu niin paljoa tassuissa kuin muut kokeilemani hiekat (catsan, cassius, valkoinen kissanhiekka ym ym) Todellakin riittoisaa, kaksi pussia kestää kuukauden kahdella kissalla. Niin, eikä hiekka juuri pölise ja siivoaminen on tosi helppoa, poistat vain kakat ja samalla sekoitat hiekkaa! Me tykätään koko porukka =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857525- 975434
- 2624683
- 484592
- 643312
- 502738
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222388- 532384
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214