Onko neljännen käskyn rikkomista se, että kristityiksi itseään kutsuvat suomalaiset, eivät huolehdi omista vanhemmistaan vaan jättävät heidät yksin ja yhteiskunnan hoidettaviksi?
Onko neljännen käskyn rikkomista se, että Suomi kristittynä kansakuntana ei pysty omia vanhuksiaan, jotka ovat tämän maan saaneet tähän kukoistukseen, hoitamaan ihmisarvon mukaisesti ja säällisesti?
Onko neljännen käskyn rikkomisen synti yhtä lailla keskustelun ja väittelyn arvoinen kuin homo ja lesbo keskustelut ja väittelyt?
Vai viitataanko kintaalla sellaiseen syntiin, joka on melkein jokaisen suomalaisen kristityn synti ja nostetaan esille sellainen synti joka ei synti edes olekkaan?
Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että menestyisit ja eläisit kauan maan päällä.
32
462
Vastaukset
- Nasse.
on ensisijaisesti hallitsemisen ja vallankäytön väline. Sellaisena ja noista syistä se aikanaan tuotiin suomeeenkin.
Hallitsemisen ja vallankäytön suhteen ihmisten sortaminen on eräs tehokas keino ja sitä paljon uskonnoissa käytetäänkin hyväksi. Enemmistöä on kuitenkin hankala sortaa, joten ihmiset tulee jakaa sopivan pieniin ryhmiin jotta homma toimii.
Siksi luterilainen hakkaa homoja päähän raamatulla, mutta vähät noteeraa neljännestä käskystä.- tarkoottaa
ihan vaan ittiänsä.
- madame.Alexandra.F
noista vanhusten huollosta päättävillä ei ole mitään tekemistä Raamatun kanssa.
Myöskään ihmiset jotka haluaisivat huolehtia omista vanhemmistaan eivät useinkan siihen pysty; syynä yksinkertaisesti rahan- ja ajanpuute.
Johan feministit tekivät naisille karhunpalveluksen pakottamalla heidät kaikki työelämään. Miehen palkalla (ellei se sitten ole melkoinen) ei enää akkaa ja lapsiakaan elätetä.
Vanha ihminen on suorastaan pakotettu luovuttamaan 'yhteiskunnan saattohoitoon' josta inhimillisyys on kaukana. Syynä on se että tässä yhteiskunnassa vain tuottava ihminen on arvokas; sairas tai vanha on vain riippa josta tahdotaan päästä eroon.
Nykyään kehitys on menossa siihen suuntaan että mm. nuoriso tahdotaan pakottaa hinnalla millä hyvänsä duuniin kuin duuniin. Elätä siinä sitten perhettä ja vanhempia kun kokoaikaisen duunin liksaa haetaan sossusta ja eletään kurjuudessa (eli peruspäivärahan voimin)
Luokkayhteiskunnan paluu on jo tosiasia. Ja valitettavasti nimenomaan valtaa ja rahaa saaneet naiset edistävät mielellään 'orjaluokan' syntyä, jonka oikeutena on vain tehdä työtä ilman kohtuullistakaan korvausta vaikka vuorokaudet ympäri.
Amerikassahan tämä malli on jo todellisuutta.- .
sinun äijääsi elätti täyshoidossa parikymmentä vuotta? Kannattaa siis murhata, jotta yhteiskunta elättää, niin vai? Sinun olisi syytä pitää turpasi kiinni tällä palstalla.
"Åmselen kolmoismurha
Murhiin johtanut tapahtumasarja alkoi, kun 22-vuotias Valjakkala vapautui Turun vankilasta 1. toukokuuta 1988, minkä jälkeen hän lähti matkailemaan Ruotsissa ja Suomessa 21-vuotiaan Marita Routalammin kanssa.
He saapuivat Åmseleen 3. heinäkuuta. Yöllä Valjakkala varasti polkupyörän. 49-vuotias Sten Nilsson ja hänen 16-vuotias poikansa Fredrik lähtivät ajamaan autollaan Valjakkalaa takaa. Ajojahti päättyi hautausmaalle, missä Valjakkala pakotti Stenin ja Fredrikin haulikolla uhaten polvistumaan. Ensin hän ampui Stenin, minkä jälkeen Fredrik yritti anoa armoa valehtelemalla ikänsä. Tästä huolimatta Valjakkala ampui hänetkin. Laukaukset kuuluivat kylään saakka. Perheen 42-vuotias äiti Ewa Nilsson lähti katsomaan, mitä oli tapahtunut. Hän näki, että Valjakkala istui Stenin autossa, ja koputti ikkunaan. Valjakkala tempaisi oven niin raivokkaasti auki, että Ewa kaatui, mutta tämä pääsi juoksemaan pakoon. Valjakkala sai hänet kiinni ja löi häntä haulikolla niin voimakkaasti, että se pirstoutui. Tämän jälkeen hän puukotti Ewan hengiltä viiltämällä tältä kaulan auki.
Valjakkala ja Routalammi otettiin kiinni 10. heinäkuuta Odensessa, Tanskassa, kun junan konduktööri tunnisti heidät. Kiinniotossa kumpikaan ei tehnyt vastarintaa."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Nikita_Fouganthine#Oikeudenk.C3.A4ynti_ja_tuomiot - madame.Alexandra.F
. kirjoitti:
sinun äijääsi elätti täyshoidossa parikymmentä vuotta? Kannattaa siis murhata, jotta yhteiskunta elättää, niin vai? Sinun olisi syytä pitää turpasi kiinni tällä palstalla.
"Åmselen kolmoismurha
Murhiin johtanut tapahtumasarja alkoi, kun 22-vuotias Valjakkala vapautui Turun vankilasta 1. toukokuuta 1988, minkä jälkeen hän lähti matkailemaan Ruotsissa ja Suomessa 21-vuotiaan Marita Routalammin kanssa.
He saapuivat Åmseleen 3. heinäkuuta. Yöllä Valjakkala varasti polkupyörän. 49-vuotias Sten Nilsson ja hänen 16-vuotias poikansa Fredrik lähtivät ajamaan autollaan Valjakkalaa takaa. Ajojahti päättyi hautausmaalle, missä Valjakkala pakotti Stenin ja Fredrikin haulikolla uhaten polvistumaan. Ensin hän ampui Stenin, minkä jälkeen Fredrik yritti anoa armoa valehtelemalla ikänsä. Tästä huolimatta Valjakkala ampui hänetkin. Laukaukset kuuluivat kylään saakka. Perheen 42-vuotias äiti Ewa Nilsson lähti katsomaan, mitä oli tapahtunut. Hän näki, että Valjakkala istui Stenin autossa, ja koputti ikkunaan. Valjakkala tempaisi oven niin raivokkaasti auki, että Ewa kaatui, mutta tämä pääsi juoksemaan pakoon. Valjakkala sai hänet kiinni ja löi häntä haulikolla niin voimakkaasti, että se pirstoutui. Tämän jälkeen hän puukotti Ewan hengiltä viiltämällä tältä kaulan auki.
Valjakkala ja Routalammi otettiin kiinni 10. heinäkuuta Odensessa, Tanskassa, kun junan konduktööri tunnisti heidät. Kiinniotossa kumpikaan ei tehnyt vastarintaa."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Nikita_Fouganthine#Oikeudenk.C3.A4ynti_ja_tuomiotmutta tunnen tapauksen paremmin kuin sinä, olen lukenut asiaan liittyvät pöytäkirjat sekä nähnyt asiasta VIRALLISESTI tehdyn esitutkinnan joka eroaa wikipedian pönttötiedoista.
Mulla on siis ENSIKÄDEN tiedot, joten lopeta toi naiivi diibadaabasi, joka ei kuulu edes käsiteltävään aiheeseen. - .
madame.Alexandra.F kirjoitti:
mutta tunnen tapauksen paremmin kuin sinä, olen lukenut asiaan liittyvät pöytäkirjat sekä nähnyt asiasta VIRALLISESTI tehdyn esitutkinnan joka eroaa wikipedian pönttötiedoista.
Mulla on siis ENSIKÄDEN tiedot, joten lopeta toi naiivi diibadaabasi, joka ei kuulu edes käsiteltävään aiheeseen.kun äijäsi kylmästi tappoi nämä ihmiset. Sinun on ihan turha aukoa täällä päätäsi.
- tagetessa
. kirjoitti:
kun äijäsi kylmästi tappoi nämä ihmiset. Sinun on ihan turha aukoa täällä päätäsi.
jotenka voisitko pitää turpasi kiinni!
Kun Suomen kansasta on uskovaisia vain noin 6-7%, olisi parempi kysyä siltä jäljelle jäävältä suurelta enemmistöltä tätä kysymystä.
Ja jos Raamattua siteeraa keskustelussa on se otettava kaikkinensa,jolloin näemme että myös se homoseksuaalisuus on Raamatun mukaan synti.
Toisaalta vanhushoito on aika retuperällä tässä maassa, milloinkahan päättäjät sen hoksaa?Jos homoseksuaalisuudesta kekustellaan ja vedetään mukaan se, mitä Raamatussa sanotaan, pitäisi ottaa mukaan kaikki muutkin synnit mitä Raamatussa synniksi luetaan.
Diiba daaba.- Kössönöm
jos kaksi homoseksuaalia on yhdessä. Se on heidän asiansa, ei sinun.
Wariska kirjoitti:
Jos homoseksuaalisuudesta kekustellaan ja vedetään mukaan se, mitä Raamatussa sanotaan, pitäisi ottaa mukaan kaikki muutkin synnit mitä Raamatussa synniksi luetaan.
Diiba daaba.Olen täysin samaa mieltä, synnit syntinä, jos Raamattuun tukeudutaan.
Kössönöm kirjoitti:
jos kaksi homoseksuaalia on yhdessä. Se on heidän asiansa, ei sinun.
Olenkoha taas tälläistäkään missään väittänyt? Sulla on ikävä kyky ymmärtää asioita väärin. Aloituksessa puhuttiin homoseksuaalisuudesta ja synnistä, siihen otin kantaa.
ja ihan eri asiasta kuin aloitin tämän keskustelun.
Piti vain sanomani, että senkin ajan, kun te ,jotka itseänne pidätte kristittyinä luterilaisina, kiistelette asioista, jotka eivät teille kuulu, hoitaisitte omia vanhempianne tai kävisitte heidän luonaan kylässä tai olisitte edes muuten jonakin.
Mutta ei. Sen kun vain jauhetaan asiasta mihin kummallakaan osapuolella ei itseasiassa ole mitään sanottavaa, ei puolesta eikä vastaan.
Toinen asia on tuo jatkuva homo- ja lesbo keskustelu. Siihenkään suurimmalla osalla keskustelijoista ole mitään sanottavaa. Homous ja lesbous ei vaikuta teidän elämäänne tuon taivaallista. Mitä se teille kuuluu kuka kenenkin kanssa elää? Silloin se vasta kuuluu, jos toinen vetää toista turpiin niin, että siitä syntyy fyysistä tai henkistä vahinkoa. Tai jos lapsiin kosketaan rankalla kädellä tai ylipäätänsä lapsiin kosketaan negatiivisessa mielessä.
Menkää kuulkaa ja tehkää joka päivä edes yksi hyvä työ.- niin....
Pääseekö hyviä töitä tekemällä sinne luterilaisten "taivaaseen"?
8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. - madame.Alexandra.F
Valitettavaa ja hävettävää on se että 'hyvinvontivaltiossamme' kaikkein heikoimmat voivat huonosti.
Haepa sossusta avustusta vanhempiesi hoitoon. Köyhinkin 'lantamaja-afrikkalainen' sentään huolehtii perheestään. Siellä sukujen yhteisöllisyys toimii, mutta mikään muu ei.
Suomessa kansalta lypsetään rahaa kaikkiin keräyksiin. Milläs maksat kun omaa elatustasikaan (edes kohtuullista) itsellemme emme saa? Suomi on kuin 'survival game' jossa kaikki eloonjäämistaistelun (kuten itsensä työllistäminen) on tehty vaikeaksi, jopa mahdottomaksi.
Yrityksissäkin vain suuret pärjäävät. Pienet ihmiset kuten yrityksetkin pannaan kyykkyyn. Ja kateeksi ei käy nuorisoa joka halutaan työllistää 'hinnalla millä hyvänsä' eli vaikkapa 100 euroo kuussa kokopäiväduunista miinus verot.
Ja valitettavasti valtaan päässeet hyvätuloiset naiset ovat tätä mieltä. Työssä käyminen ilman rahaa edistää kuulemma 'ihmisoikeuksia'. 'Arbeit macht frei ' luki jonkun Auschwitzin portillakin...
Syyttelepä oikeaa osoitetta eli tätä suomalaista valheellista hyvinvointiamme. - .
Valitettavaa ja hävettävää on se että 'hyvinvontivaltiossamme' kaikkein heikoimmat voivat huonosti.
Haepa sossusta avustusta vanhempiesi hoitoon. Köyhinkin 'lantamaja-afrikkalainen' sentään huolehtii perheestään. Siellä sukujen yhteisöllisyys toimii, mutta mikään muu ei.
Suomessa kansalta lypsetään rahaa kaikkiin keräyksiin. Milläs maksat kun omaa elatustasikaan (edes kohtuullista) itsellemme emme saa? Suomi on kuin 'survival game' jossa kaikki eloonjäämistaistelun (kuten itsensä työllistäminen) on tehty vaikeaksi, jopa mahdottomaksi.
Yrityksissäkin vain suuret pärjäävät. Pienet ihmiset kuten yrityksetkin pannaan kyykkyyn. Ja kateeksi ei käy nuorisoa joka halutaan työllistää 'hinnalla millä hyvänsä' eli vaikkapa 100 euroo kuussa kokopäiväduunista miinus verot.
Ja valitettavasti valtaan päässeet hyvätuloiset naiset ovat tätä mieltä. Työssä käyminen ilman rahaa edistää kuulemma 'ihmisoikeuksia'. 'Arbeit macht frei ' luki jonkun Auschwitzin portillakin...
Syyttelepä oikeaa osoitetta eli tätä suomalaista valheellista hyvinvointiamme.Äijäsi eleli ilmaiseksi yhteiskunnan varoilla vankilassa parikymmentä vuotta. Ei taatusti ollut nälkä eikä vilu.
. kirjoitti:
Äijäsi eleli ilmaiseksi yhteiskunnan varoilla vankilassa parikymmentä vuotta. Ei taatusti ollut nälkä eikä vilu.
"se niin kaunista katsella kun kunnolla vituttaa" buhahahaa :D
- madame.Alexandra.F
. kirjoitti:
Äijäsi eleli ilmaiseksi yhteiskunnan varoilla vankilassa parikymmentä vuotta. Ei taatusti ollut nälkä eikä vilu.
Mikä ahistaa? Mikä ahistaa? Mikä ahistaa?
- .
nixutin65 kirjoitti:
kun tapoit ne ihmiset?
- .
Mikä ahistaa? Mikä ahistaa? Mikä ahistaa?
Olen katsellut keikistelyäsi lehdissä ja täytyy kyllä sanoa, että olet kuvottava tyyppi. Puolustelet murhaajaa ja kehut kuinka hyvä mies sinulla on. Eikö koskaan tule mieleen, että hän saattaa sinutkin tappaa? Vaikka sama se minulle. Olisipa äijäsi taas siellä minne kuuluukin.
Tuo muiden syntien arvostelusi täällä on täysin käsittämätöntä. Katsopa akka ensin peiliin ja katso sitä tappajaäijääsi ja mieti vielä kerran onko sinulla varaa arvostella ketään. - isäsi ja äitisi
nixutin65 kirjoitti:
olleet ylpeitä sinusta?
- madame.Alexandra.F
. kirjoitti:
Olen katsellut keikistelyäsi lehdissä ja täytyy kyllä sanoa, että olet kuvottava tyyppi. Puolustelet murhaajaa ja kehut kuinka hyvä mies sinulla on. Eikö koskaan tule mieleen, että hän saattaa sinutkin tappaa? Vaikka sama se minulle. Olisipa äijäsi taas siellä minne kuuluukin.
Tuo muiden syntien arvostelusi täällä on täysin käsittämätöntä. Katsopa akka ensin peiliin ja katso sitä tappajaäijääsi ja mieti vielä kerran onko sinulla varaa arvostella ketään.Ja sitäpaitsi kuinkahan selität ne perhesurmat jotka ihan tavalliset ja säädylliset äijät tekevät? Kuka tahansa ihminen on potentiaalinen tappaja, myös sinä. ikävää mutta totta.
Siis kehenkään ei voi luottaa. Akka voi pettää, ukko voi pettää, ystävä voi puukottaa selkään...sulla on varmaan aika ankeeta kun et kykene muuta kuin raivoamaan ja pahaa ennustelemaan.
PS. Jos oisin thai-nainen tai virolainen niin et puhuisi keikistelystä mitään, vaan ulisisit että 'suomalaiset naiset, ottakaahan oppia kuinka naisten pitäisi pukeutua ja miehiään puolustaa'
Näin se vaan on. . kirjoitti:
kun tapoit ne ihmiset?
Sähän esiinnyt täällä nimimerkin takaa ja vingut "asiantuntevasti" miten hyvin tiedät mitä oon tehnyt ja haukut vuoron perään mua ja mun vaimoa asiattomuuksilla niin kai sä besserwisser tiedät nauroinko vai en? Eikös siitö ollut mainintaa luotettavassa (?)tietolähteessäsi wikipediassa?
- .
Ja sitäpaitsi kuinkahan selität ne perhesurmat jotka ihan tavalliset ja säädylliset äijät tekevät? Kuka tahansa ihminen on potentiaalinen tappaja, myös sinä. ikävää mutta totta.
Siis kehenkään ei voi luottaa. Akka voi pettää, ukko voi pettää, ystävä voi puukottaa selkään...sulla on varmaan aika ankeeta kun et kykene muuta kuin raivoamaan ja pahaa ennustelemaan.
PS. Jos oisin thai-nainen tai virolainen niin et puhuisi keikistelystä mitään, vaan ulisisit että 'suomalaiset naiset, ottakaahan oppia kuinka naisten pitäisi pukeutua ja miehiään puolustaa'
Näin se vaan on.http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/arkistot/rikos/2008/06/666280
http://www.hymy.fi/tasta-puhutaan/nyt-puhuu-vanki-juha-valjakkalan-vaimo-mieheni-ei-ole-hirvio
Tuossa olet todella ällöttävä:
http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=1&ag=2&t=338&a=6693
http://www.vartti.fi/artikkeli/d5e6d286-047d-435e-8a5a-69c1a3b7aa59
http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto.shtml/arkistot/rikos/2009/02/792772 - .
nixutin65 kirjoitti:
Sähän esiinnyt täällä nimimerkin takaa ja vingut "asiantuntevasti" miten hyvin tiedät mitä oon tehnyt ja haukut vuoron perään mua ja mun vaimoa asiattomuuksilla niin kai sä besserwisser tiedät nauroinko vai en? Eikös siitö ollut mainintaa luotettavassa (?)tietolähteessäsi wikipediassa?
Eikö yhtään omatunto soimaa? Oletko kuullut edes sellaista sanaa?
Oliko kovinkin miesmäisen oloista ampua 16-vuotias poika?
- ajattelemista
Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
"Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."
Siis tuon yllä olevan opetuksen pohjalle rakennettu Jumalan ja Jeesuksen Lain ymmärtäminen on täysin tuhottu. Ei ole isän, eikä äidin kunnioitusta hyljätä vanhukset, hylkääminen ei ole edes Jeesuksen opetuksen mukaista; rakasta lähimmäistäsi.
Aloitus aihe on yksi monista faktoista joka osoittaa eron uskon ja Jumalallisuuden tiedon välillä. Lutheri opetti mm. ettei naisella ole sielua. Ilmeisesti hän oli oikeassa luterilaisten suhteen, sieluttomasta ei synny sielullisia!!!! ...jotta edes Jumalan ja Jeesuksen Lakia kunnioittaisivat käytännössä...
Kirkon virallisilta sivuilta opetetaan kauniisti, opettajana on aktiivisesti Jumalan ja Jeesuksen Lakia rikkova, jakomielisyyttä opetuksien ja käytännön välillä:
#Kristityn elämässä lailla on sekä yhteiskunnallinen että hengellinen merkitys. Laki on välttämätön kaikelle inhimilliselle elämälle ja sitä tulee noudattaa. Jumalan lain noudattaminen suojelee kaikkea elämää ja edistää ihmisoikeuksien toteutumista. Yhteiskunnassa esivalta eli poliisi ja oikeuslaitos toteuttavat samalla Jumalan lakia. Hengellisessä mielessä laki osoittaa ihmisen tehneen syntiä Jumalaa ja ihmisiä vastaan. Jumalan lakia rikkoneen henkilön tulee katua tekojaan ja korjata, mitä korjattavissa on.#- juttuja
Vielä kun joku selittäisi, miten se jumalan israelilaisille antama laki liittyy Suomeen.
1. Tim. 1:9
ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
- ÄnkyräVenkula
Neljännen käskyn noudattamattomuus on ilman muuta Jumalan tahdon vastaista. Ketä tarkoiti viimeisellä virkkeelläsi. Mikä ei ole synti.
- Tiinaliina_
Syntiähän se on, eikä muuksi muutu, vaikka kuinka seliteltäisi.
Perhe on yksikkö. Perheeseen kuuluvat kaikki ne ihmiset, jotka siihen ovat tulleet. Äiti, isä ja lapset, isovanhemmat, puolisot, sisarukset, lapsenlapset jne. Perhe, mistä yksi jäsen on heitetty ulos (=jätetty ilman huolehtimista, apua ja tukea) on kuin ruumis, mistä yksi jäsen on katkaistu ja heitetty pois.
Valitettavasti nyky-yhteiskunnassa pidetään kunnia-asiana sitä että ollaan riippumattomia toisista ihmisistä, itsenäisiä joka tavalla. Jo pienille lapsille pidetään tärkeänä opettaa itsenäistymistä joka asiassa ja mahdollisimman aikaisin. Jo vauvana laitetaan mielellään omaan huoneeseen tai ainakin omaan sänkyyn nukkumaan, että vaan se itsenäisyyden kehittyminen pääsisi alkamaan, eikä viivästyisi päivääkään. Siinä sitä sitten opitaan että kaikkein tärkein tässä maailmassa on "minä itse", minun itsenäisyyteni, minun "vapaa" tahtoni, minun "oikeuteni" (velvollisuuksista viis). Myös niistä omista "oikeuksista" ja "vapaudesta" opetetaan pitämään lujasti kiinni. Nehän kuuluvat osana siihen itsenäisyyteen, siihen että pärjää omillaan ja osaa pitää puolensa joka asiassa.
"Muut hoitakoon omat asiansa, kunhan minun oikeuksiani ei poljeta! Minulla on ihan tarpeeksi siinä, että huolehdin omista asioistani. Ei minulla ole mitään velvollisuutta huolehtia muiden asioista ja hyvinvoinnista! Olen vapaa elämään niinkuin minua itseäni eniten miellyttää!" Näin ajatellaan ja siinä samalla unohtuu se tosiasia, että loppujenlopuksi meille ei ole kukaan missään luvannut automaattisia oikeuksia ja vielä vähemmän vapaata tahtoa valita se hauskin tie.
Velvollisuudet meillä on. Velvollisuus elää elämämme sillä tavalla, että tuottaisimme mahdollisimman vähän harmia itsellemme ja muille, ja mahdollisimman paljon tyytyväisyyttä ja iloa. Niihin velvollisuuksiin kuuluu myös vanhuksista huolehtiminen.
T: Tiinaliina Pientä kommenttia lisää.
En ole luterilainen. Itseasiassa en tunnusta mitään uskontoa.
Kristinuskon alkuperäinen muoto ja perusteet olivat hyvät, mutta sitten tuli ihmiset ja Luther ja katolliset rikkaat, jotka pilasivat koko idean.
Mielestäni homojen ja lesbojen asioiden punninta ei kuulu tälle palstalle, jossa viha ja kauna ovat päällimmäisinä aseina.
Ja sitten tämä pariskunta Madame ja 65. Teidän ehkä kannattaa perustaa ihan oma palsta jossa teitä voidaan kiittää ja haukkua tarpeen mukaan ja jossa te voitte kiistää ja vastata tarpeen mukaan. Miksi pilata monia hyviä aloituksia teidän henkilökohtaisten asioiden puntaroimisiin? En kylläkään ole tutkinut sen kummemmin teidän tapaustanne, eikä se itse asiassa minua juuri kiinnostakkaan. Itse kukin meistä joutuu oman ristinsä kantamaan. Ja elämä opettaa nöyrtymään, jos ihminen siltä opiksi ottaa.
Ja vielä, mitähän mahtaa kristityksi kansaksi itseään kutsuva Suomi tehdä vanhusten hoitamisen hyväksi? Entä kirkon osuus?- madame.Alexandra.F
poikkeavat ja alkavat puhua henkilökohtaisuuksista, jotka eivät liity avauksiin.
Luterilaisena minulla on käsittääkseni oikeus keskustella aiheista. Sille en mitään voi että häiriintyneet käyvät kiinni henkilöön. En voi ottaa vastuuta muiden ihmisten käytöksestä, eikä velvollisuuteni ole perustaa mitään palstaa (ja onhan mulla sellainen omassa galleriassa)
Mutta kyllähän se ärsyttää suunnattomasti ja siksi olen puolustautunut. Mitä oisit itse tehnyt? - .
poikkeavat ja alkavat puhua henkilökohtaisuuksista, jotka eivät liity avauksiin.
Luterilaisena minulla on käsittääkseni oikeus keskustella aiheista. Sille en mitään voi että häiriintyneet käyvät kiinni henkilöön. En voi ottaa vastuuta muiden ihmisten käytöksestä, eikä velvollisuuteni ole perustaa mitään palstaa (ja onhan mulla sellainen omassa galleriassa)
Mutta kyllähän se ärsyttää suunnattomasti ja siksi olen puolustautunut. Mitä oisit itse tehnyt?jo vuosi sitten hehkuttelit äijäsi erinomaisuutta ja haukuit kaikki mahdolliset kirjoittajat. Nimimerkillä nana-nam silloin esiinnyit.
Luterilaisena sinun luulisi tietävän, että oppisi kieltää tappamisen. Silti kehtaat sanoa, että äijäsi provosoitiin tappamaan! Ja puolustat häntä ja jopa lehtien palstoilla kehuskelet tuon kusipään seksitaidoilla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,252154Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.921965Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e881941MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,131643Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu241537Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.4901511Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S11494Mikä ihme teitä lieksalaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa?491310Mistä juttelit viimeisen kerran
Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.761188Kemet lomautukset
Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas351169