ilmainen palomuuri ja virustorjuntaohjelma vistaan

tyhmäkö?

eli olis nyt sellanen ongelma et koneessa oli sen saadessani nortonin kokeilujakso, jonka sit päätyttyään poistin. nyt koneen käynnistyessä täytyy aina käydä erikseen naputtelemassa palomuuri päälle. ilmeisesti joku windowsin oma? no kuitenki, musta tuntuu ettei tuo nortoni poistunut kunnolla. joten olis kiva jos joku osais sanoa miten sen sais täydellisesti poistettua, mitään tiedostoa kun kone siitä ei kuitenkaan löydä..
mutta ehdottakaa vista yhteensopivia palomuuri ja virustorjuntaohjelmia:) zonealarmia yritin asentaa mutta se valitti jostakin vistan kanssa yhteensopimattomasta osasta eikä pystynyt ohjelmaa asentaa. ja mä tiedän, oon oikeesti tumpelo koneiden kanssa:D kun ohjelma vaan olis ilmanen, helppokäyttöinen ja kestäis mahdollisimman pistkään!

17

1193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mckldsj

      ainiin, piti vielä sanoa että nyt siis latasin zonealarmin sivuilta 15 päivän kokeilu jakson, ja siinä se ei valittanut mitään. mikähän tossa pitkäversiossa sitte on vialla?

    • Windowsissa on oma palomuuri, virustorjunnan pitkäikäisyys on vähän niin ja näin kun se ei kuitenkaan poista tarvetta päivittää ohjelmia kuukausittain Windowsissa.

      • miettisit

        edes sanomisiasi. Luulisi besserwisseriyden jotain velvoittavan.


      • C-C-C

        käyttäjille. Windows-käyttöjärjestelmät tarvitsevat toimivan virustorjuntaohjelman.


      • C-C-C kirjoitti:

        käyttäjille. Windows-käyttöjärjestelmät tarvitsevat toimivan virustorjuntaohjelman.

        Vuosikausia käyttänyt Windowseja ilman aktiivista virustorjuntaa...


      • ohjelmia

        pitää päivittää kuukausittain ? Eipä ole muutamaan vuoteen tullu päivitettyy muuta kuin tää XP...


    • poistamisesta

      "no kuitenki, musta tuntuu ettei tuo nortoni poistunut kunnolla."
      Poistitko Nortonin oikealla tavalla, esim. Ohjauspaneelin Lisää/poista sovellus.

      Pitäisi käydä rekisterieditorissa poistamassa kaikki viitteet Nortoniin, mutta se toiminto vaatii vähän taitoa. Jos menee poistamaan vahingossa väärän rekisteritiedon, niin voi olla, että kone ei käynnisty seuraavalla kerralla.

      Hyvä ja helppo ohjelma turhien rekisteritietojen poistamiseen on Ccleaner . Poistaa myös turhia tiedostoja koneelta. Olen käyttänyt sitä ainakin viisi vuotta ja olen ollut tyytyväinen. Saa suomenkieliseksikin.
      www.ccleaner.com => Download Ccleaner now => Download from FileHippo => Download latest version.

    • computer_nöde

      MISSÄÄN TAPAUKSESSA: Elä käytä mitään käyttöjärjestelmän omaa palomuuria. ne eivät riitä tänä päivänä.
      Tai Win Vistasta en tiedä mut ainakaan Win XP:n oma palomuuri ei tänäpäivänä enää riitä. tämänpäivän hyökkäykset katos on "vahvempia", kuin sen palomuurin valmistamisen aikaan, ja se XP:n palomuuri ei päivity.

      Joten suosittelisimpa:
      Itse käytän seuraavia tässä:
      - avast! antivirus (virustorjunta)
      - ZoneAlarm (palomuuri)

      • asiantuntija.

        "tämänpäivän hyökkäykset katos on "vahvempia", kuin sen palomuurin valmistamisen aikaan, ja se XP:n palomuuri ei päivity."
        Kerropa nyt esimerkkiä tällaisesta vahvasta hyökkäyksestä ja miten se ohittaa xp:n muurin? Ja lisäksi miten za vastaavasti estää sen?


      • computer_nöde
        asiantuntija. kirjoitti:

        "tämänpäivän hyökkäykset katos on "vahvempia", kuin sen palomuurin valmistamisen aikaan, ja se XP:n palomuuri ei päivity."
        Kerropa nyt esimerkkiä tällaisesta vahvasta hyökkäyksestä ja miten se ohittaa xp:n muurin? Ja lisäksi miten za vastaavasti estää sen?

        .....että en osaa perustella. kuulin sen vaan yheltä mun tutulta tietotekniikan expertiltä ja se tietää näistä paljon enemmän ku esim. minä..
        ja muutenkin on se nyt oletettavaa että käyttiksen oma palomuuri ei suojaa hyökkäyksiltä niin hyvin kun softaversiot


      • voitkin
        computer_nöde kirjoitti:

        .....että en osaa perustella. kuulin sen vaan yheltä mun tutulta tietotekniikan expertiltä ja se tietää näistä paljon enemmän ku esim. minä..
        ja muutenkin on se nyt oletettavaa että käyttiksen oma palomuuri ei suojaa hyökkäyksiltä niin hyvin kun softaversiot

        poistaa tittelin tutultasi. Vai viittaako experttiys jotenkin transuhommiin?


      • ......mutta.......
        voitkin kirjoitti:

        poistaa tittelin tutultasi. Vai viittaako experttiys jotenkin transuhommiin?

        ......enemmän mä sen puhetta näistä uskon kun sun


      • pärjää kyllä
        ......mutta....... kirjoitti:

        ......enemmän mä sen puhetta näistä uskon kun sun

        Mitään muuta ongelmaa ei Winukan palomuurissa ole kuin se, ettei se suodata ulospäin lähteviä yhteyksiä, ainoastaan sisäänpäin tulevia yhteyksiä tarkkaillaan. Vistassa sitä palomuuria onneksi voi kuitenkin säädellä jos siltä tuntuu.

        Eli sillä pärjää ihan hyvin, siitä Windowsin palomuurista ei taatusti tulla sisälle (ulkoapäin aloitettu yhteys) sen enempää kuin mistään muustakaan palomuurista!


      • no enpä....
        pärjää kyllä kirjoitti:

        Mitään muuta ongelmaa ei Winukan palomuurissa ole kuin se, ettei se suodata ulospäin lähteviä yhteyksiä, ainoastaan sisäänpäin tulevia yhteyksiä tarkkaillaan. Vistassa sitä palomuuria onneksi voi kuitenkin säädellä jos siltä tuntuu.

        Eli sillä pärjää ihan hyvin, siitä Windowsin palomuurista ei taatusti tulla sisälle (ulkoapäin aloitettu yhteys) sen enempää kuin mistään muustakaan palomuurista!

        ....ota kantaa enää asiaan. se tietysti on sen tietsikka expertin mielipide asiaan että kukin käyttää mitä käyttää


      • Onko tietoa

        Mulla on Zonealarm- palomuuri ollut jo jonkin aikaa. Asennusvaiheessa kaverini laittoi siihen säädöt, joilla olen mennyt. Hänen mukaansa voin toimia edelleen noilla 1v. vanhoilla säädöillä. Mutta itseä vähän ihmetyttää, että eikö säätöjä pitäisi muuttaa, kun torjuntatarvekin varmaan muuttuu?
        Mistä saisin selkeitä ohjeita ZA:n säädöiksi?


      • saat kuvaa klikkaamalla
        Onko tietoa kirjoitti:

        Mulla on Zonealarm- palomuuri ollut jo jonkin aikaa. Asennusvaiheessa kaverini laittoi siihen säädöt, joilla olen mennyt. Hänen mukaansa voin toimia edelleen noilla 1v. vanhoilla säädöillä. Mutta itseä vähän ihmetyttää, että eikö säätöjä pitäisi muuttaa, kun torjuntatarvekin varmaan muuttuu?
        Mistä saisin selkeitä ohjeita ZA:n säädöiksi?

        Täältä jos linkki pelaa: http://www.markusjansson.net/fza.html

        Mutta jos kaikki toimii hyvin, muutoksia ei kannata tehdä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1810
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      222
      1500
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      82
      1454
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1318
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      163
      1091
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1073
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      922
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      906
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      846
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      814
    Aihe