eli olis nyt sellanen ongelma et koneessa oli sen saadessani nortonin kokeilujakso, jonka sit päätyttyään poistin. nyt koneen käynnistyessä täytyy aina käydä erikseen naputtelemassa palomuuri päälle. ilmeisesti joku windowsin oma? no kuitenki, musta tuntuu ettei tuo nortoni poistunut kunnolla. joten olis kiva jos joku osais sanoa miten sen sais täydellisesti poistettua, mitään tiedostoa kun kone siitä ei kuitenkaan löydä..
mutta ehdottakaa vista yhteensopivia palomuuri ja virustorjuntaohjelmia:) zonealarmia yritin asentaa mutta se valitti jostakin vistan kanssa yhteensopimattomasta osasta eikä pystynyt ohjelmaa asentaa. ja mä tiedän, oon oikeesti tumpelo koneiden kanssa:D kun ohjelma vaan olis ilmanen, helppokäyttöinen ja kestäis mahdollisimman pistkään!
ilmainen palomuuri ja virustorjuntaohjelma vistaan
17
1216
Vastaukset
- mckldsj
ainiin, piti vielä sanoa että nyt siis latasin zonealarmin sivuilta 15 päivän kokeilu jakson, ja siinä se ei valittanut mitään. mikähän tossa pitkäversiossa sitte on vialla?
- löytyy vaikka mitä
http://www.virustorjunta.net/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=3
Windowsissa on oma palomuuri, virustorjunnan pitkäikäisyys on vähän niin ja näin kun se ei kuitenkaan poista tarvetta päivittää ohjelmia kuukausittain Windowsissa.
- miettisit
edes sanomisiasi. Luulisi besserwisseriyden jotain velvoittavan.
- C-C-C
käyttäjille. Windows-käyttöjärjestelmät tarvitsevat toimivan virustorjuntaohjelman.
C-C-C kirjoitti:
käyttäjille. Windows-käyttöjärjestelmät tarvitsevat toimivan virustorjuntaohjelman.
Vuosikausia käyttänyt Windowseja ilman aktiivista virustorjuntaa...
- ohjelmia
pitää päivittää kuukausittain ? Eipä ole muutamaan vuoteen tullu päivitettyy muuta kuin tää XP...
- poistamisesta
"no kuitenki, musta tuntuu ettei tuo nortoni poistunut kunnolla."
Poistitko Nortonin oikealla tavalla, esim. Ohjauspaneelin Lisää/poista sovellus.
Pitäisi käydä rekisterieditorissa poistamassa kaikki viitteet Nortoniin, mutta se toiminto vaatii vähän taitoa. Jos menee poistamaan vahingossa väärän rekisteritiedon, niin voi olla, että kone ei käynnisty seuraavalla kerralla.
Hyvä ja helppo ohjelma turhien rekisteritietojen poistamiseen on Ccleaner . Poistaa myös turhia tiedostoja koneelta. Olen käyttänyt sitä ainakin viisi vuotta ja olen ollut tyytyväinen. Saa suomenkieliseksikin.
www.ccleaner.com => Download Ccleaner now => Download from FileHippo => Download latest version. - computer_nöde
MISSÄÄN TAPAUKSESSA: Elä käytä mitään käyttöjärjestelmän omaa palomuuria. ne eivät riitä tänä päivänä.
Tai Win Vistasta en tiedä mut ainakaan Win XP:n oma palomuuri ei tänäpäivänä enää riitä. tämänpäivän hyökkäykset katos on "vahvempia", kuin sen palomuurin valmistamisen aikaan, ja se XP:n palomuuri ei päivity.
Joten suosittelisimpa:
Itse käytän seuraavia tässä:
- avast! antivirus (virustorjunta)
- ZoneAlarm (palomuuri)- asiantuntija.
"tämänpäivän hyökkäykset katos on "vahvempia", kuin sen palomuurin valmistamisen aikaan, ja se XP:n palomuuri ei päivity."
Kerropa nyt esimerkkiä tällaisesta vahvasta hyökkäyksestä ja miten se ohittaa xp:n muurin? Ja lisäksi miten za vastaavasti estää sen? - computer_nöde
asiantuntija. kirjoitti:
"tämänpäivän hyökkäykset katos on "vahvempia", kuin sen palomuurin valmistamisen aikaan, ja se XP:n palomuuri ei päivity."
Kerropa nyt esimerkkiä tällaisesta vahvasta hyökkäyksestä ja miten se ohittaa xp:n muurin? Ja lisäksi miten za vastaavasti estää sen?.....että en osaa perustella. kuulin sen vaan yheltä mun tutulta tietotekniikan expertiltä ja se tietää näistä paljon enemmän ku esim. minä..
ja muutenkin on se nyt oletettavaa että käyttiksen oma palomuuri ei suojaa hyökkäyksiltä niin hyvin kun softaversiot - voitkin
computer_nöde kirjoitti:
.....että en osaa perustella. kuulin sen vaan yheltä mun tutulta tietotekniikan expertiltä ja se tietää näistä paljon enemmän ku esim. minä..
ja muutenkin on se nyt oletettavaa että käyttiksen oma palomuuri ei suojaa hyökkäyksiltä niin hyvin kun softaversiotpoistaa tittelin tutultasi. Vai viittaako experttiys jotenkin transuhommiin?
- ......mutta.......
voitkin kirjoitti:
poistaa tittelin tutultasi. Vai viittaako experttiys jotenkin transuhommiin?
......enemmän mä sen puhetta näistä uskon kun sun
- pärjää kyllä
......mutta....... kirjoitti:
......enemmän mä sen puhetta näistä uskon kun sun
Mitään muuta ongelmaa ei Winukan palomuurissa ole kuin se, ettei se suodata ulospäin lähteviä yhteyksiä, ainoastaan sisäänpäin tulevia yhteyksiä tarkkaillaan. Vistassa sitä palomuuria onneksi voi kuitenkin säädellä jos siltä tuntuu.
Eli sillä pärjää ihan hyvin, siitä Windowsin palomuurista ei taatusti tulla sisälle (ulkoapäin aloitettu yhteys) sen enempää kuin mistään muustakaan palomuurista! - no enpä....
pärjää kyllä kirjoitti:
Mitään muuta ongelmaa ei Winukan palomuurissa ole kuin se, ettei se suodata ulospäin lähteviä yhteyksiä, ainoastaan sisäänpäin tulevia yhteyksiä tarkkaillaan. Vistassa sitä palomuuria onneksi voi kuitenkin säädellä jos siltä tuntuu.
Eli sillä pärjää ihan hyvin, siitä Windowsin palomuurista ei taatusti tulla sisälle (ulkoapäin aloitettu yhteys) sen enempää kuin mistään muustakaan palomuurista!....ota kantaa enää asiaan. se tietysti on sen tietsikka expertin mielipide asiaan että kukin käyttää mitä käyttää
- Onko tietoa
Mulla on Zonealarm- palomuuri ollut jo jonkin aikaa. Asennusvaiheessa kaverini laittoi siihen säädöt, joilla olen mennyt. Hänen mukaansa voin toimia edelleen noilla 1v. vanhoilla säädöillä. Mutta itseä vähän ihmetyttää, että eikö säätöjä pitäisi muuttaa, kun torjuntatarvekin varmaan muuttuu?
Mistä saisin selkeitä ohjeita ZA:n säädöiksi? - saat kuvaa klikkaamalla
Onko tietoa kirjoitti:
Mulla on Zonealarm- palomuuri ollut jo jonkin aikaa. Asennusvaiheessa kaverini laittoi siihen säädöt, joilla olen mennyt. Hänen mukaansa voin toimia edelleen noilla 1v. vanhoilla säädöillä. Mutta itseä vähän ihmetyttää, että eikö säätöjä pitäisi muuttaa, kun torjuntatarvekin varmaan muuttuu?
Mistä saisin selkeitä ohjeita ZA:n säädöiksi?Täältä jos linkki pelaa: http://www.markusjansson.net/fza.html
Mutta jos kaikki toimii hyvin, muutoksia ei kannata tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984