Kajakki virosta

Aloittelija myös

Onko kokemuksia Seabird kajakin ostosta virosta . Toimitus haluttuun osoitteeseen kun maksu suoritettu. Onko homma toiminut kuten luvattu.

27

11776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Virosta

      Mistä virosta löytyy ilmatäytteisen kajakin myynti paikkoja? onko netti sivuja ja missä hinnoissa ne liikku?

    • putte1991

      Tilasin kaksi Seabird Expedition kajakkia virosta .Homma toimi niin kuin pitikin. Kajakit korkealaatuisia laadultaan ja ominaisuuksiltaan.Toivat itse autollaan katajanokan terminaaliin jossa kajakit maksettiin.Rahti oli 60 kahdesta.

      • Aloittelija myös

        Päätin ottaa riskin ja tilasin pitkän pohdinnan jälkeen pari seabird -kajakkia ( http://www.seabirddesigns.eu/ ) Virosta suoraan mökille (fishing and touring sekä sit on topin) Taivassaloon. Maksoin koko summan etukäteen pankkisiirrolla ja kajakit saapuivat Itellan tuomina suoraan mökkirantaan, kuten oli luvattu.

        Palvelu oli hyvää ja asiallista, keskustelu käytiin sähköpostin välityksellä suomeksi.

        Ensivuonna tilaan todennäköisesti "oikean" kajakin


      • Nuoriso vesille
        Aloittelija myös kirjoitti:

        Päätin ottaa riskin ja tilasin pitkän pohdinnan jälkeen pari seabird -kajakkia ( http://www.seabirddesigns.eu/ ) Virosta suoraan mökille (fishing and touring sekä sit on topin) Taivassaloon. Maksoin koko summan etukäteen pankkisiirrolla ja kajakit saapuivat Itellan tuomina suoraan mökkirantaan, kuten oli luvattu.

        Palvelu oli hyvää ja asiallista, keskustelu käytiin sähköpostin välityksellä suomeksi.

        Ensivuonna tilaan todennäköisesti "oikean" kajakin

        Onkohan kenelläkään käytännön kokemuksia SeaBirdin River/Playing/Junior -mallista sekä Expedition -kajakista? Millainen on laatu, toimivuus, kestävyys?


    • Mäkin

      En kommentoi nyt tätä kyseistä kajakkimallia, vaan asiaa yleensä. Pääsääntöisesti Viron kautta tuleva kalusto on tehty yhtä luokkaa "alemmista" materiaaleista kuin suomalaisten alan liikkeiden myymä keskivertokalusto. Eli ne sopivat hyvin mökkimelontaan ja päiväretkeilyyn varsinkin pienikokoiselle henkilölle, mutta pidemmillä retkillä luultavasti tulet kaipaamaan jo kalustolta parempaa laatua. Se, mitä olen kuullut toimituksista, on ollut positiivista, eli maksettu kalusto on myös tullut perille.

      • AlfonsoGPuttonen

        No ei kyllä ihan pidä paikkaansa.


      • Anonyymi

        Jaa, kivijalka nettikauppias kateellisena mustamaalaa.

        Ei näin!


    • Merimeloja

      Voin suositella koko sydämestäni vaikka Tallinnan varastoa myydään kaiketi juuri loppuun. Kajakit ovat norjalaisia ja laatu vimpan päälle. Olen koko kesän nauttinut turvallisesta ja kevyestä melonnasta lasikuituisella merikajakilla, joka oli todella edullinen. Toimitus tapahtui täsmälleen sopimuksen mukaan ja ystävällinen kuljettaja auttoi kantamaan kajakin suoraan rantaan puutarhan läpi, useita satoja metrejä. Olen ollut kiitollinen sekä erinomaiset melontaominaisuudet omaavasta kajakista että hyvästä palvelusta, mitä Suomessa on yleensä vaikea ellei mahdoton saada.

    • Anonyymi

      2 kajakkia tilattu. Arvo n 1500 €. Toimitusaika 2-3 viikkoa. Nyt mennyt 2,5 kk. Ei näy ei kuulu. Jos kysyy, aina 2-3 vk päästä tai ensi viikolla.

      • Anonyymi

        Oho 🤔. Tällä hetkellä lupaavat 5vkon toimitusajalla. Oletkohan saanut jo kajakkisi??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho 🤔. Tällä hetkellä lupaavat 5vkon toimitusajalla. Oletkohan saanut jo kajakkisi??

        Joo, lupaavat mitä lupavat. Tilasin minäkin toukokuun alussa kajakin, jonka piti olla varastotavaraa. Pari viikkoa sitten kyselin perään, ja silloin selittivät, että tuotannossa on ollut ongelmia. Miten h-tissä se voi vaikuttaa varastossa olevan tavaran toimitusaikaan? Mitään arviota eivät suostuneet antamaan, mutta hövelisti lupasivat, että kyllähän tilauksen voi peruuttaa. Puoli kesää jo mennyt ilman kajakkia. Taitaa jäädä viimeiseksi tilaukseksi tuolta. Peruuttamaankin joudun, jos ei kohta tule, kun sitten en enää ole paikalla ottamassa vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho 🤔. Tällä hetkellä lupaavat 5vkon toimitusajalla. Oletkohan saanut jo kajakkisi??

        Tilauksesta kulunut 2,5 kuukautta. Eikä ole mitään tietoa milloin toimittavat. Aina kun olen tiedustellut niin toimitus aika vaihdellut viikosta neljään viikkoon. Että eiköhän tämän kesän melonnat ole melottu noilla lupauksilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, lupaavat mitä lupavat. Tilasin minäkin toukokuun alussa kajakin, jonka piti olla varastotavaraa. Pari viikkoa sitten kyselin perään, ja silloin selittivät, että tuotannossa on ollut ongelmia. Miten h-tissä se voi vaikuttaa varastossa olevan tavaran toimitusaikaan? Mitään arviota eivät suostuneet antamaan, mutta hövelisti lupasivat, että kyllähän tilauksen voi peruuttaa. Puoli kesää jo mennyt ilman kajakkia. Taitaa jäädä viimeiseksi tilaukseksi tuolta. Peruuttamaankin joudun, jos ei kohta tule, kun sitten en enää ole paikalla ottamassa vastaan.

        Koko ajan siirtyy toimitus eteenpäin. Näyttää kestävän jopa kuukausia toimitukset? Ei voi suositella!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko ajan siirtyy toimitus eteenpäin. Näyttää kestävän jopa kuukausia toimitukset? Ei voi suositella!

        Hei ! Sama kokemus minulla. Tilasin keväällä 2020 kajakin joka oli silloin tarjouksessa 395,00. Ei ole tullut vieläkään ja nyt on jo syyskuu. Sama kajakki ollut koko kesän myynnissä SeaBirdin nettisivuilla mutta nyt hintaan 495,00. Olen ollut useaan otteeseen yhteydessä sinne sähköpostilla, mutta aina vain luvataan, että parin viikon kuluttua voidaan toimittaa. Lupaavat kyllä että voi peruuttaa tilauksen. No en tosiaankaan aio peruuttaa koska hinta on tuossa välissä noussut satasella. Jospa sen kuitenkin ensi kesäksi saisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei ! Sama kokemus minulla. Tilasin keväällä 2020 kajakin joka oli silloin tarjouksessa 395,00. Ei ole tullut vieläkään ja nyt on jo syyskuu. Sama kajakki ollut koko kesän myynnissä SeaBirdin nettisivuilla mutta nyt hintaan 495,00. Olen ollut useaan otteeseen yhteydessä sinne sähköpostilla, mutta aina vain luvataan, että parin viikon kuluttua voidaan toimittaa. Lupaavat kyllä että voi peruuttaa tilauksen. No en tosiaankaan aio peruuttaa koska hinta on tuossa välissä noussut satasella. Jospa sen kuitenkin ensi kesäksi saisi.

        Itsellä vastaava kokemus. Helmikuussa 2020 tein tilauksen tuosta afjård 368 mallista, jolloin lupasivat toukokuussa toimittaa. Ei toukokuussa kuulunut joten kyselin perään, vastasivat että pari viikkoa menee kun norjan tehdas taas tuottaa. Siitä noin kuukauden välein kysellyt niin vastaus ollut aina sama. Kysyin olisiko mahdollista korvata tuota tuolla hieman kalliimmalla mallilla kun syyskuu tuli ja vastauksena tuli linkki heidän toimitusehtoihinsa ja melko tylyyn sävyyn kirjoitettu kieltäytyvä viesti jossa vihjattiin että tilauksen peruutus on ilmaista. En toki odota että saisin halvemman hinnalla kalliimman kajakin, siitä ei voi firmaa syyttää tietenkään, mutta jäi todella huono maku suuhun tuosta viestistä. Tähän päiväänkään saakka ei ole kajakista kuulunut ja nyt on tosiaan marraskuun loppu. En suosittele missään nimessä tilaamaan tällaiselta firmalta mitään. Jos olisin tämän tiennyt olisin ostanut jo keväällä käytetyn kajakin jota myytiin hyvällä hinnalla silloin, mutta nyt kun uskoin tuon saapuvan niin jäi koko vuoden melonnat välistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä vastaava kokemus. Helmikuussa 2020 tein tilauksen tuosta afjård 368 mallista, jolloin lupasivat toukokuussa toimittaa. Ei toukokuussa kuulunut joten kyselin perään, vastasivat että pari viikkoa menee kun norjan tehdas taas tuottaa. Siitä noin kuukauden välein kysellyt niin vastaus ollut aina sama. Kysyin olisiko mahdollista korvata tuota tuolla hieman kalliimmalla mallilla kun syyskuu tuli ja vastauksena tuli linkki heidän toimitusehtoihinsa ja melko tylyyn sävyyn kirjoitettu kieltäytyvä viesti jossa vihjattiin että tilauksen peruutus on ilmaista. En toki odota että saisin halvemman hinnalla kalliimman kajakin, siitä ei voi firmaa syyttää tietenkään, mutta jäi todella huono maku suuhun tuosta viestistä. Tähän päiväänkään saakka ei ole kajakista kuulunut ja nyt on tosiaan marraskuun loppu. En suosittele missään nimessä tilaamaan tällaiselta firmalta mitään. Jos olisin tämän tiennyt olisin ostanut jo keväällä käytetyn kajakin jota myytiin hyvällä hinnalla silloin, mutta nyt kun uskoin tuon saapuvan niin jäi koko vuoden melonnat välistä.

        Ja nyt kun katsoin firman nettisivuja niin ei ollut kyseistä mallia enää ollenkaan valikoimassa vaikka vielä vähän aikaa sitten mainostivat että osta nyt ja toimitus toukokuussa! Törkeää asiakkaan harhanjohtamista! Älkää ostako mitään seabird kayaksilta! Tällainen puhtaaseen asiakkaalle valehteluun perustuva markkinointi on saatava loppumaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä vastaava kokemus. Helmikuussa 2020 tein tilauksen tuosta afjård 368 mallista, jolloin lupasivat toukokuussa toimittaa. Ei toukokuussa kuulunut joten kyselin perään, vastasivat että pari viikkoa menee kun norjan tehdas taas tuottaa. Siitä noin kuukauden välein kysellyt niin vastaus ollut aina sama. Kysyin olisiko mahdollista korvata tuota tuolla hieman kalliimmalla mallilla kun syyskuu tuli ja vastauksena tuli linkki heidän toimitusehtoihinsa ja melko tylyyn sävyyn kirjoitettu kieltäytyvä viesti jossa vihjattiin että tilauksen peruutus on ilmaista. En toki odota että saisin halvemman hinnalla kalliimman kajakin, siitä ei voi firmaa syyttää tietenkään, mutta jäi todella huono maku suuhun tuosta viestistä. Tähän päiväänkään saakka ei ole kajakista kuulunut ja nyt on tosiaan marraskuun loppu. En suosittele missään nimessä tilaamaan tällaiselta firmalta mitään. Jos olisin tämän tiennyt olisin ostanut jo keväällä käytetyn kajakin jota myytiin hyvällä hinnalla silloin, mutta nyt kun uskoin tuon saapuvan niin jäi koko vuoden melonnat välistä.

        Itsellä sama kajakki (2kpl) tilauksessa ja sama kohtalo. Tilasin tammikuu 2020. Ei näkynyt, ei kuulunut ja mikä kuvaavinta; mitään ei myöskään oma-aloitteisesti ilmoitettu tilaukseni kohtalosta. Kyselin tilauksen perään parin kuukauden välein ja olin pitkämielinen, koska koronavuosi ja käyttö olisi ollut lähinnä vanhempien/isovanhempien mökillä. He olivat siellä karanteenissa, joten maltoin mieleni.

        Tänä keväänä-21, kun tilauksen juhlapäiväksi tuli jo 14kk kysyin, tuleeko toimitus ennen vanhuuskuolemaa, myönsivät: ei tule.

        Vaadin rahat takaisin, Sekään ei oikein heiltä hoitunut. Kymmenkunta emailia tai soittoa, enemmin tai vähemmin v¤#¤#ntuneena. Nyt rahat on sentään tilillä.

        En todellakaan voi suositella enkä ainakaan itse enää tule kokeilemaan onneani uudestaan, karu kokemus ylimielisestä, asiakkaasta piittaamattomasta, viestintää
        - muuten kuin selittelyä - osaamattomasta ns "verkkokaupasta".

        Kajakit aion kyllä hankkia, mutta ihan oikeasta kaupasta, jossa ne saa kyytiin samalla, kun suoritan maksun. Olkaa varovaisia, Te vesillelähtöä harkitsevat.


    • Anonyymi

      Haluan tarjota myös toisenlaisen kokemuksen.
      Itse olen tilannut kahden vuoden aikana yhteensä 3 eri kajakkia Seabirdsiltä Virosta, kaikki toimitettu niin kuin oli sovittukin. Yhden kajakin toimitus viivästyi vajaalla viikolla, mutta siitäkin soitettiin ja kerrottiin. Olen ollut erittäin tyytyväinen kajakeihin, niin ulkosaaristossa, kuin sisävesilläkin ja toimitus kohdallani toimi täydellisesti jopa Turunmaan ulkosaaristoon asti (välissä lossi ja yhteisalus).

    • Anonyymi

      Norjalainen firma, myynti Virosta ja valmistus Kiinassa. Kiinalaisia tämän halvan hintaluokan kajakkeja myydään myös klaukkalassa Welhonpesä Oyssä. Ostin sieltä helmikuussa tasokkaamman kulkuneuvon.

      • Anonyymi

        Valmistus ja keskusvarasto Virossa.


      • Anonyymi

        Aika harvojen valmistajien kajakit tehdään muualla kuin Kiinassa. Mm. Epicin tehtaat siellä, vaikka merkkinä kallis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika harvojen valmistajien kajakit tehdään muualla kuin Kiinassa. Mm. Epicin tehtaat siellä, vaikka merkkinä kallis.

        höpsis.. saksassa ja italiassa ja usassa


    • Anonyymi

      Minulla vain hyviä kokemuksia, tilasin oman Expedition LV vasta syksyllä. Sain 30% alennuksen ja reilusti varusteita kaupanpäälle. Sieltä tuli soitto suomeksi, koska voi toimittaa ja viikon päästä tilauksesta kuski toimitti tavarat pihalleni. Oli vielä ylimääräinen kansilaukku laitettu bonuksena mukaan.

    • Anonyymi

      SB tekee lisenssillä ainakin legendaarista Inukia. Sama malli on sekä Kirtonin ja Nelon tuotannossa. Hintalappu on ainakin aikaisemmin ollut erilainen SB:n eduksi.

      SB:n kajakeissa on ollut aikaisemmin ongelmia laminoinnin kanssa, liimatut osat irtoilleet, luukuissa on ollut vuotoja, ja osien istutusten teräviä kulmia ei ole tehtaalla hiottu.

      Toisaalta, moni näistä asioista on helposti hoidettavissa tee se itse työnä.

      Kaikki on suhteellista.

    • Anonyymi

      Minulla hyvä 2 v. kokemus. Tarjoushinta kohdillaan ja toimitus ajallaan mökkirantaan 50 km Jklästä. Kaksi kesää käyttänyt vaihtelevissa keleissä ja matkoissa ja kun pikkuhiljaa oppinut tekniikan, niin homma toimii. Pysyy jokseenkin balanssissa ja päälle nousu vedestä hoituu. Penkin kiinnitys rikkoontui, mutta yhdellä s-postilla tuli kokonaan uusi penkki ja lujemmat kiinnitykset. Samoin tuli extrana ilmaiseksi kansiluukujen alle kiinnitettävät suojat. Nekään ei nyt enää vuoda. Eli kaikkiaan olen tyytyväinen. Toki pitää jossain vaiheessa kokeilla tasokkaampaa, koska niitä epäilemättä löytyy.

    • Anonyymi

      Heinäkuussa 2023 tilasin ja kaikki toimi moitteettomasti.
      Tietoa tuli koska toimitetaan 3 kertaa . Viikko ennen sovittua päivää ja toimitus päivän aamuna tuli viesti : toimitus osoitteessa 12.05 ja toimitus oli perillä 12.07. Mikään kotimainen nettikauppa ei toimi noin täsmällisesti.

    • Anonyymi

      Mulla on ainakin ihan hyviä kokemuksia SeaBirdeistä. Melon työkseni ja olen melonut varmasti suurimman osan polyeteenikajakeilla (eli muovisilla) melotusta ajasta SeaBirdin ja Perceptionin 3-kerroksisilla. Satoja istuttuja tunteja pelkästään noilla kahdella brändillä alla. SeaBirdeistä eniten melomani malli on Victory ja Perceptionilta Expression - vähän erityyppisiä, mutta noi ne mitä olen käyttänyt eniten. Mitä enemmän melon noilla Seabirdeillä niin sitä vähemmän ymmärrän niiden ns "heikkoa" laatua. Näistä kahdesta valkkaan nykyään joka kerta tuon Victoryn, olin sitten menossa merelle, joelle tai järvelle. Pidemmillä kokopäivän istunnoilla oon toivonut paksumpia pehmusteita penkkiin mutta hintaisekseen oikein hyvä. Paljon kuulen tarinoita SeaBirdien heikosta laadusta, mutta itse en kuitenkaan ole sitä vielä löytänyt, vaan oman kokemukseni pohjalta SeaBirdeissä on aikalailla markkinoiden paras hinta-laatusuhde kyllä. Viimeiseen pariin vuoteen en ole enää muita hankkinut ja harvoin enää muilla melon - töissä tai vapaalla. Tähän mennessä ostettuja SeaBirdejä 18kpl. Toimitukset lähes minuutilleen ajallaan ja suoraan ovelle, hinnat erittäin maltilliset ja laadullisesti ei ole tarvinnut korjata mitään. Ei vuotoja tai liimojen halkeilua mitä kuulemma "niissä on aina". Ei ole ollut ainakaan näissä, ja käyttötunteja noilla kaikilla kuitenkin reilusti alla. Yhdestä on mennyt peräsimen käyttönaru poikki johon solmin jatkopätkän. Yhdessä Victoryssa evä kolahtelee välillä puolelta toiselle kallistaessa mikä on ehkä äänenä sellanen mitä ei aina jaksaisi kuunnella ja muutamissa se kierrettävä päiväluukun kansi ei ole käyttötuntumaltaan kuin saksalaisen auton ovi, mutta ei tosiaan ole isoja hommia nämä.

      Jos on hankkimassa muovista sandwichkajakkia niin en mä ainakaan ajattele että etelä naapurin mallilla menisi jotenkin eurot hukkaan. Päinvastoin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1535
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1354
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe