raskausmasennus

...

hei vaan. Lopetin mas.lääkkeet raskauduttuani ja nyt masennus on raskauden akana vain pahentunut. Onko muita jotka kärsivät tätä helvettiä? Olisi kiva saada sähköposti/mese osotteita. Välillä on parempiakin päiviä, mutta joskus ei kiinnosta muu kuin sängyssä makaaminen ja katon tuijotus. Miten minusta voisi edes tulla äitiä? Oma äitini oli masentunut enkä todellakaan haluaisi samaa omilleni.

2

707

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MinTTuLiini_

      Voisitko pitää esim. päiväkirjaa voinnistasi? Sitä pitämällä ja seuraamalla rupeat tunnistamaan masennustasi paremmin... mikä laukaisee masennuksen, mikä auttaa lieventämään masentuneisuuttasi. Joka päivä listaisit ainakin yhden positiivisen ilon aiheen päiväkirjaan. Minä olen itse vuosikausia pitänyt päiväkirjaa niin raskaana kuin ei raskaana ollessa. Kärsin toisinaan lievistä masennus jaksoista ja päiväkirjan avulla olen oppinut elämään paremmin tämän vaivan kanssa. Hyvää kesää sinulle ja toivottavasti saat apua ongelmaasi. Voiko oman äitisi masennus liittyä jotenkin tähän? Siirrät sen omaan raskauteesi, koska pelkäät että tuleva lapsesi joutuu kestämään samaa kuin sinä olet joutunut kestämään? Vaikeaa, ku en tunne sinua jne. Voisitko seurakunnastasi saada keskustelua/kuuntelua? Ja sinusta varmasti tulee hyvä äiti, kun vaan uskot siihen

    • rv35+2

      Mulla ei taustalla aikaisempaa masennusta ole, mutta alavireisyyttä kylläkin. Esikoista odottelen ja takana hormonihoidot lapsettomuuteen liittyen. Näiden vuoksi meni viime syksy lähinnä itkeskellen. Tieto tästä raskaudesta tuli tammikuulla ja elin siis kevään "pää pilvissä". Nyt kesällä diagnosoitiin sitten raskausdiabetes ja tämän jälkeen on elämä jälleen ollut aika vahvasti alamäkeä. Olen jo parin kuukauden ajan toivonut, että tämä (syyskulla la) pieni tulisi jo maailmaan, ettei mun elimistö tee sille enää enempää pahaa. YO-sairaalassa joudun tämän diabeteksen takia käymään todella tiheästi ja sieltäkin saa vain kuulla, mitä kauheuksia voi pienelle elämän alulle aiheuttaa minun heittelevät sokerit ja nämä jutut sitten sillä tyylillä, että "kun sinä teet noin, niin sitten pienelle näin..." -syyllistäen. Joka kerta siellä on aina eri ihmiset vastassa ja tuntuu, ettei ikinä saa vastauksia kysymyksiinsä tai sitten vastauksia saa, mutta ne pyörtävät edellisen ihmisen tarinat.

      Nyt siis olen miettinyt, mistä oikeasti sais apua tähän olotilaan. Tuntuu vaan siltä, etten ole oikeasti hyvä äiti tälle pienelle elämän alulle, enkä tällä hetkellä edes tyydyttävä omaa miestäkään kohtaan. Hänellä kun on kädet täynnä työtä remontoida meidän kotia ennen pienen syntymää ja minä vain mietin omaa itseäni, itsekäs ämmä. Mies kuitenkin työpäivänsä päätteeksi remontoi isänsä apuna meidän kotia 6 päivää viikossa.

      Ja lisäksi minua ahdistaa se, että on pakko olla täydellinen valehtelija tästä omasta olotilastaan, koska ei kaikille viitsi kertoa, miten menee pieleen tämä odotus just nyt ja miten hiilihydraattipoliisina oleminen tökkii. Ja vaikka kuinka parastasi yrität, niin aina elimistö kuitenkin jossain vaiheessa nostaa ne sokerit niin korkealle, ettei enää ole turvallista tuolle "minikokoiselle" vauvalle. Meillä kuitenkin tosi pieni tuo vauva suhteessa toisiin samanikäisiin vauvoihin. ...Voipi siis mennä ylikin tämä raskaus ihan tuon vauvan koon puolesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6749
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4380
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2793
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1653
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe