APUA hiusten lähtöön ja huonokuntoisuuteen

stressaaja

Moi!
Laitan tämän viestin nyt tännekin palstalle...
Olen jostain syystä joutunut kamalaan noidankehään ennen niin ihanien hiusteni kanssa!

Vielä 2-3kk sitten minulla oli aivan törkeen paksut, pitkät (yli olkapäiden 10 cm) ja suhteellisen hyvässä kunnossa olevat hiukset.
Nyt alkukesä/kevät on ollut todella stressaavaa aikaa minulle, olen laihtunut alipainon rajoille, elämäntilanteet ovat muuttuneet kovasti, ja se jos jokin näkyy hiuksissani! Hiuksia lähtee päivän aikana todella reilusti, kun harjaan tai käyn suihkussa ja pesen hiukset niin lähtee joka harjanvedolla siis PALJON! :(
Ja se jos mikä stressaa vielä lisää, ja se taas saa hiukseni irtoamaan edelleen... Tai niin minusta ainakin tuntuu.
Hiusteni laatu on aina ollut kuivahko, mutta tukkaa on ollut paljon ja se on ollut terveessä kunnossa! Nyt ohentumisen huomaa todella selvästi, ja kuivuuskin vaivaa tosi pahasti..
Olen käyttänyt aika pitkään samaa shampoo ja h-a-merkkiä: WWWn jotain perus proteiinishamppoota (tai jotain sinne päin) vahvisava tai joku..

Kyselisinkin nyt että mihin shampoo ja hoitoaine merkkiin kannattaisi vaihtaa? Onko luomutuotteet hyviä? Ja nimenomaan kaipaan kosteuttavaa tuotetta, jossa ei ole päänahkaa ja hiuksia rasittavia ainesosia, vaan olisi mahdollisimman "ekoa" (päänahkanikin paljoi muutama viikko sitten etelässä ja hilseilee hiukan..)

Entä onko jotain kotikonsteja millä saisin hiukseni takaisin elävien kirjoihin? Luulen että pahin stressi helpottaa kesän jälkeen, mutta siis tarvitsen kiperästi apua ennenkuin syksyyn mennessä olen kalju! :(

Aloitin toissapäivänä syömään piimax-c biotiini ravintolisää.

Olen 20 vuotias nainen, ja olen tarkoituksella laihduttanut itseni ylipainoisesta normaaliin, (vuoden 2008 aikana) ..nyt paino on vaan lipsahtanut liian alas tänäkeväänä, stressaavien juttujen takia..

Olen viimeiset 3-6kk yrittänyt pitää painon samoissa lukemissa mutta stressaan siitäkin kokoajan! En halua lihota takaisin enkä laihtua enää yhtään, huoh!

Niin ja hiuksia pesen 2 kertaa viikossa, yleensä sunnuntaina ja t orstaina. Ne eivät rasvoitu juuri lainkaan. En ole edes värjännyt hiuksiani 3 vuoteen...
Tänään suihkussa lähti aivan järkyttävän paljon hiuksia.. Niitä siis lähtee tasaisesti jokapuolelta päätä. Ja varsinkin silloin kun käyn suihkussa ja PESEN hiukset. Luulen että olisi hyvä vaihtaa hiustenhoitotuotteita? En halua enää kohta harjata hiuksiani koska silloin näen kuinka pitkällä sulkasatoni on...

Olen kohta aivan epätoivoinen! :(
Auttaisipa joku!

6

4618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varjo11

      1. STRESSI POIS!
      2. syö terveellisesti (kasviksia, pähkinöitä, kalaa, lihaa yms. - niissä on A, B, C ja E vitamiinit), aliravitsemus vaikuttaa tosi paljon.
      3. älä koskaan enää kampaa märkiä hiuksia!!! Vitsi! Vain kuivuneita.
      4. lisää verenkiertoa päänahkaasi hieromalla päätä
      5. on jotain hiuspohjaan tarkoitettuja rasvoja, joissa on vitamiineja ja hivenaineita. Nekin auttaa, mutta vähän.
      6. Kokeile laittaa hiuksiin hennaa - se kuulemma vahvistaa hiuksia tosi hyvin ja hiuslähtö loppuu heti.
      7. pese hiuksia päivittäin tai 3 kertaa viikossa.
      Lue netistä hennasta ja hiusten hoidosta. Sun pitää saada ravintoaineita just ruuasta. Ravintolisä kyllä auttaa vähän, mutta ei se oo sama asia kuin elimistö ite ottais ruuasta hivenaineita.
      Kaikki tulee kuntoon vielä! ;)

      • 438sipuli

        Pelastit tässä samalla mutki =D oon aina harjannu märkiä hiuksia... Ja syön enemmänki roskaruokaa. =D


      • kokonaisuus
        438sipuli kirjoitti:

        Pelastit tässä samalla mutki =D oon aina harjannu märkiä hiuksia... Ja syön enemmänki roskaruokaa. =D

        Monipuolinen ja terveellinen ravinto ja /tai kotiruoka on pelkkä tyhjä fraasi, jota suurin osa suomalaisista ei edes ymmärrä. Esimerkiksi pasta, ruispala ja big mac ovat eri ruokia, mutta kaikkien pääraaka-aineena on sama ravinneköyhä vilja. Toinen haaste tulee ravintoaineiden imeytymisestä. Monen suomalaisen suoliston toiminta on kaukana optimaalisesta.


        Hyvällä ruokavaliolla, liikunnalla, riittävällä levolla ja ravintolisien käytöllä voitaisiin ehkäistä paljon terveydenhuollon kuluja. Nykyinen hoitojärjestelmä on kuitenkin jo lääkärikoulutuksesta alkaen niin lääkehoitokeskeinen, että muutos tuskin tulee tapahtumaan.

        http://personal.inet.fi/koti/remeli/hius.htm


    • Kokemusta on

      Ihan ekana ihotautilääkärille, joka on erikoistunut hiustenlähtöön. Hiustenlähtö voi johtua niin monesta syystä, että kannattaa hakea ammattiauttajalta apua. Minun hiustenlähtöni ensimmäinen diagnoosi oli hiivasienen ylimääräinen kasvu hiusjuurissa - ja söin lääkekuurin. Ei auttanut mitään. Sen jälkeen kävin hivenaine-asiantuntijalla: kertoi hiustenlähdön johtuvan liian kireästä päänahasta ja sinkin ja magnesiumin puutteesta. Nooh, ei niistäkään tietysti mitään apua ollut. ..Sen jälkeen marssin hiustenlähtöön erikoistuneen lääkärin luokse, joka teki pari tukistustestia eri puoleltä ja ilmoitti kylmän viileästi, että kyseessä on naistyyppinen, perinnöllisistä syistä johtuva kaljuuntuminen. No, en tarkoita että sinun diagnoosi on näin masentava, mutta kannattaa varmistaa. Minun diagnoosista tulee syksyllä 3 vuotta ja vähintään puolet hiuksista on kadonnut (erityisesti otsalta, päälaelta, ihan samalla tavalla kuin kaljuuntuvilla miehillä). Mitkään hoidot eivät ole auttaneet ja olen antaumuksellisesti kokeillut kaikkia: spiroa, rogainea, Revivogenia, Nisimiä, sinkkiä, magnesiumia, päänahan hierontaa, usein pesemistä, harvoin pesemistä, priorinia jne. jne. Ikinä se ei lähde pois mielestä, mutta yritän totutella ajatukseen peruukista tai osaperuukista, sillä en ikimaailmassa halua esiintyä kaljuna.

    • ei jäädä kaipaan!

      Aloittaja : Tapa ittes.

      • Spamima

        Minulla auttoi magnesium vuosia kestäneeseen hiustenlähtöön. Lisäksi hyvät rasvat kuten kalaöljy sekä pellavansiemenöljy ovat auttaneet hiuspohjani kuivuuteen. Otan mg 375mg aamullla tyhjään vatsaan 30min ennen aamiaista. Magnesiumin puute on todella yleistä. Monivitamiinissani on 90mg mg mutta näköjään se on ollut liian vähän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2693
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2480
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2101
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe