AV1 ja AV2 ja VCR ja

RGB ja SVHS ja

AERIAL ja DEKOOTERI???
Olen lukenut että toinen tukee RGB ja toinen SVHS:ää? Siis mitä tuo sanoo maallikolle?
Onko se aina niin että se mistä singnaali lähtee = AV1 ja kytketään scartilla toisen laitteen kakkos AV:hen?
Itteltä katosi myös toimivuus kun revin irti scartit kun tarvitsi DVD-laitteen karaokeiltaan. Sen jälkeen ei sitten mikään pelannutkaan. Mull on tallentava Digiboxi ja alta aika-yksikön se 320 Gigainen kiintolevy on täynnä. Kuuka viittii lähteä niitä siirtämään kannettavaan tietsikaan ja perehtyä hakemaan ohjelmia ja epäilen ettei tän kannettavan DVD edes polta DVD:eitä, mikä lie, ram-asema, vaikk on 2 v vanha tietska. Mutt näimpähän saatiin äänitykset loppumaan ja loppu lähestyy vielä nopeammin kun uudet teräväpiirrot tulee. Kuvatiedostot on niin isoja ettei ne mihkään mahdu. No BLURAY-värmeet tilalle ja vanhat romukoppaan.
Toivottavasti 3 v:n päästä tulee makro-teräväpiirto ja sen jälkeen giga-teräväpiirto, ja "mmailma pelastuu" romusaasteelta!
maija

13

1959

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voisit aloittaa kuvaamalla selkeästi mistä laitteesta on kyse.

      SVHS (Super Video Home System) ei ole mikään signaali vaan tarkoitat ilmeisesti S-videota (Separate Video). Jos kyse on televisiosta, niin yleensä ykkösscart tukee RGB:tä ja kakkonen S-videota. Toki poikkeuksiakin on.

      Minä lopetin suosiolla sekoilusi lukemisen. Kirjoita selkeästi. Kuvaa laitteisto. Kuvaa ongelma, kertomalla mitä haluat saada aikaan (esim. tallentaa ohjelmia DVD:lle). Kuvaa miten olet aikonut tehdä sen. Käytä normaalia kieltä. Keskity viestissä yhteen asiaan ja pysy asiassa. Nyt sekoilet läppäreistä, blu-raysta, AV2:sta ym.

      • SCART-JUTTUJA NÄÄ ON

        TV:ssä on scart 1 ja 2. Sanotaan että 1 tukee RGB:tä ja 2 SVHS:ää.
        DVD-laitteessa on Euro AV1 ja Euro AV2. Lukee että AV2 on tarkoitettu Dekooterille. Lisäksi on RGB-namiska, ylä tai ala-asennossa.
        Digiboxissa on scart 1 ja 2. Lukee että TV ja toisessa että VCR.

        Sanoin totuuden tallentamisesta! Nyt se on vaikeaa, no tietysti nuoret ja asiantuntijat osaa, entä me muut?

        Totta hitossa tiedän, että RGB on väriavaruus! Jos kytken laitteet: ensin digiboxi, sitten tallentava DVD, sitten TV, TV:n kuva huojuu. Mulla on tallentava digiboxi ja tallentava, kovalevyllinen DVD.

        Olen kokeillut kaikkia vaihtoehtoja ja kohta lentää vermeet roskikseen!
        Maija


      • SCART-JUTTUJA NÄÄ ON kirjoitti:

        TV:ssä on scart 1 ja 2. Sanotaan että 1 tukee RGB:tä ja 2 SVHS:ää.
        DVD-laitteessa on Euro AV1 ja Euro AV2. Lukee että AV2 on tarkoitettu Dekooterille. Lisäksi on RGB-namiska, ylä tai ala-asennossa.
        Digiboxissa on scart 1 ja 2. Lukee että TV ja toisessa että VCR.

        Sanoin totuuden tallentamisesta! Nyt se on vaikeaa, no tietysti nuoret ja asiantuntijat osaa, entä me muut?

        Totta hitossa tiedän, että RGB on väriavaruus! Jos kytken laitteet: ensin digiboxi, sitten tallentava DVD, sitten TV, TV:n kuva huojuu. Mulla on tallentava digiboxi ja tallentava, kovalevyllinen DVD.

        Olen kokeillut kaikkia vaihtoehtoja ja kohta lentää vermeet roskikseen!
        Maija

        Et vieläkään kertonut mitkä laitteet ovat kyseessä ja mitä haluat niillä tehdä. Minä en ole ajatustenlukija. Voin toimia vain ja ainoastaan sen varassa, mitä sinä kerrot.

        Jos nyt kuitenkin spekuloin ja ajattelen, että haluat tallentaa DVD-tallentimellasi ohjelmia digiboksin kovalevyltä, niin kytke se tallentimen AV2 liitäntä Digiboksin TV-scartiin ja tallentimen AV1 TV:n scart 1:een.

        Siitä tallentimesta kannattaa ottaa se decoder-asetus pois päältä. Decoder oli muualla analogainaka käytetty erillinen dekooderi maksu-TV-ohjelmille. Suomessa näitä ei käytetty.

        Huojuuko kuva myös vaikka tallennin olisi pois päältä?

        Varmista,. että tallentimen sisääntulo on asetettu oikealle signaalille. Jos et saa hommaa millään toimimaan RGB:llä, niin kokeile S-videolla.

        Kuten sanoin pitäisi aina kertoa tarkalleen mitkä laitteet on käytössä. Näin voin vaikka tarvittaessa ladata netistä niiden käyttöohjeet ja etsiä vastauksen sieltä. Nämä asiat todellakaan eivät ole mitään laiteriippumattomia.


      • tallentaa DVD:lle
        SCART-JUTTUJA NÄÄ ON kirjoitti:

        TV:ssä on scart 1 ja 2. Sanotaan että 1 tukee RGB:tä ja 2 SVHS:ää.
        DVD-laitteessa on Euro AV1 ja Euro AV2. Lukee että AV2 on tarkoitettu Dekooterille. Lisäksi on RGB-namiska, ylä tai ala-asennossa.
        Digiboxissa on scart 1 ja 2. Lukee että TV ja toisessa että VCR.

        Sanoin totuuden tallentamisesta! Nyt se on vaikeaa, no tietysti nuoret ja asiantuntijat osaa, entä me muut?

        Totta hitossa tiedän, että RGB on väriavaruus! Jos kytken laitteet: ensin digiboxi, sitten tallentava DVD, sitten TV, TV:n kuva huojuu. Mulla on tallentava digiboxi ja tallentava, kovalevyllinen DVD.

        Olen kokeillut kaikkia vaihtoehtoja ja kohta lentää vermeet roskikseen!
        Maija

        kovalevyltä, siis joitakin ohjelmia. Digiboxin kovalevyllä on yli 90 ohjelmaa.
        Jos aion polttaa ne, voisin ajaa ne läppärin kovalevylle jollain ohjelmalla.
        Mutt olen kokeillut polttaa DVD-levylle jotain tällä läppärillä, vaan eipä ole onnistunut. Tässä on joku RAM-DVD-asema. Tuskin edes toimisi DVD-laitteessani jos onnistuisinkin. DVD-asemani polttaisi vaivattomasti sen kovalevyllä olevat TV-ohjelmat, mutta ongelmana on siirto Digiboxin kovalevyltä DVD-laitteen kovalevylle. DVD-laitteessa ei ole edes USB-liitäntää.

        Mulla on kylläkin TV vanhaa mallia jo - olisko 6 - 7 v vanha. DVD-asemakin alkaa olla 4 v vanha, mutt tallentava digiboxi on ollut 1 v. Vanhan Salora-digiboxin kanssa ei ollut ikinä mitään ongelmaa.
        Maija =(


      • puhun tässä..
        tallentaa DVD:lle kirjoitti:

        kovalevyltä, siis joitakin ohjelmia. Digiboxin kovalevyllä on yli 90 ohjelmaa.
        Jos aion polttaa ne, voisin ajaa ne läppärin kovalevylle jollain ohjelmalla.
        Mutt olen kokeillut polttaa DVD-levylle jotain tällä läppärillä, vaan eipä ole onnistunut. Tässä on joku RAM-DVD-asema. Tuskin edes toimisi DVD-laitteessani jos onnistuisinkin. DVD-asemani polttaisi vaivattomasti sen kovalevyllä olevat TV-ohjelmat, mutta ongelmana on siirto Digiboxin kovalevyltä DVD-laitteen kovalevylle. DVD-laitteessa ei ole edes USB-liitäntää.

        Mulla on kylläkin TV vanhaa mallia jo - olisko 6 - 7 v vanha. DVD-asemakin alkaa olla 4 v vanha, mutt tallentava digiboxi on ollut 1 v. Vanhan Salora-digiboxin kanssa ei ollut ikinä mitään ongelmaa.
        Maija =(

        "DVD-asemani", kun piti olla DVD-laite.
        Se on siis HDD DVD-laite. Toiminut aika hyvin.
        Mutt joskus harvoin viimeistely on epäonnistunut, lienenkö ajanut levyn liian täyteen.

        No jos viitsit vielä vastata, niin ole hyvä vaan!
        Mutt harva meistä vanhemmista Mattimeikäläisistä jaksaa pinniä,
        pysyäkseen tiedon viimeisimmällä huipulla
        Maija


      • asetus vaan
        okaro kirjoitti:

        Et vieläkään kertonut mitkä laitteet ovat kyseessä ja mitä haluat niillä tehdä. Minä en ole ajatustenlukija. Voin toimia vain ja ainoastaan sen varassa, mitä sinä kerrot.

        Jos nyt kuitenkin spekuloin ja ajattelen, että haluat tallentaa DVD-tallentimellasi ohjelmia digiboksin kovalevyltä, niin kytke se tallentimen AV2 liitäntä Digiboksin TV-scartiin ja tallentimen AV1 TV:n scart 1:een.

        Siitä tallentimesta kannattaa ottaa se decoder-asetus pois päältä. Decoder oli muualla analogainaka käytetty erillinen dekooderi maksu-TV-ohjelmille. Suomessa näitä ei käytetty.

        Huojuuko kuva myös vaikka tallennin olisi pois päältä?

        Varmista,. että tallentimen sisääntulo on asetettu oikealle signaalille. Jos et saa hommaa millään toimimaan RGB:llä, niin kokeile S-videolla.

        Kuten sanoin pitäisi aina kertoa tarkalleen mitkä laitteet on käytössä. Näin voin vaikka tarvittaessa ladata netistä niiden käyttöohjeet ja etsiä vastauksen sieltä. Nämä asiat todellakaan eivät ole mitään laiteriippumattomia.

        scart-paikassa lukee niin. Siis HDD DVD-laitteen scard paikat on merkitty:
        Euro AV1 jaEuro AV2 ja että se kakkonen on tarkoitettu Dekooterille.
        RGB on namiska ja sitä voi siirtää ylös ja alas (alhaalla ilm video-asetus vaikkei laitteissa olekaan videoo)

        No mie kokeilen tota juttua. Kiitos!


      • tallentaa DVD:lle kirjoitti:

        kovalevyltä, siis joitakin ohjelmia. Digiboxin kovalevyllä on yli 90 ohjelmaa.
        Jos aion polttaa ne, voisin ajaa ne läppärin kovalevylle jollain ohjelmalla.
        Mutt olen kokeillut polttaa DVD-levylle jotain tällä läppärillä, vaan eipä ole onnistunut. Tässä on joku RAM-DVD-asema. Tuskin edes toimisi DVD-laitteessani jos onnistuisinkin. DVD-asemani polttaisi vaivattomasti sen kovalevyllä olevat TV-ohjelmat, mutta ongelmana on siirto Digiboxin kovalevyltä DVD-laitteen kovalevylle. DVD-laitteessa ei ole edes USB-liitäntää.

        Mulla on kylläkin TV vanhaa mallia jo - olisko 6 - 7 v vanha. DVD-asemakin alkaa olla 4 v vanha, mutt tallentava digiboxi on ollut 1 v. Vanhan Salora-digiboxin kanssa ei ollut ikinä mitään ongelmaa.
        Maija =(

        Itse poltto on noista ongelmista pienin. Suurin homma on muokata ne DVD-yhteensopivaksi. Onko termi ProjectX tuttu? Jos ei, niin et ole edes alkanut lähestyä asiaa. Taitaa olla paras, että unohdat tietokoneen asiassa.

        Siirto DVD-tallentimen kovalevylle tapahtuu ihan analogisesti scartin kautta. Ei siinä mitään USB:tä tms. tarvita. Tunnut ajattelevan asiaa liian teknisesti. Kyse on yksinkertaisesti siitä, että DVD-tallennin tallentaa scartista tulevaa kuvaa. Se ei mieti mistä se kuva on tullut.

        Tallensitko sillä Salorallasi DVD-tallentimen kovalevylle? Homma ei mitenkään eroa siitä paitsi, että nyt live-kuvan sijaan tallennat boksin kovalevyltä toistettavaa kuvaa.


      • ohjekirjojen ...
        okaro kirjoitti:

        Et vieläkään kertonut mitkä laitteet ovat kyseessä ja mitä haluat niillä tehdä. Minä en ole ajatustenlukija. Voin toimia vain ja ainoastaan sen varassa, mitä sinä kerrot.

        Jos nyt kuitenkin spekuloin ja ajattelen, että haluat tallentaa DVD-tallentimellasi ohjelmia digiboksin kovalevyltä, niin kytke se tallentimen AV2 liitäntä Digiboksin TV-scartiin ja tallentimen AV1 TV:n scart 1:een.

        Siitä tallentimesta kannattaa ottaa se decoder-asetus pois päältä. Decoder oli muualla analogainaka käytetty erillinen dekooderi maksu-TV-ohjelmille. Suomessa näitä ei käytetty.

        Huojuuko kuva myös vaikka tallennin olisi pois päältä?

        Varmista,. että tallentimen sisääntulo on asetettu oikealle signaalille. Jos et saa hommaa millään toimimaan RGB:llä, niin kokeile S-videolla.

        Kuten sanoin pitäisi aina kertoa tarkalleen mitkä laitteet on käytössä. Näin voin vaikka tarvittaessa ladata netistä niiden käyttöohjeet ja etsiä vastauksen sieltä. Nämä asiat todellakaan eivät ole mitään laiteriippumattomia.

        sekamelskassa menee loppukin järki, kun yhdessä kirjasesssa sanotaan ihan päinvastoin kuin toisessa.
        Johtuu siitä että TV on 7 v vanha.
        HDD DVD- laite on 4 v vanha, ja silloin ei edes tiedetty tallentavasta digiboxista kun sen ostin. No parin kk päästä siitä nekin tuli myyntiin.
        Olen kattonut kaikki ohjeet, kui laittaa piuhat, mutt kaikissa ohjeissa on vain TV, Digiboxi ja nauhuri. No ei mull oo mitää nauhuria.
        Jep. Maija


      • Saloralla HDD DVD:hen
        okaro kirjoitti:

        Itse poltto on noista ongelmista pienin. Suurin homma on muokata ne DVD-yhteensopivaksi. Onko termi ProjectX tuttu? Jos ei, niin et ole edes alkanut lähestyä asiaa. Taitaa olla paras, että unohdat tietokoneen asiassa.

        Siirto DVD-tallentimen kovalevylle tapahtuu ihan analogisesti scartin kautta. Ei siinä mitään USB:tä tms. tarvita. Tunnut ajattelevan asiaa liian teknisesti. Kyse on yksinkertaisesti siitä, että DVD-tallennin tallentaa scartista tulevaa kuvaa. Se ei mieti mistä se kuva on tullut.

        Tallensitko sillä Salorallasi DVD-tallentimen kovalevylle? Homma ei mitenkään eroa siitä paitsi, että nyt live-kuvan sijaan tallennat boksin kovalevyltä toistettavaa kuvaa.

        Mutt on joku ongelma siinä ett se pihkuran HDD DVD ei suostu inahtamaankaan ellei ole Aerial-johto paikoillaan. En edes pysty kattomaan sille kovalevylle äänitettyjä ohjelmia, se vaan urputtaa "ett johto on poissa" (vikailmoitusta)
        Tätä HDD DVD-laitetta kaapelitalouksiin oli tarjolla tosi pieni erä, ja ne katosi myynnistä kuin tuhka tuuleen. En ole nähnyt nykyään yhtäkään kappaletta missään.
        Maija


      • Digiboxin ohje....
        okaro kirjoitti:

        Itse poltto on noista ongelmista pienin. Suurin homma on muokata ne DVD-yhteensopivaksi. Onko termi ProjectX tuttu? Jos ei, niin et ole edes alkanut lähestyä asiaa. Taitaa olla paras, että unohdat tietokoneen asiassa.

        Siirto DVD-tallentimen kovalevylle tapahtuu ihan analogisesti scartin kautta. Ei siinä mitään USB:tä tms. tarvita. Tunnut ajattelevan asiaa liian teknisesti. Kyse on yksinkertaisesti siitä, että DVD-tallennin tallentaa scartista tulevaa kuvaa. Se ei mieti mistä se kuva on tullut.

        Tallensitko sillä Salorallasi DVD-tallentimen kovalevylle? Homma ei mitenkään eroa siitä paitsi, että nyt live-kuvan sijaan tallennat boksin kovalevyltä toistettavaa kuvaa.

        kirjassa vielä siihen vaiheeseen kuinka siirto läppäriin menee.
        Joku ohjelma pitäis hankkia netistä, sen tieän. Tää Digiboxi on Maximum C8000.
        Ja läppäri on HP 6111eu. (kaksikerrospolton tuki????)
        Maija


      • digiboxin....
        okaro kirjoitti:

        Itse poltto on noista ongelmista pienin. Suurin homma on muokata ne DVD-yhteensopivaksi. Onko termi ProjectX tuttu? Jos ei, niin et ole edes alkanut lähestyä asiaa. Taitaa olla paras, että unohdat tietokoneen asiassa.

        Siirto DVD-tallentimen kovalevylle tapahtuu ihan analogisesti scartin kautta. Ei siinä mitään USB:tä tms. tarvita. Tunnut ajattelevan asiaa liian teknisesti. Kyse on yksinkertaisesti siitä, että DVD-tallennin tallentaa scartista tulevaa kuvaa. Se ei mieti mistä se kuva on tullut.

        Tallensitko sillä Salorallasi DVD-tallentimen kovalevylle? Homma ei mitenkään eroa siitä paitsi, että nyt live-kuvan sijaan tallennat boksin kovalevyltä toistettavaa kuvaa.

        kovalevylle tulla pinon ylivuoto, jos se menee liian täyteen?
        Maija


      • siihen polttojuttuun
        Digiboxin ohje.... kirjoitti:

        kirjassa vielä siihen vaiheeseen kuinka siirto läppäriin menee.
        Joku ohjelma pitäis hankkia netistä, sen tieän. Tää Digiboxi on Maximum C8000.
        Ja läppäri on HP 6111eu. (kaksikerrospolton tuki????)
        Maija

        Aloittaminen näyttää olevan aina se vaikein.
        Se oli niiiin helppoa vetää digiboxista suoraan HDD DVD:lle ja polttoon meni 4-6 minuuttia. Ei tarvinnut huolehtia tekstitysten kohdistamisista eikä epäonnistumisia tullut kuin n 3 kpl meni metsään.
        Maija


      • Saloralla HDD DVD:hen kirjoitti:

        Mutt on joku ongelma siinä ett se pihkuran HDD DVD ei suostu inahtamaankaan ellei ole Aerial-johto paikoillaan. En edes pysty kattomaan sille kovalevylle äänitettyjä ohjelmia, se vaan urputtaa "ett johto on poissa" (vikailmoitusta)
        Tätä HDD DVD-laitetta kaapelitalouksiin oli tarjolla tosi pieni erä, ja ne katosi myynnistä kuin tuhka tuuleen. En ole nähnyt nykyään yhtäkään kappaletta missään.
        Maija

        Mikä HD DVD laite on kyseessä? Kuinka monta kertaa näitä tietoja pitää tivata? Kun minä sanon, että olisi syytä kertoa merkit ja mallit, niin oletan että ymmärrät sen.

        Käsittääkseni kaapeliin ei ole tehty yhtään HDD DVD-laitetta. Lisäksi jos sanoit, että laite on vanha, niin se on analoginen.

        Oletko mennyt poistamaan laitteesta ne analogikanavat? Tätä ei kannata tehdä, koska kaikki laitteet eivät pidä siitä? Jos laite kuitenkin toimii antennijohdon kanssa, niin miksi et anna sille sitä?

        En kyllä ole kuullut laitetta, jossa olisi virheilmoitus "ett johto on poissa". Onko tuo jotain ruotsin ja suomen sekoitusta? Näissä virheilmoituksissakin olisi hyvyä tietää tarkka ilmoitus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 190
      2204
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      2022
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      162
      1793
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      159
      1668
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1344
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1257
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      14
      1252
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1195
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      14
      1168
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1158
    Aihe