Eli ostin tässä puoli vuotta sitten hyvän PSP 3000 konsolin, johon haluaisin saada Custom Firmwaren homebrew ohjelmien, pelien ja PSX pelejä varten. Jos joku voisi kertoa että miten saan alennettua 5.51 Firmiksen vaikka 5.03:seen ChickHen R2:sta varten, saako edes 3000 laittaa pandora akkua ja miten muistikortin modaus onnistuu helpointen? 5.51 Firmis on Sonyn oma, onko merkitystä minkä valmistama? Eli ChickHen R2 tai tuleva R3 on customin tapanen, joka antaa mahdollisuuden käyttää PSX pelejä, homebrew ohjelmia ja pelejä, R2 vaatii virallisen firmiksen 5.03, jotta sen voidaan lyödä konsoliin. Miten alennan ohjelmiston 5.51 5.03:seen? Apua tarvitaan..
PSP 3000 Modaus apua
9
2312
Vastaukset
- vaannotta
psp 3000 firmiksen alennus ei onnistu. psp:ssä on suojaukset tätä vastaan.
- PSP käyttäjä
YouTubessa on videoita kun jotkut käyttävät 3000:sella ChickHEN R2 ohjelmaa 5.03:sessa. Tiedätkö sä tosta ChickHEN Custom Firmware enablerista? Ainoa tapa mun on sitten odottaa kunnes tulee uusin ChickHEN ohjelma jos tulee, jotta pääsee pelaamaan Emulaattoreita, PSX pelejä ja ym homebrewejä. Eli siis Pandora akku on 3000:nessa turha? Joku Tool akku siihen on olemassa tuolta nähden: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/736130
- PSP käyttäjä
Muuten kyl ton PSP 3000 suojauksen saa sillä akulla poistettua :D
- Zenoph
PSP 2000 ja 3000 modaus
psp:si firmware pitää olla 5.03 jos ei ole, lataa tästä: http://bleach.fi/EBOOT_503.zip
pura eboot pakkaus jonka sisältä tulee EBOOT.PBP ja sitten yhdistä psp USB:llä tietokoneeseen ja tee psp/GAME kansioon kansio nimeltä UPDATE ja sitten
siirrä EBOOT.PBP sinne. Sitten ota USB pois ja mene psp:lläsi GAME osioon ja klikkaa firmwaren päivittäjää. Hyväksyt niitä juttuja ja annat sen päivittyä 100% ja sitten psp:n firmware on 5.03
Nyt kun firmwaresi on 5.03 voit aloittaa itse modauksen:
tarvitset ChickHEN R2 ja GEN-A (Full) pakkaukset, jotka voit ladata näistä linkeistä:
http://bleach.fi/27178_503genforhenp...1244249367.zip
http://bleach.fi/26993_ChickHENR2.rar
1. Liitä psp USB:llä tietokoneeseen.
2. Pura ChickHEN pakkaus
3. Mene SLIM kansioon, ja leikkaa ChickHEN kansio.
4. Liitä ChickHEN kansio psp:si PICTURE kansioon.
5. Mene takaisin paikkaan jonne purit ChickHEN pakkauksen ja leikkaa h.bin tiedosto.
6. Liitä h.bin tiedosto psp:si juureen (PSP, PICTURE jne. kansioitten sekaan)
7. Ota USB pois.
8. Mene psp:lläsi PHOTO osioon ja sieltä sinun pitäisi löytää ChickHEN kansio.
9. Mene kansioon ja rullaa alimmaisen tiff tiedoston päälle.
10. PSP modaus onnistuu tai epäonnistuu. Jos epäonnistuu (psp jäätyy ja sulkeutuu vähän ajan kuluttua) se ei haittaa, vaan voit käynnistää psp:n uudelleen ja toistaa sama.
11. Kun modaus onnistuu, psp käynnistyy uudelleen.
12. Liitä psp USB:llä tietokoneeseen.
13. Pura GEN-A (Full) pakkaus.
14. Käynnistä LAUCNH (Gui) ja valitse psp:n malli (2000 tai 3000) ja laita viimeiseen kenttään removable diskin kirjain (eli sen laitteen kirjain joka näkyy siellä tietokone osiossa romppu ja dvd asemien lähistössä.
15. Paina ok ja sinun pitäisi saada viesti ''done.''
16. Ota USB pois.
17. Mene psp:lläsi GAME osioon ja käynnistä INSTALLER LOADER.
18. Sinulle pitäisi avautua musta ruutu jossa pyydetään painamaan L tai R näppäintä. Joten paina jompaa kumpaa.
19. Jos saat viestin ''done with success.'' paina ympyrää jolloin psp käynnistää uudelleen.
20. Liitä psp USB:llä tietokoneeseen.
21. Poista psp:n juureen ilmestynyt files -kansio ja mene GAME osioon, etsi sieltä INSTALLER ja poista sieltä kansiosta tiedosto nimeltä flasher.prx
22. Ota USB pois.
PSP ON MODATTU! =) Nyt voit pelata psp, ps1 ja monia muita pelejä. paras paikka pelien hakuun on pspiso.com
HUOM! Jos suljet psp:si, modaus lähtee pois! Joten pidä sitä sleep (uni) tilassa, painamalla virran pois napsauttamalla vaan ylös pikkuisen.
Jos Modaus lähtee pois, ja haluat modata psp:n uudelleen, liitä psp USB:llä tietokoneeseen, ja poista nämä tiedostot:
-ChickHEN kansio joka sijaitsee PICTURE kansiossa.
-INSTALLER kansio joka sijaitsee GAME kansiossa.
-h.bin tiedosto joka sijaitsee psp:n juuressa.
sitten vain teet modauksen uudelleen! egghunt.bin tiedosto saa jäädä psp:n juureen.
by: ZenophOot oikeassa, mä en voi modata ainakaan R2:sella enää, koska firmikseni on 5.03:sta isompi ja en onnistu alaspäivittämään tätä. Ja siitä vielä, että jos haluaa modauksen pysyvän aina, pitää ChickHEN R2:sen jälkeen asentaa tämän ChickHENin kautta Custom Firmwaren, jotta modaus pysyisi aina.
- zenoph
Sisäfilmi kirjoitti:
Oot oikeassa, mä en voi modata ainakaan R2:sella enää, koska firmikseni on 5.03:sta isompi ja en onnistu alaspäivittämään tätä. Ja siitä vielä, että jos haluaa modauksen pysyvän aina, pitää ChickHEN R2:sen jälkeen asentaa tämän ChickHENin kautta Custom Firmwaren, jotta modaus pysyisi aina.
no nyt voi modata 5.50
zenoph kirjoitti:
no nyt voi modata 5.50
ChickHEN R3:n avulla 5.50 olisi saatu modattua, mutta kun olen katsonut foruumeita, niiden mukaan tämän ChickHEN R3:sen julkaisu on peruuttu. Eli PSP 3000 firmware pitää olla 5.03 tai alempi, jotta se saadaan modattua.
- robocop
tarteeko tohon sitten sitä tool akkua ?
- Erkkimerkki32112
robocop kirjoitti:
tarteeko tohon sitten sitä tool akkua ?
Nykyään voi minkä tahansa psp /psp1000 psp 2000 psp 3000 jne ) modata ilman mitään akkuja tai muuta sähellystä . ja on ihan sama mikä firmware siinä alunperin on, ei tartte kuin päivittää psp ihan uusimpaan versioon ja hakea netistä vaan yks kiva tiedosto :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 621144
- 701132
Kela kelaa toimeentulotukia takaisin
Ylen sivulla juttu, kun vähäisen omaisuuden takia peritään tukia takaisin ja uhataan ulosotolla. Jutussa yksi mielenkii80897Onkohan nyt niin, että kärvistellään kumpikin tykönämme
Toisiamme miettien ja ikävöiden. Miettien kuinka ihanaa olisi vaan olla sen toisen lähellä.. Mitä luulet mies?46790Siksi meidän suhteesta
Ei koskaan tule mitään. Ei ikinä vaikka rakastettiin toisia. Olet uskomaton valehtelija. Säälin sua että olin niin pakko72688Mä unohdan kyllä
Sut ajallaan. Mitä enemmän aikaa kuluu niin olet muisto. Toki tämä yhteys hankaloittaa mut et sä jaksa kovin pitkään vai25687Työnsin sut aikoinani pois nainen, koska en ollut varma hyväksikäyttäisinkö sinua
Olin varma, että hyväksikäyttäisin sinua, tai että et olisi tarpeeksi kaunis tai kiva minulle, sen takia työnsin sinut p53680- 56672
Minulla on edelleen
ikävä sinua mies. En itsekään pysty ymmärtämään, mistä tämä tunne vielä näiden vuosien jälkeen kumpuaa. Olisipa meillä o28655Näin paljon somalian kielen tulkki tienaa
Istu ja hämmästy. Ammatti jota ei edes tarvittaisi Suomessa ilman maahanmuutto bisnestä. Tulkin keskimääräinen palkka ol146642