Itsarista

Juhannus on taas sitä aikaa, et monella syvemmin yksinäisellä tulee varmaankin elämänsä lopettaminen mieleen.
Suomalaisista vissiin lähtee oman toimeliaisuuden avulla nykyisin kai öpaut 1100 sieluu per vuosi muihin maisemiin.
Sehän tekee keskimäärin kolme lähtöö päivässä, mutta sesonkeja on nää juhlapyhät ja kevät.

Onhan se ahdistavaa kun tietää ja kuulee kun jotkut pitää hauskaa ja ittellä on vaan päivästä toiseen, viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen ja vuodesta toiseen paha olla. Eikä osaa ratkaista ongelmiansa.
Jotkut vaan on kuin olisivat ystävien suhteen antimangneetiksi syntyneet, ikäänkuin kohtalo olisi jo synyessä sinetöity.
Jos sulla on taipumusta käntyä uskon puolelle, niin voit mesettää rukouksia yläkertaan. Mutta sekään ei välttämättä avaa kaikkille porttia pois yksinäisyyden kahleista.
Samoin vaikeeta on joittenkin saada apua toisilta ihmisiltä tai yhteiskunta järjestelmältä, mutta kaikkee voi ja kannattaakin kokeilla.
Jokaisen pitää löytää se oma syy/syyt miksi haluaa elää!
On se sitten työ, harrastus, sukulainen, kissa, arvot, eettisyys tai jotakin muuta.
Murha on kuitenkin yhden elämän loppu, eikä sitä voi perua!
Älä luovuta vielä, vaikka tiedän kuinka tuo on helppo sanoa!

Jaksamista kaikille !

4

360

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitää joidenkin

vain aina "jaksaa"?

Eikö se ole sairasta kun ihminen on yksinäinen ja mahdollisesti koko ikänsä syrjitty ja kiusattu.

Sairas on tämä yhteiskunta ja sen osoittaa nuo itsemurhat myös.

• voi joidenkin kohdalla muuttua parempaankin suuntaan, sen vuoksi olisi mielestäni hyvä "jaksaa" elää huonojen hetkien yli. Sitten, mun mielestä itsari on kuitenkin eettisesti väärä ratkaisu, mutta ei tosiaan ole helppoa aina vaan jaksaa, jos/kun elämä jatkaa samaa rataansa.

Mun mielestä myös tää yhteiskunta on sairas. Ihmiset ei välitä sen kummemmin toisistaan. Todetaan ehkä korkeintaan, että "mee hoitoon" tai vastaavaa, mutta onhan sekin parempi kuin ei mitään.
        Itse ajattelen jopa niin, että ihmiset kasvatetaan jo lapsesta lähtien sellaiseen käyttäytymismalliin, että kaveria ei tarvii auttaa. Jos on ongelmia, niin auttaja on lapsena joku aikuisista; kuten päiväkodin työntekijät tai opettajat, vaikka ongelma ei olisikaan niin suuri etteikö ikäkaverkin pystyisi auttamaan.
        Siis vastuu auttamisesta on sysätty jo lapsena muille ja sitä käyttäytymismallia suositaan yhteiskunnassamme läpi koko ihmiselämän.
        Mutta tottakai ammattinsa puolesta auttamistyötä tekeviä tarvitaan aina.

Hyvä vertailukohta on esim. liikenne onnettomuudet, joita suomessa on noin 400 per vuosi. Jos ne vähänkin lisääntyvät, niin heti ne saa suuren huomion tiedotusvälineissä.
        Itsareita tehdään lähes kolme kertaa enemmän. mutta kuinka yhteiskunta reagoi niihin? On aikas hiljaa. Oikeestaan se aihe on tabu tässä maassa.

• Sinä olet yhteiskunta. Sinä valitset minkälaisena näet ympäröivän maailmasi. Aloittajalla on pointtia ja huumoria, jolla pääsee pitkälle. Elämällä on tapana aina parantua iän myötä, kypsyä kuin Etelä- Amerikkalainen plantaasiviini. Elämästä tulee parempaa jos annat hoitajasi auttaa sinua.

• 40vakka
        Krusader kirjoitti:

Sinä olet yhteiskunta. Sinä valitset minkälaisena näet ympäröivän maailmasi. Aloittajalla on pointtia ja huumoria, jolla pääsee pitkälle. Elämällä on tapana aina parantua iän myötä, kypsyä kuin Etelä- Amerikkalainen plantaasiviini. Elämästä tulee parempaa jos annat hoitajasi auttaa sinua.

Mistä niin päättelet että elämä kääntyy paremmaksi vanhempana? Olen 40v ja koko ajan on mennyt huononpaan. Voisi sanoa että kehitys on logaritmista 10v sykleissä. Elämänlaatu tuplaantuu 10 vuodessa, mutta huonompaan suuntaan. Tässä vain odottelen viimeistä niittiä. Itse en sitä tee, vaan kyllä joku ylempi taho vielä keksii mukavan pikku syövän tai muun kiduttavan sairauden johon sitten kuolen. Sen pituinen se.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2234
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      25
      1813
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1445
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      109
      1274
    5. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      15
      1259
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1035
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      954
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      874
    9. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      853
    10. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      74
      846
    Aihe