Honda CRV ilmanpaineet

Naisomistaja

Mikä olisi oikea ilmanpaine Hondasen renkaihin?
Tossut on kokoa 205/70 R15.
Oven ohjelapussa lukuna 1,8, mutta huoltiksella renkaanvaihtaja sanoi, että pitää olla 2,5. Pikkasen kyl tuntuu kovalta tuo paine...

10

9653

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hondacci

      mutta katso ohjekirja

    • että*

      käytät sitä painetta mitä auton ohjekirja kyseiselle rengaskoolle suosittelee tai yleensäkin suosittelee jos ei ole erikseen kokojen perusteella suosituksia.

      Oman -08 cr-v:n ohjekilvessä on kevyessä kuormassa eteen ja taakse 2,1 ja painavamman kuorman kanssa taakse 2,3. Joten mulla on kompromissina edessä 2,2 ja takana 2,3 (tai 2,4) koska tulee vedettyä aika raskasta kuormaa perässä melko usein. Suuremmat paineet käyn laittamassa jos vedettävä kuorma lähentelee 2000kg, mutta normaaliajossa siis takana 2,3.

      Ainakin omalle cr-v:lle tuo 2,5 olisi aivan liikaa joka renkaassa nykyisillä renkailla. Kokeiltu on. Toisen autoni renkaissa onkin sitten paineet jo suositeltuna tuota 2,5 luokkaa.

      • Naisomistaja

        Niin...ohjekilvessä kun on hassut 1,8 mainittu paineeksi....siksipä renkaanvaihtaja nauraa hörisi ja sanoi, että oltava 2,5...iso auto, iso rengas.
        Hieman tuntuu kyl rattaat kovi´lta noin, mutta olen ajanut tiellä kuin tiellä ja metsässäkin tuolla paineella. Mitä siitä lienee haittaa, kuluuko rengas? En ole kyl viel huomannut moista.


      • että*
        Naisomistaja kirjoitti:

        Niin...ohjekilvessä kun on hassut 1,8 mainittu paineeksi....siksipä renkaanvaihtaja nauraa hörisi ja sanoi, että oltava 2,5...iso auto, iso rengas.
        Hieman tuntuu kyl rattaat kovi´lta noin, mutta olen ajanut tiellä kuin tiellä ja metsässäkin tuolla paineella. Mitä siitä lienee haittaa, kuluuko rengas? En ole kyl viel huomannut moista.

        Jos renkaassa on liian suuri paine niin rengas kuluu epätasaisesti, enemmän keskeltä. Jos taas liian alhainen paine niin kuluu enemmän reunoilta.

        Renkaasi ovat ehkä vähän pienet cr-v:lle niin sen vuoksi voi olla että suositteli isompia paineita. Mutta jos normaalissa ajossa ei ole paljon kuormaa (auto täynnä ihmisiä / muuta lastia / kärryä perässä) niin ei kyllä tarvitsisi ehkä noin suuret paineet olla.

        Käy kokeile poista vähän painetta, vaikka sinne 2,1 kieppeille, ja ajele jonkun aikaa ja tunnustele että miltä ajo tuntuu.


      • rengastaja
        että* kirjoitti:

        Jos renkaassa on liian suuri paine niin rengas kuluu epätasaisesti, enemmän keskeltä. Jos taas liian alhainen paine niin kuluu enemmän reunoilta.

        Renkaasi ovat ehkä vähän pienet cr-v:lle niin sen vuoksi voi olla että suositteli isompia paineita. Mutta jos normaalissa ajossa ei ole paljon kuormaa (auto täynnä ihmisiä / muuta lastia / kärryä perässä) niin ei kyllä tarvitsisi ehkä noin suuret paineet olla.

        Käy kokeile poista vähän painetta, vaikka sinne 2,1 kieppeille, ja ajele jonkun aikaa ja tunnustele että miltä ajo tuntuu.

        vajaa rengas kuluu keskeltä, koska kulutuspinta pullistuu keskipakoisvoiman ansiosta. parempi liikaa kuin liianvähän painetta renkaissa.


    • vajarit

      Tämä pätee myös rengaspaineiden kohdalla. Laita vaikka 2.2 sillä tuo 1.8 on kyllä liian vähän ja voipi olla että 2.5 on jo turhan paljon.

      • 5elvittäjä

        Maahantuoja antoi vastauksen CR-V:n ilmanpaine ihmettelyyn.

        -Suosittelevat käyttettävän 1.8 - 2.0bar paineita kuljettajan ovessa olevan tarran mukaan ellei auto ole kovin kuormattu.

        Olen itse aina käyttänyt tarran mukaisia paineita ennenkuin talvella Vehon huollossa olivat lisänneet paineet 2.6:een.

        Nyt tarkistin kuitenkin asian maahantuojalta ja ihmettelivät kovasti miksi renkaisiin oli laitettu turhan korkeat paineet.

        Taidan pysytellä Maahantuojan suosituksessa ja käyttää 1.9 - 2.0 baria.


    • Anonyymi

      Rengasliikkeet (!!!) ovat ihan pihalla / välinpitämättömiä nykyisin! Olen laitattanut useita rengassarjoja viime vuosina ja kylmänä omalla tarkalla mittarilla mitatut paineet ovat mitä sattuu. Yleensä jotain 2,6 - 2,8 bar, vaikka auton suoditeltu paine olisi 1,8 bar kuten 2002 CR-V:ssä tai 2,0 bar kuten toisessa uudessa autossamme ..

      2,5 tai ylikin toimii kyllä matalaprofiilisessa henkilöautossa, mutta SUV-kumit on ihan eri asia...

      Myös kiristysmomentit rengasliikkeissä pielessä... Esimerkki: Vanteen valmistaja ja auton huoltopäällikkö sanovat että 90 - 100 Nm, ei enempää. Rengasliike laittaa 140 Nm momenttiavaimella. Asentaja vain sanoo, että tämä on heidän ohje... Järjetöntä.

    • Anonyymi

      Mistä moinen rengaskoko? 225/65 17 ja ilmanpaine 2.9 niin ei kemurtele

    • Vähintään 2.4 kesärenkaisiin, muuten tulee konkurssi. Renkaat hajoaa ennen kuin kulutuspinta on lähelläkään loppua, polttoainetta syö niin pe....sti. omistan ko. auton ja ajattelin että miten kummassa noin raskaaseen autoon 1.8 paine ja renkaat selvästi lytyssä. Nyt sanovat asiantunijatkin että reippaat puoli kiloa lisää painetta ja sillä siisti!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2128
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      57
      1996
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe